Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1230
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1230

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    267-273
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    758
  • دانلود: 

    204
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه نحوه نگرش اساتید و دانشجویان انگلیسی با اهداف ویژه به نیازهای یادگیری و فعالیت های آموزشی می باشد. عدم همخوانی میان انتظارات این دو گروه از دوره های آموزشی یاد شده می تواند به نتایج نامطلوبی منجر گردد. در این مطالعه، نگرش 6 استاد آموزش زبان انگلیسی با اهداف ویژه و 60 دانشجوی رشته مهندسی نرم افزار به نیازهای یادگیری از طریق یک پرسش نامه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان می دهد که اساتید و دانشجویان انگلیسی با اهداف ویژه افکار مشابهی در مورد کتاب درسی، و استفاده از اطلاعات به دست آمده از تحلیل کلام و تحلیل ژانر در دوره های آموزشی دارند، اما تفاوت های قابل توجهی میان دیدگاه این دو گروه در مورد فعالیت های آموزشی، اولویت بندی مهارت ها و اجزای زبان، و جایگاه تفکر نقادانه دیده می شود. در این مقاله ضرورت طراحی سازوکارهای تعلیمی مناسب برای به کارگیری اصول «حقوق سنجی» و «برنامه ریزی راهبردی» و به کارگیری درست این طرح ها در کلاس های انگلیسی با اهداف ویژه مورد بحث قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 758

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 204 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    276-285
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1485
  • دانلود: 

    167
چکیده: 

بسیاری از پ‍ژوهشگران نشان داده اند که برای درک بهتر انگیزش دانش آموزان هدف های اجتماعی را باید همراه با هدف های تحصیلی مورد مطالعه قرار داد. در حالی که نظریه جهت گیری هدف پیشرفت اجتماعی در مطالعات غربی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است، معلوم نیست آیا این نظریه در سایر زمینه های فرهنگی و قومی قابل کاربست است یا نه. هدف این مطالعه رواسازی نسخه فارسی مقیاس جهت گیری هدف پیشرفت اجتماعی و آزمون این نظریه در بافت تحصیلی دانش-آموزان ایرانی بود. در کل 403 دانش آموز (159 دختر و 244 پسر) از مقطع دبیرستان در این مطالعه شرکت کردند. شرکت کنندگان مقیاس جهت گیری هدف پیشرفت اجتماعی و پرسشنامه هدف پیشرفت را تکمیل کردند. تحلیل عاملی اکتشافی، همبستگی سوال - نمره کل و تحلیل اعتبار برای بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس جهت گیری هدف پیشرفت اجتماعی اجرا شد. افزون بر آن، به منظور بررسی شواهد روایی تحلیل عاملی تاییدی اجرا شد. از مدل پاسخ مدرج در نظریه سوال - پاسخ برای مقایسه برآورد پارامترها استفاده شد. تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مدل فرضی هدف های پیشرفت اجتماعی را تایید کردند. برازندگی مدل سه عاملی تایید شد و برای یک نسخه کوتاه شده 13 سوالی جهت گیری هدف اجتماعی یک ساختار سه عاملی به دست آمد. تحلیل مدل پاسخ مدرج نشان داد که تابع آگاهی در انتهای بالایی مقیاس افزایش یافته و جهت گیری پیشرفت اجتماعی در آن ناحیه دقیق تر اندازه گیری می شود. روایی همگرا نیز برای نسخه جدید هدف های پیشرفت اجتماعی گزارش شد. یافته های ما در کل چارچوب سه عاملی نظریه جهت گیری هدف پیشرفت اجتماعی را در دانش آموزان ایرانی تایید می کردند. هماهنگ با نظریه جهت گیری هدف پیشرفت تحصیلی، یافته های ما نشان دادند که هدف های تبحری، عملکردگرا و اجتناب از عملکرد در زمینه اجتماعی با هدف های تحصیلی رابطه مثبت دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1485

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 167 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    287-295
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    974
  • دانلود: 

    201
چکیده: 

نانوفولادها به رده خاصی از فولادها گفته می شود که حاوی فازها (فریت، سمنتیت و یا آستنیت)، دانه ها و یا کاربیدهای نانوسایز (مانند کاربید وانادیم) می باشند. خواص فیزیکی، مکانیکی و مغناطیسی منحصر به فردی در این فولادها مشاهده شده است. روش های مختلف ساخت این فولادها می تواند به دو دسته کلی روش های تغییر شکل شدید و روش های مبتنی بر ذوب تقسیم بندی شود. در بین روش های تغییر شکل شدید، روش اکستروژن قائم (ECAP) بیشتر از روش های دیگر مد نظر بوده است که علت آن امکان تولید محصولات در اشل صنعتی است. در مقابل، ساخت مواد نانو ساختار با روش حرارت دهی ساختارهای آمورف به طور گسترده در آلیاژهای آهنی استفاده شده است. در این تحقیق تبلور آهن آلفا در ساختار آلیاژ Fe55Cr18Mo7B16C4 به وسیله آزمون های تفرق اشعه ایکس و مشاهدات میکروسکپی بررسی شده است. نتایج مشاهدات میکروسکپی نشان می دهد که کریستال های آهن آلفا با اندازه 10 نانومتر در ساختار آلیاژ پس از عملیات حرارتی تشکیل شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 974

