نتایج جستجو

17075

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

1708

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (پیاپی 25)
  • صفحات: 

    37-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    814
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

مقدمه: اعضای تیم مراقبتی در بخش فوریت های پزشکی، اطلاعات کمی از بیمار پذیرفته شده دارند و به ناچار برای مدیریت درمان وی، از منابع اطلاعاتی مختلف استفاده می کنند. هدف از این مطالعه، تعیین منابع اطلاعاتی دانشجویان پزشکی در بخش فوریت ها بود.روش ها: این مطالعه توصیفی بر روی 146 دانشجوی سال آخر پزشکی که در بخش های آورژانس بیمارستان های آموزشی فعالیت داشتند، صورت گرفت. روش جمع آوری اطلاعات، مشاهده و پرسشنامه بود. داده ها از طریق روش های آمار توصیفی و آزمون همبستگی دومتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: بیشتر دانشجویان پزشکی (50 درصد) از بیمار و پرونده او به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده می کردند. دانشجویان برای رفع نیازهای اطلاعاتی خود در زمینه درمان بیماران، بیشتر از منابع چاپی استفاده می نمودند.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق اهمیت توجه به دسترسی به منابع اطلاعاتی متنوع را در بخش اورژانس نشان می دهد. از جمله برنامه های آموزشی در زمینه ارتقای میزان آگاهی از فناوری (Personal Digital Assistant-PDA) و استفاده از آن برای تصمیم گیری مبتنی بر شواهد را برای دانشجویان می توان توصیه نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 814

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    33-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1319
  • دانلود: 

    366
چکیده: 

مقدمه: جستجوی اطلاعات سلامت نقش مهمی در فرآیند مدیریت بیماری قلبی عروقی ایفا می کند. هدف از این مطالعه کشف نیازهای اطلاعاتی بیماران قلبی عروقی در زمان جستجوی اطلاعات سلامت بر اساس تجارب بیماران، مراقبان خانوادگی و کارکنان سلامت می باشد.روش: این مطالعه با رویکرد تحقیق کیفی و با روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد. 31 مشارکت کننده شامل 16 بیمار قلبی عروقی، 5 مراقب خانوادگی و 10 مراقب سلامت بودند. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختارمند و با نمونه گیری هدفمند جمع آوری و تا اشباع داده ها ادامه یافت. تجزیه و تحلیل داده ها به طورمستمر و همزمان با جمع آوری داده ها و به صورت مقایسه ای انجام گردید.یافته ها: در طی فرایند تحلیل داده ها، چهار درون مایه محوری شامل نیازهای اطلاعاتی «مرتبط-بیماری»، «مرتبط-مراقبت سلامت»، «مرتبط-نظام سلامت» و «مرتبط-زندگی روزمره» که بیانگر تجربه و درک مشارکت کنندگان از نیازهای بیماران قلبی عروقی در حین جستجوی اطلاعات سلامت است، پدیدار شد.نتیجه گیری: طبق نتایج، جستجوی اطلاعات سلامت برای بیماران قلبی عروقی، با یک نگاه جامع و ماوراء مسایل سلامت جسمی و بیماری درک شده است. از یافته های مهم این مطالعه جستجوی اطلاعات در زمینه پیش آگهی، ایفای نقش، سلامت جنسی و روانی، عملکرد نظام سلامت، همچنین جستجوی طب نوین، اسلامی و طب سنتی بود، بنابراین لزوم فراهم کردن اطلاعات مربوط به موارد مذکور از طریق شیوه های متعدد اطلاع رسانی، برای پاسخگویی به نیاز بیماران و مشارکت آنها در تصمیم گیری درمانی و مدیریت بهینه زندگی، ضروری به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 366 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    186-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    90
  • دانلود: 

    166
چکیده: 

