هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر به کارگیری سبک ها یا روش های مداخله در تماشای برنامه های خشونتامیز تلویزیونی بر میزان پرخاشگری آموخته شده کودکان از این برنامه ها بوده است. به این منظور، 144 پسر 9 تا 11 ساله، با توجه به دو متغیر مهم مداخله گر، یعنی سبک مداخله والدین در تماشای برنامه های تلویزیون و طبقه اجتماعی - اقتصادی در یک طرح آزمایشی عاملی تحت مطالعه قرار گرفتند.نتایج پژوهش نشان داد هرچند میزان پرخاشگری کلی کودکان در پایان 12 جلسه تماشای کارتون های خشونتامیز تغییر نکرده است، اعمال روش های آزمایشی مداخله در تماشای کارتون های خشونتامیز (فعال و محدودکننده) توانسته در میزان تاثیر پذیری کودکان از تماشای این نوع کارتون ها تغییراتی ایجاد کند.