Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1013
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1013

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3485
  • دانلود: 

    1185
چکیده: 

یکی از اساسی ترین رسالت های دانشگاه جامع علمی کاربردی انتقال، ارتقای دانش، فناوری کار و ایجاد مهارت و توانایی در افراد، به منظور تصدی مشاغل و رفع نیاز بازار کار است. این نوع آموزش ها از سال 1375 در استان مازندران با پذیرش دانشجو آغاز به فعالیت و تا پایان سال 1384 با 1673 نفر دانش آموخته در مقطع کاردانی ادامه یافته است. هدف اصلی این پژوهش، بررسی وضعیت اشتغال این نوع از دانش آموختگان است. علاوه بر این سعی شده نظرات کارفرمایان و دانش آموختگان نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. نتایج این تحقیق نشان داد 78.5 درصد دانش آموختگان، شاغل و 21.5 درصد آنان، بیکار هستند. اطلاعات حاصله حاکی از آن است که تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی موجب ارتقای شغلی دانش آموختگان سهمیه شاغل و ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان سهمیه آزاد شده است. همچنین میان رشته تحصیلی و نوع شغل دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتباط معنی داری وجود دارد. مطالعه و بررسی نظرات کارفرمایان در این تحقیق بیانگر این نکته بود که میان انتظارات کارفرمایان با سطح مهارت دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی رابطه معنی داری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3485

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1185 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

جمالی احسان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    25-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2045
  • دانلود: 

    887
چکیده: 

تحلیل موقعیت اقتصادی، اجتماعی و پیشینه خانوادگی داوطلبان ورود به آموزش عالی و تاثیر آن بر نمره کل نهایی اکتسابی آنان، هدف اصلی این بررسی را شامل می شود. در این مقاله، میزان تاثیر عوامل تشکیل دهنده این موقعیت ها مشتمل بر تحصیلات پدر و مادر، شغل پدر، سطح درآمد در جنسیت های مختلف، با در نظر گرفتن استان محل اقامت داوطلب در هریک از گروه های آزمایشی بررسی می شود.داده های آزمون بر اساس اطلاعات و مدارک موجود در سازمان سنجش آموزش کشور و فرم های نظرخواهی تعداد 663630 نفر از داوطلبان آزمون سراسری سال 1387 که در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در جلسه آزمون حاضر بوده و دیپلم خود را در سال 1386 دریافت کرده و گروه آزمایشی امتحانی آنان با رشته ای که در آن دیپلم گرفته اند تطابق داشته، جمع آوری شده است. روش آماری این تحقیق، استفاده از مدل های چندسطحی با استفاده از نرم افزارهای آماری است. نتایج نشان می دهد هر یک از متغیرهای تشکیل دهنده موقعیت های اقتصادی و اجتماعی، با تاثیر متفاوت، در افزایش نمره کل داوطلبان (عملکرد تحصیلی مدرسه) در گروه های آزمایشی مختلف موثر هستند و تفاوت معنی داری بین نمره کل داوطلبان زن و مرد در گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم انسانی مشاهده می شود؛ اما در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، این تفاوت معنی دار نیست و خانواده های دارای موقعیت های اقتصادی و اجتماعی بهتر، فرزندان خود را به سمت رشته های گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و سپس علوم تجربی سوق می دهند. افزایش سطح هریک از متغیرهای تشکیل دهنده این موقعیت ها اثر بیشتری بر داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و سپس علوم تجربی و در نهایت گروه آزمایشی علوم انسانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2045

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 887 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    55-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2334
  • دانلود: 

    879
چکیده: 

