فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    2023/5/22
تعامل: 
  • بازدید: 

    26
چکیده: 

این گزارش بر اساس مطالعات ملی و بین المللی، بررسی اسناد بالادستی، قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل ها، مصاحبه با کارشناسان و اساتید دانشگاه و صنعتگران و مدیران دولتی به بررسی پژوهش های ناظر به رفع نیازهای کشور یا به اصطلاح «پژوهش های مسئله محور» پرداخته و تصویری از سهم پژوهش های مسئله محور از پژوهش های دانشگاهی کشور ارائه کرده است. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد با وجود اینکه بر اساس شاخص های رایج علم سنجی در زمینه تولیدات علمی (مستندات علمی)، موفقیت هایی برای نظام علمی کشور کسب شده است اما چالش های حل نشده بسیاری در کشور وجود دارد که نیازمند ورود جدی تر دانشگاهیان و محققان است. در یک رویکرد بلندمدت مسئله محوری و اثربخشی پژوهش نیازمند بازطراحی اجزای مختلف نظام پژوهشی کشور است. توسعه کارراهه های متنوع برای پژوهشگران دانشگاهی اعم از دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی در کنار فعال کردن ظرفیت های بالقوه موجود در اسناد بالادستی از طریق نهادهای مختلف سیاستگذاری آموزش عالی مانند شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در مراحل گوناگون پژوهش از جمله در تعریف، اجرا و تأمین مالی پژوهش گام اساسی برای مسئله محور و مأموریت گرا شدن دانشگاه های کشور است. به عبارت دیگر بازآرایی زیست بوم پژوهش و انسجام بخشی نهادی در سیاست گذاری آموزش عالی با مشارکت مؤثر اعضای جامعه و ذی نفعان لازمه پرداختن به مسائل کشور در پژوهش های دانشگاهی است. بر مبنای یافته های این گزارش یکی از چالش های اصلی در شناسایی و ارزیابی پژوهش های مسئله محور نداشتن شاخص های شفاف، متقن و تا حد امکان عاری از اعمال سلیقه است. بر این مبنا پس از بررسی مطالعات، شاخصی ترکیبی با استفاده از مؤلفه های پژوهش های مسئله محور احصا و معرفی شد که معیاری برای ارزیابی پژوهش های مسئله محور در همه گروه های علمی به خصوص حوزه فنی و مهندسی است.• پژوهش های منجر به قراردادهای پژوهشی مشروط به وصول حق السهم مؤسسه؛• پژوهش های منجر به کالاها و خدمات دانش بنیان با سطح فناوری بالا تجاری سازی شده مبتنی بر مالیات بر ارزش افزوده؛• پژوهش های منجر به حق اختراع تجاری سازی شده؛• پژوهش های منجر به طرح های پژوهشی و فناوری اولویت دار و آینده دار مبتنی بر اسناد آمایش سرزمین مناطق مختلف با تأیید شورای های پژوهش و فناوری استان ها؛• پژوهش های میان رشته ای که نیازمند همکاری محققان از رشته های مختلف است؛• پژوهش های منجر به طرح های پژوهشی و فناوری اولویت های شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان مانند تولید بار اول.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 26

نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    279-290
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    862
  • دانلود: 

    936
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر کاربست الگوی آموزش مبتنی بر محیط های یادگیری سیار بر حضور اجتماعی و حضور تدریس دانش آموزان مدارس هوشمند در درس ریاضی بوده است. در این پژوهش از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد. در قسمت تحقیق کمی از روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزانی هستند که در شهر تهران در مدارس هوشمند مشغول به تحصیل می باشند. جهت گزینش حجم نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از میان مدارس هوشمند شهر تهران، یک مدرسه انتخاب و سرانجام 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش تحت آموزش محتوای تهیه شده توسط محقق از طریق سیستم مدیریت یادگیری سیار که بر اساس الگوی ارائه شده طراحی گردیده بود، قرار گرفتند. جهت بررسی فرضیه های اول و دوم تحقیق از تجزیه و تحلیل کواریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که کاربرد این الگو بر تمام اَبعاد حضور اجتماعی و حضور تدریس در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل (در پس آزمون) موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 862

