ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای دریافت ایده های نخبگان و خبرگان در خصوص حل مشکلات مختلف جامعه باعث کارآیی سرمایه گذارهای دولتی روی پروژه ها می شود. در این مقاله یک نظریه مبتنی بر روانشناسی ذهنی خبرگان (نخبگان) به نام فریمینگ برای ایجاد همکاری بهینه آنها با بانک ایده معرفی خواهد شد. برای این منظور مدل ذهنی خبرگان از طریق مصاحبه با آنها مبتنی بر روش فریمینگ استخراج شد. سپس شبیه سازی قالب مسایل فریمینگ در مورد نخبگانی که توانایی ارایه ایده در بانک ایده الکترونیکی را دارند، با استفاده از پرسشنامه انجام شد. یافته ها صحت وجود اثر فریمینگ را بر نخبگان تایید کرد. نتایج نشان دهنده قابل پیش بینی بودن رفتارهای خبرگان بر مبنای اثرات فریمینگ است. استفاده از نتایج این مقاله برای قالب بندی پاداش های افراد با نظریه فریمینگ، باعث کاهش هزینه های بانک ایده الکترونیکی خواهد شد.