Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1155
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1155

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

افتخاری قاسم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    7-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1339
  • دانلود: 

    634
چکیده: 

روش تجربه گرا که به صورت پراکنده و نابسامان توسط برخی اندیشمندان پیشین ارایه شده بود، بالاخره از سده شانزدهم به بعد در پژوهش پدیده های طبیعی به کار بسته شد و به علت کامیابی های شگفت انگیز خود به سرعت گسترش یافت و پشتیبانان روزافزونی پیدا کرد. در سده نوزدهم، اگوست کنت گام های بلندی در راستای کاربرد این روش در پژوهش پدیده های اجتماعی برداشت. در اوایل سده بیستم اندیشمندان حلقه وین کوشیدند با توسعه سنت تجربه گرایی کنت تفاوت های عمده علم از متافیزیک را نشان داده و روش علمی را بر پایه اثبات گرایی استوار سازند.این اندیشمندان اثبات گرایی را در دو جهت توسعه دادند که به پیدایش دو مکتب اثبات گرایی تجربی و اثبات گرایی منطقی انجامید. اثبات گرایان تجربی تئوری های علمی را فراورده کاربست روش استقرایی- آماری می دانستند، در حالی که اثبات گرایان منطقی علاوه بر تجربه، به جایگاه منطق در تئوری پردازی و آزمون آن اهمیت زیادی می دادند. طولی نکشید که این مکتب ها رقیبی پیدا کردند به نام ابطال پذیری، کارل ریموند پوپر بنیانگذار مکتب ابطال پذیری، این اندیشه دیرینه پیشینیان را که «استقرای کامل غیرممکن است» پیش کشید و بر پایه آن ادعا کرد هیچ حکم علمی را نمی توان باکاربست روش تجربی اثبات کرد اما می توان آنها را با روش استقرایی ابطال نمود. ابطال پذیری نیز پیروان فراوانی یافت زیرا با این روش همه احکام متافیزیکی ذاتا ابطال ناپذیر، به عنوان گزاره های معتبر علمی، گرچه به طور موقت، پذیرفته می شد و به این ترتیب همه احکام غیرعلمی هم می توانستند قبای علمی به تن کنند و مخالفان اثبات گرایی را خوشحال سازند. بدین ترتیب پوپر نخستین کسی بود که در سده بیستم با نشاندن روش قیاسی به جای روش استقرا در روند پژوهش های علمی، بینش فلسفی را از طریق دگرگون سازی روش، جایگزین بینش علمی کرد. آثار پوپر راه را برای تزریق بیشتر دیدگاه های فلسفی به روش و بینش علمی هموار ساخت. در دهه 1950 توماس کوهن با نگارش کتاب ساختار انقلاب های علمی، با تجربه گرایی به هر شکل و صورت آن مخالفت کرد و پیشرفت علمی را نه از راه آزمون تجربی گزاره ها بلکه از طریق شکستن بینش های علمی جاافتاده یا «پارادایم ها» امکان پذیر دانست. این بینش را پل فیرابند با نگارش کتاب علیه روش ابعاد تازه ای بخشید، از دیدگاه او هیچ نوع روش پژوهش علمی وجود ندارد و هر پژوهشگری باید براساس خواست و سلیقه خود به پژوهش بپردازد. وی به قول خودش آنارشیسم را در علم و روش علمی توصیه کرد.روش علمی مبتنی بر سنت اثبات گرایی در برابر این هجمه همه جانبه، با اندکی بازسازی به صورت رفتارگرایی عرض اندام کرد تا نشان دهد روش تجربی نه تنها در پژوهش پدیده های طبیعی بلکه فراتر از آن در پژوهش پدیده های اجتماعی نیز به طور موثر به کار بسته می شود. کشمکش میان آنارشیسم علمی و رفتارگرایی در دهه 1980 به صورت یک جنگ تمام عیار علمی درآمد و در نتیجه منجر به پیدایش مکتب نسبی گرایی انتقادی شد که در گام نخست به کلی منکر وجود واقعیت های عینی جدا از ذهن و قابل شناخت گردید و مدعی شد حتی در صورت وجود واقعیت های طبیعی و اجتماعی، هیچ روش معینی برای شناخت یا آشکارسازی آن واقعیت ها وجود ندارد، صحنه علم نبردگاه پژوهش های رقیب با نقاط قوی و ضعیف هر یک است و هر اندیشمندی می تواند دستاورد هر یک از آنها را بپذیرد یا رد کند. این آنارشیسم در روش شناسی، منجر به بازسازی واقع گرایی سنتی به صورت واقع گرایی علمی شد که هم اکنون، به رغم غوغای ضد واقع گرایان، حدود 90 درصد پژوهش ها عملا با این روش صورت می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1339

