مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای رسانه ای به منظور جذب مخاطب مبتنی برآموزه های قرآن کریم

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 161

کلیدواژه

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارایه راهبردهای رسانه ای به منظورجذب مخاطب مبتنی برآموزه های قرآن کریم انجام شد. بدین منظور تعداد 25 نفر از مدیران, متخصصان و اساتید ارتباطات, رسانه, جامعه شناسی, حوزه ومدیریت فرهنگی با استفاده ازروش نمونه گیری نظری انتخاب شده و ازطریق روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد استقرایی مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش, مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود و جمع آوری یافته ها تا اشباع نظری اطلاعات ادامه یافت. یافته ها شامل 205کد مفهومی و 26مقوله است. یافته ها نشان داد که درنظرگرفتن پیامدهای تولیدمحتواازآیات قرآن, اهداف رسانه متربی, تعریف وضعیت مطلوب قرآن درفرهنگ عمومی, غنی کردن محتوا, برنامه های استراتژیک قرآنی درسازمان رسانه ای, ویژگی های مخاطبان, برندسازی, توجه به تفاوت پیام های قرآنی, جذابیت در تولید محتوی, تدوین دستورالعمل های رسانه ای خاص, جهانی کردن ادبیات قرآن کریم, تعامل هنر و قرآن کریم در رسانه و اتخاذ سیاست هایی بر همگرایی از جمله عواملی بود که در تولید محتوا به منظور جذب مخاطب و از طریق راهبردهای رسانه ای اثر می گذاشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پور، فائزه، و اثنی عشران، مهدی. (1401). راهبردهای رسانه ای به منظور جذب مخاطب مبتنی برآموزه های قرآن کریم. قرآن، فرهنگ و تمدن، 3(1 (پیاپی 7) )، 136-161. SID. https://sid.ir/paper/1040302/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پور فائزه، اثنی عشران مهدی. راهبردهای رسانه ای به منظور جذب مخاطب مبتنی برآموزه های قرآن کریم. قرآن، فرهنگ و تمدن[Internet]. 1401؛3(1 (پیاپی 7) ):136-161. Available from: https://sid.ir/paper/1040302/fa

    IEEE: کپی

    فائزه تقی پور، و مهدی اثنی عشران، “راهبردهای رسانه ای به منظور جذب مخاطب مبتنی برآموزه های قرآن کریم،” قرآن، فرهنگ و تمدن، vol. 3، no. 1 (پیاپی 7) ، pp. 136–161، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1040302/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button