نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

آهنگر عباسعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    155-177
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    815
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این ملاله فرایند حرکت پرسش واژه در زبان فارسی بر پایه اصل جهانی جرکت آلفا (α-Move) مبتنی بر نظریه حاکمیت و مرجع گزینی (جامسکی ، 1981 و 1986 ) مورد مطاله قرار می گیرد. تحلیل این مقاله بر بحث پیرامون حرکت اختیاری پرسش واژه در جمله های پرسشی ساده و دورونه ای یا مرکب در این زبان استوار است. در این تحقیق، اصول و شرایط نحوی حاکم بر این فرایند نحوی تعیین می گردد. با ارائه استدالالهای لازم، وقوع حرکت پرسش واژه و ماهیت غیرموضوع (A/non-argument) آن اثبات خواهد شد . درباره محل فرود گروه پرسش واژه ای، جایگاه اتصال به جمله به عنوان مناسبترین و اقتصادی ترین جایگاه نحوی برای فرود گروه پرسش واژه در جمله های ساده و درونه ای زبان فارسی تعیین خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شفیعی کدکنی محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    1-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1156
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

سراج الدین علی خان آرزو را می توان آگاه ترین ادیب در شناخت مسائل سبکی و سبک شناسی دانست. آرزو هم در عرصه تحلیل تاریخی سبک و طبقه بندی ادوار آن نگاه عالمانه دارد و هم در تجزیه عناصر سازنده سبک. وی معتقد است آنچه سبک را به وجود می آورد بالا رفتن بسامد یک عنصر سبکی است؛ با این دید، آرزو بر این باور است که بسیاری از بزرگان مانند فردوسی، منوچهری،ناصرخسرو،عطارومولوی و...باهمه عظمتی که دارند در تحولات سبکی جایی ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زرقانی سیدمهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    17-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2158
  • دانلود: 

    162
چکیده: 

در این مقاله بر آنیم به این پرسش محوری پاسخ بدهیم که چه رابطه ای میان شخصیت شاعر و شعر او وجود دارد و این که از روی شعر یک شاعر تا چه حد می توان با شخصیت او آشنا شد. ابتدا شعر را به دو نوع خود آگاهانه و ناخودآگاهانه تقسیم کرده ایم سپس به تبیین لایه های شخصیتی شاعر پرداخته ایم. همچنین درباره شخصیت تاریخی و شخصیت شاعری سخن گفته ایم. آن گاه به این نتیجه رسیده ایم که اشعار ناخودآگاهانه با لایه پنهان شخصیت ارتباط دارند و از این رو فقط می توانند ما را در شناخت همان لایه کمک نمایند نه بیشتر و اشعار خودآگاهانه با لایه ظاهری شخصیت ارتباط دارند و می توانند ما را در شناختن شخصیت تاریخی تا حدودی یاری کنند. نبایستی شخصیت تاریخی و شاعری را مخلوط کرد و بهتر است برای شناخت شخصیت تاریخی به سراغ تذکره ها و شرح حال ها برویم و برای آشنایی با شخصیت شاعری در دیوان شعر به جستجو بپردازیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2158

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رجایی نجمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    33-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1369
  • دانلود: 

    162
چکیده: 

«نای و باد» از زیباترین آثار شاعر دردآشنای لبنان، خلیل حلوی، مشتمل بر دلکشترین و پرمعناترین ترانه های افسانه سندباد است. خلیل حاوی صورتگر تصاویر رمزی برخاسته از اساطیر و افسانه های تاریخی و فولکوریک و از شاعران تموز است. شعرش فریاد یک نسل و ترسم سمبولیک درماندگی و دردهای انسان معاصر است که در کشاکش تناقضها و گریز از بندهای خویشتن و «خودی» پیوسته می کاهد؛ و سندباد برجسته ترین شخصیت افسانه ای شعر اوست که نماد بی قراری و بی آرامی روح شاعر/انسان و جستجوی بی پایان مرزهای ناشناخته وجود است. کاربرد این نماد در «نای و باد» در اوج شگفتگی و گرانباری است.سندباد، تجسم شاعر است و تبلور انسان، انسانی از تبار عرب در زمانی و در سرزمینی که هویتها ربوده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1369

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بهنام فر محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    51-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1692
  • دانلود: 

    381
چکیده: 

