نتایج جستجو

28

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

3

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها



گروه تخصصی



متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
نویسندگان: 

تدین مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    1-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1696
  • دانلود: 

    383
چکیده: 

داستان «شاه و کنیزک»: در آغاز مثنوی داستانی است رمزی که مولانا خود آن را به قصد بیان مسایل مربوط به تکامل روحی و معنوی انسان، از طریق سیر و سلوک بر وفق تعالیم اولیا بر ساخته و به نظم در آورده است.اصل داستان به اختصاد چنین است:پادشاهی دین دار به عزم شکار سوار می شود در راه کنیزکی زیبا نظر او را جلب می کند شاه او را از خواجه اش می خرد و از ازدواج او برخوردار می گردد. لیکن آن دختر بزودی بیمار می شود، شاه که سخت دلباخته کنیزک است، برای درمان او طبیبان را احضار می کند، اما کوشش ایشان در معالجه کنیزک به جایی نمی رسد و بیماری هر ساعت سخت تر می شود، سرانجام شاه که جان خود و کنیزک را در خطر می بیند، خالصانه روی به درگاه خدا می برد و با گریه و استغاثه از او یاری می جوید، در میان گریه به خواب می رود و در خواب پیری را می بیند که او را به برآورده شد حاجات مژده می دهد و می گوید: فردا اگر غریبی نزد تو آمد او را گرامی دار که فرستاده ما و حکیمی حاذق و امین است و کار او در درمان بیماریها معجزه آساست. این خواب در عالم بیداری به حقیقت می پیوندد و روز هنگام آن پیر نزد پادشاه می آید و پس از معاینه کنیزک، شاه را آگاه می کند که بیماری او به تن مربوط نیست و جنبه روانی دارد و منشا آن نیز عشق است و از طریق روانکاوی هویت معشوق او را هم بر ملا می کند و فرمان می دهد تا شاه آن معشوق را که جوانی زرگر است با فریب و وعده های دروغ از سمرقند احضار کند و کنیزک را بدو بخشد تا کنیزک در وصال او بهبود یابد. بدین ترتیب عاشق را به معشوق می رساند و به فرامان پیر آنها مدت شش ماه کامرانی می کنند، بعد از آن پیر برای جوان زرگر شربتی می سازد و به او می خوراند، جوان زرگر با خوردن آن شربت بتدریج زرد روی و پژمرده می شود و شادابی و زیبایی خود را از دست می دهد و همراه با آن، عشق کنیزک نیز روز بروز بسردی می گراید، تا با مرگ زرگر، عشق کنیزک نیز فراموش می شود.در این مقاله کوشش شده است نخست رمزی بودن داستان توجیه گردد، پس از آن به تفسیر و تاویل آن به وجهی پرداخته شود که آنچه شارحان پیشین از آن یاد نکرده یا به اجمال از آن گذشته اند، با تفصیل بیشتر در اختیار خوانندگان قرار گیرد و از آنجا که توجه به مثنوی و مطالعه آن تنها به آشنایان ادب و عرفان اختصاص ندارد، پیش از ورود به اصل موضوع و نیز در همین مباحث اصلی هر جا ضرورتی اقتضا داشت، نکاتی از مسایل بنیادی عرفان باستناد برخی ماخذ ذکر شد تا فایده آن عام تر باشد.رموز این داستان تنها به اشخاص و برخی اشیا منحصر نمی شود، بلکه بسیاری از مفاهیم و اعمال و حوادث را نیز در بر می گیرد، آنچه در مقاله حاضر بدان توجه شده، وحدت موضوع و ارتباط منطقی بین مقاصد رمزی کلیه اجزا و عناصر در بطن داستان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1696

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 383 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

طبیبی معصومه

نشریه: 

منهاج

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    175-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    7927
  • دانلود: 

    1753
چکیده: 

حق ولایت و خلافت و امامت هرگز سازش پذیر نیست و تنها یادگار پیامبر که در امر خلافت به حقیقت، الگوی مردان و زنان است، در این راه هیچ گونه مسامحه ای روا نداشت و از بذل مال و جان و حتی فرزند خویش دریغ ننمود. آن حضرت با باور به اینکه ولایت بنیان اسلام است و ترک آن به منزله بازگشت به کفر و ارتداد، سیاستی روشن و صریح و بی ابهام را در پیش گرفت و این همان موضوعی است که در توقیع شریف امام غایب (عج) به ابوعمر عامری بیان می شود: «و فی ابنه رسول اله اسوه حسنه: و دختر رسول خدا برای من الگویی نیکوست» و برای روشن کردن حقیقت از استدلال عقلی و برانگیختن عواطف اصیل انسانی بهره جست. از جمله عملکردهای حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت که ادامه و استمرار خط نبوت است، می توان به موارد زیر اشاره نمود:یادآوری و تذکر، عدم بیعت با خلیفه، مقاومت در مقابل بیعت اجباری و استغاثه، یادآوری غدیرخم، تهدید به نفرین، گریستن های پیاپی حضرت زهرا (س)، مطالبه فدک، بازگویی حقایق نزد زنانی که به قصد عیادت می آمدند، اعتصاب سخن و اعلام نارضایتی از غاصبان خلافت، وصیت نامه سیاسی.بارزترین بخش مبارزه در خطبه فدک متبلور است، از آن جهت که این سرزمین پشتوانه اقتصادی مهمی برای حضرت علی (ع) به شمار می رفت و از سوی دیگر غصب این منطقه که متعلق به حضرت زهرا (س) بود، عملی غیرشرعی و مخالف اصول قرآنی است و همین نمونه ای عینی از عدم شایستگی خلیفه غاصب برای جانشینی پیامبر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7927

