در سال 2021، درآمد حاصل از قطعات و لوازم جانبی خودرو در جهان 17.7 میلیارد دلار بود. از زمان شروع همهگیری، سالانه 29.9 درصد افزایش فروش آنلاین قطعات خودرو و لوازم جانبی وجود داشته است. طبق پیشبینیها، درآمد تجارت الکترونیک برای قطعات و لوازم جانبی خودرو در سال 2022 به حدود 20 میلیارد دلار رسید. انتظار میرود در سال 2023 این رقم به میزان 2 میلیارد دلار دیگر افزایش یابد و در مجموع به 22 میلیارد دلار یا بیشتر برسد.
به زبان ساده، قطعات و لوازم جانبی خودرو تنها بهصورت آنلاین به فروش نمیرسند. سرعت فروش کلی آنها نیز در حال افزایش است. با توجه به همهگیری و محیط دیجیتال، فروش آنلاین خودرو در بازارهای فرعی درحال حاضر رشد قابل توجهی را تجربه میکند. این خبر خوبی است برای کسانی که قطعات و لوازم جانبی خودرو را بهصورت آنلاین میفروشند، زیرا به وضوح تقاضا برای این محصولات وجود دارد. اگر به فکر ورود به این تجارت هستید، اکنون زمان بسیار خوبی است. راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو بصورت آنلاین نیز میتواند ایدههایی در این زمینه به شما بدهد.
از فروش آنلاین قطعات خودرو چقدر میتوانید درآمد کسب کنید؟
فروش قطعات و لوازم جانبی خودرو از طریق اینترنت ممکن است راهی فوقالعاده برای درآمدزایی شما یا راهاندازی یک کسب و کار تمام وقت باشد. با اینحال، در هر ماه چقدر میتوانید از فروش قطعات خودرو بهصورت آنلاین درآمد کسب کنید؟ طبق آمار جهانی خرده فروشان قطعات خودرو ممکن است با فروش قطعات یدکی و لوازم جانبی در اینترنت از 500 تا 50000 دلار در ماه درآمد کسب کنند. البته این مقدار براساس نوع قطعات خودرویی که میفروشید، پلتفرمی که استفاده میکنید و استراتژیهای بازاریابی شما متفاوت خواهد بود.
اگر میخواهید قطعات و لوازم جانبی خودرو را بهصورت آنلاین بفروشید، توصیه میکنیم با سایتهای معروف همچون دیجی کالا شروع کنید. این پلتفرمها دارای مخاطبان زیادی از مشتریان بالقوه و صاحبان خودرو هستند که ممکن است به خرید کالاهای شما علاقهمند باشند، و همچنین ابزارهای فروش متعددی برای کمک به شما در شروع کار دارند.
حاشیه سود فروش آنلاین قطعات خودرو بیشتر است
سود ناخالص و نرخ جذب و حاشیه سود، فاکتورهای مهم هنگام فروش در پلتفرم های تجارت الکترونیک هستند. خرده فروشی آنلاین یک تجارت حجمی است، بنابراین فروش اقلام بیشتر به شما امکان میدهد از پیشنهادات و مشوقهای ویژهای استفاده کنید که معمولاً در نمایندگیهای فیزیکی قابل دسترسی نیستند.
بهطور کلی، فروش بیشتر به معنای مشتریان بیشتر است. و این بدان معناست که گزینههای زیادی برای ارائه خدمات استثنایی به مشتریان و بازگرداندن مشتریان به شما وجود دارد. خریداران امروزی زیرکتر و با طیف وسیعتری از انتخابها هستند. بنابراین ایجاد اولین تأثیر مثبت بر خریداران؛ در محیط کسب و کار امروزی حیاتی است.
محبوبترین قطعات خودرو در فروش آنلاین
چند رویکرد مختلف وجود دارد که باید هنگام فروش آنلاین قطعات خودرو در نظر بگیرید، از جمله اینکه چگونه میخواهید محصولات خود را تهیه و ارسال کنید و بهترین کانالها برای دسترسی به مشتریان.
شما همچنین باید روی محبوبترین قطعات خودرو که مصرف کنندگان از طریق کانالهای آنلاین خریداری میکنند تمرکز کنید. درحالیکه همه قطعات خودرو تمایل به فروش خوبی دارند، و آن را به یکی از سودآورترین ایدههای تجارت الکترونیکی تبدیل میکند که میتوانید دنبال کنید، چهار دسته از قطعات وجود دارند که تقاضای آنلاین زیادی دارند. این شامل:
- قطعات مصرفی: لاستیک ها، قطعات تعلیق، قطعات سیستم ترمز، فیلترهای سوخت، باتری ها و کیت های کلاچ
- قطعات الکتریکی: دینام، پمپ سوخت/انژکتور، استارت، فیوز، رله و کابل
- قطعات مکانیکی: پایههای موتور، رادیاتورها، گیربکسها، زنجیر تایم، شیفت های بادامک، میل لنگ، شمع ها، سرسیلندرها، سوپاپ ها/پیستون ها و...
