مقدمه: پیمایش های رضایتمندی بیمار می تواند داده های ارزشمندی برای ارزیابی وضعیت موجود، آگاهی از کم و کیف برنامه های ارتقای فرایند و بهبود کیفیت در اختیار مدیران و سیاست گذاران بیمارستانی قرار دهد. با توجه به ضرورت توجه به نیاز های بیماران و تلاش در جهت تامین رضایتمندی آنان، پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایت بیماران از تسهیلات و خدمات ارایه شده از لحظه پذیرش تا ترخیص در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان به انجام رسید.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی بود که در پاییز و زمستان 1388 در میان بیماران مراجعه کننده به بخش های بستری بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان به انجام رسید. تعداد 196 بیمار، بر اساس فرمول و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و وارد مطالعه شدند. ابزارگردآوری اطلاعات، یک پرسش نامه محقق ساخته مشتمل بر 66 سوال در 5 حیطه بود. روایی محتوایی ابزار مطالعه با نظر خبرگان و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب (a=0.87) Cronbach’s alpha تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS نسخه X (version X, SPSS Inc., Chicago, IL) و با استفاده از آزمون های آماری Kruskal- Wallis, Chi- square و Repeated measures ANOVA صورت پذیرفت.یافته ها: با توجه به نتایج، میانگین نمره رضایت از پذیرش سرپایی 15.5 درصد، پزشک درمانگاه 27.9 درصد، پذیرش بستری 15.9 درصد، خدمات پرستاری 33 درصد، پزشک بستری 38.6 درصد، خدمات عمومی و رفاهی 55.2 درصد، بخش بستری 42.1 درصد و بخش های اداری- مالی 14.3 درصد بود. بین ویژگی های دموگرافیک و نمره رضایتمندی بیماران، رابطه معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که میزان رضایت کلی بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستان های مورد پژوهش ضعیف می باشد. تعیین عوامل ایجاد کننده نارضایتی و تلاش در جهت رفع آن ها و شناسایی و اصلاح برخی فرایند های بیمارستانی، به ویژه فرایند های پذیرش و ترخیص، از مواردی است که ضمن ایجاد امکان ارایه خدمات با کیفیت تر، زمینه رضایتمندی بیماران را فراهم می آورد.