نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (24)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    9323
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9323

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 24)
  • صفحات: 

    11-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1769
  • دانلود: 

    950
چکیده: 

این پژوهش با هدف اعتباریابی پرسش نامه باورهای کارآمدی دانشجو معلمان دوره ابتدایی در تدریس ریاضی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانشجو معلمان در حال تحصیل در رشته آموزش ابتدایی در استان خراسان جنوبی است (186 نفر)، که جهت بررسی پایایی و روایی این پرسش نامه، 140 نفر (90 مرد، 50 زن) از دانشجو معلمان به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و پرسش نامه باورهای کارآمدی دانشجو معلمان دوره ابتدایی در تدریس ریاضی (MTEBI) بر روی گروه نمونه اجرا شد. جهت سنجش روایی پرسش نامه از روش تحلیل عناصر اصلی و برای برآورد پایایی پرسش نامه از روش آلفای کرانباخ استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که پرسش نامه دارای دو عامل زیربنایی است که با توجه به مشارکت سوالات در بارهای عاملی، می توان این پرسش نامه را دارای دو خرده مقیاس کارآمدی شخصی و انتظار نتایج تدریس دانست. همچنین نتایج آلفای کرانباخ نشان داد که پایایی کلی پرسش نامه (0.73) و پایایی خرده مقیاس های کارآمدی شخصی (0.80) و انتظار نتایج تدریس ریاضی (0.66) درحد قابل قبولی بوده و این ابزار از پایایی مناسبی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1769

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 950 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 24)
  • صفحات: 

    33-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3668
  • دانلود: 

    3651
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش تاثیر میزان استرس شغلی بر رضایت شغلی مدیران مدارس دولتی شهرستان اسلامشهر در سال تحصیلی 88 -87 بوده است تحقیق به شیوه توصیفی (علی- مقایسه ای) انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران زن و مرد مدارس دولتی شامل مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرستان اسلامشهر به تعداد 196 نفر بوده است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان جسی به تعداد 123 نفر به و به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه بود که جهت سنجش استرس شغلی از پرسش نامه اوندردف و برای سنجش رضایت شغلی از پرسش نامه محقق ساخته استفاده گردید.پس از تایید روایی محتوایی پرسشنامه ها (نظر اساتید) و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ ترتیب a= 0.91 وa= 0.92  محاسبه گردید. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین، میانه، انحراف متوسط، نمودار، جداول و نما) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک طرفه و برای مقایسه میانگین های دوگروهه، t 2 گروهه) و نرم افزار spss استفاده گردید. نتایج نشان می دهد که: بین رضایت شغلی و استرس شغلی مدیران رابطه منفی و معناداری وجود دارد. از نظر استرس شغلی بین مدیران زن و مرد و رضایت شغلی آنان نیز تفاوت معناداری وجود دارد. بین استرس شغلی مدیران در تمام مقاطع و سابقه مدیریت آنان تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3668

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3651 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 24)
  • صفحات: 

    49-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3009
  • دانلود: 

    1566
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تحلیل رابطه بین دو متغیر سبک های رهبری تحول آفرین و تعامل گرا و نگرش به تغییر سازمانی از دیدگاه کارشناسان حوزه ستادی سازمان آموزش و پرورش فارس بود. جامعه و نمونه آماری پژوهش، کلیه کارشناسان حوزه ستادی سازمان آموزش و پرورش فارس به تعداد 230 نفر در سال 88-87 بود که در این پژوهش مشارکت نمودند. دو پرسش نامه رهبری تحول آفرین و نگرش به تغییر سازمانی برای جمع آوری اطلاعات مورد استفاده واقع شد. پرسش نامه رهبری تحول آفرین دارای پنج بعد رهبری فرمند، توجه و ملاحظه فردی، تحریک ذهنی، پاداش مشروط و مدیریت مبتنی بر استثناء است که، دو بعد آخر مربوط به رهبری تعامل گرا می باشد. پرسش نامه نگرش به تغییر سازمانی دارای سه بعد شناختی، عاطفی و رفتاری می باشد. از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون هم زمان جهت تحلیل داده های به دست آمده استفاده گردید. نتایج پژوهش بیان گر رابطه معنادار رهبری فرمند با نگرش شناختی به تغییر سازمانی؛ تحریک ذهنی با نگرش شناختی و رفتاری؛ پاداش مشروط با نگرش شناختی، عاطفی و رفتاری و مدیریت مبتنی بر استثناء با نگرش عاطفی بود که رابطه ابعاد رهبری تعامل گرا با نگرش عاطفی به تغییر سازمانی، منفی بود. هم چنین نتایج نشان داد که رهبری فرمند دارای قدرت پیش بینی برای ابعاد شناختی و عاطفی و پاداش مشروط دارای قدرت پیش بینی برای بعد رفتاری نگرش به تغییر سازمانی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1566 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

