در ارائه رویکردها و مدل ها برای آموزش مهندسی علاوه بر دانش فنی (علم مهندسی) بر آموزش مهارت ها و نگرش ها (عمل مهندسی) نیز تاکید ویژه ای شده است، از این رو، تعیین هدف های آموزش مهندسی با توجه به دانش، مهارت ها و نگرش های مورد نیاز مهندسان، مبنای بسیاری از مطالعات در قرن حاضر قرار گرفته است. هدف این مقاله، تعیین هدف های آموزش مهندسی بر اساس تحلیل محتوای مستندات مطرح در سطح جهانی است. جامعه مورد مطالعه تحقیق شامل مستندات در زمینه هدف های آموزش مهندسی بود که 8 مستند به عنوان نمونه هدفمند و موارد مطلوب برای تحلیل انتخاب شد. ابزار گردآوری داده های پژوهش فیش، چک لیست و فرم های محقق ساخته بوده است و برای تحلیل و تفسیر داده ها از روش کدگذاری باز و کدگذاری محوری استفاده شده است. بر اساس تحلیل محتوای انجام شده، 24 هدف برای آموزش مهندسی تعیین گردید که در 5 طبقه دسته بندی شدند. در ادامه، مشخص شد که هدف های تعیین شده با چه گزاره هایی توسط مستندات موجود حمایت می شوند و سرانجام بر اساس پژوهش های انجام شده در این زمینه مشخص گردید که هدف های مورد نظر به نحو مطلوبی با مستندات موجود ارتباط دارند.