هدف از این پژوهش، بررسی الگوی اقتصادی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز (گاو و گوسفند) در ایران است. در این مطالعه، از داده های ماهانه سال های 1377-1383 (شرکت سهامی پشتیبانی امور دام، 1385) برای محصول های گوشت گاو و گوسفند استفاده شده است. الگوی اقتصادی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز ایران با استفاده از الگوی مارک آپ و حاشیه نسبی برآورد گردید و سرانجام با استفاده از آماره های خوبی برازش، الگوی حاشیه نسبی برای گوشت گاو و گوسفند به عنوان الگوی مناسب برگزیده شد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که حاشیه بازاریابی گوشت گاو و گوسفند با قیمت گوشت در سطح خرده فروشی و هزینه کشتار گوشت، رابطه مستقیم و معنی داری دارند، به گونه ای که ده درصد افزایش در قیمت گوشت گوساله در سطح خرده فروشی به ترتیب 6 و 10.8 درصد افزایش حاشیه بازاریابی گوشت گاو و گوسفند منجر می شود. همچنین ده درصد افزایش در هزینه کشتار، به ترتیب 2.3 و 5.4 درصد افزایش در حاشیه بازاریابی گوشت گاو و گوشت گوسفند را به دنبال خواهد داشت. یافته دیگر این پژوهش بیانگر آن است که پس از فروردین ماه سال 1381 حاشیه بازاریابی گوشت گاو و گوسفند، روند افزایشی شتابانی را طی کرده است.