مقدمه: پرستاران برای ارایه مراقبت های با کیفیت از بیماران و انجام فرایند پرستاری مبتنی بر شواهد می بایست از مهارت های جستجو برخوردار باشند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش استفاده از پایگاه های اطلاعاتی مبتنی بر شواهد بر مهارت های جستجوی دانشجویان پرستاری انجام گرفت. روش ها: نوع مطالعه کاربردی و روش پژوهش شبه تجربی با طرح یک گروه با پیش آزمون و پس آزمون بود. در این پژوهش دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان نمونه در دسترس از کل دانشجویان پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی 1399-1398 انتخاب شدند و جستجوی اطلاعات در دو پایگاه اطلاعاتی PubMed و Embase برای آن ها طی هشت جلسه دو ساعته به صورت حضوری و با تمرین عملی آموزش داده شد. برای گردآوری داده ها از پیش و پس آزمون شامل پنج سوال بالینی و یک پرسشنامه محقق ساخته جهت ارزیابی راهبردها و نتایج جستجو استفاده شد. این پرسشنامه دربرگیرنده 11 سوال بوده که هر سوال به نمره دهی یک مهارت از صفر تا دو پرداخته است. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 و روش های آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. نتایج: میانگین نمرات عملکرد دانشجویان در مهارت های انتخاب کلیدواژه، بکارگیری اصطلاحنامه ها، فرمول بندی سوال در قالب PICO (Patient, Intervention, Comparison, Outcome)، استفاده از عملگرها، پرانتزها، جستجوی عبارتی، کلیدواژه های مترادف، کوتاه سازی، جستجوی میدانی و محدودگرهای جستجو پس از آموزش به طور معناداری افزایش یافته بود. (001/0 > P) نتیجه گیری: با توجه به اثربخش بودن آموزش های استفاده از پایگاه های اطلاعاتی مبتنی بر شواهد، برای ایجاد زمینه های اجرای عملکرد مبتنی بر شواهد لازم است آموزش های هدفمند و بلندمدت در برنامه های درسی رشته پرستاری گنجانده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 90

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 166 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    553
  • دانلود: 

    138
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 553

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 138
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    389-399
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    882
  • دانلود: 

    473
چکیده: 

مقدمه: در آموزش پزشکی، آموزش طب سرپایی به خصوص اورژانس از مهم ترین بخش های آموزش پزشکی است. هدف از این مطالعه تعیین نیازهای اطلاعاتی و الگوی رفتاری دانشجویان پزشکی در جستجوی اطلاعات مراقبتی بیماران در آموزش بالینی بخش اورژانس بود. انتظار داریم انجام چنین مطالعه ای روی کیفیت آموزش درمانگاهی، مشخص شدن نیازهای آموزشی دانشجویان و مدیریت بهتر بیماران توسط دانشجویان پزشکی اثر بگذارد.روش بررسی: پژوهش یک مطالعه توصیفی است که به شناسایی نیازهای اطلاعاتی و الگوی رفتاری دانشجویان اینترن جهت دستیابی به پاسخ مطلوب، در درمانگاه و بخش اورژانس بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1387 پرداخت. در این مطالعه از روش مشاهده و توزیع پرسش نامه استفاده شده است. روایی پرسش نامه از طریق بررسی متون علمی و مطالعات مشابه و مشورت با استادان و کارشناسان مربوط بررسی گردید و برای بررسی پایایی آن از آزمون Test-Retest استفاده شد که ضریب همبستگی 0.8 به دست آمد. داده ها از طریق روش های آمار توصیفی، آزمون همبستگی دو متغیری و دو طرفه در سطح معنی دار یک درصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: آزمون آماری رابطه معنی داری بین نیازهای اطلاعاتی تشخیصی و درمانی نشان داد(P<0.001, Coefficient=0.576) . دانشجویان اطلاع از نتایج آزمایشگاه را بیشترین (84.3 درصد) و اطلاع از انتقال اجساد را کمترین (1.4 درصد) نیاز اطلاعاتی خود بر شمردند. دانشجویان پزشکی بیشتر به بیمار و پرونده او، همکاران و منابع چاپی اعتماد می کردند. دانشجویان به طور معنی داری بیشتر برای رفع نیازهای درمانی از منابع چاپی استفاده می کردند(P=0.01) .نتیجه گیری: میزان کمی از سوالات مطرح شده توسط دانشجویان به سوالات سازمانی و مدیریت درمان بیماران مربوط می شد و جامعه آماری اهمیت زیادی به مسایل قانونی و حقوقی نمی دادند. بسیاری از دانشجویان ترجیح می دادند تا از منابعی که سهل الوصول و معتبر بودند، استفاده کنند. از این رو توصیه می گردد در برنامه های آموزش بالینی طب اورژانس، درباره اهمیت سوالات سازمانی و مدیریتی و نیز برنامه های آموزشی در زمینه ارتقای تصمیم گیری مبتنی بر مدارک مد نظر قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 882

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 473 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3 (مسلسل 15)
  • صفحات: 

    117-131
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1116
  • دانلود: 

