صدق نبوت هیج پیغمبری متوقف بر بقای معجزه که آورده است، نیست؛ چنانچه از جمیع انبیا گذشته – از اولوالعزم و غیره – معجزه ای باقی نماند. و دعوی مسلمانان بقای معجزه نبی خود را، اظهار فضیلت زائدی است برای پیغمبر خود که برای پیغمبران سلف نبوده؛ به جهت توقف نبوتش برآن. و آنچه بر ایشان لازم است اثباتش در مقابل خصم، آوردن آن جناب است معجزه مطابق دعوی خود؛ چه باقی مانده. و به هر طریق که سایر ملل که معجزه برای نبی خود ثابت کند، بهتر و بیشتر و روشن تر از آن را مسلمانان دارند؛ چنانچه در کتب مبسوطه ذکر شده.