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 201 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صادق عمل نیک مرتضی

نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    297-308
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1238
  • دانلود: 

    399
چکیده: 

در این مقاله یک سیستم آموزش هوشمند در محیط مهندسی همزمانی بر اساس تکنیک شی مدار جهت بهینه سازی و ارزیابی قابلیت ساخت طراحی و ایجاد تمام فرایندهای ممکن طراحی و ساخته شده است. در این سیستم آموزش هوشمند مشخصات هندسی قطعه طراحی شده و فیچرهای آن از نظر قابلیت ساخت با فرایندهای سنتی (مانند سوراخکاری، برقوکاری، بورینگ، فرزکاری و رزوه زنی) و فرایندهای غیر سنتی (مانند ماشین کاری الکترو شیمیایی، تخلیه الکتریکی، اولتراسونیک، فرایندهای ترکیبی الکترو شیمیایی و تخلیه الکتریکی، و فرایند ترکیبی وایرکات مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این سیستم تمام فرایندهایی که می شود فیچرهای طراحی را ساخت، در سیستم ایجاد می شود و سیستم قادر است زمان و هزینه های ماشین کاری و نرخ ماشین کاری را محاسبه نموده و مشخص کند که کدام یک از فرایندها از نظر زمان و هزینه و نرخ ماشین کاری مناسب تر است. سیستم این امکان را به طراح می دهد تا با تغییر پارامترها و ابعاد و تلرانس های طراحی زمان ماشین کاری و هزینه های آن را بهینه نماید. این سیستم می تواند ظرف کمتر از 30 ثانیه قابلیت ساخت طراحی را ارزیابی نموده و بازخوردها و توصیه های لازم را برای اصلاح و بهبود پارامترهای طراحی به طراح بدهد و به این صورت طراح بتواند طرح خود را از نظر زمان و هزینه و کیفیت و راندمان تولید بهینه نماید. همچنین سیستم توصیه های لازم را به مهندس ساخت برای انتخاب بهینه پارامترهای ماشین کاری مانند سرعت، میزان تغذیه، نرخ پیشروی ابزار، سیکل زمان و هزینه ماشین کاری و راه هایی که می شود هزینه های ماشین کاری را کاهش داد برای هر یک از فرایندهای فوق الذکر می نماید تا بین کیفیت مورد نیاز و راندمان تولید بتواند بالانسی بر قرار نماید. این سیستم آموزشی هوشمند می تواند جهت بهینه کردن پارامترهای طراحی و ساخت استفاده نمود. همچنین می توان به عنوان یک سیستم مشاوره هوشمند مورد استفاده طراحان و مهندسان تولید قرار گیرد. همچنین با استفاده از سیستم آموزشی هوشمند ساخته شده می توان نیروهای جدید تازه کار در بخش طراحی و ساخت را آموزش داد. جهت ارزیابی کارایی سیستم آموزشی هوشمند، خروجی این سیستم با روش تجربی مقایسه شده و صحت پیشبینی آن از نظر زمان و هزینه ماشین کاری و نرخ پیشروی ابرار در مقاله نشان داده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 399 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    309-320
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1740
  • دانلود: 

    164
چکیده: 

