نتایج جستجو

1130

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

113

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی








متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    6 (مسلسل 81)
  • صفحات: 

    255-266
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    383
  • دانلود: 

    153
چکیده: 

زمینه و هدف: در کشور ما که نسل جوان آن بیش ترین درصد جمعیت را تشکیل می دهد، آموزش محیط زیست می تواند تاثیر قابل توجهی در تقویت فرهنگ زیست محیطی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار داشته باشد. آشنایی جوانان با علوم پایه محیط زیست در مقاطع مختلف تحصیلی می تواند روحیه سازگاری و حفاظت از منابع طبیعی را در آن ها تقویت کرده و حس مسوولیت پذیری را به صورت منطقی در آنان افزایش دهد. هدف این مقاله بررسی دیدگاه دانش آموزان دوره دبیرستان شهرستان مشگین شهر پیرامون حفظ محیط زیست می باشد. روش بررسی: روش کار به صورت میدانی بوده و اطلاعات از طریق پرسش نامه از 164 نفر از دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان مشگین شهر جمع آوری گردیده است. روش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی-تحلیلی است. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه ای محقق ساخته بوده که ضریب پایایی آن 85/0 برآورد شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری اسپیرمن و رگرسیون چند متغیره و از طریق نرم افزار SPSS انجام پذیرفت. یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که دانش آموزان به مسایل مربوط به حفظ محیط زیست علاقه مند بوده و حفاظت از محیط زیست را تا حدی از وظایف خود می دانستند و در رابطه با مسایل و مشکلات مربوط به حفاظت از آن، در حد قابل قبولی اطلاعات و آگاهی داشتند. بحث و نتیجه گیری: برای رسیدن به توسعه ای پایدار یعنی توسعه ای موزون و با حفظ ارزش های زیست محیطی، باید به تحول فرهنگ زیستی جوامع اندیشید تا مردم تشکیل دهنده جوامع، منش خود را با پایداری و پویایی طبیعت تطبیق دهند، زیرا بروز بحر ان های زیست محیطی و انهدام و تحلیل منابع طبیعی به همراه افزایش جمعیت باعث شده است که انسان امروز بیشتر برای جلوگیری از نابودی محیط زیست خود تلاش کند. در نهایت نتایج آزمون های آماری نشان داد که به جز متغیرهای تمایل به ایجاد تشکل های زیست محیطی، میزان بازدید از پارک ها و فضای سبز، بازدید دانش آموزان از مراکز مرتبط با محیط زیست، استفاده از آموزش های عملی حفاظت از محیط زیست و استفاده از فیلم های آموزشی در زمینه محیط زیست، بین تمامی متغیرهای تحقیق از جمله میزان مطالب آموزشی زیست محیطی در کتاب درسی، نگرش نسبت به حفاظت از محیط زیست، میزان علاقه به محیط زیست، مجهز بودن کتابخانه های مدارس به منابع علمی، استفاده از مجلات و نشریات زیست محیطی، میزان بازدید کارشناسان محیط زیست از مدارس، شرکت در فعالیت های داوطلبانه زیست محیطی، اطلاع رسانی دبیران در خصوص حفظ محیط زیست با دیدگاه دانش آموزان نسبت به حفاظت از محیط زیست رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 383

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 153 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    35-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    219
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 219

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مجازی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    75-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1036
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1036

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مجازی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    103-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    240
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جوادی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1366
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    -
  • صفحات: 

    22-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    219
  • دانلود: 

    33
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 219

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 33 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عباسی پروین

نشریه: 

تعلیم و تربیت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1371
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    79-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    446
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
همکاران: 

کارفرما: 

مجری: 

---

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    اردیبهشت 1375
تعامل: 
  • بازدید: 

    48
کلیدواژه: 
چکیده: 

تحقیق حاضر با حیطه ارزش یابی برنامه آموزشی ارتباط دارد. در ارزش یابی آموزشی خصوصیات اصلی مورد مطالعه، معرف ارزش های آموزشی هستند. اساسی ترین عنصر در برنامه آموزشی، هدف هاست، در هدف های آموزشی مشخص شده است که در پی مواجه کردن فراگیر شخص با مجموعه ای از تجارب آموزشی چه چیزی را می خواهیم در او ایجاد کنیم. بررسی میزان شناخت و آگاهی دبیران از هدف ها اولین گام از فرآیند ارزش یابی است. نتایج به دست آمده این مرحله از تحقیق شرط لازم برای اطمینان طراحان برنامه آموزشی جدید از آماده بودن شرایط برای اجرای برنامه می باشد زیرا عدم آگاهی از این شرایط ممکن است به تفسیرهای گمراه کننده از اطلاعات مربوط به گام دوم ارزش یابی برنامه درسی یعنی بررسی عملکرد فراگیر بینجامد. ما در این تحقیق با تحلیل محتوای سوالات امتحانی و همچنین جمع آوری اطلاعات راجع به دبیران به میزان هم سویی اجرای برنامه با اهداف آموزشی آن آگاهی یافته و راه بردهای عملی را برای ایجاد شرایط مطلوب پیشنهاد کرده ایم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 48

نویسندگان: 

الهام پور فوزیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1375
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4-3
  • صفحات: 

    59-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    454
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 454

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شکرانیان نادره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1377
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    76-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    255
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 255

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
همکاران: 

کارفرما: 

جهاد دانشگاهی

مجری: 

واحد تهران

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    مرداد 1378
تعامل: 
  • بازدید: 

    319
کلیدواژه: 
چکیده: 

طرح بررسی زمینه های احیای فرهنگ«امربه معروف و نهی از منکر» مطالعه جامعی است درخصوص آموزه دینی امر به معروف و نهی از منکر. سوالات اساسی تحقیق ابتدا در مصاحبه های اکتشافی با حضور چهل نفر از متخصصان و صاحب نظران حوزه های فکری جامعه شناسی، علوم دینی، فرهنگی و سیاسی مورد بررسی قرار گرفت. سپس چارچوب نظری با رویکرد بومی و مدل های مختلفی جهت ارزیابی وضعیت امر به معروف و نهی از منکر در بین اقشار مختلف جامعه تدوین گردید. در مطالعه مذکور با استفاده از سه پرسش نامه و در قالب 300 گویه داده های وسیعی از نگرش هشت قشر مختلف شامل: دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان، زنان خانه دار، روحانیون بسیجیان، کارمندان دولت، دبیران و مدیران مدارس شهر تهران جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در این پژوهش روش های مختلفی جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است از آن جمله: تحلیل عاملی، مسیر، تحلیل میانگین و واریانس یک طرفه، تحلیل «رگرسیون» تحلیل خوشه ای، آزمون روایی، آزمون اعتبار و تکنیک های شاخص سازی نتایج این طرح نشان می دهد که به طور متوسط پاسخ گویان تحقیق از روحیه اقدم متوسط و روحیه پذیرش نسبتا بالایی در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر برخوردارند. دانش افراد نسبت به ماهیت امر به معروف در سطح متوسط است. نگرش پاسخ گویان نسبت به فضای اجتماعی در ارتباط با امر به معروف و شیوه های اجرایی و سازمانی شدن امر به معروف در جامعه و عملکرد مسوولان، منفی ارزیابی شده است. پاسخ گویان نقش و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را در حد متوسط بالا ارزیابی نموده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 319

litScript