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 936 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    237-249
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    467
  • دانلود: 

    891
چکیده: 

فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بر تدریس,یادگیری و پژوهش های مربوطه تاثیرگذار بوده است.هدف پژوهش حاضر,مطالعه نظام مند و ارائه ترکیبی از پژوهش های صورت گرفته در حوزه جایگاه و نقش فاوا در فرآیند یاددهی–یادگیری بود.روش پژوهش,کیفی و به شیوه سنتز پژوهی انجام شد.منابع پژوهشی مرتبط از سال 2000 تا 2016 با روشی نظام مند انتخاب,واکاوی محتوایی و دسته بندی شدند؛در غربالگری ریز 29 پژوهش که معیارهای مدنظر را داشتند,انتخاب,سپس سنتزی از یافته های آنان ارائه شد.یافته ها نشان داد که می توان از دو روند در رابطه فاوا و یاددهی و یادگیری سخن گفت:الف)روند تسهیل کنندگی؛ب)روند جریان سازی.در عین حال که این دو روند در مواردی با یکدیگر همپوشانی دارند و کشیدن مرز مشخصی میان آنها مشکل می نماید اما می توان این دو روند را از هم جدا نموده و به بررسی ابعاد,خصوصیات و تأثیرات آن ها بر فرآیند یاددهی-یادگیری پرداخت بر این اساس,تأثیرات روند تسهیل کنندگی فاوا بر یاددهی-یادگیری در کوتاه مدت مشخص می شود؛اغلب بصورت سخت افزاری,ظاهر مؤلفه های یاددهی-یادگیری را تغییر می دهد.روند جریان سازی,دربرگیرنده تغییراتی است که در سطحی عمیق تر و با پیچیدگی بیشتر,کیفیت و چگونگی یاددهی-یادگیری را تغییر می دهداین تغییرات را می توان به نوعی نتایج بلندمدت روند تسهیل کننده دانست که به صورت نرم افزاری نمود

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 467

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 891 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    79-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    315
  • دانلود: 

    629
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی برنامه درسی جدید رشته الکتروتکنیک شاخه آموزش فنی و حرفه ای انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع گردآوری داده ها، ترکیبی است. جامعه آماری شامل مدیران آموزشی، هنرآموزان و هنرجویان پایه یازدهم رشته الکتروتکنیک استان یزد، در سال تحصیلی96-97 بود. نمونه کمی با روش سرشماری و نمونه کیفی به روش هدفمند انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات، از سه پرسشنامه محقق ساخته، مشاهده میدانی و مصاحبه نیمه ساختاریافته، استفاده شد. روایی پرسشنامه ها توسط 4 نفر از اساتید صاحب نظر برنامه درسی و آموزش فنی و حرفه ای و پایایی آن ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که: برنامه درسی جدید آموزش فنی و حرفه ای در رشته الکتروتکنیک، از دیدگاه مدیران آموزشی و هنرجویان نسبتاً مطلوب و از دیدگاه هنرآموزان نسبتاً نامطلوب است. اما وضعیت عناصر تجهیزات کارگاهی و امکانات آموزشی، آگاهی هنرآموزان از اسناد بالادستی و راهنمایی ها و دوره های ضمن خدمت ارائه شده به هنرآموزان، نسبتاً نامطلوب برآورد شده است. همچنین هنرآموزان، فعالیت های یادگیری و آمادگی تحصیلی هنرجویان و تناسب زمان آموزش با حجم محتوای آموزشی را نسبتاً نامطلوب برآورد کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 315