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1753 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    47-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1274
  • دانلود: 

    671
چکیده: 

چکیده فارسی:این نوشتار در صدد تبیین جایگاه معنایی «دعا» در قرآن به شیوه معناشناسی توصیفی است. معناشناسی توصیفی، ارتباط واژه دعا را با کلمات مرتبط با آن در قرآن بررسی می کند. در کاربرد وحیانی، واژه هایی مانند: طلب، ندا، استغاثه، تضرع، عبادت، استغفار و ... با دعا ارتباط معنایی دارند.از نتایج مهم ترسیم میدان های معنایی دعا، آشکار شدن پیوند معنایی عمیق دعا با سایر واژه های مرتبط با آن در قرآن است. این پیوندها باعث شده تا این واژه کاملا تحت تاثیر کلمات مجاور و نظام معنایی مستقر در آن قرار گیرد. در این مقاله با بررسی این پیوندها و روشن شدن توسعه معنایی دعا، به روند تکاملی انسان بر حسب مراتب او، به عنوان رهیافت معناشناسی پرداخته می شود. چکیده عربی: تعرض الدراسة الراهنة تبیین « موضع الدعاء المعنوی» فی القرآن الکریم علی أسلوب علم دلالات الألفاظ التوصیفی، فإن علم دلالات الألفاظ التوصیفی تدرس صلة کلمة الدعاء بالکلمات المتعلقة فی القرآن الکریم. ففی الاستعمال الوحیانی لهذه الکلمة نری کلمات کالطلب والبلاء و الاستغاثة والتضرع والعبادة والاستغفار و ... لها علاقة دلالیة و معنویة بهذه الکلمة. و من الخصائص الهامة لعرض المباحث الدلالیة والمعنویة للدعاء هی الکشف عن العلاقة المعنویة العمیقة مع بقیة الکلمات الواردة فی هذا الحقل فی القرآن الکریم. فإن هذه العلاقة سببت تأثر کلمة الدعاء التام عن الکلمات المجاورة لها و النظام المعنوی المستقر فی هذه الکلمات. ففی المادة الراهنة نحاول عبر معالجة هذه الصلات والعلائق و إضافة إلی إیضاح الاتساع المعنوی للدعاء أن نشیر إلی أسلوب تکامل الإنسان حسب مراتبه، کتقریب فی علم دلالات الألفاظ و تطورها.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1274

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 671 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    103-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1409
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

