Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (36)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4048
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4048

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (36)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3043
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3043

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 28
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    13-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4177
  • دانلود: 

    1443
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و بررسی عمده ترین موانع توسعه ی بانکداری الکترونیکی در بانک های خصوصی کشور است. پژوهش حاضر به لحاظ روش، توصیفی، به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه ی آماری این تحقیق نیز مشتمل بر 410 نفر از متخصصان امور بانکی و بانکداری الکترونیکی و مدیران ارشد بانکی در بانک های خصوصی کشور است. عمده ترین موانع شناسایی شده بنابر تحقیقات موجود، موانع فرهنگی – اجتماعی، قانونی- حقوقی، مدیریتی، مالی و  فنی – تکنولوژیکی بوده است. این موانع با در نظر گرفتن 29 شاخص، در سطح اطمینان 95 درصد مورد آزمون واقع شدند که در نهایت با انجام فرایند تحقیق سه فرضیه ی نخست مبنی بر وجود موانع فرهنگی – اجتماعی با کسب میانگین نمره ی 11/7، موانع قانونی- حقوقی با کسب میانگین نمره 03/7 و موانع مدیریتی با کسب میانگین نمره 67/6 در راه توسعه بانکداری الکترونیکی در بانک های خصوصی، مورد تایید قرار گرفتند. ضمن آن که فرضیه ی چهارم و پنجم این تحقیق مبنی بر وجود موانع فنی – تکنولوژیکی با کسب میانگین نمره ی 94/5 و موانع مالی با کسب میانگین نمره ی 43/5 مورد تایید قرار نگرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4177

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1443 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    39-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3070
  • دانلود: 

    1362
چکیده: 

در بسیاری از بازارها تغییر و آشفتگی جز لاینفک کسب و کار تبدیل شده است. به این ترتیب، مدیران زنجیرهای تامین باید عدم قطعیت را قبول کنند و در عین حال برای هماهنگ ساختن عرضه و تقاضا با هزینه ای قابل قبول، استراتژی مناسبی را سازماندهی و توسعه دهند. این توانایی، چابکی زنجیره تامین نامیده شده است. از نظر عملی هیچ روشی برای طراحی، اجرا و ارزیابی زنجیره های تامین چابک وجود ندارد که محققین و کاربران به طور کامل آن را قبول داشته باشند. بنابراین در این مقاله، کوشش شده است با درنظر گرفتن شاخص های انعطاف پذیری، پاسخ گویی، سرعت و شایستگی به عنوان شاخص های اصلی، چابکی یک زنجیره ی تامین سنجیده و عوامل محدود کننده چابکی در همین زنجیره تامین (زنجیره تامین شرکت مورد مطالعه)، شناسایی شود. بدین منظور با بررسی تحقیقات مربوطه زیر شاخص ها استخراج و سپس با به کارگیری مدل های ریاضی و به کاربستن اعداد فازی شاخصی برای سنجش چابکی زنجیره تامین، ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3070

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 16
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    63-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    7296
  • دانلود: 

    4020
چکیده: 

سازمان ها با درکی که از اهمیت رضایت مشتری کسب کرده اند، به تدریج در حال فاصله گیری از بازاریابی سنتی و گرایش به سمت بازاریابی رابطه مند می باشند. با توجه به اهمیت این رویکرد برای سازمان های امروزی، این مقاله ارتباط بنیان های بازاریابی رابطه مند از جمله اعتماد، تعهد، ارتباطات، مدیریت تعارض و شایستگی را با رضایت مشتری از خدمات بانکی مورد بررسی قرار داده است. مقاله حاضر یک مطالعه توصیفی است که به روش همبستگی از نوع رگرسیون چند متغیره انجام شده است و جامعه آماری آن 160 نفر از مشتریان بانک سامان در شهرستان اصفهان می باشد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه و داده ها نیز با روش رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که به ترتیب الویت، شایستگی (253/0)، ارتباطات (204/0)، اعتماد (136/0) و مدیریت تعارض (095/0) بر رضایت مشتری از خدمات بانک سامان رابطه داشته، اما تعهد رابطه معناداری با رضایت آن ها نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7296

