تولیدات علمی در زمینه های ترویج و آموزش کشاورزی از نظر کمی و کیفی بسیار امیدوار کننده و روندی افزایشی در پیش دارد. فعال شدن و شروع بکار مجلات تخصصی جدید برای نشر آن تولیدات، غرور آفرین و در مقایسه با سایر دیسیپلین های علمی از سرعت و توسعه چشمگیرتری برخوردار است.از دیگر سو، سوالاتی پیرامون نافع بودن دستاوردهای گرانبهای علمی و مورد توجه قرار گرفتن آنها توسط دستگاه های اجرایی و کاربران مربوطه مطرح می شود که:آیا پروژه های تحقیقاتی بر اساس نیاز و یا سفارش نظام های اجرایی ترویج و آموزش کشاورزی بوده است؟ اگر این چنین است این تولیدات علمی تا چه حد راهگشا یا مشکل گشا بوده و تا چه میزان در توسعه آن نظام ها موثر بوده اند؟