نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    843
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 843

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1396
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1396

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6093
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6093

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1086
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1086

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2738
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2738

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1902
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1902

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3790
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1100
  • دانلود: 

    300
چکیده: 

استادان آینده آموزش عالی، دانشجویان دکتری کنونی هستند که آموزش آنان به منظور تدریس در دانشگاه، مورد غفلت واقع شده است. زیرا برنامه درسی دکتری- که عمدتا انتظار می رود تا آنها را برای تدریس دانشگاهی آماده سازد- با تمرکز بر توسعه دانش پژوهشی و تخصصی رشته ای آنان تدوین شده است. یکی از مولفه های اثرگذار در این برنامه پیش از خدمت، استاد راهنماست که این پژوهش در صدد مطالعه آن است. پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی- پدیدارشناسی و با تمرکز بر سه شرکت کننده، از میان 19 مورد مطالعه انجام شده است. شرکت کنندگان، دانشجوی دکتری ریاضی هستند و در نخستین تجربه خود از تدریس ریاضی دانشگاهی درگیرند. داده های این پژوهش از طریق مشاهده مشارکتی، مصاحبه های نیمه ساختاری، دفترچه خاطرات روزانه دانشجویان و طرح درس ها و دیگر میدانی جمع آوری شده است. همچنین مصاحبه نیمه ساختاری با استادان راهنمای آنان صورت گرفته است. داده ها از طریق کدگذاری و مقوله بندی اشتراس و کوربین تجزیه و تحلیل شده اند. تحلیل داده ها نشان از آن دارد که استاد راهنما به عنوان فردی اثرگذار در دنیای حرفه ای و پژوهشی دانشجوی دکتری، می تواند در توسعه دانش تدریسی او بیشترین مداخله را داشته باشد و آن نقش را گاه به صورت استاد راهنما به عنوان یک مرشد، گاه به شکل استاد راهنما به عنوان الگوی عملی و گاه به شکل استاد راهنمای پنهان می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1100

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 300 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    16-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2781
  • دانلود: 

    1294
چکیده: 

در این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه بر اساس نظریه هوش های چندگانه گاردنر پرداخته شده است. برای انجام تحقیق، شیوه تحلیل محتوا مورد استفاده قرار گرفت و جامعه آماری مورد استفاده کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه انتخاب شد که به دلیل محدود بودن جامعه، سرشماری انجام گرفت. با تحلیل واحدهای گوناگون کتاب زیست شناسی دوم متوسطه، میزان کاربرد مولفه های هوش های چندگانه گاردنر در شکل گیری محتوای کتاب، سنجیده و واحدهای تحلیل به صورت جملات در نظر گرفته شد. یافته ها حاکی از آن است که در کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه، از نظر به کار گیری مولفه های هوش های چندگانه بیشتر به هوش منطقی-ریاضی توجه شده بود. همچنین در کتاب مذکور، از مولفه های هوش های چندگانه در قالب های مختلف محتوا مانند متن، خودآزمایی، بیشتر بدانید و شکل به یک نسبت استفاده نشده بود. علاوه بر این، مولفه های هوش در فصل های مختلف و کل کتاب به طور متقارن به کار نرفته بود. از نتیجه یافته های موجود چنین بود که در کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه، بیشتر بر هوش منطقی-ریاضی تمرکز شده و به سایر جنبه های هوش یا توجه نشده و یا بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2781

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1294 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    28-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4728
  • دانلود: 

    1916
چکیده: 

هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه ویژگی های موسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای انگلستان هند و ایران است. در این پژوهش، شباهت ها و تفاوت های ویژگی های موسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای مذکور به منظور بهبود بخشیدن نظام آموزش از راه دور در ایران بررسی و مقایسه شده است. بر این اساس نوع مطالعه این تحقیق تطبیقی-توصیفی و روش آن توصیفی تشریحی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسه ای، مطابق روش و مراحل چهارگانه بردی است. مهمترین نتایج به دست آمده نشان داده است که استفاده از تجربیات کشورهای موفق و بومی سازی آن و ترسیم چشم انداز آموزش عالی از راه دور به دلیل بالا بردن قدرت انتخاب فراگیران، ارتقای جامعیت و ابتکار عمل و توان اثرگذاری نظام آموزش از راه دور در کشورمان به ضرورت رویکرد تلفیقی در تکنیک ها و روش های آموزش از راه دور و همچنین توجه به اصول و رویکردهای اساسی این نظام که دانشجو محوری و تاکید بر تفاوت های فردی در طراحی آموزشی دارد و عدم محدودیت زمان و مکان به ویژه زمانی که در اندیشه استقرار نظام آموزش از راه دور در دانشگاه ها و آموزش عالی کشورمان هستیم، به کار آید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4728

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1916 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    49-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1410
  • دانلود: 

    397
چکیده: 