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4020 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 25
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    83-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2357
  • دانلود: 

    972
چکیده: 

در این مقاله سعی شده است، عواملی که مانع انجام تبادلات پولی و مالی الکترونیکی بین بانک ها و دستگاه های دولتی می شود، مشخص گردد. در این زمینه سه بعد خدمت گیری، خدمت رسانی و هماهنگی بین دستگاه های دولتی و شبکه بانکی، توسط عوامل انسانی، سازمانی و فنی به عنوان عوامل زیر بنایی در امر توسعه تبادلات پولی و مالی الکترونیک ، با روش پیمایشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. یافته ها ، نشان می دهد که از بین ابعاد سه گانه مدل نظری پژوهش، بعد سوم یعنی بعد هماهنگی های اجرایی و فنی لازم برای خدمت گیری وخدمت رسانی بین دستگاه های دولتی و شبکه بانکی کشور با میانگین 2/42 به عنوان مهم ترین مانع به شمار می آید و در مقابل بعد خدمت رسانی شبکه بانکی کشور با میانگین 6/76 از آمادگی قابل قبولی برخوردار است . هم چنین وضعیت آمادگی بعد دوم مدل یعنی بعد خدمت گیری دستگاه های دولتی با میانگین 2/61 درحد نسبی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2357

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 972 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

محمودزاده محمود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    107-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1393
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

ارزیابی اثرات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بر عملکرد اقتصادی کشور ها از دهه 1990 مورد توجه قرار گرفته است. از مهم ترین متغیر های مورد بحث، بهره وری کل عوامل تولید است. فاوا می تواند از طریق مجراهای زیرساخت، کاربری و سرریز بر بهره وری کل موثر باشد. در این مقاله اثرات فاوا بر بهره وری کل در ایران با استفاده از روش تصحیح خطای برداری در دوره زمانی 1345-1384 ارزیابی شده است.یافته ها نشان داد موجودی سرمایه سرانه فاوا و غیرفاوا تاثیر مثبت بر بهره وری دارند. کشش بهره وری کل نسبت به موجودی سرمایه سرانه غیرفاوا و فاوا به ترتیب 58/0 و 02/0 است. متوسط کشش بهره وری کل نسبت به سرمایه گذاری سرانه غیرفاوا و فاوا بین 07/0 و 025/0 است.کشش سرمایه انسانی مثبت و معنادار ولی نوسانی است.کشش بهره وری کل نسبت به سطح عمومی قیمت ها (07/0-) و نسبت به سهم پس انداز از درآمد ملی 08/0 است. هم چنین رابطه علیت از سوی متغیر های توضیحی بر بهره وری کل در بلندمدت و کوتاه مدت برقرار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1393

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    131-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    1875
  • دانلود: 

    821
چکیده: 

پذیرش فناوری توسط گروه های هدف یکی از محورهای مهم پژوهشی سال های گذشته در حوزه مطالعات فناوری اطلاعات بوده است. در اغلب این پژوهش ها نگرش، هنجار ذهنی و کنترل رفتاری درک شده به عنوان عوامل تعیین کننده پذیرش فناوری های مختلف شناخته شده است. با وجود این، به نظر می رسد که در محیط مجازی، عوامل مذکور به طور کامل نمی توانند رفتار کاربران را توضیح دهند. با توجه به اهمیت موضوع، در این تحقیق سعی شده است بر اساس تئوری تجزیه شده رفتار برنامه ریزی شده، و اضافه کردن سازه اعتماد به آن با هدف توسعه الگوی موردنظر، فرضیه های تحقیق طراحی و با تاکید بر پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان بانک ملی ایران در شهر تهران به آزمون گذارده شود. نتایج تحلیل های آماری این تحقیق با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری لیزرل نشان می دهد که نگرش، هنجار ذهنی، کنترل رفتاری درک شده و اعتماد عوامل اصلی موثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی است و سازه اضافه شده اعتماد، واریانس اضافی در قصد رفتاری را توضیح می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1875

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 821 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 28
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button