نتایج جستجو

104090

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

10409

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    111-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    408
  • دانلود: 

    166
چکیده: 

مالتی پکتور پدیده ی ناخواسته ای است که در سیستم های رادیو فرکانسی تحت خلأ اتفاق می افتد. پیدا کردن روش مناسب برای کاهش یا از بین بردن مالتی پکتور، نکته ی کلیدی در طراحی ساختارهای میکروموجی است. از این رو دقت در پیش بینی آستانه ی مالتی پکتور ضروری است. در شبیه سازی این پدیده، مدل ضریب الکترون ثانوی در کد تجاریCST ساخته می شود. دقت در نتایج شبیه سازی مالتی پکتور به تغییرات مدل ضریب الکترون ثانوی بستگی دارد. از این رو در این مقاله، اثر تغییرات ضریب الکترون ثانوی در نتایج شبیه سازی مالتی پکتور محاسبه می شود. برای این منظور، روش چند جمله ای آشوب تعمیم یافته با استفاده از برنامه نویسی پایتون به کار گرفته می شود. این روش بر پایه ی بسط چند جمله ای های متعامد است. در اینجا مالتی پکتور در موجبر مستطیلی، کوپلر ورودی سی سر، مطالعه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 166 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صلحی سینا | سیف عبداله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    50
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    611-638
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    581
  • دانلود: 

    155
چکیده: 

ژئومورفولوژیست ها برای نمایش ناهمواری ها و اشکال ژئومورفیک سطح زمین از مدل های مختلفی استفاده می کنند؛ یکی از پُرکاربردترین آن ها مدل سایه-روشن است که با تابش فرضی نور از یک منبع از آن برای تشخیص و نمایش عوارض مختلف ژئومورفیک و فرم های خطی استفاده می شود. ثابت بودن منبع نور و تنوع و پیچیدگی سطوح زمین در بسیاری مواقع مدل ها و الگوریتم های استاندارد را با محدودیت روبه رو و تفسیر عوارض سطح زمین را دشوار می کند. برای تصحیح، بهبود، و نمایش هدفمند توپوگرافی از مفهومی با نام «مورفولوژی نوری» استفاده شد. مؤلفه های ژئومورفولوژیکی مانند شیب، جهت شیب، فراوانی، و توزیع جهات و میزان و نوع همگرایی-واگرایی سطوح زمین مد نظر قرار گرفت. از چهارده مدل مختلف انحنا و شش مدل نوسان زوایای آزیموتی و سمت الرأسی برای آشکارسازی و تصحیح نمایش عوارض استفاده شد. آنالیز جهتی، مورفولوژیک، و کنتراست بر روی همة مدل ها انجام و با نتایج مدل استاندارد مقایسه شد و نحوة عملکرد و ارتباط هر یک با لندفرم ها تحلیل شد و کاربردهای رایج آن ها در شناسایی لندفرم ها تحلیل گردید. همة مدل ها در محیط پایتون اجرا و توسط واسط گرافیکی پایتون طراحی شد. نرم افزار Optical Morphology برای اجرای همة مدل ها ارائه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 581

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 155 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    161-182
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    14
  • دانلود: 

    8
چکیده: 

