Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    8
  • بازدید: 

    5638
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5638

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    6306
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6306

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    7-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    6391
  • دانلود: 

    2997
چکیده: 

رابطه کمال گرایی و سبکهای مقابله با تنیدگی در 378 دانشجو (183 پسر و 195 دختر با میانگین سنی 22 سال و دامنه 18 تا 25 سال) با استفاده از نسخه فارسی مقیاس کمال گرایی مثبت و منفی (تری شورت، اوئنز، اسلید و دیویی، 1995) و مقیاس سبکهای مقابله تهران (بشارت، 1387) بررسی شد. تحلیل داده ها نشان دادند که بین کمال گرایی مثبت و سبکهای مقابله مساله محور و هیجان محور مثبت، همبستگی مثبت وجود دارد. در حالی که بین کمال گرایی مثبت و سبک مقابله هیجان محور منفی همبستگی منفی وجود دارد. این روابط در مورد کمال گرایی منفی معکوس بود. چگونگی افزایش راهبردهای مقابله ای مساله محور و کاهش راهبردهای هیجان محور بر پایه مفاهیم و مولفه های کمال گرایی مانند پویاییهای انگیزشی مثبت / منفی؛ تعامل / تضاد؛ آرمان گرایی - واقعیت سنجی؛ رضایت/ نارضایتی از عملکرد شخصی؛ تعمیم تعاملهای سازش یافته / سازش نایافته با والدین و مثبت نگری / منفی نگری مورد بحث قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2997 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    19-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1879
  • دانلود: 

    1357
چکیده: 

رنگ، به منزله کیفیت مهم اجسام، می تواند از طریق تغییر هیجانهای افراد چگونگی انتخاب خودرو و نیز بازار فروش آن را تحت تاثیر قرار دهد. مرور پیشینه مطالعاتی بیانگر تاثیر ناهشیار رنگ بر زندگی و متاثر بودن آن از ویژگیهای فرهنگی است. در این پژوهش نسبت تولید خودروهای شخصی با رنگهای مختلف در سالهای 2005 و 2006 ایالات متحده با تولیدات سالهای متناظر کارخانه ایران خودرو مقایسه شد. نتایج نشان دادند با آنکه نسبت تولید رنگ نقره ای در هر دو کشور بیشتر از سایر رنگهاست اما نسبت تولید آن در ایران به گونه معناداری بیشتر از ایالات متحده است. تولید خودرو با رنگهای آبی، مشکی، قرمز و قهوه ای روشن در آمریکا در هر دو سال بیشتر از ایران و تولید خودرو با رنگهای سبز و خاکستری در ایران بیشتر از آمریکاست. نتایج بر پایه تفاوتهای فرهنگی و روان شناختی و نیز محدودیتهای اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1879

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1357 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    27-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1549
  • دانلود: 

    1003
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر، اصلاح اثرهای تقسیم توجه و افزونگی در محیطهای یادگیری چند رسانه ای از طریق ارایه متن به صورت شنیداری یا یکپارچه سازی فیزیکی منابع چندگانه اطلاعات بود. بدین منظور، موضوع شکل گیری صاعقه از طریق یک انیمیشن به دانش آموزان دوره راهنمایی (n=51) ارایه شد. همزمان با انیمیشن، یک گروه متن بر - صفحه ای را نزدیک انیمیشن دیدند (گروه موجز متنی)، گروه دوم گفتاری را شنیدند (گروه موجز گفتاری) و گروه سوم هم متن و هم گفتار را دریافت کردند (گروه افزونه). یادگیری فرآیند شکل گیری صاعقه از طریق آزمونهای نگهداری و انتقال اندازه گیری شد. عملکرد بهتر گروه گفتاری نسبت به گروه متنی در میزان نگهداری اطلاعات، اثر وجه حسی را آشکار کرد. اما عملکرد ضعیف تر دانش آموزان گروه افزونه در آزمون انتقال نسبت به دانش آموزانی که قالبهای موجز دریافت کرده بودند، اثر افزونگی را آشکار ساخت. نتایج بر پایه الگوی پردازش دوگانه حافظه کاری و ظرفیت محدود مجرای دیداری تبیین شدند. استلزامهای نظری و عملی یافته ها مورد بحث قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1549

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1003 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دلخموش محمدتقی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    43-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    1824
  • دانلود: 

    1166
چکیده: 

