مقدمه: دسترسی به کیفیت در آموزش عالی، مستلزم بررسی و قضاوت درباره چهار حوزه اهداف و خط مشی ها، سیاست های اجرایی، فرآیندهای عملیاتی، محصول و برون دادها است. الگوی (Context, Input, Process, Product) CIPPبا نگاهی جامع به تعیین کردن، به دست آوردن و فراهم ساختن، همواره تلاش می نماید اطلاعاتی را فراهم نماید که با استفاده از آنها تصمیمات بخردانه در مورد حوزه های زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد، اتخاذ گردد. این مطالعه با هدف ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی با استفاده از الگوی CIPP انجام گردیده است.روش بررسی: این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی و ارزشیابی بود که در سال 1389 در چهار دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. جامعه آماری از پنج زیرجامعه مدیران گروه، استادان، دانشجویان، دانش آموختگان و مسوولان کتابخانه تشکیل شد که مشتمل بر 140 نفر بودند. ابزار گردآوری داده ها، پنج پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مقیاس رتبه بندی لیکرت بود. سوالات پرسشنامه بر اساس شاخص های عوامل مورد ارزیابی، طراحی شد و خصیصه مورد نظر را به طور دقیق اندازه گیری می نمود. بنابراین روایی ابزار بر اساس روش اعتبار صوری و محتوایی، حقایق و مفاهیم طرح شده در متون معتبر علمی و دریافت نظرات استادان راهنما و مشاور و برخی از صاحب نظران تعیین و تایید شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه های مدیران گروه، استادان، دانشجویان، مسوولان کتابخانه و دانش آموختگان از ضریب Cronbach's alpha استفاده و مقدار آن به ترتیب 0.74، 0.93، 0.89، 0.95 و 0.80 برآورد شد. از آمار توصیفی و نرم افزار SPSS برای تحلیل داده ها استفاده گردید.یافته ها: بالاترین سطح مطلوبیت کل، مربوط به عامل اعضای هیات علمی (4.84) در حوزه درون داد (قسمت منابع انسانی) و کمترین سطح مطلوبیت کل مربوط به عامل بودجه (2.50) در حوزه درون داد (قسمت منابع مالی) بود.نتیجه گیری: ارزشیابی مستمر برنامه های گروه های مدارک پزشکی و دوره کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی به بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه ها و بالابردن سطح کیفی آنها کمک می کند.