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 629 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خلج کاشی ملیکا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    47-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زوج درمانی هیجان مدار (EFT)؛ یک روش تجربه و فرآیند محور است که بر کار با احساسات تمرکز دارد. زوج درمانی متمرکز بر هیجان با نگرش همدلانه کار می کند و سعی دارد، زوج را در ارتباطات آنها و هر دو طرف را در تجارب عاطفی مربوطه خود از جمله سابقه فردی و آسیب های عاطفی گذشته، درک کند. زوج درمانی متمرکز بر احساسات؛ با نیازهای برآورده نشده در روابط زوجین و احساسات دردناک ناشی از آنها (مانند شرم، تحقیر، ناامیدی، تنهایی یا آسیب پذیری) کار می کند. طبق تحقیقات مشخص شده است که عمق پردازش عاطفی زوجین در جلسه درمانی می تواند منجر به موفقیت درمانی خوب شود. این مقاله به بررسی تأثیر زوج درمانی هیجان مدار (EFT) بر صمیمیت و هماهنگی زناشویی زوج های ناسازگار در شهر تهران می پردازد. با توجه به افزایش نرخ طلاق و مشکلات زناشویی در جامعه معاصر، این تحقیق به دنبال شناسایی و تحلیل اثرات EFT به عنوان یک رویکرد مؤثر در بهبود روابط زناشویی است. روش تحقیق به صورت ترکیبی از داده های کمی و کیفی انجام شده و شامل 100 زوج ناسازگار است که از طریق پرسشنامه های استاندارد و مصاحبه های عمیق مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج نشان می دهد که شرکت در جلسات زوج درمانی هیجان مدار منجر به افزایش معنادار در سطح صمیمیت و هماهنگی زناشویی زوج ها شده است. به ویژه، زوج ها توانسته اند احساسات خود را بهتر بیان کنند و ارتباطات عاطفی عمیق تری برقرار نمایند. این بهبودها به کاهش تعارضات و افزایش کیفیت زندگی زناشویی منجر شده است. علاوه بر این، نتایج تحقیق نشان می دهد که زوج ها با استفاده از تکنیک های EFT توانسته اند الگوهای منفی تعاملات خود را شناسایی و تغییر دهند. این تغییرات نه تنها به بهبود روابط زناشویی کمک کرده، بلکه به افزایش اعتماد و حمایت عاطفی بین زوج ها نیز منجر شده است. همچنین، مصاحبه های کیفی نشان می دهند که بسیاری از زوج ها پس از درمان، احساس امنیت و رضایت بیشتری در روابط خود دارند. این تحقیق بر اهمیت آموزش و ترویج زوج درمانی هیجان مدار به عنوان یک گزینه مؤثر برای زوج های ناسازگار تأکید می کند. در نهایت، پیشنهاد می شود که مشاوران و درمانگران به ارائه کارگاه های آموزشی و جلسات گروهی برای تقویت مهارت های ارتباطی و هیجانی زوج ها بپردازند. این رویکرد می تواند به زوج ها کمک کند تا به کیفیت زندگی بهتری دست یابند و روابط زناشویی خود را بهبود بخشند. همچنین، بررسی های آینده می توانند به تحلیل تأثیرات بلندمدت EFT بر روابط زناشویی و مقایسه آن با سایر رویکردهای درمانی بپردازند. این تحقیق می تواند به عنوان یک منبع مفید برای پژوهشگران و متخصصان حوزه روانشناسی و مشاوره زناشویی مورد استفاده قرار گیرد و به درک عمیق تری از نیازها و چالش های زوج ها کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    2023/6/22
تعامل: 
  • بازدید: 

    38
کلیدواژه: 
چکیده: 

برنامه ششم توسعه کل کشور شامل مجموعه اقدامات میان مدتی است که در بازه زمانی پنج ساله (1400-1396) در راستای سیاست های کلی آن به تصویب رسیده و اکنون شایسته است در آستانه تصویب برنامه هفتم توسعه مورد ارزیابی قرار گیرد. بدیهی است که طراحی برنامه هفتم توسعه بدون ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و آسیب شناسی نسبت به دلایل عدم توفیق برنامه های توسعه گذشته امکان تکرار اشتباهات را فراهم می سازد. از این رو گزارش حاضر به عملکرد حوزه رسانه و فضای مجازی در برنامه ششم توسعه می پردازد. در این برنامه از مجموع 124 ماده مواد (29)، بند «د» ماده (33)، بند «ج» ماده (68)، بند «پ» و تبصره «1» بند «ج» ماده (86)، بند «پ» و جزء «2» بند «چ» و بند «ح» ماده (92)، ماده (93) و نیز بند «ب» ماده (104) به رسانه و فضای مجازی اختصاص دارد.یافته های این گزارش حاکی از این است که از مجموع تعداد 10 حکمی که در قانون فوق درخصوص رسانه و فضای مجازی مطرح شده، 30 درصد احکام به صورت ناقص محقق شده، 40 درصد محقق نشده و 30 درصد نیز غیرقابل ارزیابی بوده اند و در مجموع تجربه چندان موفقی ارزیابی نمی شود. دلایل وضعیت کنونی اجرای احکام قانون برنامه توسعه ششم در این حوزه عبارتند از:1. کم توجهی دستگاه های اجرایی مرتبط در پیگیری احکام،2. تصویب دیرهنگام و ابلاغ آیین نامه اجرایی پس از انقضای زمان بندی پیش بینی شده ،3. عدم تناسب سازوکار نظارتی،4. پراکندگی اطلاعات عملکرد دستگاه های مرتبط،5. ضعف منابع مالی جهت اجرایی سازی احکام،6. کمبود شاخص های ترکیبی مناسب برای سنجش و ارزیابی عملکرد احکام.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 38