عاشقی منصور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 24)
  • صفحات: 

    71-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1223
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

این تحقیق، به بررسی اثرات خلاقیت، هوش و ویژگی های شخصیتی بر میزان درک و فهم جوانان 17 تا 18 ساله مجرد و مذکر در دو کشور ایران و آذربایجان نسبت به دو بیتی های شهریار و وهاب زاده پرداخته و سوال اصلی تحقیق بدین ترتیب تدوین شد که: آیا هوش، خلاقیت و ویژگی های شخصیتی، می تواند میزان درک و فهم را افزایش دهند یا خیر؟ در راستای پاسخ گویی به سوال اصلی تحقیق، فرضیه اصلی بدین ترتیب عنوان گردید که هوش، خلاقیت و ویژگی های شخصیتی، بر میزان درک و فهم جوانان از اشعار شهریار و وهاب زاده موثر است. روش تحقیق حاضر توصیفی، از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری تحقیق حاضر نیز که در حیطه جوامع نامحدود جای می گیرد، عبارتند از: جوانان 17 تا 18 ساله مجرد و مذکر ایران و آذربایجان که از این تعداد، 120 نفر از جوانان ایران و 120 نفر از جوانان آذربایجان که همگی در دامنه سنی 17 تا 18 سال واقع شده و مجرد و مذکر می باشند، به عنوان حجم نمونه تحقیق حاضر انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از: آزمون خلاقیت تورنس، مقیاس هوشی استانفورد- بینه، ویژگی های شخصیتی NEO و دوبیتی های منظوم؛ که تمامی ابزار دارای روایی و اعتبار (بالاتر از 0.70) می باشند. در نهایت، با استفاده از مدل آماری رگرسیون چندمتغیری، به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخته و یافته های تحقیق نشان داد که رابطه معناداری بین خلاقیت، استدلال سیال، دانش و انعطاف پذیری با میزان درک و فهم وجود دارد. بدین ترتیب که با افزایش خلاقیت، استدلال سیال، دانش و انعطاف پذیری، میزان درک و فهم از اشعار شهریار و وهاب زاده نیز افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1223

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 24)
  • صفحات: 

    91-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    9756
  • دانلود: 

    3044
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان دختر پایه پنجم مقطع ابتدایی بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه پنجم مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار در سال تحصیلی 89-88 بود. که تعداد 60 دانش آموز دختر به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 30 نفر) قرار گرفتند. پژوهش حاضر، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. ابزارهای پژوهش بر آزمون سلامت روان گلدبرگ، آزمون عزت نفس کوپر اسمیت و راهنمای عملی آموزش مهارت های زندگی مشتمل بود. در روش تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون آماری t گروه های مستقل، استفاده شده است. نتایج نشان داد که: آموزش مهارت های زندگی، سلامت روان دانش آموزان و عزت نفس آنها را بهبود می بخشد. تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر نشانه های جسمانی و اضطراب و بی خوابی معنادار بوده است، اما بر نارسا کنش وری اجتماعی و افسردگی معنادار نبوده است. تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس کلی، عزت نفس اجتماعی و عزت نفس تحصیلی معنادار بوده است. اما بر عزت نفس خانوادگی معنادار نبوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9756

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3044 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 24)
  • صفحات: 

    113-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1242
  • دانلود: 

