مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

19,337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6,888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چرا معلمان به آموختن فلسفه تعلیم و تربیت نیاز دارند؟

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 67

چکیده

 اصول و فلسفه تعلیم و تربیت یکی از درس های تربیتی مهم و ضروری متقاضیان حرفه دبیری است. در توصیه نامه بین المللی یونسکو, فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان یکی از مواد درسی ضروری آنها لحاظ شده است, اما متقاضیان حرفه معلمی همواره با تردید به اهمیت این درس نگریسته اند. گویی آن را بی ارتباط با حرفه خود می دانند.این مقاله برای تبیین اهمیت و ضرورت داشتن تفکر و بینش فلسفی برای معلمان, روشنگری های فلسفه و فلسفه تعلیم و تربیت را در حرفه معلمی کنکاش نموده و پیامدهای آموختن مباحث فلسفی را برای معلمان تبیین کرده است. از این رو ابتدا ویژگی های ضروری یک معلم خوب, در یک الگوی چند سطحی پیاز مانند تبیین شده است که این سطوح عبارتند از: رفتارهای معلم, صلاحیت ها, اعتقادها, هویت حرفه ای و رسالت معلم, فلسفه تعلیم و تربیت در اغلب این سطوح دارای رهنمودهایی ارزشمند برای معلمان است. در ادامه مقاله, این رهنمودها, در ارتباط با ویژگی های ضروری یک معلم خوب مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ایروانی، شهین، شرفی جم، محمدرضا، و یاری دهنوی، مراد. (1387). چرا معلمان به آموختن فلسفه تعلیم و تربیت نیاز دارند؟. تعلیم و تربیت، 24(1 (مسلسل 93))، 33-67. SID. https://sid.ir/paper/87728/fa

    Vancouver: کپی

    ایروانی شهین، شرفی جم محمدرضا، یاری دهنوی مراد. چرا معلمان به آموختن فلسفه تعلیم و تربیت نیاز دارند؟. تعلیم و تربیت[Internet]. 1387؛24(1 (مسلسل 93)):33-67. Available from: https://sid.ir/paper/87728/fa

    IEEE: کپی

    شهین ایروانی، محمدرضا شرفی جم، و مراد یاری دهنوی، “چرا معلمان به آموختن فلسفه تعلیم و تربیت نیاز دارند؟،” تعلیم و تربیت، vol. 24، no. 1 (مسلسل 93)، pp. 33–67، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button