Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1917
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1917

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2811
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2811

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2139
  • دانلود: 

    1062
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق مطالعه کارکردهای آمیخته بازاریابی خدمات در افزایش کیفیت خدمات و افزایش سرمایه گذاری بورس اوراق بهادار تهران با ارائه آمیخته های بازاریابی جدید بورس اوراق بهادار تهران می باشد. بر طبق سوالات مطرح شده و بر پایه این واقعیت که محقق در تلاش برای بررسی تفاوت ها و شباهت های یافته های تحقیق با قالب منابع می باشد، هدف این مقاله بر مبنای روش تحقیق قرار دارد. روش این تحقیق توصیفی- پیمایشی است و برای تکمیل اطلاعات در مورد موضوع مورد مطالعه رویکرد کیفی را برای انتخاب نمونه ها، جمع آوری داده ها، تحلیل و نتیجه گیری و پاسخ به سوالات تحقیق مورد استفاده قرار داده ایم. بر طبق سوالات تحقیق در این مطالعه روش جمع آوری داده ها به بحث گفتگو و اسناد و مصاحبه های عمیق محدود شد. چون اندازه و تعداد نمونه نامشخص بود از اشباع نظریه به عنوان روش نمونه گیری استفاده شد و برای افزایش اعتماد و اعتبار تحقیق با تمام دپارتمان های مرتبط که درگیر این موضوع بودند مصاحبه صورت گرفت. برای تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از رویکرد کیفی و روش مایلز و هوبرمن بهره مند شدیم. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد، آمیخته های بازاریابی خدمات کاملا در بورس اوراق بهادار تهران کاربرد فراوانی داشته و همچنین در افزایش کیفیت خدمات تاثیر خیلی زیادی دارد و همچنین نتایج به دست آمده از 5 سوال تحقیق، سه عامل (نقدینگی و شفافیت، تصویب دستورالعمل ها و قوانین و مقررات تسهیل کننده سرمایه گذاری، تنوع شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) را به عنوان آمیخته های جدید بازاریابی مالی مطرح کردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2139

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1062 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    21-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1216
  • دانلود: 

    1004
چکیده: 

هدف از مقاله حاضر، بررسی عوامل موثر بر موانع کارآفرینی سازمانی در وزارت کشور در جهت شناخت چالش های فراروی کارآفرینان سازمانی می باشد. از میان جامعه آماری 532 عضوی مورد مطالعه، تعداد 213 نفر با نمونه گیری گروه بندی شده و تصادفی انتخاب گردید. سپس با جمع آوری داده های مورد نیاز با استفاده از ابزارهای مراجعه به اسناد و مدارک، مصاحبه و به ویژه پرسشنامه با ضریب پایایی 0.8744، در قالب روش تحقیق غیرآزمایشی پیمایشی، به استخراج موانع کارآفرینی سازمانی، پرداخته شده است. نتایج تحقیق نشان داده است که از سه متغیر اصلی تبیین کننده مدل یعنی موانع داخلی، محیطی و برآیندی، متغیر برآیندی دارای بیشترین اهمیت می باشد. همچنین در ارتباط با موانع داخلی از بین متغیرهای گوناگون دو متغیر مدیریت منابع انسانی و ساختاری دارای اولویت می باشند. در سطح موانع محیطی متغیر فناوری اطلاعات و در موانع برآیندی متغیر اطلاعات و ارتباطات دارای بیشترین اهمیت می باشند. در پایان مقاله، بحث و مقایسه، نتیجه گیری و پیشنهادات کاربردی، و نیز مواردی چند در خصوص ادامه و پیگیری تحقیقات مشابه در آینده ارائه شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1216

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1004 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    35-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2839
  • دانلود: 

    1427
چکیده: 