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 634 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

بزرگمهری مجید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    47-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1481
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

براساس تجارب نظام آموزشی و پژوهشی ایران در سال های گذشته، کاربردی سازی رشته های علوم انسانی از جمله عناصر توسعه علمی کشور محسوب می شود. پرسش محوری در این مقاله در مورد روش های ممکن برای کاربردی سازی و نزدیک نمودن محتوای آموزشی دروس علوم سیاسی به بازار کار در جامعه ایران است. با توجه به اینکه موضوع اصلی علوم سیاسی، مسایل قدرت، حاکمیت و سیاست گذاری عمومی هر کشور در صحنه داخلی و خارجی است و دانش آموختگان این رشته ها نقش کلیدی در برنامه ریزی و اداره نهادهای سیاسی کشور ایفا می کنند، دقت کافی در تدوین مفاد آموزشی این رشته و گرایش های مرتبط، از اهمیت فراوانی برخوردار است و به عبارتی با سرنوشت ملت گره خورده است.در این پژوهش به موازات مطالعه اسنادی، از روش توزیع پرسشنامه میان دانشجویان رشته های علوم سیاسی و روابط بین الملل استفاده شده است. نظرخواهی از صاحب نظران و مصاحبه با مقامات برخی سازمان های دولتی که امکان به کارگیری دانش آموختگان این رشته ها را دارند، موجب شد نیازهای عینی محیط های کاری در ارایه راهکارها مورد توجه قرار گیرد. در این رابطه ابتدا مجموعه سازمان هایی که دانش آموختگان رشته های علوم سیاسی و روابط بین الملل در آنها مشغول شده اند، شناسایی و دسته بندی شد. سپس تیم تحقیقاتی با هماهنگی های متعدد و با پرسش محوری از نوع نیازهای مراکز، به مدیریت کارگزینی، نیروی انسانی و در مواردی مقامات سازمان ها مراجعه کرد و از انتظارات این سازمان ها از یک دانش آموخته علوم سیاسی که خواهان استخدام در آن سازمان باشد، اطلاع حاصل شد. روش مطالعه، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری این تحقیق به مدل اثبات گرایی گرایش داشته و کوشیده با مراجعه به واقعیت های فضای موضوع مطالعاتی، ارزیابی از وضعیت موجود داشته باشد و به ارایه راهکار بپردازد. مباحث این مقاله در سه قسمت تفکیک شده است: نخست از ضرورت کاربردی سازی سخن به میان آمده، سپس وضعیت موجود و عدم کاربردی بودن محتوای دروس بحث شده و در نهایت راهکار پیشنهادی ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1481

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

جمالی حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    69-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    987
  • دانلود: 

    615
چکیده: 

«مبانی اندیشه های سیاسی در اسلام» به ارزش 2 واحد، از دروس اصلی در مجموعه واحدهای دوره کارشناسی رشته علوم سیاسی در دانشگاه های ایران است. محورهای اصلی این درس براساس سرفصل مصوب سیصدوبیست و پنجمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، مورخ 1375/7/1، عبارتند از: بخش اول: مبانی اندیشه های سیاسی در قرآن، آیات الاحکام سیاسی، بخش دوم: مبانی اندیشه های سیاسی در حدیث و سیره و بخش سوم: قواعد فقه سیاسی. از آنجا که بیشتر سرفصل های درسی بعد از انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها و در فضایی ملتهب تنظیم شده، نقد و بررسی این واحد درسی و روزآمد ساختن آن ضرورت می یابد. سوالات اصلی این است که آیا سرفصل تنظیم شده پاسخگوی نیازهای فکری دانشجویان در حوزه دینی در این برهه تاریخی (به ویژه دهه سوم بعد از انقلاب ایران و عصر جهانی شدن) می باشد؟ در غیر این صورت، چه سرفصلی برای شرایط کنونی مناسب است؟برای کشف پاسخ معتبر و قابل قبول، از روش های بررسی محتوایی متون مرتبط، تحلیل منطقی- عقلانی، تطبیق و مقایسه، نیازسنجی و نیز بهره گیری از تجارب متخصصان و کارشناسان این حوزه درسی (به شیوه دلفی) استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی منطقی و تجارب مدرسان این واحد درسی بیانگر آن است که با توجه به موارد زیر باید در سرفصل درس تجدید نظر صورت گیرد: (1 تجربه سی ساله حکومت اسلامی در ایران، (2 یافته های دانش و روش هرمنوتیک، (3 وجود سنت های فکری دینی متفاوت، (4 جهانی شدن اطلاعات و ارتباطات، (5 ظهور نسل جدید نقاد و بالنسیه آگاه از تحولات فکری و واقعی دنیای معاصر. این تجدیدنظر در سرفصل، بیشتر، شامل محورهای زیر است: تاثیر دانش هرمنوتیک و دیگر سنت های شناخت شناسی بر اندیشه سیاسی اسلامی، قرائت واحد یا قرائت های مختلف از دین، کاربرد عقل در فهم منابع و متون معتبر دینی (عقل مقید و عقل آزاد) و نتایج آن در اندیشه سیاسی اسلامی، رویکردهای دینی (سنت گرایی دینی و روشنفکری دینی) و نسبت آنها با اندیشه سیاسی اسلامی و رابطه دین و سیاست (نگرش حداکثری یا حداقلی به دین).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 987