برخی از محققان، مکتب باروک و سبک هندی را بر سبک هندی را بر یکدیگر منطبق دانسته اند. در این مقاله ضمن معرفی مکتب باروک و بررسی وجوه اشتراک و افتراق این دو مکتب، نتیجه گرفته شده است که مکتب باروک و هندی که در شرایط خاص و متفاوت در دو گوشه عالم پدید آمده اند و تصادفاً تقارن زمانی نیز دارند، صرفاً به خاطر پاره ای مشابهتهای صوری و بر اساس یک بررسی سطحی از طرف خاورشناسان اروپایی بر همدیگر منطبق شده اند و حال آن که وقتی این شباهت ها بررسی گردد در می یابیم که در ریشه و ماهیت با هم تفاوت بسیار دارند و از دو فرهنگ جداگانه نشآت گرفته اند و تاثیر و تاثر آنها از یکدیگر نیز روشن و مشخص نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

عبدالهیان حمید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    65-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1523
  • دانلود: 

    162
چکیده: 

ارنست همینگوی (1961-1899) داستان نویسی است که در ایران از زمان حیات خود شناخته شده بود و داستانهایش خوانندگان بسیاری داشت. نخستین کسی که همینگوی را به جامعه ادبی ایران معرفی کرد ابراهیم گلستان بود. بعد از او مترجمان دیگر به آثار همینگوی توجه کردند و تا زمان مرگ نویسنده، عمده ترین آثارش به فارسی برگردانده شد. مترجمان از رونق آثار همینگوی استفاده کردند و بیشتر آثارش را دوباره و چندباره به فارسی ترجمه نمودند، اما در بین آثار نویسنده هنوز هم آثاری وجود دارد که به دلایلی ترجمه نشده است. در این مقاله دوره های ترجمه آثار همینگوی به 4 مرحله تقسیم شده است: 1- نخستین ترجمه ها از آثار نویسنده 2- ترجمه همینگوی در دهه 30 ؛3- ترجمه آثار نویسنده در دهه 40 و 50 ؛4-ترجمه آثار همنیگوی پس از انقلاب

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1523

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قادری بهزاد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    75-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    910
  • دانلود: 

    381
چکیده: 

در دوره رمانتیسیسم در شیوه های بازنمایی و روایت، دگرگونیهای شگرفی پیش آمد. باختین این دگرگنی در وادی هنر و ادبیات را روی آوردن به کارناوال و یکی از دلایل رو آمدن مردم باوری در هنر می داند. این گفتار، با نگاهی به گوته و بایرن و بررسی جلوه های دو - دیدی و چندآواریی شعر حافظ در اندیشه این نویسندگان، یکی از سرچشمه های کارناوال را تلاش این نویسندگان برای شناخت فرهنگ و ادب کشورهای گوناگون معرفی می کند. همچنین در این مقاله تلاش می شود، با استناد به متون گوته و بایرن و با اشاره به سفرها و در نتیجه، آشنایی آنان با افقهای تازه، چیستی و چرایی دو مفهوم کلیدی دو - دیدی و چندآوایی به عنوان دستاوردهایی برای مردمی کردن هنر و در آمیختن سبکها و انواع ادبی در آلمان و انگلیس اواخر قرن هجدم و اوائل قرن نوزدهم بررسی شود. در ادامه این گفتار به تاثیر احتمالی بایرن بر گوته در زمینه تبادل فرهنگها اشاره می شود و به همین دلیل، دو مفهوم «دو-دیدی و چندآوایی» نیز برخاسته از همین تاثیر معرفی می گردد. در بخش پایانی این گفتار به سرانجام این بینش تازه در زمینه حضور افقهای تازه در زمینه کار گوته و بایرن اشاره می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 910

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

همدانی امید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    105-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1797
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

جهان بینی صوفیان، آشکارا دیالکتیکی است و این امر در آثار عرفانی و بخصوص در مثنوی مولوی مجال تجلی می یابد و از رهگذر نمادها و استعارات، صور گوناگون می پذیرد. آنچه به دنبال می آید، کوششی است زند آگاهانه برای تاویل و تفسیر داستان دژهوش ربا یا قلعه ذات الصور؛ یعنی یکی از نمادین ترین حکایات مثنوی بر مبنای همین اندیشه بنیادین. اگر چنین تفسیری حاصل آن چیزی باشد که گادامر آن را ادغام افقها (the Fusion of Horizons) می خواند، نگارنده به هدف خویش دست یافته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1797

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

تاج بخش اسماعیل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    119-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1859
  • دانلود: 

    381
چکیده: 

