در پل های یک پارچه، درز انبساط بین عرشه و کوله حذف و این کار باعث کاهش هزینه ساخت و نگه داری پل ها می شود. پل های یک پارچه اغلب شامل یک ردیف شمع فلزی در زیر کوله هستند. برای انتقال تلاش های ناشی از حرکت روسازه در اثر دما یا زلزله، نوع اتصال شمع به کوله، نقش مهمی در مقاومت جانبی پل دارد. میزان دفن شدگی شمع فلزی در داخل کوله، نیز نقش مهمی در مقاومت اتصال ایفا می کند. در نوشتار حاضر، رابطه یی جهت پیداکردن طول گیرایی شمع فلزی در داخل کوله بر اساس مقاومت خمشی شمع بسط داده شده و اثر استفاده از خاموت دورپیچ در اطراف شمع بررسی شده است. برای ارزیابی کارآیی روش ارائه شده، مدل های اجزاء محدودی بر اساس نتایج آزمایشگاهی ساخته شده اند. نتایج حاصل از مدل های اجزاء محدود، نشان دهنده کارآیی روش ارائه شده است و همچنین استفاده از خاموت دورپیچ باعث افزایش ظرفیت خمشی تا میزان %58می شود.