نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

ملکی ناصر | فرهیان مجید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    661
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تی. اس. الیوت با نوشتن نمایشنامه های منظوم سعی در وسعت بخشیدن به دیدگاه مذهبی خود را داشت. او علاوه بر استفاده از شعر جهت برانگیختن احساسات خوانندگانش تلاش داشت تا به وسیله نمایشنامه های منظوم آگاهی مذهبی را در آنها ایجاد کند. به عقیده او این هنر می توانست با ظرافت خاص خود، جهان بینی همه افراد بشر را حتی اگر ذره ای احساس داشته باشند دچار تحول کند. با چنین ذهنیتی، الیوت به خوانندگانش هشدار می دهد که انسانیت دور از مذهب جوابگوی نیازهای بشریت نیست. این مقاله موضوع مذهب در نمایشنامه های الیوت را بررسی و چنین بحث کرده که الیوت با استفاده از این نمایشنامه ها مسایلی را که مرتبط با آگاهی مذهبی و ارزش های روحانی است مطرح می کند و بیانگر تاثیر عمیق مذهب در بینش و سرنوشت انسان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 661

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اسدالهی شکراله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    635
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

می دانیم که تعامل بین زبان و ادبیات از ارکان نقد ادبی محسوب می شود و نادیده گرفتن هر کدام موجب از بین رفتن دیگری خواهد شد. این ارتباط چنان دارای اهمیت می باشد که منتقدان و صاحبنظران علم زبانشناختی اصول و روش های متفاوتی را برای برقراری این پیوند خاطر نشان می کنند. آنچه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان آموزش زبان مطرح می شود، از روش ها و اصول مبتنی بر ادبیات برخوردار نمی باشد و نمی تواند ما را با ادبیات و اصول مربوط به نقد ادبی پیوند دهد. در واقع عدم بکارگیری برخی روش های کارآمد در آموزش زبان، شکافی بین ادبیات و زبان ایجاد می کند که این امر دانشجویان و زبان آموزان را در دانشگاه ها سردرگم می سازد. آنچه در این مقاله پیشنهاد شده است عبارت است از گزینش روش های مناسب برای آموزش زبان و بکارگیری متدهای کارآمد که بتوانند ما را به عرصه ادبیات و نقد ادبی نزدیک سازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 635

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رحیم پور مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    492
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

یکی از مباحث مهم و مورد بحث در حوزه آموزش فعلیت- محور زبان، تمایز بین انواع متفاوت فعلیت های زبانی و چگونگی مبادله اطلاعات بین فراگیران زبان در حین انجام آنها می باشد. طبق چهارچوب های نظری و براساس فرضیه های ارایه شده در پژوهش های اخیر، موقعیت و شرایط انجام فعلیت های زبانی از نظر روانی گفتار و درستی ساختار نحوی برکنش زبان گفتاری فراگیران زبان تاثیر فراوانی دارد و در نهایت به ایجاد شرایط مطلوب یادگیری و توسعه توانش زبان فراگیران کمک می کند.در راستای این چهارچوب نظری، کنش زبان گفتاری پنجاه زبان آموز انگلیسی در انجام دو فعلیت زبانی، یکی در موقعیت و حالت بسته و محدود (Closed Condition) نظیر پاسخ های تک گزینه ای و دیگری در موقعیت باز و نامحدود (Open Condition) نظیر پاسخ های چند گزینه ای، مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان می دهد که بین کنش گفتاری زبان آموزان در دو موقعیت یادشده از نظری کیفیت و کمیت روانی گفتار و درستی و صحت ساختار نحوی، تفاوت معناداری وجود دارد.یافته های پژوهش حاضر در حوزه های آموزش زبان انگلیسی، آزمون سازی و تهیه و تدوین مطالب درسی استفاده کاربردی خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 492

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2316
  • دانلود: 

    841
چکیده: 