کیفیت آموزشی و سطح یادگیری فراگیران آموزش از راه دور در مقایسه با آموزش حضوری یکی از مسایل مهم و مورد بحث متولیان این نظام به خصوص در رشته های عملی و عملی - نظری مانند معماری است. وجود دروس متنوع در رشته معماری از دروس نظری صرف گرفته تا دروس کاملا عملی چگونگی بهره گیری از آموزش از راه دور در انتقال تجربیات مدرس به دانشجو را به تامل بیشتر و برنامه ریزی متفاوت می کشاند. داشتن یک مقایسه تطبیقی میان آموزش سنتی و آموزش بر پایه فناوری های ارتباطی می تواند سر آغاز هر گونه تصمیم گیری در خصوص برنامه ریزی و جهت دهی به این مهم باشد که تلاش شده است تا برای نخستین بار مورد سنجش قرار گیرد. در این تحقیق تلاش شده است تا سطح یادگیری دانشجویان رشته معماری تحت آموزش از راه دور و آموزش سنتی مورد مقایسه قرار گیرد. بنابراین برای رسیدن به این هدف تلاش شده است تا دانشجویان یک دوره تحصیلی در هر کلاس درس به انتخاب خود تحت یکی از دو نوع آموزش (سنتی یا از راه دور) ترم تحصیلی خود را سپری نمایند. انتخاب کلاس هایی که مورد آزمون قرار گرفته است از میان دروس تخصصی و بر اساس سطوح نظر به عمل در ارایه دروس آنها می باشد، که در متن مقاله به تفصیل بیان می گردد. این مقاله به مقایسه سطح یادگیری دانشجویان رشته معماری در نظام حضوری و از راه دور ایران در درس های رشته تحصیلی معماری پرداخته است. این پژوهش یک تحقیق نیمه تجربی است. جامعه آماری آن دانشجویان معماری کاردانی و کارشناسی در سال 87-86 و 86-85 در دانشگاه محقق اردبیل بوده و اطلاعات آن توسط ارزیابی کمی - کیفی دانشجویان در دروس دانشگاهی و مقایسه تطبیقی میزان یادگیری آنها با یکدیگر حاصل شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1740

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 164 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    321-327
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2369
  • دانلود: 

    383
چکیده: 

مطالعات اخیر حاکی از علاقه وافر محققین در انجام پژوهش در زمینه افکار معلم می باشد. پژوهش حاضر یک مطالعه موردی است که به دنبال نوع تفکرات یک مدرس پیش از خدمت کانون زبان ایران پیرامون بازخوردهای تصحیح کننده می باشد. بدین منظور معلمی با نام مستعار علی قبل از شرکت در دوره آموزش تدریس پیش از خدمت که توسط کانون زبان ایران برگزار می شد داوطلب شرکت در این پژوهش شد. جهت دست یابی به نوع تفکرات آموزشی علی پیرامون بازخوردهای تصحیح کننده و منبع این نوع تفکرات پرسش نامه ای که توسط نگارندگان این تحقیق آماده شده بود به وی داده شد. سپس جهت دست یابی به اطلاعات دقیق تر و رعایت قاعده مثلث در پژوهش یکی از نگارندگان مقاله حاضر به مصاحبه با علی پرداخت. دو هفته بعد زمانی که علی رسما مدرس زبان انگلیسی کانون شده بود، کلاس وی مورد بازدید قرار گرفت تا معلوم شود پس از کلاس های آموزش زبان پیش ازخدمت افکار علی پیرامون بازخوردها تا چه اندازه دچار تغییر شده است. نتایج این مطالعه موردی بیانگر تغییرات چشمگیری در نوع تفکر علی پیرامون بازخوردهای تصحیح کننده پس از گذراندن دوره آموزشی بود. در پایان نتایج این تحقیق به طور کامل گزارش و بحث شده است و کارکردهای آموزشی این تحقیق همراه با زمینه های تحقیقی برای بررسی در این زمینه برای علاقه مندان این حوزه ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2369

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 383 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

گلکار مسعودعلی اکبر

نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    329-333
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1191
  • دانلود: 

    193
چکیده: 

این مقاله مزایای سیستم فیدبک از نحوه آموزش در دانشگاه های سنتی را مطرح می کند. فیدبک از نحوه تدریس در دانشگاه های سنتی از نظر خواهی از دانشجویان در مورد برنامه تدریس شده، تدریس توسط گروه آموزشی، در سطح گروه آموزشی یا دانشکده صورت گرفته به صورت آماری تهیه می شود. تمام دانشگاه ها در سراسر جهان چنین سیستمی برای ارزیابی دارند. بعضی از دانشگاه ها نتایج حاصل از این بررسی آماری را در سطح مدیریت دانشگاه مطرح می کنند، بعضی فقط بعضی فقط در سطح اساتید مدرس مطرح کرده و بعضی فقط به مطرح کردن در سطح دانشجویان اکتفا می کنند. یک مشکل معمول این است که نتایج این بررسی ها ممکن است فقط توسط اساتید دیده شود و مهم نباشد که خوب یا بد باشد. در مقاله یک توسعه کیفیت آموزشی پویا ارایه می شود که به طور سیستماتیک اطلاعات را از دانشجویان و مدرسین و ناظران صنعت جمع آوری می کند. سپس یک مدیریت به صورت افزایش اطلاعات ورودی به طور دایم به کار گرفته شده تا از اطلاعات حاصل به صورت مبنایی برای تهیه و توسعه کیفیت دروس جاری استفاده شود. ضمنا ماتریسی از اندازه گیری نحوه این که هر کس چگونه از این فیدبک برای بهبود نحوه تدریس و یادگیری استفاده می کند تهیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1191

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 193 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0