هدف پژوهش شناخت، تعیین و بررسی ویژگی های مصرف کنندگان با رفتار خرید مطلوب زیست محیطی (رفتار خرید مصرف کننده سبز) و عوامل موثر بر رفتار خرید آنها می باشد. به عبارتی هدف تحقیق، پاسخگویی به این سوال است که چه عواملی بر رفتار خرید سبز مصرف کننده تاثیر می گذارد و همچنین میزان تاثیر آنها چقدر است. روش پژوهش پیمایشی است که در آن 18 متغیر مستقل در چهار بعد عوامل جمعیت شناختی، دانش زیست- محیطی، ارزش و نگرش انتخاب شده است. اطلاعات مورد نیاز از طریق طراحی و توزیع یک پرسشنامه با ساختار مستقیم در بین جامعه آماری (دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین) در تابستان 1390 تهیه شده است. حجم نمونه نیز 418 نفر می باشد. از بین چهار بعد مذکور، فقط بعد ارزش بر رفتار خرید سبز جامعه آماری تاثیر دارد. در سطح متغیرها نیز متغیرهای تعهدات مذهبی، جمع گرایی، اهمیت رفتارهای زیست محیطی و سختی رفتارهای زیست محیطی تاثیر دارد. محدودیت های پژوهش: مهم ترین محدودیت این است که متاسفانه بازاریابی سبز و مباحث مربوط به آن، چندان رواج ندارد و اقبال عمومی کمی نسبت به این موارد وجود دارد. این موضوع در مرحله جمع آوری داده ها، فرآیند تحقیق را تا حدودی دشوارتر کرد. نتایج این پژوهش، سازمان ها و شرکت ها را برای توسعه، ترویج و ارتقاء رفتارهای مطلوب زیست محیطی مصرف کنندگان (از جمله ترویج خرید محصولات سبز) راهنمایی می کند. به غیر از بدیع بودن موضوع پژوهش، مدل تحقیق نیز یک مدل جدید و بر مبنای بررسی مطالعات متعدد می باشد. همچنین متغیر تعهدات مذهبی و تاثیر آن بر رفتار خرید سبز برای اولین بار در این پژوهش بررسی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2839

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1427 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    51-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1293
  • دانلود: 

    626
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر ارزش خرید مصرف کننده بر رضایت، وفاداری، گفته های کوچه و بازار و سهم از سبد خرید می باشد. امروزه پژوهش های اندکی بصورت فراگیر به بررسی رابطه بین ارزش خرید مصرف کننده و رضایت، وفاداری، گفته های کوچه و بازار و سهم از سبد خرید در خرده فروشی های تخفیف دار پرداخته اند و پژوهش های قبلی عمدتا محدود به خرده فروشی های لوکس می باشد که نقش فروشنده بسیار مهم در نظر گرفته شده است. در مجموع در این پژوهش 400 پرسشنامه در بین مشتریان خرده فروشی تخفیف دار هایپراستار در تهران توزیع و گردآوری شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از تاثیر رابطه معنی دار بین ارزش خرید فایده باور و لذت جویانه بر رضایت و وفاداری می باشد. همچنین، تاثیر رابطه معنی داری بین رضایت با وفاداری نگرشی و سهم از سبد خرید وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1293

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 626 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    65-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1870
  • دانلود: 

    1011
چکیده: 

در این پژوهش به بررسی تاثیر ابعاد محتوایی سازمان (فرهنگ، تکنولوژی، استراتژی) بر اثربخشی هوش تجاری با توجه به نقش تعدیل کننده مدیریت دانش پرداخته شده است. هدف این پژوهش، بررسی تاثیر مدیریت دانش بر ارتباط بین ابعاد محتوایی سازمان و اثربخشی هوش تجاری است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی پیمایشی و از نظر روش جمع آوری اطلاعات یک تحقیق میدانی محسوب می شود و روش نمونه گیری نیز روش تصادفی ساده و ابزار گردآوری داده ها نیز پرسش نامه و مراجعه به اسناد و مدارک بوده است. جامعه آماری در این پژوهش کلیه مدیران و کارشناسان بانک سامان شعب شمال تهران می باشد. ابزار اندازه گیری متغیرهای پژوهش، پرسش نامه بوده که بر اساس مولفه های متغیرهای پژوهش طراحی شده است. به منظور بررسی داده های گردآوری شده، از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن) استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش بیانگر ارتباط مثبت و معنادار بین ابعاد محتوایی سازمان و اثربخشی هوش تجاری و همچنین نشان دهنده آن است که مدیریت دانش به عنوان یک متغیر تعدیل گر ارتباط بین ابعاد محتوایی و اثربخشی هوش تجاری را تقویت می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1870

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1011 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    85-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1930
  • دانلود: 

    804
چکیده: 