در این مقاله متون سخنرانی روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در شهریور ماه سال 1385 در سازمان ملل براساس نظریه کنش های گفتار تجزیه و تحلیل شده است. بعد از تبیین موضوع و طرح مساله در مقدمه، به بیان نظریه کنش های گفتار پرداخته شده و دسته بندی کنش های گفتار سرل ارایه شده است. در ادامه، به تحلیل کنش گفتاری سخنرانی های احمدی نژاد و بوش و مقایسه نتایجشان با یکدیگر پرداخته شده است. هر دو سخنران با شناخت موقعیت خویش، یکی به عنوان رییس جمهور ایران و دیگری به عنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا سعی داشته اند تا با استفاده از جملات خاص (کنش بیانی) منظور خویش (کنش غیربیانی) را به مخاطب برسانند تا با تاثیرگذاری بر مخاطبان خویش (کنش پس بیانی) به گسترش افکار خویش بپردازند. در این مقاله با تحلیل کنش گفتاری ساختار جملات مورد استفاده آنان نشان داده شده که چگونه با کنار هم چیدن جملات کنشی، اظهاری، تعهدی، اعلامی و... سعی در القای افکار خویش به مخاطب داشته اند و چگونه این فرآیند در سخنرانی آنها شکل گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2316

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 841 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ASAD ELAHI A.SH.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    376
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

L'enseignement du français dans les établissements scolaires et universitaires est souvent accompagné de I'enseignement de la littérature. Il est à noter que I'on connait même le français chez nous a travers la littérature qui est un domaine riche à découvrir. Il y a même des gens qui s'intéressent uniquement au françaiv dans l'espoir de pouvoir exploiter la richesse d'une littérature connue dans le monde entier. Mais il nous semble que, malgré les rapprochements apparents entre les deux, la question de langue et de literature reste souvent incompatible sur le plan didactique. Ainsi la discipline intitulée "langue et littérature françaises", enseignée dans les universités iraniennes, n'en fait pas exception. Sur Ie plan pédagogique du terme, l'apprentissagede la langue, tel que nous le pratiquons avec nous lévès, ne nous conduit pas à entrer dans l'horizon littéraire qui est d'ailleurs considéré comme notre seul objectif. Langue et littérature, au lieu de se joindre, ells s'éloignent de plus en plus dans nos expériences didactiques.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 376

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

RAHIMPOUR MASOUD

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    13-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    412
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

One of the most widely discussed task distinctions in task based language teaching is the one between open and closed tasks which refers to the flow of information in the task. Both are information gap tasks, in which information is transferred between task participants. It is thus hypothesized that task condition affects L2 learner's performance in terms of fluency and accuracy which in turn contributes to the development of overall proficiency and consequently creates a favorable condition for language learning .In line with this theoretical rationale, this study investigated the impact of task conditions on L2 learner's performance to find if these two different task conditions produce different kinds of performance. Oral performance 0f 50 L2 learners at the intermediate level were collected by means of open and closed tasks. The data was statistically analyzed. Results of statistical analysis revealed that there was a significant difference between the open and closed conditions in terms of fluency but no significant difference between the closed and open conditions in terms of accuracy. Of course there was a trend towards greater accuracy in the closed condition despite the lack of statistical difference. The implications of the study in syllabus design and testing will be discussed.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 412

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صبوری حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1647
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

فیلیپ لارکین از بنیانگذاران مکتب یا جنبش شعری نو به حساب می آید. او در برخورد با زندگی بسیار محتاط بوده و معتقد به زندگی پرمخاطره نیست. در اکثر شعارش تلاش بر آشکارکردن جنبه های مختلفی از زندگی در دنیای مدرن و صنعتی دارد که می توان به شکست روحیه ضعیف، تنهایی، غم و مواردی از این قبیل اشاره کرد. به دید منتقدان، اشعارش پیام هایی از قبیل ترس ازآینده، ناامیدی، عزلت، مرگ، ترس از پیری، فترت، مذهب گریزی، عدم ادای وظیفه نسبت به خانواده و جامعه را می رساند.مقاله حاضر سعی دارد تا از طریق تحلیل و بررسی عمد اشعار لارکین به جنبه های مختلفی از زندگی و مشکلات مطرح شده در آنها جامعه مدرن بپردازد. در کل می توان به این نکته اشاره کرد که هدف لارکین این نیست که با بیان نکات منفی، دیدی ناامید کننده و یا یاس بیافریند بلکه او با نوشتن اشعارش در جهت نیل به کمال معنوی می اندیشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1647