- قطعات داخلی: پنل های داشبورد، آفتابگیر، دستگیره دنده، روکش صندلی و موارد دیگر
- قطعات بدنه: تیغه های برف پاک کن، ضربه گیرها، آینه های جانبی، چراغ های جلو / چراغ های عقب، لامپ های جایگزین و ...
درک اینکه مردم بیشتر از همه بهدنبال کدامیک قطعات خودرو هستند، اولین قدم در فروش آنلاین موفق است. همچنین باید بدانید که مشتریان و کسب و کارها چگونه و از کجا قطعات خودرو را بهصورت آنلاین خریداری میکنند.
کدام قطعات بدنه خودرو بیشترین فروش را دارند؟
قطعات بدنه خودرو ارزش فروش متفاوتی دارند. بهعنوان مثال، دربهای خودرو ممکن است سریعتر از گلگیرها بهفروش برسند. چون گلگیرهای خودرو در بازار بیشتر از درب خودروها موجود است، بههمین دلیل است که فروش آنها بیشتر طول میکشد. قانون عرضه و تقاضا درمورد قطعات خودرو نیز اعمال میشود. هرچه محبوبیت یک محصول بیشتر باشد، سریعتر به فروش میرسد.
قطعات برتر بدنه خودرو برای فروش آنلاین براساس پلتفرمی که در آن میفروشید و نوع قطعه بدنه خودرو تعیین میشود. با اینحال، برخی از محبوبترین کالاها عبارتند از:
- سپر ماشین
- گلگیر ماشین
- درب ماشین
- کاپوت ماشین
- صندوق عقب خودرو
- صندلی های ماشین
اینها تنها چند نمونه هستند، اما قطعات "بدنه" در خودروها معمولاً سریعتر از قطعات "داخلی" بهفروش میرسند. این بهدلیل این واقعیت است که اجزای بدنه بیرونی خودرو آشکارتر و درنتیجه تقاضای بیشتری دارند. با اینحال، همیشه اینطور نیست. همچنین به سازنده و مدل وسیله نقلیه و همچنین نوع قطعه بدنه خودرو بستگی دارد.
اهمیت جزئیات در فروش آنلاین قطعات خودرو
سازگاری قطعات با خودرو برای هر وب سایت تجارت الکترونیک قطعات خودرو و لیستهای آنلاین بسیار مهم است. فیت که بهعنوان سازگاری شناخته میشود، به سال خودرو، ساخت، مدل و موتوری که محصولات و لوازم جانبی شما متناسب هستند اشاره دارد. سازگاری همچنین میتواند به تریم/مدل، موتور و سایر عناصر گسترش یابد.
چه درحال فروش قطعات و لوازم جانبی خودرو در سایت دیگر یا وب سایت خود باشید، بهینهسازی نکردن لیست محصولات خود با فیلترهای اتصال ممکن است منجر به فروش از دست رفته زیادی برای شرکت شما شود. برای رقابتی ماندن در صنعت قطعات خودرو، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه هنگام جستجوی قطعاتی که شما ارائه میدهید، قطعه خود را پیدا میکنند.
مشتریانی که بهدنبال قطعات خودرو هستند، اغلب تردید دارند که آیا قطعهای که خریداری میکنند مناسب است یا خیر. درنتیجه، اثبات خود بهعنوان یک تأمینکننده آنلاین قطعات خودرو تنها نیمی از کار است. توانایی شما برای اطمینان از یافتن نیازهای مشتریان برای موفقیت شما بهعنوان یک فروشنده اینترنتی قطعات خودرو بسیار مهم است.
هنگامی که قطعات سازگار شما در نتایج جستجو درنتیجه دادههای مربوطه نشان داده میشوند، مشتریان راحتتر آنها را پیدا میکنند. این امر تجربه خرید آنها را بهبود میبخشد و هرگونه شک و تردید درمورد مناسب بودن قطعه با خودروی مشخص شده را برطرف میکند. تأیید تناسب قطعه، اعتماد مصرف کننده را افزایش میدهد و خطر درخواست مشتریان ناراضی را کاهش میدهد.
بهترین روش فروش لوازم یدکی
برای فروش آنلاین قطعات خودرو، خرده فروشان باید درمورد پلتفرمهای تجارت الکترونیکی برای فروش قطعات و لوازم جانبی خودرو تحقیق کنند، مجوز مناسب را دریافت کنند و بدانند که آیا قطعات خودرو بهسرعت آنلاین می فروشند و چرا. فروش قطعات و لوازم جانبی خودرو بهصورت آنلاین راهی عالی برای خرده فروشان برای کسب درآمد اضافی است.
کلید موفقیت انجام تحقیقات و درک بازار است. برای شروع، باید تصمیم بگیرید که از کدام پلتفرم تجارت الکترونیکی میخواهید استفاده کنید. گزینههای مختلف زیادی وجود دارد، بنابراین مهم است که وقت گذاشته و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. هنگامی که درمورد یک پلتفرم تصمیم گرفتید، باید مجوز مناسب را دریافت کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دادههای اتصالات شما بهروز و دقیق هستند.
*مسئولیت صحت و سُقم محتوای این پست برعهدهی سفارشدهنده است.*