در این کارگاه مباحثی همچون با آشنایی پایگاه های معتبر بین المللی ، آشنایی با ISI , SCOPUS، آشنایی با شناسایی نشریات معتبر، آشنایی با نحوه جستجو، آشنایی با ترفندهای جستجو مطرح میگردد
پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
تاریخ: 1398/01/26
بازدید: 3705
زمان مطالعه: 5 دقیقه / لینک کوتاه:
کلیدواژگان: حوادث | بلایای طبیعی | کودکان | آثار روحی | آثار روانی | اختلالات | SID
بلایا به وقایعی اطلاق می شود که یکباره و ناگهان در زمان کوتاه برای عموم مردم یک منطقه حادث می شود و با وجود اینکه این بلایا در مدت زمان کوتاهی به وقوع می پیوندد اما عوارض و عواقب بعدی آن مدتهای مدیدی باقی میماند و کودکان و زنان از جمله افرادی هستند که بیش از پیش از این عوارض تاثیر میپذیرند عواملی که بیشتر موجب بروز بلایا میشود بصورت عوامل طبیعی ،عوامل تکنولوژیک و خشونتهای بشری نمود مییابد. در این بلایا کودکان به عنوان قربانیان مستقیم یا شاهد ماجرا در معرض آسیبهای روحی و روانی ناشی از این عوامل هستند که می بایست توجه ویژه ای به این قشراز جامعه معطوف کرد. بعد از وقوع بلایا جمع کثیری از افراد درگیراین عوامل می باشند و براساس عوارض و مشکلاتی که به وجود آمده نیازمند رسیدگی و خدمت رسانی هستند،اما در این بین کودکان آسیب دیده به طور مستمر درگیر ماجرا می شوند و آنانی که آسیب مستقیم ندیده اند ساعتها و هفته ها بطور مستمر درگیر ماجرا هستند و به سادگی حاضر به بازگشت به زندگی عادی نیستند. در بروز حوادث* کودکانی بیشترین میزان خطرپذیری را دارند که در وقوع بلایا از نظر مجاورت جغرافیایی و فیزیکی همچون یک قربانی یا شاهد عینی یک فاجعه باشند *کودکانی که از نظر مجاورت عاطفی یک یا چند نفر از بستگانشان دچار آسیب یا مرگ شده اند وهمچنین کودکانی که از طریق رسانه ها در جریان موضوع قرار گرفته اند عوارضی همانند این کودکان خواهند داشت و مانند کسانی که در مجاورت فیزیکی حادثه بوده اند عکس العمل نشان میدهند * کودکانی که از نظر مسایل حمایتی پس از وقوع یک فاجعه متحمل صدمات فیزیکی یا عاطفی شدهاند در صورتیکه از حمایتهای اجتماعی برخوردار نباشند احتمال خطر برایشان بیش از سایر کودکان است. پاسخ کودکان در بلایا از یک واکنش طبیعی به استرس تا یک اختلال روانی واضح و مشهور در نوسان است و در کنار اختلالات و نشانه های درونی و روانی فاجعه، نظیر افسردگی و اضطراب نشانه ها و علایمی بیرونی چون مشکلات رفتاری و مهارت های اجتماعی دیده می شود برهمین اساس میطلبد تادر کنار امدادرسانی به حادثه دیدگان به خصوص بلایای طبیعی چند تیم حمایتی در کنار سایر تیم های امدادرسان در این مناطق حضور یابند تا ضمن بررسی و تحقیق در خصوص نیازها و خواسته های موجود، بروز و شیوع اختلالات جسمی و روانی را در بین آسیب دیدگان بخصوص کودکان مورد ارزیابی قرار داده و با بیماریها و اختلال مقابله نموده و مراقبت و درمان این کودکان را پیگیری نمایند.
بیشتر بخوانید
مقالات مرتبط
پست های مرتبط
تاریخ: 1398/02/03
بازدید: 3259
1398
زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه
بازخوانی مقاله علمی
@ins
تاریخ: 1397/09/04
بازدید: 2515
1397
خشونت علیه زنان
تاریخ: 1402/09/07
بازدید: 197
1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع نیروی دریایی معرفی شدند.
تاریخ: 1402/07/05
بازدید: 2154
براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع جهانگردی معرفی شدند.
تاریخ: 1398/01/25
بازدید: 2545
آلرژی بیماری شایع فصل
تاریخ: 1402/04/03
بازدید: 3730
براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع مواد مخدر معرفی شدند.
تاریخ: 1403/02/02
بازدید: 82
1403
به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل ، مقاله ارزیابی نقش فرهنگ سازی ترافیکی در راستای کاهش آثار تصادفات و ارتقای نظم و امنیت اجتماعی توسط مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی مرور شد.
تاریخ: 1402/12/14
بازدید: 77
به مناسبت روز درختکاری مقاله «تحلیل هزینه فایده کنترل پدیده ریزگردها آیا درخت کاری کانون های ریزگرد داخلی استان خوزستان دارای توجیه اقتصادی است؟» ...
تاریخ: 1402/02/16
بازدید: 7893
براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع هلال احمر و صلیب سرخ معرفی شدند.
تاریخ: 1397/05/28
بازدید: 2173
مناسبت مذهبی