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پیش قدم رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    25-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1771
  • دانلود: 

    1162
چکیده: 

پژوهش حاضر سعی بر آن دارد تا راهبردهای غالب یادگیری را در زبان آموزان ایرانی مشخص نماید. بدین منظور از پرسشنامه ربکا آکسفورد (1990) که شامل شش زیرگروه حافظه، شناختی، جبرانی، فراشناختی، عاطفی و اجتماعی می باشد، استفاده گردید. پس از بررسی روایی و پایایی پرسشنامه از 3000 دانشجو خواسته شد به آن پاسخ دهند. پس از بررسی نتایج مشخص گردید که زبان آموزان ایرانی بیشتر از راهبردهای فراشناختی و جبرانی استفاده می کنند. یافته های آزمون تی همچنین تفاوت معناداری میان راهبردهای حافظه و اجتماعی را در متغیر جنسیت نشان داد. در پایان به زبان آموزان، معلمان و مولفان توصیه شد تا از تمامی راهبردها، بالاخص راهبردهای فراشناختی در امر یادگیری، تدریس و تالیف بهره کافی و وافی ببرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1771

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MALEKI NASER | FARAHIAN M.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    35-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    326
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

T.S Eliot took to the writing of poetic dramas in order to instill religious awareness among his readers which has a subtle under-pattern of great validity in changing the life outlook of men and women with a modicum of sensibility. He was very much concerned about the fate of a society moving inexorably toward thoroughgoing secularism and the materialism which accompanies it. It is in this context that Eliot cautioned his readers to note that secular humanism was not enough. He held that urgent need was some form of religious belief in God. With this perspective in mind, in this article the treatment of religion in the Eliot's dramas is undertaken to be examined. This article also argues that through his poetic dramas Eliot touches on the various problems connected with religious awareness and spiritual values.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 326

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حری ابوالفضل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    55-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3032
  • دانلود: 

    777
چکیده: 

این مقاله، رویکرد روایت شناختی به روایت داستانی را معرفی و سپس مولفه های آن را در رمان آینه های دردار گلشیری بررسی می کند. ابتدا پیشینه مطالعاتی بحث ارایه می شود. سپس دو مولفه اصلی رویکرد روایت شناختی یعنی داستان و متن تبیین می شوند: داستان، دستمایه اولیه اثر و متن، چگونگی نقش دستمایه اولیه است. آنگاه اجزای این دو مولفه، با ذکر چند نمونه از رمان آیینه های دردار، توصیف می شوند. در پایان ضمن جمع بندی روایت شناسی ساختارگرا، این نتیجه ارایه می شود که رویکرد روایت شناختی چارچوبی برای نحوه به کارگیری عناصر از جانب نویسنده و الگویی برای تحلیل اثر ادبی از جانب خواننده ارایه می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3032

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 777 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فهیم کلام محبوبه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    51
  • شماره: 

    208
  • صفحات: 

    83-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1142
  • دانلود: 

    573
چکیده: 

هدف از تحلیل یک اثر، بررسی موشکافانه رخدادها و کندوکاوی درباره دیدگاه ها، خوانش ها و دنیای تفکرات نویسنده اش است.این گفتار به تحلیل یادمان های کودکانه «کودکی»، اثر اتوبیوگرافیک ناتالی ساروت، نویسنده فرانسوی قرن بیستم می پردازد. ساروت در نگارش این اثر با در هم آمیختن دنیای خیال و واقعیت و با به کارگیری شیوه های نوین شرح حال نویسی اثری ویژه می آفریند. دیدگاه های ارایه شده در این مقاله، صرفا محدود به مضامین درونمایه این رمان نیست، بلکه به موازات بررسی و تحلیل یادمان های نویسنده و محتوی اثر، سعی شده است تا با پژوهشی در شیوه روایت، نگارش، ساختار اثر و ویژگی زمان به تفاوت های اساسی اتوبیوگرافی جدید از اتوبیوگرافی سنتی اشاره کنیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 573 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button