Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    11
  • بازدید: 

    6865
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6865

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 11 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

عسگری علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    367-370
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1554
  • دانلود: 

    713
کلیدواژه: 
چکیده: 

نظریه سوال پاسخ یکی از پیشرفته ترین نظریه های اندازه گیری و نقطه مقابل نظریه کلاسیک است. زیرا برخلاف این نظریه بر نمره سوالها و نه نمره کل تست بنا شده است (بیکر، 1381/2002). در IRT برای تحلیل داده های به دست آمده از مقیاس ها و پرسشنامه ها از مدل های ریاضی استفاده می شود. به مدل های IRT اغلب مدل های خصیصه مکنون نیز گفته می شود. اصطلاح مکنون برای تاکید بر پاسخ های پیوسته سوالی به کار می رود که در واقع نشانگر مشاهده پذیر خصایص یا رگه هایی است که فرض می شود وجود دارد و باید از پاسخ ها استخراج شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 713 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    287-298
تعامل: 
  • استنادات: 

    11
  • بازدید: 

    6957
  • دانلود: 

    2675
چکیده: 

به منظور بررسی اعتبار و روایی فهرست شادکامی آکسفورد OHI)؛ آرگیل، 2001) نمونه ای متشکل از 142 مرد و 227 زن ایرانی، 18 تا 53 سال (میانگین = 25)، فهرست شـادکامی آکسفورد (OHI)، پرسشنـامه شخصیتی آیزنک (1999, EPQ)  و فهرست افسردگی بک BDI)؛ بک و دیگران، 1979) را تکمیل کردند. بررسی همسانی درونی فهرست شادکامی آکسفورد نشان داد که تمام 29 گزاره این فهرست با نمره کل همبستگی بالایی داشتند. آلفای کرونباخ برای کل فهرست برابر با 0.91 بود. همبستگی پیرسون بین فهـرست شادکامی آکسفورد با فهرست افسردگی بک و زیر ـ مقیاس های برونگردی و نوروزگرایی EPQ به ترتیب برابر با 0.45, -0.48 و -0.39 بود که روایی همگرا و واگرای فهرست شادکامی آکسفورد را تأیید کرد. نتایج تحلیل عاملی با استخراج 5 عامل رضایت از زندگی، حـرمت خود، بهزیستی فاعلی، رضایت خاطر و خلق مثبت توانستند با ارزش ویژه بزرگتر از 1 در مجموع %49.7 واریانس کل را تبیین کنند. میانگین نمره های آزمودنی های ایرانی در فهرست شـادکامی آکسفورد (42.07) با یافته های پژوهش آرگیل (M=35.6) متفاوت بود. یافته های پژوهش نشان دادند که OHI برای اندازه گیری شادکامی در جامعه ایرانی از اعتبار و روایی مناسب برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6957

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 11 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

دلخموش محمدتقی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    299-309
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    5058
  • دانلود: 

    4673
چکیده: 

به منظور بررسی ارزش های ازدواج در بین جوانان ایرانی 2680 دانشجو و دانش آموز زن و مرد ایرانی با استفاده از مقیاس مولف ساخته ارزش های ازدواج (MVS) که بر اساس چهارچوب مفهومی ارزش های فرهنگی با ابعاد فرضی محاط شدگی، خودپیروی عاطفی، خودپیروی عقلی، سلسله مراتب، برابرنگری (شوارتز و راس، 1995) تدوین شده بود، ارزشیابی شدند. روی آورد آماری پژوهش حاضر برای تحلیل ساختاری و محتوای ارزش های ازدواج، فن تحلیل کوچکترین فضا (SSA) بود. یافته های پژوهش نشان دادند که محتوا و ساختار ارزش های ازدواج جوانان ایرانی، با 5 بعد الگوی نظری ارزش های شوارتز و راس (1995) در زمینه ازدواج تبیین پذیر است. این الگو بر حسب سن، جنس و قوم های فرهنگی تغییر نمی کند و ثابت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5058

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4673 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صیادپور زهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    311-321
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2812
  • دانلود: 

    1868
چکیده: 

به منظور بررسی ارتباط بین سبک دلبستگی و حرمت خود 100 دانشجوی مونث فهرست حرمت خود (کوپر اسمیت، 1967) و پرسشنامه سبک دلبستگی (هازان و شیور، 1987) را تکمیل کردند. حرمت خود به صورت مثبت با سبک دلبستگی ایمن و به صورت منفی با سبک دلبستگی اجتنابی ارتباط داشت. یک ضریب همبستگی غیرمعنادار منفی بین دلبستگی اضطرابی ـ دو سوگرا و حرمت خود، یافت شد. لزوم مطالعه در مورد جنس مذکر و نمونه های بزرگتر مورد بحث قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2812

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1868 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ناصح اشکان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    323-332
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1391
  • دانلود: 

    935
چکیده: 

در این پژوهش به بررسی اثربخشی شناخت - رفتار درمانگری گروهی نوجوانان همراه با مهارت آموزی والدین و جلسه های مشترک نوجوانان والدین در کاهش نشانه های افسرده وار نوجوانان ایرانی پرداخته شد. تعداد 64 نفر از نوجوانانی که بر اساس آزمون افسردگی بک BDI)؛ بک و استیر، 1993) نمره 10 یا بالاتر کسب کرده بودند انتخاب شدند و به طور مساوی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. نوجوانان گروه آزمایش در خلال 6 هفته، 12 جلسه شناخت - رفتار درمانگری و مادران آنها 6 جلسه مهارت آموزی والدین را دریافت کردند. سپس 5 جلسه مشترک نوجوانان - مادران متمرکز بر تمرین عملی مهارت های ارتباطی برای گروه آزمایشی برگزار شد در حالی که در گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای صورت نگرفت. نتایج تحلیل های آماری نشان دادند که نشانه های افسرده وار پس از شناخت درمانگری گروهی توام با مهارت آموزی والدین به طور معناداری کاهش یافتند و معناداری تفاوت میانگین های پس آزمون نخست و پس آزمون نهایی نیز تاثیر جلسه های مشترک والدین - نوجوانان را برجسته کرد. اهمیت عملی یافته های پژوهش در قلمرو پیشگیری و درمانگری اختلال های افسرده وار نوجوانان مورد بحث قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 935 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    333-345
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    1724
  • دانلود: 