در این تحقیق، بازاریابی چهار رقم گل و گیاه زینتی استرلیزیا، اسپاراگوس، کاج لاوسون و شمشاد توپی در استان مازندران که یکی از قطب های اصلی تولید گل در کشور است مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات این تحقیق از طریق تکمیل پرسش نامه از 25 تولیدکننده، 8 عمده فروش و 12 خرده فروش (گل فروش) جمع آوری گردید و بر اساس این اطلاعات، شاخص های حاشیه بازاریابی، سهم عوامل بازاریابی، کارایی بازاریابی و ضریب هزینه بازاریابی محاسبه شد. نتایج نشان داد که کارایی قیمتی و کارایی تکنیکی (فنی) برای گل استرلیزیا در مسیر بازاررسانی به ترتیب برابر 59 و 74 درصد، برای رقم اسپاراگوس معادل 57 و 59 درصد، برای رقم شمشاد توپی برابر 74 و 73 درصد و برای رقم کاج لاوسون نیز معادل 59 و 58 درصد می باشد. بر اساس یافته های شاخص ارزش افزوده، به ازای هر 100 ریال هزینه خدمات بازاریابی، 144 ریال برای استرلیزیا، 133.3 ریال برای اسپاراگوس، 286.36 ریال برای شمشاد توپی و 144.4 ریال برای کاج لاوسون ارزش افزوده ایجاد می شود. نتایج محاسبه حاشیه بازاریابی برای انواع مختلف گل نشان داد که حاشیه عمده فروشی و خرده فروشی گل اسپاراگوس به ترتیب برابر 15000 و 20000 ریال و حاشیه عمده فروشی و خرده فروشی کاج لاوسون به ترتیب برابر 10000 و 12000 ریال می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1930

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    95-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    856
  • دانلود: 

    641
چکیده: 

در این پژوهش تاثیر عوامل فردی (تعهد سازمانی، تمایل به پیشرفت) و عوامل مدیریتی یعنی سیستم کنترل رفتاری و (بازخورد، شناخت و مشارکت در تصمیم گیری به عنوان سه متغیری که بر روی انگیزه نیروی فروش به سوی فعالیت های هوشمندی بازاریابی تاثیر می گذارند) و همچنین تاثیر انگیزه بر روی متغیر وابسته نهایی تحقیق فوق یعنی تلاش رفتاری نیروی فروش سنجیده می شود. جامعه آماری تحقیق فوق سطوح کارشناسی فروش شرکت خودروسازی سایپا در شهر تهران می باشند که در حدود 535 بوده و از این تعداد 225 نفر با استفاده از فرمول نمونه گیری از جوامع محدود و به روش نمونه گیری تصادفی ساده تعیین گردیده و مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج حاصل از مطالعه صورت گرفته نشان می دهد که متغیر بازخورد در ایجاد انگیزه در نیروی فروش به سوی فعالیت های هوشمندی بازاریابی با ضریب 0.65 دارای بیشترین تاثیر می باشد و همچنین متغیر تعهد سازمانی در تلاش رفتاری نیروی فروش با ضریب 0.59 دارای بیشترین تاثیر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 856

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 641 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
نویسندگان: 

مومنی حسینعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    107-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1231
  • دانلود: 

    583
چکیده: 

فرآیند انتخاب خودرو در خانوارها شامل چهار تصمیم کلیدی می باشد. تعداد خودروهای تحت تملک یک خانوار، نوع خودرو، اندازه خودرو و منشا برند خودرو. و از برنامه ریزان بازاریابی انتظار می رود تا درک مناسبی در خصوص این فرآیند ایجاد نمایند. هدف از این تحقیق، توسعه یک مدل غیرتجمعی برای اولین بار در ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه بمنظور تبیین روابط بین تصمیم های انتخاب خودرو خانوار و عوامل مشخص تعریف شده شامل انتظارات کلیدی مشتریان، ویژگیهای خودروها، روشهای فروش، برند ترجیحی و سایر متغیرهای دموگرافیکی مانند سن و جنس و درآمد می باشد. بر اساس تحقیق میدانی انجام شده در شهر تهران در قلمرو زمانی 1386 و 87 برای خریداران خودروی جدید، مدل لاجیت چندجمله ای (و مدل لاجیت سلسله مراتبی در خصوص انتخاب نوع خودروی خانواده) توسعه یافته است. همچنین اثر بخش بندی تصمیم گیران یا مشتریان بر رفتار انتخاب خودرو مورد بررسی واقع شده و نهایتا بر اساس یک مدل مفهومی اولیه، مدل نهایی در برگیرنده متغیرهای موثر بر تابع مطلوبیت این چهار تصمیم کلیدی همراه با ضرایب آنها ارایه شده است. نتایج این مدل چشم انداز مناسبی را برای سیاست گذاری در خودروسازان و همچنین برنامه ریزان بازاریابی به منظور درک بهتر مشتریان هدف و توسعه استراتژیهای بازاریابی مناسب فراهم می آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1231

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 583 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button