Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4 (32)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1165
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4 (32)
  • صفحات: 

    219-228
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    778
  • دانلود: 

    636
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق، ارائه مدل معادله ساختاری خودراهبری، شایستگی های فنی، زمینه ای و رفتاری و ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 91-92 که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، 162 دانشجو انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسش نامه خودراهبری ویلیامسون، پرسش نامه محقق ساخته مبتنی بر مدل چشم شایستگی و پرسش نامه ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی تاگومری و بیشاپ بود که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین افراد نمونه توزیع گردید. با استفاده از روش های تحلیل مسیر و تحلیل رگرسیون چند متغیره، داده ها تحلیل شدند. نتایج نشان داد که مهارت خودراهبری دانشجویان پیش بینی کننده مثبت و معنی دار ادراک آنان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی و پیش بینی کننده مثبت و معنی دار شایستگی های فنی، زمینه ای و رفتاری ایجاد شده در دانش آموختگان است. همچنین شایستگی های فنی، زمینه ای و رفتاری ایجاد شده در دانش آموختگان به طور مستقیم پیش بینی کننده مثبت و معنی دار متغیرهای ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی است. به طور کلی نتایج تحقیق حاکی از این است که شایستگی های فنی، زمینه ای و ادراکی نقش واسطه گری معنی داری در ارتباط بین خودراهبری با ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 778

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 636 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4 (32)
  • صفحات: 

    229-236
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    704
  • دانلود: 

    650
چکیده: 

این پژوهش با هدف ساخت و آزمون چندرسانه ای در درس علوم زیستی و بهداشت با استفاده از الگوی کاوشگری علمی در شهر بیرجند انجام گرفت. روش به کار گرفته شده، شبه تجربی و جامعه  آماری تحقیق، شامل دانش آموزان دوره راهنمایی شهر بیرجند است. افراد نمونه شامل 40 نفر هستند که به روش خوشه ای انتخاب و در متغیرهای معدل، سطح سواد والدین، سطح طبقه اجتماعی و اقتصادی همتاسازی شده اند. پیشرفت تحصیلی در سطوح پایین و بالای حیطه شناختی در پیش آزمون و پس آزمون اندازه گیری شد. نتایج تحلیل آزمون از طریق روش های آماری ANOVA و اندازه گیری مکرر نشان داد که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در سطوح پایین و بالای حیطه شناختی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور معناداری بالاتر بوده است. از سوی دیگر نتایج آزمون t نشان داد که آموزش از طریق چندرسانه ای آموزشی باعث افزایش میزان طول مدت یادسپاری در دانش آموزان گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 704

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 650 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4 (32)
  • صفحات: 

    237-252
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    721
  • دانلود: 

    924
چکیده: 

یادگیری الکترونیکی یکی از این راه کارهای تامین آموزش عالی برای متقاضیان آن است که امروزه با توجه به افزایش تقاضا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. با ظهور این رویکرد مراکز آموزشی نوینی به نام دانشگاه مجازی به وجود آمده است که مشابهی از نوع فیزیکی آن، در دنیای مجازی است. در این شیوه آموزشی، وبگاه اولین جبهه ای است که یادگیرندگان برای تعامل با سامانه آموزشی دانشگاه با آن مواجه می شوند و بنابراین می تواند تاثیر به سزایی در جذب یا روی گردانی یادگیرندگان داشته باشد. بهبود کیفیت وبگاه های آموزشی بر اساس نیاز و معیارهای کاربران تاثیر زیادی در جذب دانشجویان و شخصی سازی خواهد داشت و ایده اصلی این پژوهش را شکل می دهد. بدین منظور، اقلام محتوایی وبگاه های دانشگاه های مجازی بر اساس خصیصه های ساختاری این وبگاه ها رتبه بندی و الگویی برای آغاز آنها ارائه خواهد شد که این رتبه بندی خود یک مساله تصمیم گیری است. تاپ سیس، یکی از مدل های تصمیم گیری چندمعیاره است که به دلیل انعطاف پذیری و سهولت کاربرد برای ارزیابی گزینه ها در این پژوهش انتخاب شده است. برای این منظور ابتدا مفاهیم محتوا و ساختار وبگاه ها بررسی و سپس فهرستی از اقلام محتوایی و خصیصه های کیفی وبگاه های دانشگاه های مجازی ارائه خواهد شد. سپس از مدل تاپ سیس برای رتبه بندی اقلام بر اساس خصیصه های کیفی استفاده و در نهایت الگویی برای تدوین ساختار این وبگاه ها ارائه خواهد شد. الگوی حاصل توسط خبرگان یادگیری الکترونیکی و کاربران وبگاه های دانشگاه های الکترونیکی ارزیابی شد و در مجموع 98.6 درصد رضایت خبرگان را با توجه به همه معیارها جلب نمود. این الگو می تواند مبنایی برای طراحی وبگاه های آموزشی قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 721