در شرایط کنونی کشور که با خشکسالی‏های متعدد روبه‏رو است، شبیه‏سازی عملکرد محصولات مختلف در شرایط کم آبی مورد توجه مدلسازان قرار گرفته است. از بین این مدل‏‏ها، WOFOST در پیش بینی عملکرد محصول در تحقیقات متعدد استفاده شده است. در این پژوهش، توسعه مدل WOFOST تحت زبان پایتون همراه با چگونگی شبیه‏سازی عملکرد محصولات عمده در حوزه آبریز دشت تجن مشتمل بر شالی، گندم، دانه‏های روغنی، ذرت دانه‏ای و جالیز در طی سال‏های 97- 1393 مورد بررسی قرار گرفت. بر همین اساس ابتدا عملکرد سالانه این محصولات از سازمان جهاد کشاورزی دریافت شد و نتایج شبیه سازی با این داده ها مقایسه گردید. نتایج شبیه‏سازی عملکرد محصولات تحت نسخه پایتون PCSE اختلاف بسیار کمی با مقادیر گزارش شده را نشان داد به طوریکه مقادیر RMSE و nRMSE در محدوده کمتر از 10% گزارش شده که در محدوده خوب تا عالی قرار دارد و نشاندهنده توان مدل PCSE در شبیه‎‏سازی است. از سویی دیگر نتایج آزمون T در سطح احتمال 95 درصد نشان داد که در اکثر محصولات تفاوت معناداری بین مقادیر شبیه سازی و مشاهده ای مشاهده نشده است که برتری‏های نسخه تحت Python را در زمینه توسعه یا تلفیق نسبت به نسخه تحت وب نشان می‏دهد. هخروجی‏های هر دو مدل WOFOST و PCSE کاملا بر هم مطابقت دارد. مقایسه نتایج همچنین نشان می‏دهد که بین مقادیر شبیه‏سازی و مشاهده شده اختلاف کمی وجود دارد. لذا می‏توان چنین استنباط نمود که مدل PCSE قابلیت شبیه‏سازی عملکرد محصولات را داراست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 14

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    75-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1506
  • دانلود: 

    328
چکیده: 

مقدمه: ثبت گزارش پرستاری وظیفه حرفه ای پرستاران و یکی از اجزای مهم مدارک و اسناد پزشکی و پرونده بیماران به حساب می آید، بنابراین توجه به امر ارتقای مهارت پرستاران در این خصوص از طریق روشهای آموزشی موثر، اهمیت زیادی دارد.هدف: تعیین تاثیر برنامه آموزش مداوم بر دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی پرستارانروش: این پژوهش به صورت تجربی دو گروهی، با اندازه گیری قبل و بعد است که در نمونه ای مشتمل بر 62 پرستار شاغل در بیمارستان های شهر کرمان انجام شد که به طور تصادفی به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شده بودند. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه پژوهشگر ساخته بود که قبل و بعد از اجرای برنامه آموزش مداوم در هر دو گروه، پرسش نامه، تکمیل و میزان دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی هر یک از گروه ها قبل و بعد از مداخله، تعیین و با یکدیگر مقایسه شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری کای اسکویر، تی زوجی و تی مستقل در نرم افزار SPSS نسخه 14 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: بررسی نمونه مطالعه شده، نشان می دهد که بین دو گروه از لحاظ متغیرهای دموگرافیک، تفاوت معنی داری وجود نداشت و اختلاف معنی داری بین دانش (P=0.000)، نگرش (P=0.000) و عملکرد (P=0.001) گزارش نویسی دو گروه آزمون و شاهد وجود داشت. همچنین رابطه معنی داری بین متغیرهای دموگرافیک با افزایش دانش پرستاران در اثر آموزش مداوم ملاحظه نشد.نتیجه گیری: برنامه آموزش مداوم باعث افزایش دانش، نگرش، و عملکرد پرستاران شد. پیشنهاد می شود مطالعات بیشتری برای بررسی میزان ماندگاری اطلاعات در این روش و مقایسه آن با روش های دیگر انجام شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1506

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 328 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

هافمن جی.

