یکی از موضوعاتی که ذهن محققین و اکثر اقشار جامعه را مشغول کرده است؛ مسئله کاهش ازدواج و افزایش طلاق در ایران است. با توجه به اهمیت رسانه ها همچون مطبوعات در پوشش مشکلات جامعه، این تحقیق درصدد بررسی نحوه پوشش و بازتاب اخبار ازدواج و طلاق در مطبوعات ایران در سال 95 (مطالعه موردی: کیهان، شرق، ایران، همشهری) است تا میزان و چگونگی آن را بسنجد. این تحقیق با روش تحلیل محتوای کمی و با نمونه گیری کل شماری صورت پذیرفته است. از مجموع 103 مطلب در مورد ازدواج، روزنامه همشهری با 9/37 بیشترین مطلب و شرق 5/16 کمترین مطلب را داراست. از مجموع 21 مطلب مربوط به طلاق، روزنامه همشهری و شرق به تعداد مساوی با 6/28 بیشترین مطلب را دارند. بین متغیر سطح زیر چاپ مطالب و عناصر خبری مربوط به ازدواج و روزنامه ها به ترتیب با 1 درصد خطا و 99 درصد اطمینان, رابطه وجود دارد (معنی دار است) و بین متغیر سطح زیر چاپ، عناصر خبری و ارزش های خبری مطالب مربوط به طلاق و روزنامه ها بیش از 5 درصد خطا رابطه وجود ندارد (معنی دار نیست). بین متغیر ارزش های خبری در گزینش مطالب مربوط به ازدواج و نام روزنامه ها نیز با بیش از 5 درصد خطا، رابطه وجود ندارد (معنی دار نیست). طبق نظریه برجسته سازی اداره کنندگان روزنامه ها با نگاهی مثبت به ازدواج سعی بر برجسته ساختن ازدواج داشته اند تا طلاق. اما این موضوع اهمیت نداشته و در یک سال تنها 124 خبر به آنها اختصاص داده اند که نشان می دهد موضوعات دیگر در اولویت اداره کنندگان روزنامه ها قرار داشته است.