    853
چکیده: 

با هدف بررسی اعتبار و روایی دو زیر مقیاس وابستگی پذیری و پرخاشگری شاخص رفتار ضد تولید CBI (گوداشتاین و لانیون، 2002)، از بین کارکنان ایستگاه های قطار و بخشی از صنایع شهرک صنعتی جی، 172 مرد به صورت نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای بررسی اعتبار از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب بازآزمایی و برای بررسی روایی سازه (از نوع همگرا و واگرا) همبستگی آنها با پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (1992)، دو زیر مقیاس تمایلات پرخاشگرانه و خط مشی متابعت در محیط کار پرسشنامه ترسیم نیمرخ خطر متقاضی کار ARP (لوبت، 2001) و دو زیر مقیاس مقبولیت و مسوولیت پذیری پرسشنامه NEO (کاستا و مک کری، 1992) استفاد شد. اعتبار برحسب همسانی درونی (آلفای کرونباخ) برای وابستگی پذیری، پرخاشگری و برای مجموع دو زیر مقیاس به ترتیب، 0.86, 0.84 و 0.92 به دست آمد. ضرایب اعتبار بازآزمایی برای وابستگی پذیری 0.77، برای پرخاشگری 0.73 و برای مجموع دو زیر مقیاس 0.76 بود. سوالهای دو زیر مقیاس وابستگی پذیری و پرخاشگری CBI با یکدیگر همبستگی معنادار از 0.26 تا 0.34 داشتند. روایی همگرا بین زیر مقیاس پرخاشگری CBI با مقیاس های پرسشنامه پرخاشگری باس و پری از 0.22 تا 0.69 در نوسان بود. روایی بین زیر مقیاس پرخاشگری CBI با زیر مقیاس تمایلات پرخاشگرانه پرسشنامه 0.58 ,ARP به دست آمد. زیر مقیاس پرخاشگری CBI با زیر مقیاس مقبولیت از پرسشنامه NEO دارای ضریب همبستگی منفی معنادار (P<0.01) بود و زیر مقیاس وابستگی پذیری CBI با زیر مقیاس مسوولیت پذیری از پرسشنامه NEO دارای ضرایب همبستگی منفی معنادار (P<0.01) بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1724

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 853 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    347-356
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    5391
  • دانلود: 

    2847
چکیده: 

در این پژوهش رابطه بین سبک های دلبستگی با رضایتمندی زناشویی بررسی شد. بدین منظور 159 (81 زن و 78 مرد) دبیر متاهل مقاطع راهنمـایی و متوسطه شهر تایبـاد انتخاب شدنـد. آزمودنی ها، مقیاس دلبستگی بزرگسالان (کولینز و رید، 1990)، پرسشنامه دلبستگی به مادر (رجایی و دیگران، 1385) و پرسشنامه رضایتمندی زناشویی (السون و دیگران، 1987؛ بازنگری سلیمانیان، 1994) را تکمیل کردند. یافته ها بین رضایتمندی زناشویی و سبک دلبستگی ایمن یک همبستگی مثبت معنادار (r=0.53)، نشان دادند اما با سبک های دلبستگی اجتنابی و دو سوگرا همبستگی منفی (به ترتیب r=-0.28 و (r=-0.38 وجود داشت. همچنین سبک های دلبستگی بزرگسالان 52% و سبک های دلبستگی به مادر 29% واریانس رضایتمندی زناشویی را تبیین کردند. زنان و مردان از نظر رضایتمندی زناشویی تفاوت معنادار نداشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2847 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

نوریان محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    357-366
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    30674
  • دانلود: 

    8419
چکیده: 

کتاب درسی مهمترین و پر کاربردترین رسانه آموزشی در کشور ایران است. این رسانه با اهمیت در بردارنده بخش های نوشتاری، تصویرها و تمرین هایی است که در راستای تحقق هدف های کتاب انتخاب و سازماندهی می شوند. از سوی دیگر آموزش خواندن و نوشتن به عنوان کلید ورود به نظام آموزش رسمی کشور، اهمیت کتاب های درسی «بخوانیم و بنویسیم» را برای پایه اول ابتدایی دو چندان کرده است. پژوهش توصیفی حاضر درصدد بررسی چگونگی ارتباط متون نوشتاری، تصویرها و تمرین ها با هدف های کتابهای درسی «بخوانیم و بنویسیم» پایه اول بود و با روش های متداول در آمار توصیفی با استفاده از روش تحلیل محتوا، متون نوشتاری درس ها، تصویرها و تمرین های کتاب های مذکور بر اساس هدف های جزیی، مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده مبین آن بودند که %25.7 از هدف های جزیی بدون متن نوشتاری و %43.1 از هدف های جزیی بدون تصویر، 14.7% از هدف های جزیی بدون تمرین اند. بنابراین نیمی از هدف های جزیی برنامه با الگوی نظری تحقق هدف های یادگیری خواندن و نوشتن مطابقت ندارد که می تواند امر آموزش را با مشکل مواجه سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 30674

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 8419 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button