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
شرکت دانش‌بنیان متقاضی: 

ژرف دریا پژوهش پارس

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    خرداد 1401
تعامل: 
  • بازدید: 

    37
چکیده: 

"تعمیرات و نگهداری سازه های فراساحلی، مانند سکوهای نفت و گاز، یک فرآیند مهم و ضروری است که باید با دقت و ایمنی انجام شود. شرایط آب وهوایی، به ویژه سرعت باد و ارتفاع امواج، می تواند تأثیر قابل توجهی بر ایمنی و بهره وری این عملیات داشته باشد. در حال حاضر، پیش بینی آب وهوا برای بازه های زمانی طولانی تر از 10 روز با دقت پایینی انجام می شود. این امر می تواند خطرات قابل توجهی را برای عملیات تعمیر و نگهداری سازه های فراساحلی ایجاد کند. هدف این پروژه، توسعه یک مدل پیش بینی پنجره های آب وهوایی در بازه های 10 تا 90 روز، برای تعمیر و نگهداری سازه های فراساحلی است. در این پروژه، یک مدل پیش بینی پنجره های آب وهوایی بر اساس ترکیبی از روش های شبیه سازی آب وهوایی و یادگیری ماشین توسعه یافته است. در بخش شبیه سازی آب وهوایی، از یک مدل جهانی برای پیش بینی میدان باد و امواج استفاده شد. سپس، این نتایج با استفاده از یک مدل یادگیری ماشین بهبود یافت. مدل یادگیری ماشین از داده های تاریخی باد و امواج برای یادگیری الگوهای آب وهوایی استفاده نمود. در نهایت، یک مدل نهایی با ترکیب نتایج دو مدل شبیه سازی و یادگیری ماشین توسعه داده شد. این مدل دقت پیش بینی را برای بازه های 10 تا 90 روز به طور قابل توجهی بهبود بخشید. برای بازه 10 روز، دقت پیش بینی مدل توسعه یافته حدود 90 درصد برآورد شده است. این میزان دقت، تقریباً دو برابر دقت پیش بینی های مدل های جهانی است. برای بازه 90 روز، دقت پیش بینی مدل توسعه یافته حدود 70 درصد است. این میزان دقت نیز، همچنان بالاتر از دقت پیش بینی مدل های جهانی است. این مدل می تواند برای بهبود ایمنی و بهره وری عملیات تعمیر و نگهداری سازه های فراساحلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، مدل توسعه یافته می تواند برای برنامه ریزی فعالیت های دریایی مانند حمل و نقل، ماهیگیری و گردشگری نیز استفاده شود. "

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 37

همکاران: 

سیمین-فروغ زاده

کارفرما: 

جهاد دانشگاهی

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

تعامل: 
  • بازدید: 

