مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک یادگیری دروس نظری: تجارب و درک دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 54

چکیده

 مقدمه: سبک یادگیری در آموزش پرستاری کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این مطالعه با هدف جستجو, توصیف و تفسیر درک و تجارب دانشجویان پرستاری از سبک یادگیری انجام شده است. در این مقاله چند گانگی سبک یادگیری دانشجویان در دروس نظری ارایه می گردد. روش ها: در این مطالعه کیفی با روش نمونه گیری هدفمند, 16 نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در ترم های مختلف تحصیلی انتخاب و از مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته استفاده شد. کلیه مصاحبه ها ضبط و سپس به صورت مکتوب درآمد و با استفاده از روش تحلیل مقایسه ای مداوم, مطابق روش استراوس و کوربین, تحلیل شدند. نتایج: سبک یادگیری دانشجویان در دروس نظری به عنوان طبقه اصلی دارای هشت زیرطبقه و شامل: یادگیری با پرسش و پاسخ, یادگیری از مثال, داستان و مصادیق عینی (تجسم یا شکل سازی در ذهن), یادگیری مشاهده ای و دیداری, یادگیری از طریق سازمان دهی محتوا, یادگیری از طریق تمرین و تکلیف, یادگیری از طریق مشارکت فعال و همکاری (مشارکت داده شدن), یادگیری از طریق به فکر وا داشته شدن و برانگیخته شدن, یادگیری از طریق گوش دادن و یادداشت برداری بود. نتیجه گیری: بر حسب نوع محتوا, محیط و شرایط آموزش, دانشجویان از سبک های گوناگون و در مواردی ترکیبی از آنها استفاده می کنند. سبک یادگیری دانشجویان تا حد زیادی تحت تأثیر سبک یاددهی مربیان است و آنها بیشتر بر روی سبک یاددهی خود و کامل کردن سرفصل های برنامه ریزی شده تمرکز دارند. مربیان, دانشجویان و برنامه ریزان پرستاری می توانند از سبک های معرفی شده در این مطالعه برای اصلاح و بهبود کیفیت آموزش پرستاری استفاده نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی مونقی، حسین، دباغی، فاطمه، اسکویی، سیده فاطمه، و وهویلاینن جولکانن، کاتری. (1388). سبک یادگیری دروس نظری: تجارب و درک دانشجویان پرستاری . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(1 (پیاپی 21))، 41-54. SID. https://sid.ir/paper/59289/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی مونقی حسین، دباغی فاطمه، اسکویی سیده فاطمه، وهویلاینن جولکانن کاتری. سبک یادگیری دروس نظری: تجارب و درک دانشجویان پرستاری . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(1 (پیاپی 21)):41-54. Available from: https://sid.ir/paper/59289/fa

    IEEE: کپی

    حسین کریمی مونقی، فاطمه دباغی، سیده فاطمه اسکویی، و کاتری وهویلاینن جولکانن، “سبک یادگیری دروس نظری: تجارب و درک دانشجویان پرستاری ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 41–54، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59289/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button