برای خواننده مثنوی در بادی امر دریافت موضوع «عقل » مبهم و دشوار جلوه می کند؛ آیا «عقل» در این کتاب دریاگونه مطابق اندیشه کدام یک از نحله ها تعریف شده است؟ آیا همان است که متکلمان فلاسفه، علمای اخلاق، صوفیه - که «عقل» نزد هر یک از آنان تعریف جداگانه ای دارد - از آن سخن گفته اند؟ یا تعریف دیگری دارد؟ انواع «عقل» در مثنوی کدام است و «عقل» دارای چه ویژگیهایی است؟ تناقضات مولانا درباره عقل که گاهی آن را ستوده و محمود دانسته و گاهی نکوهیده و مذمومش خوانده، چگونه قابل جمع است، این مقاله سعی دارد در حد مقدور و میسور به این پرسشها پاسخ دهد و انواع «عقل» را در این کتاب دریاوش بکاود و بگزارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1859

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

احمدی گیوی حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    145-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1623
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زبان فارسی، زبانی است ترکیبی و نه اشتقاقی، اما در موارد بسیار نادر و استثنایی، برخی از واژه ها که از بن مضارع ساخته می شوند، در آنها ساختار بن فعل می شکند و حرفی میان آن افروده می شود و یا حرفی به حرف دیگر یا حروف دیگر تبدیل می یابد، مانند «بار» که از بن مضارع «بر» پدید آمده است. بن مضارع فعل در این گونه کلمه ها که به سبک اشتقاق عربی می شکند، در این مقاله«بن مضارع اشتقاقی» نامیده شده و برای ساختارها و کاربردهای آن شواهدی آمده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1623

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

AHMADI C.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2003
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    155-177
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    253
  • دانلود: 

    349
کلیدواژه: 
چکیده: 

This paper studies the process of wh-word movement in Persian according to the universal principle of Move-a, based on the Government-Binding Theory (Chomsky, 1981, 1986). The analysis centers on the optional movement of the wh-word in simple, embedded, and complex interrogative sentences. In this analysis, the principles and syntactic conditions ruling over this syntactical process are determined. Next, the occurrence of the wh-word movement and its A/non-argument nature are substantiated. Also, on the landing -site of wh-word phrase the onset of sentence is demonstrated to be the most suitable and economical syntactical position for the wh-word to attach to in simple and. embedded Persian sentences.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 253

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 349 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خاقانی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    179-203
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1069
  • دانلود: 

    162
چکیده: 

بیانات امام علی(ع) که تالی تلو قرآن و برترین نمونه سخن در زبان عربی پس از کلام خداست، منشا تاثیرات عمیق بر فرهنگ اقوام و ملل، به ویژه ملتهای مسلمان بوده است. سخن ایشان بیشترین تاثیر را بر زبان و ادبیات عرب، هم در غنی ساختن محتوا و مضمون، و هم در خلق ترکیبهای جاودانه ادبی داشته است، و حضور دستمایه سخن مولا در شعر و نثر ادبیات عرب، جلوه ای از تسری ولایت ایشان در همه زمانها و مکانهاست. در این مقاله، با تبیین جایگاه سخن مولا در شعر عرب و اقرار ادیبان برجسته بر این امر، به ابعاد این بخشی در زمینه پیام و مضمون و در زمینه قالب های سخن پرداخته ایم. بررسی سبک ادبی سخنان امام (ْع) در خطبه ها و موعظه ها، نامه ها، حکمتها و کلمات قصار، و بازتاب حضور شفاف این پیام اعجازگونه در اشعار شاعران بنام عرب با مطالعه دیوان آنان، بخش اصلی این مقاله را تشکیل می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1069

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    205-215
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2087
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله، زندگی، آثار و اندیشه های بحتری، یکی از شعرای برجسته عرب زبان، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و جایگاه این شاعر بزرگ در میان «شاعران نوخاسته» یا «مولد» نشان داده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2087

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

موسوی کمال

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    36
  • شماره: 

    2 (پی در پی 141)
  • صفحات: 

    217-239
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    774
  • دانلود: 

    162
چکیده: 

در این مقاله به معرفی و شرح قصیده ای از شیخ الرئیس قاجار پرداخته شده که دارای 47 بیت (18 بیت ملمع، 4 بیت تماماً عربی و 25 بیت فارسی) است. شاعر در این قصیده همچون شنفری و طغرائی از جفای خویشان و نزدیکان و دوستان و چرخ کجمدار و غیره شکایتها دارد. وجه تسمیه «لامیه القجر» این است که شاعر، از دوره قاجار است و قصیده اش «لامیه».

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0