جهانی که ما در آن زندگی می کنیم دربرگیرنده مجموعه وسیعی از نژادها، اقوام و فرهنگ های گوناگون است و آموزش دانش آموزان متعلق به این فرهنگ های متنوع، دشواری ها و پیچیدگی های فراوان دارد. کارآمدی نظام آموزشی در جوامع متکثر از نظر فرهنگی به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل مهم معلمان هستند که برای توفیق در امر آموزش در یک جامعه چندفرهنگی باید با مبانی آموزش چندفرهنگی آشنایی لازم را کسب کرده باشند؛ از این رو مراکز تربیت معلم ضمن پذیرش مقوله تنوع فرهنگی و ضرورت آموزش چندفرهنگی در نظام آموزشی کشور، در فرایند تربیت معلمان آینده باید به دانش، بینش و مهارت های لازم برای نیل به اهداف آموزش چندفرهنگی در مدارس اهتمام نمایند. حال اینکه در واقعیت امر چگونه عمل می شود و تا چه اندازه در سازوکارهای اداری، آموزشی و محتوای دوره ها و برنامه های درسی در مراکز تربیت معلم بر آموزش فرهنگی تاکید می شود، قابل تعمق است. به همین دلیل این پژوهش با هدف بررسی وضعیت آموزش چندفرهنگی در مراکز تربیت معلم شهر سنندج و به عنوان پژوهشی توصیفی پیمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مراکز تربیت معلم شهر سنندج در سال تحصیلی 88-87 بود که 324 نفر از جامعه مذکور بر پایه روش برآورد نمونه کوکران و با استفاده از روش نمونه برداری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. به منظور جمع آوری داده ها هم از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و هم با بهره گیری از تحلیل محتوا میزان انطباق متون درسی مشترک و عمومی دانشجویان با مبانی آموزش چندفرهنگی بررسی شد. ضریب پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، محاسبه و 0.902 برآورد گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه نیز از روش آماری t مستقل و آزمون t تک نمونه ای بهره گرفته شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از آن است که از نظر دانشجویان، آموزش چندفرهنگی در مراکز تربیت معلم از جایگاه مناسبی برخوردار نیست. مدرسان مراکز تربیت معلم در آموزش های خود به مفاهیم و موضوعات آموزش چندفرهنگی توجه چندانی ندارند. تحلیل محتوای کتب درسی مراکز تربیت معلم نیز مشخص می کند توجه چندانی به مفاهیم آموزش چندفرهنگی در محتوای درسی مراکز تربیت معلم نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2334

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 879 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    79-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3338
  • دانلود: 

    1924
چکیده: 

پژوهش توصیفی تحلیلی حاضر در صدد است موضوع اشتغال زنان و تمایل آنان به نقش آفرینی در اجتماع و به دست آوری جایگاه شغلی مناسب تری را در بستر روی آوری آنان به تحصیلات آموزش عالی و کسب مدارج علمی بالاتر، تبیین کند. به این منظور تعداد 300 نفر از زنان دانشجو و فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی تا دکترا به صورت تصادفی از دانشگاه ها و سازمان های شهر اصفهان انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ای بود که نگاه زنان به نقش تسهیل کننده آموزش عالی در اشتغال و نقش ارتقا دهنده آن را در بهبود موقعیت شغلی و همچنین وضعیت اشتغال زنان شرکت کننده در تحقیق را بر حسب میزان تحصیلات دانشگاهی و رشته تحصیلی مورد پرسش قرار می داد. پایایی ابزار پژوهش حدود 0.9 محاسبه شد. به منظور تحلیل داده های پژوهش از روش های توصیفی و همچنین آزمون های مجذور کای، تی و تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. نتایج نشان داد کسب مدارج بالاتر تحصیلی آموزش عالی با افزایش اشتغال همراه بوده است. آزمودنی ها همچنین نقش بالای آموزش عالی را در توسعه اشتغال و ارتقای موقعیت شغلی گزارش کردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3338

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1924 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    103-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1411
  • دانلود: 