    104
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف این تحقیق تهیه شناسنامه جامع نخبگان شاهد و ایثارگر در استان خراسان رضوی (بانک اطلاعات) و شناسایی عوامل موثر بر موفقیت آنان بوده است. در فاز اول، نخبگان در چهار گروه ایثارگری (همسر شهید، فرزندشهید، آزاده و جانباز) و چهار حوزه نخبگی (آموزشی، فرهنگی و هنری، شغلی و ورزشی وگروه های ترکیبی از آنها) در شهرهای مشهد، گناباد، تربت حیدریه، کاشمر، نیشابور و سبزوار شناسایی شدند که مجموع آنان بالغ بر 240 نفر شد و اطلاعات آنها درهفت بخش شامل: مشخصات عمومی، تحصیلی، شغلی، موفقیت، شهید، آزادگی و جانبازی، گردآوری شد و به همراه عکس و تصاویری از آثار موفقیت، در قالب یک نرم افزار به بنیاد شهید عرضه گردید. فاز دوم نیز به میزان موفقیت نخبگان و عوامل موثر بر آن اختصاص داشت. نتایج نشان داد که بیشتر نخبگان (97.2 درصد) در عرصه موفقیت رقابتی و 45.5 درصد نیز در حوزه غیررقابتی موفق بوده اند. 43.4 درصد نیز دارای هر دو موفقیت رقابتی و غیررقابتی بودند. عوامل تاثیرگذار بر موفقیت غیررقابتی عبارتست از: سن، جنس، شهر محل سکونت، اعتقاد به خلاقیت، اعتقاد به هوش بالا، اعتقادات مذهبی، احساس موثر بودن در جامعه، تحصیلات اعضای خانواده، وسائل کمک آموزشی، وجود افراد موفق در خانواده، استفاده کاربردی از مدارک موفقیت و عوامل موثر بر میزان موفقیت رقابتی شامل: سن، جنس، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، اعتقادات مذهبی، انتظارات دیگران مهم، وجود مشوق درزندگی، استفاده کاربردی از مدارک موفقیت، تشویق در جشنواره و مسابقه، حمایت بنیاد شهید حمایت و سازمان های دولتی بوده است. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 104

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    789-798
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    20
  • دانلود: 

    13
چکیده: 

مقدمه و هدف: یکی از بزرگترین موانع سلامت در میان جوامع امروز، چاقی است. اختلال در عملکرد اندوتلیال در افراد چاق نسبت به سایر افراد بیشتر است و آمادگی قلبی-تنفسی در این افراد پایین است. هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثر انواع تمرینات تناوبی با شدت بالا بر سطوح آمادگی قلبی-تنفسی، سطوح اندوتلین-1 و نیتریک اکساید در افراد چاق بود. روش کار: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی بود. تعداد 100 نفر آزمودنی چاق (بر اساس نمایه توده بدنی) مراجعه کننده به بیمارستان شریعتی تهران، به صورت تصادفی به چهار گروه تمرین تناوبی با شدت بالا تردمیل (HIIT-TR)، دوچرخه (CY)، ترکیبی (CO) و کنترل (C) تقسیم شدند. آزمودنی های گروه های تمرینی به مدت 12 هفته به تمرین پرداختند. نمونه خونی و آزمون های آمادگی توان قلبی-تنفسی آزمودنی ها در دو نوبت پیش آزمون و پس آزمون سنجش شد. برای سنجش سطوح نیتریک اکساید (NO) و اندوتلین-1 (ET-1) از روش الایزا استفاده شد و از آنالیز واریانس یک طرفه و دوطرفه برای بررسی تغییرات داده ها استفاده شد. یافته ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد پس از 12هفته تمرین، میزان اکسیژن مصرفی اوج (VO2 peak) در گروه های تمرینی در مقایسه با گروه کنترل بهبود یافته است (0/001>p) و در گروه HIIT-TR نسبت به گروه HIIT-CO افزایش بیشتری داشت (0/01>p). در گروه TR، میزان افزایش NOx نسبت به سایر گروه های تمرینی بیشتر بود (0/01>p). تمرین، سطوح پلاسمایی ET-1 را در گروه های تمرینی TR و CO را کاهش داد، در حالی که سطوح ET-1 در گروه CY با گروه CTR اختلاف معناداری ندارد (0/05

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 20

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 13 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    915
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله با استفاده موجک لژاندر روی بازه [1,0] معادله انتگرالی خطی نوع دوم حل شده است. برای محاسبه ضرب داخلی توابع که در تقریب معادله انتگرالی پیش می آید از روش کوادراتور استفاده شده است. بنابراین حل معادله انتگرالی به حل یک دستگاه معادلات خطی تقلیل می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 915

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button