چکیده فارسی:اولین اصل از اصول دین مسلمانان توحید است. یکی از فروع آن توحید عبادی است. وهابیت به عنوان یک جریان انحرافی از اسلام با علم کردن مساله توحید و تفسیر انحصاری جاهلانه، به بسیاری از مسلمانان نسبت شرک می دهند. یکی از بارزترین مسائلی که دستاویز این جریان بوده و آنرا در تعارض با توحید عبادی می دانند «توسل» است. وهابیت به جز توسل به دعای نبی در زمان حیات و قیامت، مابقی وجوه توسل را شرک می دانند. حال سوال اینست که آیا این عقیده وهابیت در بین سایر فرق اسلامی عمومیت دارد یا تنها منحصر به خود آنهاست؟ اکثر فرق اسلامی بسیاری از وجوه «توسل» را قبول دارند. از جمله این فرق، دیوبندیه است. تبیین «توسل»، سازگاری آن با توحید، مشروعیت و عمق التجای مسلمین بدان، مساله مهمی است که در این مقاله با بررسی آن در قلمرو اندیشه و سیره علمای دیوبندیه در نمایاندن بطلان عقاید وهابیت گام برداشته می شود. دیوبندیها ضمن برائت از عقاید وهابیون وجوه مختلف «توسل» مانند توسل به ذات و مقام پیامبر و صالحین، شفاعت، طلب دعا از پیامبر در دنیا، قبر و قیامت، طلب دعا از صالحین در زمان حیات و نیز بعد از مرگشان، زیارت قبر انبیاء و اولیاء، تبرک، شفاء و تکریم قبور و قبه ها را قبول دارند. اهمیت کلی این نوشتار اینست که تلاش وهابیت برای تعمیم افکار و عقاید باطل خود بر کل اهل سنت با ادعای مرجعیت فکری داشتن برای آنها با هدف انحراف فکری به سمت هدف دلخواهشان را، با چالش مواجه ساخته و انزوای عقیدتی آن ها را نشان می دهد. چکیده عربی:اول اصل من اصول دین المسلمین التوحید و التوحید فی العبادة من فروعه. الوهابیة التی تکون فرقة انحرافیة من الاسلام تنسب الشرک الی اکثر المسلمین بالاهتزاز علم التوحید علی الرماح و تفسیر انحصاری جاهلی منه. التوسل احدی المسائل المبرزة التی تکون آلة ید هذه الفرقة و تحسبها معارضة للتوحید فی العبادات. تحاسب الوهابیة وجوه التوسل الشرک غیر التوسل الی دعاءالنبی فی حیاته و فی القیامة. سؤالنا فی هذا المقال هل هذه عقیدة الوهابیة تعم فی سائر الفرق الاسلامیة ام لا بل تخصها؟ اکثر الفرق الاسلامیة تجوز اکثر وجوه التوسل. من هذه الفرق الدیوبندیة. تبیین التوسل، عدم معارضته للتوحید، مشروعیته و عمق التجاءالمسلیمن به مسألة هامة التی بدراسته فی اطار فکر و سیرة العلماء الدیوبندی اختطی فی اظهار بطلان عقائد الوهابیون. یجوز الدیوبندیون مع البرائة من عقائد الوهابیین وجوه مختلفة التوسل کالتوسل الی ذات و جاه النبی و الصلحاء، الشفاعة، الاستغاثة من النبی فی حیاته و قبره و عندالقیامة، الاستغاثة من الصالحین فی حیاتهم و بعد مماتهم، زیارة قبر الانبیاء و الاولیاء، التبرک، الشفاء، و تکریم القبور و قبتهم. تخریب جهد الوهابیون لتعمیم افکارهم و عقائدهم علی جمیع اهل السنة مع ادعاء مرجعیة فکرهم لتحریفهم الفکری الی اهدافهم، و اظهار عزلتهم الاعتقادیة فائدة کلیة لهذاالمکتوب.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1409

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    14/2/171
  • صفحات: 

    83-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    786
  • دانلود: 

    351
چکیده: 

مقامه، گونه ای از روایت است که با استفاده از نثری فنی، غالبا به استغاثه گدایان و سوال نیازمندان و ادیبان حیله گر می پردازد. پیکارسک نیز گونه ای از روایت است که به بیان حوادثی می پردازد که برای افراد فرودست اجتماع و بزهکارانی که در تنازع دائم برای بقا هستند، اتفاق می افتد. هدف در این مقاله، شناسایی و کشف ویژگی های مشترک گونه های مقامه و پیکارسک در راستای اثبات تاثیرپذیری پیکارسک از مقامه است. برای رسیدن به هدف مورد نظر به مطالعه و جستجو در منابع پرداختیم و با روش توصیفی و مقایسه ای، اطلاعات به دست آمده را تجزیه وتحلیل کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با استناد به ویژگی های مشترک این دو گونه ادبی (در بخش های پیرنگ، دیدگاه روایی و کانونی سازی، قهرمان ضد قهرمان، وجه داستان و استفاده از نثری شاعرانه و سرشار از اصطلاحات علمی و ادبی و بازی های زبانی) پیکارسک، گونه تکامل یافته و بومی شده مقامات عربی در اسپانیا و پس ازآن در میان دیگر ملل است.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 786

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 351 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    662
  • دانلود: 

    227
چکیده: 

نیایش همچون خداجویی، از نخستین روزگاران شکل گیری تمدن بشری کرداری پسندیده و همراه با باور و اعتقاد مردم ایران زمین بوده است و به همان نسبت که دلبستگی و فرو رفتن در امور مادی انسان را از خود جدا و با خود بیگانه می سازد، عبادت و نیایش به آستان حضرت باری، آدمی را به خویش باز میگرداند. فلسفه دعا و نیایش سعدی، نه به زهد و ترس و تعصب بلکه به اخلاق عارفانه و رندانه متعلق است. بدیهی است که نیایش عاشق نیازمند به عنوان یکی از مهم ترین و والاترین جریان و پدیده های فطری بشر، محصول و ره آورد محرکه هایی مقدس و انگیزه هایی ارزشمند است. انگیزه های والایی چون برقراری ارتباط و ابراز انس به معشوق، شکر و سپاس پروردگار، توسل، شفاعت و استغاثه دیده می شود. در این مطالعه به بررسی ابعاد نیایش در کلیات سعدی و دیدگاه سعدی درباره مفهوم و اهمیت نیایش و انگیزه های آن پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 662