هدف عمده این پژوهش، مطالعه رابطه میان خودکارآمدی و شایستگی های استادان دانشگاه آزاد اسلامی با کیفیت تدریس آنان است. جامعه آماری پژوهش شامل 2181 نفر اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یک می شود که از میان آنها با روش نمونه گیری تصادفی از نوع خوشه ای طبقه ای، تعداد 436 نفر انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته سنجش کیفیت تدریس با 27 عبارت در مقیاس لیکرت و آلفای کرونباخ 0.861، پرسشنامه خودکارآمدی معلمان شوارتزر و همکاران و پرسشنامه محقق ساخته سنجش شایستگی های استادان با 13 عبارت و ضریب آلفای کرونباخ 0.866 و روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی علی است. در این پژوهش برای مشخص کردن سهم عوامل خودکارآمدی و شایستگی های استادان بر کیفیت تدریس از رگرسیون چندگانه و مدل سازی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. نتایج نشان می دهد که خودکارآمدی با ضریب 0.31 و شایستگی های استادان با ضریب 0.33 به صورت مستقیم مثبت و معناداری با کیفیت تدریس رابطه دارند. همچنین ارتباط متقابل مثبت و معنادار بین خودکارآمدی و شایستگی ها  0.36است. جنسیت استادان در سطح 0.007 بر شایستگی های آنان موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1410

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 397 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    68-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3883
  • دانلود: 

    1249
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد معلم اثربخش و اعتبار سنجی مولفه های آن توسط دبیران دوره متوسطه شهر یاسوج و روش آن، تحلیلی-توصیفی است. بدین صورت که در بخش اول با تحلیل اسنادی، ابعاد معلم اثربخش و مولفه های آن شناسایی و در بخش دوم با روش توصیفی از نوع پیمایشی به اعتبار سنجی آنها پرداخته شده است. جامعه آماری در بخش اول، کلیه آرا نظری و نتایج پژوهشی مکتوب صاحب نظران شاخص پیرامون ابعاد معلم اثربخش و مولفه های مطرح در آنها است. بخش دوم جامعه آماری نیز همه دبیران دوره متوسطه شهر یاسوج در سال تحصیلی1389-90  را در بر می گیرد ( (N=740که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 252 نفر نمونه برای آن برآورد و با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شده اند. ابزار پژوهش در بخش اول، فرم های فیش برداری و در بخش دوم، پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر ابعاد و مولفه های استخراجی از دیدگاه صاحب نظران گوناگون است که روایی صوری و محتوایی آن پس از مطالعه توسط متخصصان دانشگاهی تایید شده است. پایایی پرسشنامه نیز طی محاسبه ضریب آلفای کرانباخ برابر با 0.90 است. اولویت بندی ابعاد معلم اثربخش به ترتیب شامل ابعاد شخصیتی، ارزشیابی، تدریس و مدیریت کلاس درس می شود. یافته های جانبی نشان می دهد که دبیران زن به طور معناداری به بعد ارزشیابی معلم اثربخش توجه ویژه داشته اند و بر حسب متغیر سابقه خدمت، تفاوت معناداری نیز مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3883

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1249 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    82-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6196
  • دانلود: 

    2017
چکیده: 

هدف این تحقیق، بررسی تاثیر انواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در درس علوم تجربی بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان لردگان را به تعداد 1983 نفر در سال تحصیلی 89-90 در بر می گیرد. برای اجرای این پژوهش از میان کلاس های پسرانه و دخترانه، هر یک  18کلاس به طور خوشه ای-تصادفی انتخاب گردید و از بین آنها 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی، 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی-کمی و 6 کلاس به ارزشیابی کمی اختصاص یافت. گروه های آزمایشی شامل 18 کلاس دانش آموزان دختر و 18 کلاس دانش آموزان پسر است. در مجموع 36 کلاس، گروه آزمایشی این تحقیق بودند و از هر یک از مدارس پسرانه و دخترانه 5 کلاس به طور تصادفی در گروه گواه قرار گرفتند. روش تحقیق نیمه تجربی و از نوع کاربردی و ابزار آن پرسشنامه 40 سوالی بودکه روایی آن توسط معلمان پایه سوم ابتدایی تایید شد و ضریب پایایی بر اساس روش آلفای کرانباخ 86% به دست آمد. نتایج نشان داد که دانش آموزان گروه های آزمایشی مشمول طرح ارزشیابی توصیفی و توصیفی-کمی، نسبت به گروه های گواه که این طرح ارزشیابی را دریافت نکرده بودند، پیشرفت بیشتری در درس علوم نشان دادند      .(p<0.001)  بین پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی در گروه های آزمایشی و گروه های گواه از نظر جنسیت، تفاوت معناداری نیز وجود داشت که در آن دختران پیشرفت بهتری داشتند (p<0.001).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6196

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2017 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    95-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3329
  • دانلود: 

