مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پادکست و تاثیر آن بر آگاهی های زیست محیطی دانش آموزان دوره راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 20

چکیده

 این مقاله بخشی از نتایج یک پژوهش را گزارش می نماید که با استفاده از یک طرح نیمه آزمایشی دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون در سال 1391 انجام گرفته و به مقایسه تاثیر پادکست با روش مشارکتی در قیاس با روش رایج (سخنرانی معلم, بحث گروهی) بر میزان یادگیری و یادداری (یادگیری بلندمدت) دانش آموزان در زمینه مباحث زیست محیطی پرداخته است. به این منظور, دو گروه از دانش آموزان پایه دوم راهنمایی از یک مدرسه دخترانه انتخاب گردید و با رعایت اصل انتخاب تصادفی در هر یک از گروه ها جای داده شدند. سپس دانش آموزان گروه آزمایش در طول 8 جلسه به تولید پادکست آموزشی پرداختند و دانش آموزان گروه گواه نیز به همان میزان از جلسات و با استفاده از روش رایج در معرض آموزش قرار گرفتند. نتایج تجزیه و تحلیل کوواریانس داده ها نشان داد, نوع روش آموزشی به طور معناداری در میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان در زمینه مباحث زیست محیطی موثر بوده است. بدین صورت که میانگین یادگیری و یادداری دانش آموزان گروه آزمایشی (گروه پادکست) به طور معناداری از دانش آموزان گروه گواه (روش رایج) بیشتر بوده است. هم چنین, دقت در ضرایب اتا نشان می دهد که استفاده از پادکست مشارکتی به عنوان یک روش آموزشی در زمینه آموزش مباحث زیست محیطی, به ترتیب 31 و 40 درصد از میزان یادگیری و یادداری (یادگیری با تاخیر) را تبیین نموده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی زاده، حسین، امیدی، نوریه، عزیزی، مریم، و اسلام پناه، مریم. (1392). پادکست و تاثیر آن بر آگاهی های زیست محیطی دانش آموزان دوره راهنمایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(2 (پیاپی 14))، 5-20. SID. https://sid.ir/paper/175388/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی زاده حسین، امیدی نوریه، عزیزی مریم، اسلام پناه مریم. پادکست و تاثیر آن بر آگاهی های زیست محیطی دانش آموزان دوره راهنمایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛4(2 (پیاپی 14)):5-20. Available from: https://sid.ir/paper/175388/fa

    IEEE: کپی

    حسین مهدی زاده، نوریه امیدی، مریم عزیزی، و مریم اسلام پناه، “پادکست و تاثیر آن بر آگاهی های زیست محیطی دانش آموزان دوره راهنمایی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 5–20، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175388/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button