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 924 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4 (32)
  • صفحات: 

    253-260
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    924
  • دانلود: 

    957
چکیده: 

در این پژوهش به بررسی رابطه یادگیری سازمانی و توسعه مهارت های حرفه ای مهندسان پرداخته شده است. پژوهش به شیوه توصیفی- همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را 188 نفر از مهندسان شرکت الکتروسیستم فارس تشکیل می دهند. از آنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست، لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسش نامه ارزیابی یادگیری سازمانی و سنجش مهارت های حرفه ای استفاده گردید. برای اطمینان از روایی پرسش نامه ها از نظرات متخصصان بهره گرفته شد. برای تعیین پایایی پرسش نامه ها نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد. ضریب پایایی به دست آمده برای پرسش نامه یادگیری سازمانی0.93 و برای پرسش نامه مهارت های حرفه ای0.87  برآورد شد که پایایی مناسب آن را نشان می دهد. داده های گردآوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شده است. نتایج حاکی از آن است که بین مولفه های یادگیری سازمانی و توسعه مهارت های حرفه ای مهندسان رابطه معنی داری برقرار است. انجام تحلیل رگرسیون نیز نشان می دهد که مولفه های یادگیری سازمانی پیش بینی کننده معناداری برای توسعه مهارت های حرفه ای هستند. مجذور ضریب 0.476 نشانگر آن است که  47.6درصد از پراکندگی مشاهده شده در توسعه مهارت های حرفه ای را یادگیری سازمانی تبیین می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 924

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 957 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4 (32)
  • صفحات: 

    261-274
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1296
  • دانلود: 

    887
چکیده: 

در سال های اخیر تحول هات بنیادینی از شیوه آموزشی استاد محور، به دانش آموز/ جو محور و استفاده از مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی 2 صورت گرفته است. با توجه به این تحولات، در زمینه فرآیندهای مدیریت دانش شخصی 2 و ابزارهای سودمند پژوهش اندکی صورت گرفته است علاوه بر آن تحقیقات مختصری بر روی بررسی سودمندی استفاده از فرآیندها و ابزارهای مدیریت دانش شخصی 2 در آموزش مجازی 2، ارائه نشده است. پژوهش حاضر در راستای بررسی این مهم، ابتدا در مرور ادبی، به شناسایی فرآیندهای مدیریت دانش شخصی، ابزارهای وب 2 و سپس هم پوشانی آن با آموزش پرداخته شده است. سپس 11 نفر از متخصصین مدیریت دانش از نویسندگان مقالات ISI در سه دور، به عنوان خبره در دلفی پنل شرکت کرده اند و از میان نتایج مرور ادبیات، فرآیندها و ابزار مناسب هر کدام را انتخاب کردند. در انتها 300 نفر از دانشگران در جوامع دانشی آنلاین شناسایی و طبقه بندی شده اند و از میان این افراد دانشگران 2 انتخاب شده و در شناسایی فرآیندها و ابزارهایی از مدیریت دانش شخصی 2 که قابل استفاده در آموزش است، پاسخ های لازم را داده اند. ابزارهای لازم با توجه به آزمون فریدمن اولویت بندی شدند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که جستجو و شناسایی، به دست آوردن، سازمان دهی، اشتراک، خلق به عنوان فرآیند های کلیدی و ارتباطات به عنوان ابزار شناسایی شده اند. در هر کدام از این فرآیندها، ابزارهای متفاوت بر مبنای اولیت معرفی شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1296