    491
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی روابط چندگانه میان فرایند مدیریت استراتژیک و مولفه های سرمایه فکری در دانشگاه های دولتی اصفهان بوده است. سوال های پژوهش بر مبنای بررسی روابط مراحل فرایند مدیریت استراتژیک (تشکیل، کاربرد و ارزیابی استراتژی) و مولفه های سرمایه فکری (سرمایه انسانی، ساختاری و مشتری) تدوین و مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی شهر اصفهان (1472 نفر) در سال تحصیلی 90-1389 بوده که حجم نمونه پس از مطالعه مقدماتی و تعیین واریانس جامعه، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم 205 نفر برآورد شد. ابزار جمع آوری اطلاعات 2 پرسشنامه محقق ساخته فرایند مدیریت استراتژیک (67 سوال) و مولفه های سرمایه فکری (35 سوال) بوده که بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت تنظیم شده بودند. برای تعیین روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها از نظرات متخصصان بهره گرفته شده و ضریب پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب فرایند مدیریت استراتژیک 0.85 و سرمایه فکری 0.93 به دست آمد. داده ها با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و Amos Graphic و روش های آمار استنباطی رگرسیون، مانوا و مدل معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که میان مراحل فرایند مدیریت استراتژیک (تشکیل استراتژی، کاربرد استراتژی، ارزیابی استراتژی) و مولفه های (سرمایه انسانی و سرمایه ساختاری) از سرمایه فکری رابطه مثبت و معنادار وجود داشته اما این رابطه بین مولفه سرمایه مشتری از سرمایه فکری با هیچ یک از مراحل فرایند مدیریت استراتژیک معنادار نبوده است. یافته های تحلیل مانوا نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین تدوین استراتژی با کل مولفه های سرمایه فکری (p=0.001)، و بین ارزیابی استراتژی با کل مولفه های سرمایه فکری وجود دارد (p=0.002)؛ ولی بین کاربرد استراتژی رابطه معنی داری با کل مولفه های سرمایه فکری وجود ندارد (p=0.29). همچنین بین هر سه مولفه سرمایه فکری (سرمایه انسانی با (p=0.001)، سرمایه ساختاری با (p=0.001)، و سرمایه مشتری با (p=0.001)، با کل مراحل فرایند مدیریت استراتژیک رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. بر اساس مدل معادله ساختاری میزان تاثیر مراحل فرایند مدیریت استراتژیک بر مولفه های سرمایه فکری gamma=0.91 بوده و شاخص های برازش نشان داد که مدل از برازش خوبی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1411

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 491 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    125-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1021
  • دانلود: 

    570
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی نگرش اعضای هیات علمی پیرامون تسهیم دانش در موسسات آموزش عالی است. در این تحقیق از روش توصیفی-همبستگی و علی-مقایسه ای استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل 197 نفر از اعضای هیات علمی (N=197) دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هستندکه به صورت تمام وقت شاغل به تدریس در دانشکده می باشند، از این تعداد 130 نفر (n=130) به روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه به عنوان ابزار تحقیق جمع آوری گردید که روایی ظاهر و محتوای آن توسط جمعی از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و تربیت مدرس بررسی شد و روایی آن 0.89 به دست آمد. نتایج تجزیه و تحلیل نگرش نسبت به تسهیم دانش، نشان داد که اکثریت اعضای هیات علمی در دانشکده کشاورزی (71 درصد) و دانشکده منابع طبیعی (80 درصد)، نگرش کاملا مساعدی را نسبت به تسهیم و تبادل دانش خود با سایر همکاران ابراز کردند. بر همین اساس همبستگی معنی داری بین فرهنگ، ساختار دانشکده، فناوری اطلاعات، اعتماد اجتماعی، روابط اجتماعی فردی، و کار گروهی با متغیر وابسته تحقیق (نگرش پیرامون تسهیم دانش) به دست آمد. نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون به روش توام نیز مشخص نمود که متغیرهای بیان شده حدود 50 درصد می توانند در نگرش افراد نسبت به تسهیم دانش نقش داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1021

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 570 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    139-157
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1155
  • دانلود: 

    530
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه کیفیت زندگی کاری و ویژگی های فردی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بود. روش تحقیق از نوع توصیفی بود و داده های آن به صورت میدانی جمع آوری شده است. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه های گیلان و آزاد اسلامی واحد رشت بود که تعداد 242 نفر به عنوان نمونه آماری (به نسبت اعضای هیات علمی هر کدام از دانشگاه ها) انتخاب شده اند. به منظور جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه اطلاعات فردی و کیفیت زندگی کاری بر اساس الگوی والتون استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و ...) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس و آزمون t) استفاده شده است. نتایج نشان می دهد میانگین کیفیت زندگی کاری در دانشگاه گیلان 54.02 درصد و دانشگاه آزاد اسلامی 50.42 درصد در میان اعضای هیات علمی است. بین سن و سابقه تدریس اعضای هیات علمی در هر دو دانشگاه با کیفیت زندگی کاری و برخی از ابعاد آن رابطه معنی داری وجود دارد. در متغیر جنسیت، در بعد وابستگی اجتماعی، بین اعضای هیات علمی هر دو دانشگاه تفاوت معنی داری وجود دارد. در ارتباط با وضعیت تاهل، تفاوت معنی داری در کیفیت زندگی و ابعاد آن در بین اعضای هیات علمی هر دو دانشگاه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1155

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 530 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7