گسترش یک مقیاس اندازه گیری روا و معتبر هویت من با توجه به ویژگیهای فرهنگی جامعه ایرانی مساله ای اساسی است. برای تدارک چنین مقیاسی 442 دانشجو (193 مرد و 249 زن) با مقیاس محقق ساخته «اندازه گیری هویت من» (EIM) (ملهم از «مقیاس عینی پایگاه هویت من»، آدامز، بنیون، و هاه، 1989، آدامز، 1998) ارزیابی شدند. ساختار و محتوای مقیاس با استفاده از فن تحلیل کوچکترین فضا (SSA) تحلیل شد. برآورد هماهنگی درونی مقیاس از طریق آلفای کرونباخ صورت گرفت. یافته ها نشان دادند که: هماهنگی درونی هر 4 پایگاه هویت (موفق، معوق، تحمیل شده و پراکنده) از دقت کافی برخوردارند (ضرایب آلفا برای 4 پایگاه از 0.76 تا 0.85) و الگوی نظری مارسیا (1966) در زمینه هویت من (اکتشاف و تعهد) برای اندازه گیری در فرهنگ ایرانی از روایی برخوردار است. تحلیل محتوا و ساختار مقیاس هویت من نیز شناسایی هر چهار پایگاه هویت را امکانپذیر کرد و نشان داد که نواحی تشکیل دهنده پایگاههای هویت به وضوح متمایزند و مقیاس تدوین شده برای اندازه گیری هویت من در هر دو جنس معتبر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1824

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1166 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    53-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    8
  • بازدید: 

    5663
  • دانلود: 

    1754
چکیده: 

در این پژوهش یک نمونه 377 نفری از دانشجویان دختر مقطع کارشناسی (188 غیر ورزشکار و 189 ورزشکار) پرسشنامه تحول روانی - اجتماعی (هاولی، 1988) و فهرست پنج عاملی شخصیت (کاستا و مک کری، 1992) را تکمیل کردند. نتایج نشان دادند: الف) سطوح مولفه های شخصیت، به جز نورزگرایی در ورزشکاران نسبت به غیر ورزشکاران بالاتر بود؛ ب) ورزشکاران نسبت به غیر ورزشکاران از تحول روانی - اجتماعی بالاتری برخوردار بودند؛ ج) تحول روانی - اجتماعی با برون گردی، گشودگی، مقبولیت و وظیفه شناسی رابطه مثبت و با نورزگرایی رابطه منفی داشت؛ د) تحول روانی - اجتماعی در ورزشکاران دارای نورزگرایی، گشودگی و وظیفه شناسی بالا بیشتر از غیر ورزشکاران بود اما تحول روانی - اجتماعی غیر ورزشکاران برون گرد بیشتر از ورزشکاران درون گرد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5663

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1754 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    63-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1805
  • دانلود: 

    1221
چکیده: 

احساس کهتری دو گروه از بیماران سرپایی مبتلا به هراس اجتماعی (16 زن، 16 مرد، میانگین سن: 31 سال) و وسواس - بی اختیاری (20 زن، 16 مرد، میانگین سن: 38 سال) با یک گروه بهنجار (20 زن، 20 مرد، میانگین سن: 31 سال) مقایسه شد. به منظور این مقایسه هر سه گروه مقیاس کهتری (یائو و دیگران 1997) را تکمیل کردند. نتایج نشان دادند که نمره های کهتری بیماران واجد اختلالهای هراس اجتماعی و وسواس - بی اختیاری در مقایسه با گروه بهنجار بالاتر بودند، در حالی که احساس کهتری دو گروه هراسی و وسواسی تفاوت معناداری نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1221 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    69-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    3264
  • دانلود: 

    1682
چکیده: 

در پژوهش حاضر، سلامت روانی، حمایت اجتماعی و راهبردهای مقابله ای در زنان آزار دیده توسط همسرانشان و گروه گواه مقایسه شد. یک گروه از زنان آزار دیده (45 نفر) و یک گروه از زنانی که قربانی نبودند (72 نفر) پرسشنامه همسر آزاری (قهاری، عاطف وحید و یوسفی، 1384)، پرسشنامه سلامت عمومی (گلدبرگ، 1972)، مقیاس حمایت اجتماعی (کاسیدی و لانگ، 1996) و تنظیم مجدد مقیاس راهبردهای مقابله ای (حسینی قدمگاهی، 1376) را تکمیل کردند. نتایج بر اساس تحلیل واریانس چند متغیری نشان دادند که زنان آزار دیده در حمایت اجتماعی و سلامت روانی نمره های پایین تر و در راهبردهای مقابله ای نمره های بالاتری کسب کردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1682 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button