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 227
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    269
  • دانلود: 

    330
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 269

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 330
نشریه: 

فلسفه دین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    95-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    608
  • دانلود: 

    177
چکیده: 

مساله استمداد از اولیای الهی از جمله مسائل کلامی است که بین مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است. اصل این آموزه هرچند مسلم و پذیرفتنی است، در برخی از اقسام و نحوه آن اختلافاتی بین مذاهب اسلامی وجود دارد. در یک نگاه کلی، توسل، شفاعت و استغاثه که از اقسام استمداد محسوب می شوند، سه حکم را در اسلام به دنبال می آورند. حکم اول، عدم اشکال و جایز بودن همه آنهاست، حکم دوم، تحریم کلی اقسام آن است و حکم سوم تفصیل دارد. یعنی برخی از این اقسام محل اشکال و برخی دیگر جایز هستند. وهابی ها از جمله کسانی هستند که در زمینه توسل، شفاعت و استغاثه، نظر بسیار تند و تکفیری دارند، به گونه ای که بسیاری از مسلمانان را با حربه تکفیر و تهمت شرک از دایره اسلام بیرون می دانند و قتل آنها را نیز جایز می شمارند. در پژوهش حاضر با کاویدن زوایای مختلف استمداد از اولیای الهی در قالب توسل، شفاعت و استغاثه، اقسامی شانزده گانه را برای موارد مذکور ترسیم و محل نزاع با مخالفان را تقریر می کنیم. گفتنی است که از این اقسام، پنج قسم به توسل مربوط است که در یک حالت از آن، بین شیعه و وهابیت اختلاف وجود دارد. پنج قسم دیگر به شفاعت ارتباط دارد که در یک قسمت آن اختلاف است.شش قسم دیگر هم به استغاثه مربوط است. در نهایت با این تقریر، خواننده گرامی متوجه می شود که صرفا برداشتی نادرست و غیرعلمی و نداشتن توجه کافی به اقسام مساله، سبب برداشت نادرستی از این مبحث شده است. زیرا در بیشتر این اقسام نظر وهابیت با نظر شیعه همسان است و آنها نیز این موارد را قبول دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 608

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 177 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    105-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2211
  • دانلود: 

    724
چکیده: 

پژوهش حاضر با روش توصیفی تحلیلی و با هدف تبیین اختلاف اهل سنت و وهابیان در مسئله توسل و دفاع از اصالت دینی و قرآنی آن با استفاده از آراء و مستندات اندیشمندان اهل سنت به نگارش در آمده است. وهابیان که خود را منتسب به اهل سنت می دانند به پیروی از ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب انواعی از توسل مانند توسل به اموات اولیا وصالحان و توسل به ذوات گرانقدر را انکار نموده و دیگر مسلمانان را متهم به شرک می کنند. یکی از ادله وهابیون در ممنوعیت این دو نوع توسل، حدیث استسقاء و مراجعت عمر بن خطاب به عموی پیامبر صلی الله علیه و آله جهت طلب باران است. ولی اهل سنت مشروعیت توسل به ذوات و اموات را باور دارند و با استناد به آیات و روایات و اتخاذ رویکردی انتقادی، برداشت وهابیان از حدیث استسقاء را تحلیل و نقد می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2211

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 724 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صالحی عباسعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    53
  • صفحات: 

    123-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    575
  • دانلود: 

    257
چکیده: 

پیدایش گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی موجب اشاعه اندیشه های افراطی و ناصواب آنان نیز شده است. یکی از اساسی ترین اعتقادات این گروه، انکار لوازم حیات برزخی مانند شفاعت، استغاثه و توسل به اولیای الهی می باشد. با اینکه اصل وجود حیات برزخی، به عنوان یک اصل مهم قرآنی، مورد پذیرش قرار گرفته است لذا با اثبات حیات برزخی، لوازم و آثار آن نیز اثبات خواهد شد؛ با این وجود، وهابیت برخلاف دیدگاه های بزرگان اهل سنت، منکر این موضوع گشته اند و چنین اعمالی را از مظاهر شرک و کفر تلقی نموده اند. این پژوهش با مطالعه ای اسنادی تحلیلی در منابع اهل سنت، درصدد تبیین نظریات بزرگان اهل سنت راجع به موضوع لوازم حیات برزخی می باشد. براساس این کاوش، ادعای وهابیت مبنی بر انکار لوازم حیات برزخی، برخلاف ظاهر آیات قرآنی، روایات معتبر و نظریات بزرگان اهل سنت می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 575

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 257 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript