به عنوان بخشی از تلاش وسیع برای دمیدن روح علمی در سازه بلاغی مقالات پژوهشی، نویسندگان علمی اغلب از شاخص های فراگفتمان کمیت برای جلوگیری از اطاله کلام و رعایت اصول بارز و تلویحی کمیت طبق الگوی اصل همگاری گرایس و مدل های مشابه استفاده می کنند. به منظور یافتن درک بهتری از توزیع شاخص های فراگفتمان کمیت در متون علمی، تعداد 120 مقاله علمی اخیرا منتشر شده در پایگاه ساینس دایرکت مورد مطالعه قرار گرفتند. مقالات پیکره این مطالعه به طور مساوی از میان دو رشته زبانشناسی کاربردی و جامعه شناسی از علوم انسانی و دو رشته شیمی و پزشکی از علوم پایه انتخاب گردیدند. عبارات زبانی دو راهبرد کمی ارجاع های درون متنی و خلاصه گرها از طریق تحلیل دستی در پیکره احصاء شدند. نتایح نشان دادند که خلاصه گرها به طور وسیعی در مقالات علمی بویژه در میان نویسندگان علوم پایه به کار گرفته می شوند. تفاوت هایی بین نویسندگان علوم انسانی و پایه در خصوص بکارگیری گونه های اختصارات، استنادات، و پاورقی مشاهده گردید. به طور خاص، کاربرد وسیع اختصارات در علوم پایه با توجه به ماهیت رشته های آن علوم مورد بحث قرار گرفتند. در نهایت، کاربردهای نتایج مطالعه در آموزش زبان انگلیسی نیز مورد اشاره قرار گرفته است.