پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه ی سبک های هویت و سازگاری دانش آموزان، ضمن بررسی نقش واسطه ای تعهد به تبیین نقش سبک های هویت در پیش بینی سازگاری دانش آموزان می پردازد. به این منظور، پرسشنامه های سبک هویت برزونسکی و سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ بین 315 نفر از دانش آموزان دبیرستان های قم که به روش تصادفی خوشهای مرحله ای انتخاب شده بودند، توزیع و توسط آنان تکمیل و درنهایت جمع آوری شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان می دهد که بین سبک های هویت اطلاعاتی و سردرگم/ اجتنابی و مولفه های سازگاری رابطه ی معنادار وجود دارد. همچنین تحلیل متغیرها نشان می دهد تعهد توانست در رابطه ی سبک های هویت با سازگاری دانش آموزان نقش واسطه ای ایفا کند. در این پژوهش بین سبک هنجاری و مولفه های سازگاری رابطه ی معناداری در سطح خطای 0.05 برقرار ست. نتایج این بررسی میتواند مشاوران محترم آموزشگاه ها را در مواجهه با چالش هایی که دانش آموزان با آن ها درگیرند یاری دهد.