    1290
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف ارزیابی مدل باورهای خودکارآمدی معلمان به عنوان تعیین کننده میزان رضایت شغلی آنها و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و با روش تحلیل مسیر صورت گرفته است. بدین منظور 320 نفر از جامعه معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و با پرسشنامه خودکارآمدی شرر (1982) و پرسشنامه رضایت شغلی کاظم شریعت (1383) مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین برای اندازه گیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از معدل نمرات پایان ترم آنها استفاده شد. نتایج نشان می دهد که مولفه های پیشرفت تحصیلی قبلی، خودکارآمدی معلمان، رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی بعدی دانش آموزان دو به دو با یکدیگر همبستگی دارند. در مرحله اول داده های حاصل از پژوهش برای بررسی توافق و سازگاری با مدل پیشنهادی پژوهش مورد آزمون قرار گرفت که نتایج تحلیل مسیر نشان دهنده عدم برازش مدل بود. بنابراین به منظور دستیابی به مدل برازش شده با اعمال کنترل مفروضه ثابت ماندن واریانس مانده ها مدل اولیه دوباره مورد تحلیل قرار گرفت و نتایج نمایانگر این است که مدل با کنترل مفروضه ثابت ماندن واریانس مانده ها از برازش مناسبی برخوردار است. همچنین تمامی ضرایب مسیرها به جز ضریب مسیر بین رضایت شغلی معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان معنادار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1290 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    108-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1918
  • دانلود: 

    471
چکیده: 

تحقیق حاضر به بررسی عوامل بازدارنده موثر بر پژوهش های فرهنگیان و راهکارهای برون رفت از آن پرداخته است. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری شامل دبیران مدارس راهنمایی ناحیه 2 آموزش و پرورش قم بود که تعداد 97 نفر از آنان به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته با پایایی 0.87 برمبنای مقیاس درجه بندی 5 سطحی لیکرت و آرایش رتبه ای جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر روش های آمار توصیفی از آمار استنباطی در حد آزمون مجذور کای (X2)، آزمون Z یک گروهی (تک نمونه ای) و آزمون تحلیل واریانس یک راهه (F) استفاده شد. نتایج به نشان داد که به ترتیب، عوامل فرهنگی، فردی (فنی و تخصصی)، نحوه ارائه خدمات پژوهشی، عوامل اداری-ساختاری و انگیزشی در پژوهش های فرهنگیان نقش بازدارندگی دارند و پایین بودن روحیه فعالیت های گروهی و تیمی برای انجام پروژه های تحقیقاتی، نهادینه نشدن فرهنگ پژوهش در میان فرهنگیان، اهمیت ندادن مسوولین به پژوهش های فرهنگیان از الویت دارترین موانع هستند و اختصاص بخشی از وظایف آموزشی معلمان به تحقیق و رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان به ترتیب از مهمترین و الویت دارترین راهکارهای برون رفت به شمار می روند. تفاوت میزان شدت بازدارندگی عوامل مختلف مورد مطالعه نیز معنادار نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1918

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 471 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    123-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2989
  • دانلود: 

    1031
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری با سازگاری شغلی معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهرستان سردشت انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهرستان سردشت در سال تحصیلی 89-90 می شود. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه هوش هیجانی تراویس برادبری و جین گریوز و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون و پرسشنامه سازگاری شغلی بوده است. از روش‍های آماری، همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شد و نتایج آزمون های آماری نشان داد که: بین هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری، بین کیفیت زندگی کاری و سازگاری شغلی معلمان رسمی و معلمان حق التدریس رابطه معنادار وجود دارد. همچنین در معلمان رسمی میان هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری رابطه معنادار وجود دارد ولی در بین معلمان حق التدریس چنین رابطه ای مشاهده نشد. در حالیکه مولفه های هوش هیجانی پیش بینی کننده مناسبی برای سازگاری شغلی معلمان نیستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2989

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1031 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    137-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    857
  • دانلود: 

    754
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی نقش آموزش های پس از سواد در ارتقای سطح آگاهی های عمومی و کاربردی دختران و زنان بزرگسال روستایی انجام شده است. تعداد 600 نفر از دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده با روش نمونه گیری منظم، از جامعه آماری انتخاب شده اند. روش تحقیق از نوع علی-مقایسه ای است و ابزار پژوهش یک پرسشنامه 49 سوالی چند گزینه ای در حد دوره تکمیلی تعیین شده است. از آزمون t برای گروه های مستقل به منظور مقایسه میانگین نمرات آزمون شوندگان دو گروه استفاده گردید. برای روایی و پایایی ابزار پژوهش، به ترتیب تاو کندال و ضریب آلفای کرانباخ مورد استفاده قرار گرفت که سوالات مربوط به فرضیه  3و 5 در سطح 0.01 و سوالات مربوط به دیگر فرضیه ها در سطح 0.05 معنادار بود و پایایی کل پرسشنامه 88./ مشخص شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که میان فراگیرانی که آموزش های پس از سواد را دریافت کرده اند با سوادآموزانی که این آموزش ها را دریافت نکرده اند در مولفه های بهداشت، پیشگیری از بیماری ها، تربیت فرزند، مسائل دینی و اعتقادی تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 857

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 754 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button