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 615 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کریمی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    99-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3228
  • دانلود: 

    887
چکیده: 

درس جنبش های اسلامی معاصر به ارزش 2 واحد، در کنار 7 عنوان درسی دیگر، در زمره درس های اسلامی بوده و پس از تایید شورای انقلاب فرهنگی، در برنامه آموزشی مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی دانشگاه ها گنجانده شده است. هدف این درس که در فضای ایدئولوژیک و انقلابی دهه 1360 طراحی شد، آشنایی فراگیران با تحولات جهان اسلام به ویژه جنبش های اسلامی و نقش آنها در روند تحولات این جوامع بوده است.اینک با گذشت حدود سه دهه از ارایه این واحد درسی و تحولات عدیده جهان اسلام و دگردیسی های ساختاری، ژرف و اثرگذار بر جهان، بررسی این سوال ها ضرورت می یابد که آیا سرفصل های مصوب برای رفع نیازهای فکری فراگیران از جامعیت کافی برخوردار است؟ مهم ترین تحولاتی که بازنگری این درس را الزامی کرده اند کدامند؟ چه عنوان هایی برای عصری کردن آن قابل پیشنهاد است؟به تناسب موضوع، این مقاله با استفاده از روش «دلفی» برای گردآوری داده ها و نیز تجربه های شخصی، و از رهگذر تطبیق اهداف و سرفصل ها و نیازسنجی آموزشی درصدد است با رویکردی انتقادی، محتوا و سرفصل های این درس را مورد مطالعه قرار داده و در پایان پیشنهادهایی برای روزآمدنمایی، ارتقای محتوا و غنی سازی آن ارایه کند.یافته های تحقیق نشان می دهد تحولات ساختاری جهان، جهانی شدن، اثر فرایند دموکراتیزاسیون بر دگردیسی رفتاری جنبش های اسلامی، پیدایش گونه های نوین جنبش های اسلامی با گستره اثرگذاری جهانی همانند القاعده و حزب اله لبنان، ظهور سنت های فکری جدید در مطالعه جنبش های اجتماعی مانند نظریه «ساختار فرصت سیاسی»، ضرورت کاربست رهیافت بین رشته ای و گفتمانی در تجزیه  و تحلیل جنبش های اجتماعی، تجربه سیاسی جمهوری اسلامی و ... ضرورت بازنگری در سرفصل های این درس را دو چندان نموده است.با عنایت به ضرورت های یاد شده مقاله حاضر سرفصل های زیر را برای این درس پیشنهاد می کند: نظریه های جنبش های اجتماعی، الگوی تحلیل و مطالعه جنبش های اسلامی، زمینه های تکوین و رشد جنبش های اسلامی معاصر، سنخ شناسی جنبش های اسلامی، تحلیل مقایسه ای جنبش های اسلامی قدیم و جدید، جنبش های اجتماعی و ساختار فرصت سیاسی، تحولات ساختاری جهانی و جنبش های اسلامی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3228

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 887 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

محقر احمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    119-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    680
  • دانلود: 

    521
چکیده: 

سرمایه گذاری برای تربیت و تامین نیروی انسانی از جمله مسایلی است که همواره ذهن مدیران جوامع را مشغول کرده، به گونه ای که به امر آموزش و پژوهش به عنوان یک سرمایه ملی نگریسته و آن را با ارزش ترین سرمایه ها که در وجود انسان ها ذخیره می شود، به حساب می آورند. در اساس سه ماموریت عمده یعنی آموزش، پژوهش و خدمات اجتماعی برای دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه ها باید در هنگام ارایه برنامه های جدید آموزشی و پژوهشی به نیازها توجه کنند. ویژگی برون گرایی علم، ایجاب می کند رابطه نظام مندی میان اهداف و محتوای آموزشی با نیازهای مراکز اجرایی که مشتریان تولیدات دانشگاه هستند، برقرار شود. در این مقاله با توجه به دو نکته پیش گفته، (ضرورت انطباق محتویات متون آموزشی با نیازهای کارشناسی جامعه و تاکید بر ارتقای توانمندی پژوهشی دانشجویان) دروس حقوقی دوره کارشناسی علوم سیاسی با رویکردی کاربردی مورد بازنگری قرار می گیرد. بنابراین ضمن بررسی موانع کاربردی کردن این درس ها، به نقد سرفصل های مصوب دروس که محتوای منابع آموزشی و روش تدریس استاد را جهت می دهد، پرداخته و پیشنهاداتی جهت حذف، ادغام، اصلاح دروس و سرفصل های مربوطه ارایه می شود. به عنوان اقدامی عملی در کاربردی کردن دروس نیز، چهارگام پیشنهادی در طراحی مطالب آموزشی، همراه با پیشنهاداتی جهت اصلاح شیوه های آموزش دروس حقوقی ارایه می شود. نگارنده در پایان، یکی از مباحث حقوقی را به عنوان نمونه انتخاب کرده و مدل مورد نظر خود را در قالب آن به مورد اجرا گذاشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 680