    841
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی روش های ترغیب معلمان به استفاده از طرح درس در دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان دماوند صورت گرفته است. برای این منظور با طراحی پرسش نامه ای، نظر 165 نفر از معلمان دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان دماوند در مورد طرح درس مورد پرسش واقع شد. داده های به دست آمده با آزمون های t تک گروهی، t گروه های مستقل و هم چنین تحلیل واریانس یک طرفه و با استفاده از نرم افزار spss مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان می دهد که عدم توانایی و آگاهی از نحوه تهیه طرح درس، مزایای آن، کمبود فرصت، حجم و نوع درس، گذراندن کلاس های آموزشی و واکنش مسوولان، همگی نقش مهمی در استفاده از طرح درس توسط معلمان دارند. بررسی متغیرهای جنسیت، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، سابقه کار، گذراندن دوره های آموزشی و رضایت شغلی با استفاده از طرح درس نیز مبین این مساله است که بین نظرات زنان و مردان، و بین آراء افراد متاهل و مجرد در استفاده از طرح درس تفاوت معناداری وجود دارد. بررسی متغیر سطح تحصیلات و استفاده از طرح درس نیز نشان داد که نظرهای معلمان با سطوح تحصیلی مختلف، متفاوت است. هم چنین با افزایش سابقه کار، عامل کمبود فرصت، اهمیت بیشتری در استفاده از طرح درس پیدا می کند. نظرهای معلمان دوره دیده و دوره ندیده در استفاده از طرح درس نیز، تفاوت معناداری داشته و معلمان دوره دیده بیش از معلمان دوره ندیده به عامل آگاهی از مزایای طرح درس تاکید داشته اند. همچنین، معلمان دارای رضایت شغلی متوسط، اهمیت کمتری را برای عامل گذراندن دوره های آموزش طرح درس در نظر می گیرند و با افزایش رضایت شغلی، استفاده از طرح درس افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 841 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 24)
  • صفحات: 

    137-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1066
  • دانلود: 

    659
چکیده: 

هدف این مقاله تعیین رابطه بین فرهنگ سازمانی و سرمایه اجتماعی در دبیرستان های پسرانه شهر تبریز می باشد. برای نیل به هدف فوق چهار فرضیه تدوین و مورد آزمون قرار گرفته است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دبیران دبیرستان های پسرانه شهر تبریز، در نواحی پنج گانه مقطع متوسطه در سال تحصیلی 88-87 تشکیل می دهند. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر دبیر محاسبه گردیده که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی، نمونه گیری انجام شده است. برای جمع آوری داده های لازم جهت آزمون فرضیه های تحقیق، از پرسش نامه استاندارد فرهنگ سازمانی مدل دنیسون، و پرسش نامه محقق ساخته سرمایه اجتماعی استفاده گردیده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون های کولموگروف- اسمیرنوف و آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج بررسی نشان داد که رابطه معناداری بین فرهنگ سازگاری، فرهنگ رسالتی، فرهنگ مشارکتی و فرهنگ تدوام با سرمایه اجتماعی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1066

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 659 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 24)
  • صفحات: 

    159-173
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2236
  • دانلود: 

    819
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه کارآفرینی و خلاقیت با میزان تحصیلات در کارکنان پارک های علم و فن آوری شهرستان شیراز است. با توجه به ابعاد تحقیق و نحوه بررسی سوالات، روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری مورد نظر حدودا 400 نفر از کارکنان پارک های علم و فن آوری شهرستان شیراز بودند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 70 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. پرسش نامه سنجش ویژگی ها و خصوصیات کارآفرینان با روایی و پایایی 0.87 و پرسش نامه سنجش خلاقیت عابدی با روایی و پایایی 0.84، بین جامعه نمونه توزیع گردید و داده های به دست آمده با کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که: بین کارآفرینی و خلاقیت رابطه معناداری وجود دارد و این ارتباط از نوع مستقیم و خطی می باشد. بین کارآفرینی و خلاقیت با میزان تحصیلات رابطه معناداری وجود دارد و کارآفرینی و خلاقیت در کارکنان با میزان تحصیلات بالاتر، بیشتر خواهد بود. هم چنین بین هر چهار بعد خلاقیت (سیالی، انعطاف پذیری، ابتکار و بسط) با کارآفرینی همبستگی مثبت وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 819 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button