نشریه: 

دنیای حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    974
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 974

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    61-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1737
  • دانلود: 

    796
چکیده: 

مقدمه: عصر کنونی شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه فن آوری بوده است. یکی از جدیدترین فناوری ها واقعیت مجازی می باشد. واقعیت مجازی در بسیاری از مناطق مختلف زندگی ما ادغام شده است، از بازی های ویدیویی گرفته تا موارد مختلف استفاده صنعتی و همچنین در زمینه آموزش، مسافرت، مراقبت های بهداشتی، سرگرمی و تحقیق. علاوه بر این مطالعات بسیاری به اهمیت تکنولوژی واقعیت مجازی در زمینه های روانشناسی و درمان اختلالات روانی مانند ترس از پرواز، مدیریت استرس و بسیاری موارد دیگر اشاره کرده اند. علی رغم سود مندی ارائه شده برای واقعیت مجازی، نگرش بیماران مبتلا به اختلالات روانی نسبت به استفاده از آن هنوز نامشخص است. لذا هدف این مطالعه طراحی پرسشنامه ای با هدف میزان پذیرش تکنولوژی واقعیت مجازی در بین بیماران مبتلا به اختلالات روانی بود. روش کار: این مطالعه ی طراحی و پیاده سازی ابزار در دو فاز طراحی و بررسی روایی و پایایی پرسشنامه در سال 1400 انجام شد. در این مطالعه برای بررسی روایی محتوایی از ضریب های CVR و CVI استفاده شد و با کمک روش آلفای کرونباخ، پایایی درونی آن تعیین گردید. نتایج: در مطالعه حاضر شاخص روایی محتوا 8/ 0 تعیین شد که عددی قابل قبول برای این پرسشنامه می باشد. همچنین آلفای کرونباخ 7/. به دست آمد و همبستگی بین سوالات در سطح معناداری 0. 0001 قابل قبول بود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر درباره بررسی شاخص های روایی و پایایی مرتبط با پرسشنامه ذکر شده مشخص گردید که پرسشنامه مذکور از روایی و پایایی مناسبی برای بررسی میزان پذیرش تکنولوژی واقعیت مجازی در بین بیماران مبتلا به اختلالات روانی برخوردار می باشد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1737

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 796 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    250
  • دانلود: 

    116
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 250

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 116
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    93-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1287
  • دانلود: 

    468
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تأثیر آموزش برنامه نویسی با نرم افزار اسکرچ بر مهارت حل مسئله دانش آموزان پایه دوم ابتدایی شهرستان فراهان در سال تحصیلی 97-1396، انجام گرفته است. نرم افزار اسکرچ به کودکان کمک می کند تا ضمن طراحی بازی یا داستان های تعاملی، اصول برنامه نویسی را بیاموزند. این پژوهش از نوع کاربردی است و از لحاظ ملاک نحوه جمع آوری اطلاعات روش نیمه تجربی است. جهت انجام پژوهش یکی از مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان فراهان انتخاب شد و به طور تصادفی یکی از کلاس ها به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر بعنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند. تعداد کل نمونه 34 دانش آموز دوم ابتدایی بود یعنی 17 نفر در گروه آزمایش و 17 نفر در گروه کنترل بودند. ابزارها در این پژوهش عبارت اند از پرسشنامه حل مسئله هپنر که بعنوان پیش آزمون و پس آزمون بکار گرفته شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای تعیین فراوانی و میانگین و از آمار استنباطی برای تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته های بدست آمده از تجزیه و تحلیل ها، نشان داد که تفاوت بین دو گروه گواه و آزمایش از نظر آماری در سطح 05/0>a و با سطح اطمینان 95/0 معنادار می باشد. نتایج بدست آمده نشان داد که آموزش برنامه نویسی با نرم افزار اسکرچ بر مهارت حل مسئله دانش آموزان، تأثیر معناداری داشته است. دانش آموزان طی دوره آموزشی، به طور فعال با حل مسائل مختلف در نرم افزار اسکرچ درگیر شدند و برای حل این مسائل باید مسئله را تجزیه و تحلیل کرده و راه حل های مختلف را مورد آزمایش قرار می دادند، درگیر شدن دانش آموزان با این چالش ها موجب بهبود مهارت حل مسئله آنها شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1287

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 468 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    87-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    24
  • دانلود: 

    21
چکیده: 