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 521 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مرشدی زاده علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    141-165
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1167
  • دانلود: 

    675
چکیده: 

در این مقاله منابع درسی «تاریخ تحولات سیاسی- اجتماعی ایران» (منابع اصلی و کمکی) مورد بررسی قرار می گیرد. سوال اصلی مقاله این است: آیا منبع (یا منابعی) در زبان فارسی وجود دارد که بتواند مطالب درس های تحولات سیاسی- اجتماعی ایران را 1) و 2 به صورت جداگانه) پوشش دهد. منبع استاندارد و مورد قبول باید از شرایط زیر برخوردار باشد: (1 به صورت کتابی انتشار یافته و قابل دسترس باشد، (2 حداقل سرفصل های مصوب درس را پوشش دهد، (3 تا حد امکان دارای پشتوانه نظری باشد، (4 بیانی واقع گرایانه و فارغ از گرایش به حوادث داشته باشد و ... بنابراین سوال در مورد هر کدام از این موارد، پرسش های فرعی این پژوهش را تشکیل می دهند.از آنجا که برای این واحد درسی منابع گسترده ای (به ویژه منابع فرعی) وجود دارد، معیار انتخاب منابعی است که مورد استفاده اساتید تاریخ تحولات در حال حاضر قرار می گیرند. به دلیل اینکه این پژوهش به صورت توصیفی- تحلیلی صورت می گیرد، از بیان فرضیه احتراز می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1167

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    167-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1728
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

روش های آموزش زبان در قرن حاضر به دلیل تغییرات چشمگیر در حوزه های علوم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به گونه ناباورانه ای تغییر کرده اما در بیشتر مراکز آموزشی کشور و حتی در بسیاری از دانشگاه ها هنوز از روش های سنتی انتقال دانش و معلم محوری استفاده می شود. مساله بعدی نادیده گرفتن نیاز واقعی یاد گیرنده است، یعنی درس ها، اهداف، روش های آموزشی و ارزشیابی درراستای رفع نیازهای واقعی آموزش گیرندگان تهیه نمی شود. مساله بعدی عدم درک ارتباط مستقیم حوزه های دانش است که امروزه کمتر به آن پرداخته شده است. اینها مجموعه مسایلی است که در این پژوهش مختصر به آن توجه شده است. نوع پژوهش، تلفیقی از اقدامات کمی و کیفی است. بدین ترتیب که وضعیت موجود از طریق ارایه پرسشنامه های چهارجوابی و از نوع باز و مصاحبه با تعدادی از معلمان، مسوولان و صاحب نظران آموزش زبان در دانشکده علوم انسانی و روابط بین الملل و سایر مراکز آموزشی مشابه و همچنین بررسی شواهد و اسناد موجود به دست آمده است. جمع آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصله براساس قواعد حاکم بر پژوهش های تلفیقی و کیفی مرحله به مرحله و همزمان با انجام مصاحبه ها و بررسی شواهد موجود انجام شده که نشان از وجود کاستی های فراوان در آموزش زبان و اتلاف وقت و سرمایه های ملی داشت. پژوهشگران حاضر با تکیه بر نظر مشارکت کنندگان در این پژوهش، چاره کار را در عنایت به رویکردی کلی نگر و موضوع محور می دانند که در آن همه ابعاد وجودی یادگیرنده درگیر یادگیری است و همه مسایل در ارتباط با هم درک می شوند. این رویکرد باید با روشی مشارکتی و فعالیت محور و انتخاب رویکردی عینی و عملکرد سنجی برای ارزشیابی همراه شود که در آن یادگیرنده با بهره گیری از زبان انگلیسی، درگیر یادگیری موضوعات و مسایلی می شود که با زندگی واقعی او رابطه تنگاتنگ دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1728

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button