    604
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی نیازهای اطلاعاتی و رفتار اطلاع یابی پژوهشگران فناوری نانو می باشد. روش تحقیق توصیفی پیمایشی است و داده ها، از طریق پرسش نامه ای گردآوری شد که روایایی آن به شیوه روایی محتوا بر اساس نظر افراد صاحب نظر و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرانباخ با نرافزار (a=0.914) spss تایید شد. جامعه مورد مطالعه شامل 1225 نفر از پژوهشگران در سطح کشور می باشند؛ که از میان آنها 291 نفر از طریق جدول کرجسی و مورگان به روش خوشه ای انتخاب شدند. از مجموع پرسش نامه های توزیع شده (500 عدد)، 243 پرسش نامه معادل 84 درصد جامعه نمونه برگشت داده شد. برای تحلیل آماری از نرم افزار SPSS و نرم افزار اکسل استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که در بین منابع رسمی اطلاعات، 69.7 درصد پژوهشگران از مقالات بسیار زیاد، و 58.8 درصد آنها از مجلات الکترونیکی بسیار زیاد و از کتابشناسی ها کم استفاده می کنند. شکل مطلوب اطلاعات پژوهشگران منابع الکترونیکی می باشد. انگیزه آنها در استفاده از اطلاعات انجام طرح های تحقیقاتی و به روز کردن اطلاعات تخصصی می باشد. زبان منابع مورد نیاز آنها انگلیسی می باشد. برای به دست آوردن اطلاعات علمی بیشتر به مراکز دانشگاهی مراجعه می کنند. از مهم ترین موانع دستیابی به منابع از نظر پژوهشگران فناوری نانو عدم اشتراک منابع توسط مراکز مربوطه و مناسب نبودن سرویس دهی اینترنتی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1116

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    24
تعامل: 
  • بازدید: 

    396
  • دانلود: 

    162
چکیده: 

امروزه از الگوریتم های جمعیتی ابتکاری مبتنی بر تصادف، به منظور بهینه یابی استفاده گسترده ای می شود. دسته مهمی از این الگوریتم ها با ایده از فرایندهای فیزیکی یا رفتارهای موجودات به وجود آمده اند. در این مقاله یک روش جدید جهت دستیابی به جواب های شبه بهینه مربوط به مسائل بهینه سازی در علوم مختلف معرفی شده است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 396

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 162
نویسندگان: 

میرسپاسی ناصر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1374
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    30-29
  • صفحات: 

    40-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    351
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 351

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    74-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    550
  • دانلود: 

    212
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر تبیین فرایند جستجوی اطلاعات کودکان دوره پیش دبستانی مرکز ماه گل و ترنم شهر تهران و مقایسه آن با مدل بت است. روش پژوهش: پژوهش از نوع کاربردی با رویکرد کیفی و به روش تئوری زمینه ای وضعیت رفتار جستجوی اطلاعات کودکان دوره پیش دبستانی شهر تهران را موردبررسی قرار داده و با مدل بت مقایسه نموده است. روش نمونه گیری هدفمند با توجه به شرایط پژوهش است و با در نظر گرفتن هدف مطالعه در بستر عمومی جامعه دو مرکز از دو منطقه شهرداری انتخاب شد. با توجه به شرایط انتخاب نمونه دو مرکز پیش دبستانی منطبق با شرایط پژوهش که هر یک 10کودک در کلاس پیش دبستان داشتند؛ انتخاب و بنابراین 20 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. پژوهش با در نظر گرفتن سه گروه از افراد (کودک، مربی و والدین) انجام شد. یافته ها: یافته ها نشانگر آن است که رفتار جستجوی اطلاعات کودکان مرکز پیش دبستانی ماه گل و ترنم در مرحله برخورد با تکلیف پژوهشی دربرگیرنده آموزش، آماده سازی (ساخت) و رفتارهای پیش نگر، کنجکاو و عدم درک است که در مقایسه با مدل بت به جای خواندن دارای مرحله آموزش مفاهیم است. عملکرد آنان در مرحله جستجو دربرگیرنده برنامه ریزی، جستجو و جمع آوری و ساماندهی است و تعریف بسیار کم دیده شد و در مقایسه با مدل بت این مرحله برای آنان فاقد ارزیابی بود. رفتارهای مشابهی با رفتارهای مرحله دوم مدل بت دیده شد. رفتار شادی کمتر از سایر رفتارها دیده شد و بالاخره در مرحله ارائه دارای ارجاع دهی و ارائه و در درجات بسیار کمتر دارای تفسیر و تلفیق است و رفتارهای مشابهی نیز با رفتارهای مرحله سوم مدل بت داشتند. نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت آموزش فرایند جستجوی اطلاعات به کودکان دوره پیش دبستانی با مدل بت و آشنایی آنان با منابع اطلاعاتی می تواند در پرورش دانش آموزانی پژوهشگر کمک شایانی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 550

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 212 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    337
  • دانلود: 

    98
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 337

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 98
litScript