هرچند که نگاه به بخش خدمات در فرایند توسعه متفاوت است، بخش خدمات غالب اقتصاد جهانی را تشکیل می­دهد و از ارکان اساسی فعالیت­های اقتصادی است که با ظهور شهرنشینی شکل گرفته و با گسترش آن پوشش وسیع­تری می­یابد. با توجه به اهمیت این بخش به عنوان یکی از بخش­های عمده اقتصادی و تأثیرگذاری در فرآیند توسعه کشور، این مطالعه با هدف شناسایی هسته­های کلیدی بخش خدمات استان آذربایجان­شرقی انجام شده است. در گام نخست با استفاده از مدل MSA به شناسایی و اولویت بندی هسته های کلیدی بخش خدمات استان آذربایجان شرقی پرداخته است که یافته ها نشان می دهد زیر بخش گردشگری به عنوان هسته کلیدی بخش خدمات با امتیاز 72/0 انتخاب شده است. در گام دوم با استفاده از ادبیات موضوع 5 شاخص گردشگری پایدار شامل شاخص­های اقتصادی، زیست­محیطی، فرهنگی، اجتماعی و نهادی تدوین و با استفاده از ابزار پرسش­نامه و آمار موجود در سالنامه­های آماری استان و در محیط برنامه­نویسی پایتون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته که نتایج حاصل بیانگر این است که گردشگری پایدار در استان آذربایجان­شرقی در مقیاس کلان با امتیاز 256/0 از یک واحد قرار دارد و علی­رغم وجود جاذبه­ها و پتانسیل­های موجود در این بخش جایگاه مناسب خود را نیافته است و تا رسیدن به پایداری فاصله زیادی دارد. همچنین بررسی وضعیت شاخص­های پنج­گانه نشان می­دهد که شاخص زیست­محیطی با امتیاز 299/0 از واحد، بالاترین امتیاز را در میان سایر شاخص­ها به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که شاخص اجتماعی با 166/0 از کمترین امتیاز در گردشگری پایدار برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 24

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 21 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسنده: 

ثابت فر نیما

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    2085
  • دانلود: 

    685
چکیده: 

برنامه نویسی شیءگرا (به انگلیسی Object Oriented Programming مخفف OOP) یک شیوه برنامه نویسی است که ساختار یا بلوک اصلی اجزای آن اشیا می باشد. در واقع دراین نوع پارادیام برنامه نویسی برنامه به شیء گرایش پیدا می کند و در ضمن مزیت هایی از جمله «پیچیدگی کم» و «هزینه کم» نسبت به سایر پارادیام های برنامه نویسی دارد. زبان های برنامه نویسی شیءگرا، زبان هایی هستند که در آن برنامه نویس می تواند اشیاء مختلفی را تعریف نماید و از اشیاء تولید شده استفاده نماید. امروزه اکثر زبان های دستوری برنامه نویسی از فنون شیءگرایی پشتیبانی می کنند. زبانهایی مانند جاوا، سی++، سی شارپ، دلفی از جمله زبانهای شیءگرا هستند. حتی بسیاری از زبانهای روال گونه که ساختار برنامه ها در آنها بلوک هایی با نام پروسیجر است امروزه از فنون شیءگرایی نیز پشتبانی می کنند. زبانهای سی++ و پی اچ پی از این جمله هستند. هر شیء یک سری خصوصیت و قابلیت دارد، که اصطلاحا Properties و Operation خوانده می شوند. مفهوم کلاس در C++ مهمترین مفهوم محسوب می شود. که در این مبحث ما به بررسی دقیق تر این مفهوم و نیز مفاهیم مرتبط با آن می پردازیم. یعنی ابتدا به معرفی کلاسها پرداخته و سپس نگاهی دقیق تر به بنیادهای کلاس خواهیم داشت. همچنین درباره روشها methods و سازنده ها construction و واژه کلیدی this مطالبی می آموزید. برنامه نویسی شی گرا هسته اصلی C++ است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2085

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 685
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button