همگام با ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به نظام آموزشی و پس از تجهیز مدارس به رایانه و آموزش معلمان، این پرسش مطرح می شود که چرا استفاده از فاوا در مدارس به کندی پیش می رود؟ به نظر می رسد نقش مدیران مدارس، نگرش آن ها و قوانین مربوط به استفاده از فاوا می تواند در کاربرد رایانه در مدارس بسیار مؤثر باشد، که هدف این پژوهش نیز بررسی همین موضوع می باشد. این تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی است. نمونه آماری این پژوهش شامل 37 نفر از مدیران مدارس متوسطه است که دارای کارگاه فاوا بوده اند و با روش تصادفی ساده، در سطح شهر اصفهان انتخاب شده اند. نتایج پژوهش نشان می دهد که مدیران مدارس از رایانه به منزله ابزاری برای انجام کارهای اداری و دفتری و همچنین تایپ استفاده می کنند تا یک ابزار تسهیل کننده یادگیری. از سویی، به علت فقدان قوانین و مقررات شفاف و صریح درباره استفاده از فاوا، کاربرد رایانه در مدارس با مشکل مواجه شده است، بویژه این که به دلیل نبود مسوول رایانه تمام وقت و تخصص کافی در مدارس، امکانات موجود نیز کم استفاده مانده. این در حالی است که نگرش مدیران نسبت به فاوا مثبت ارزیابی شده است.