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 887 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4 (32)
  • صفحات: 

    275-285
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1378
  • دانلود: 

    875
چکیده: 

روش تدریس مناسب از مهم ترین پایه های کیفیت بخشی محسوب می شود. بسیاری از روان شناسان تربیتی و مربیان آموزشی اعتقاد دارند، موقعیت یادگیری باید چنان سازمان دهی شود که هر شاگرد بر اساس توانایی های خود به فعالیت بپردازد. ایجاد محیط های آموزش الکترونیک شاهدی بر این مدعاست. پژوهش حاضر با هدف بررسی جنبه های روانی افزودن آموزش سیار به آموزش به روش سنتی در آموزش عالی، با روش نیمه تجربی انجام شد. جامعه آماری، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ورودی سال 1391 که درس زبان انگلیس و زبان عربی را انتخاب نموده اند بودند. این دانشجویان با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای دو کلاس برای درس زبان عربی به حجم 75 نفر در دو گروه آزمایش (39) و کنترل (36) و دو کلاس برای درس زبان انگلیسی به حجم 40 نفر در دو گروه آزمایش (20) و کنترل (20) انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده شامل آزمون های انگیزه پیشرفت هرمنس، خودپنداره راج کمارسارسوات و اعتماد به نفس آیزنک بود. به منظور آزمودن فرضیات تحقیق، از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد میانگین نمرات گروه آزمایش، نسبت به گروه گواه، از سطح بالاتری برخوردار بود و افزودن آموزش سیار به آموزش به روش سنتی در افزایش انگیزه پیشرفت، خودپنداره و اعتماد به نفس دانشجویان در درس زبان انگلیسی و زبان عربی موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1378

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 875 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خلاقی علی اصغر | احمدی غلامعلی

نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4 (32)
  • صفحات: 

    287-300
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1186
  • دانلود: 

    735
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش تدوین الگو و چارچوبی برای تدوین کتاب راهنمای معلم در آموزش فنی و حرفه ای است و پرسش اصلی آن این است که: "کتاب راهنمای معلم در آموزش فنی وحرفه ای باید دارای چه ساختاری باشد و از چه الگویی پیروی کند؟" این تحقیق از نظر هدف، از نوع کاربردی و از نظر گردآوری و تحلیل داده ها از نوع زمینه یابی و پیمایشی است. برای دست یابی به پاسخ سوال، ابتدا با مطالعه اسنادی و کتابخانه ای بر اساس عناصر متشکله برنامه درسی الگوی اولیه ای تدوین شد و در یک نظرخواهی میدانی مورد بازنگری قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، برنامه ریزان درسی و معلمان باسابقه بودند و 32 پرسش نامه گردآوری شد. در مرحله بعد، با اجرای یک کارگاه آموزشی سه روزه برای کارشناسان و مولفان کتاب های درسی ضمن اجرای آزمایشی الگوی مذکور با دریافت بازخورد از شرکت کنندگان الگوی نهایی تدوین شد. نهایتا بر اساس این الگو ده کتاب راهنمای معلم در رشته های فنی و حرفه ای تالیف و چاپ شد. بر اساس نتایج این پژوهش، این الگو مبتنی بر چارچوب برنامه درسی است و از 7 فصل تشکیل شده است. فصل اول شامل بیان کلیات و توجیه مبانی برنامه درسی. فصل دوم شامل عناصر ساختار و محتوای برنامه درسی. فصل سوم چارچوبی برای معرفی فرصت های یاددهی و یادگیری. فصل چهارم معرفی فضا و مواد آموزشی. فصل پنجم چارچوب و شیوه اجرای ارزش یابی از یادگیری فراگیران. فصل ششم ارائه جدول بودجه بندی فرایند اجرای درس و بالاخره در فصل هفتم شامل توصیه های عمومی برای اجرای برنامه درسی در آموزش فنی و حرفه ای است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1186

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 735 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button