Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    52
  • شماره: 

    213
  • صفحات: 

    93-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    380
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

در جریان یادگیری زبان خارجی یکی از راهبردهایی که می تواند به زبان آموز کمک کند تا پایه های زبان خود را محکم تر سازد، راهبرد خود سازمان دهی است که در دسته راهبردهای فراشناختی جای می گیرد. زبان آموز به کمک این راهبردها می تواند اهداف و فعالیت های خود را کنترل و سازمان دهی کند.فعالیت هایی که زبان آموز به کمک راهبرد خودسازمان دهی انجام می دهد شامل تمام اموری می باشد که وی در خارج از محیط یادگیری خود، با هدف یادگیری بیشتر و غنا بخشیدن به آن انجام می دهد.با وجود اینکه این راهبرد کم و بیش نزد تمام زبان آموزان وجود دارد، به نظر می رسد در میان زبان آموزان سطح پیشرفته رایج تر است. این امر به این دلیل است که هر چه زبان آموز در سطح پیشرفته تری باشد، کمتر به مدرس و محیط یادگیری خود وابسته است. در نتیجه به سرعت به این نتیجه می رسد که «کنش یادگیری متعلق به فردی است که می آموزد». به این ترتیب بیش از پیش به یک برنامه فردی خارج از کلاس احساس نیاز می کند. سپس این برنامه ریزی را با ابزاری که یادگیری وی را تسهیل می کنند و در دسترس می باشند به انجام می رسانند.بر اساس این جستار دانشجویان ایرانی مقطع کارشناسی ارشد آموزش فرانسه از میزان بالایی از خودسازمان دهی برخوردارند که این امر متناسب با سطح آنها در زبان خارجی می باشد. این مهم بیانگر آن است که جهت دست یابی به چنین سطحی در زبان خارجی، این میزان از خودسازمان دهی جهت رشد مهارت های زبانی و ارتباطی ضروریست.لطفا برای مشاهده متن کامل انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 380

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

افخمی نیا مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    52
  • شماره: 

    213
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1169
  • دانلود: 

    151
چکیده: 

مضمون طنز به  اندازه تعریف و محتوای آن پیچیده و مشکل ساز است. چرا که این مضمون از فرهنگی به فرهنگ دیگر، از منطقه ای به منطقه دیگر و از دیدگاههای متعدد معنا و مفهومی  متفاوت را شامل می شود. نوشته یا گفتاری که برخی آن را طنز می پندارند ممکن است توسط برخی دیگر دشنام و یا نوعی سخره شیطنت آمیز تلقی گردد. طنز عموما به شکلی از بیان اطلاق می گردد که ارایه برخی جنبه های عجیب و یا غیرمعمول از واقعیت ها را به حالت خنده دار و گاها مسخره آمیز ممکن می سازد. در این نوشتار با تکیه بر اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان، سعی داریم ضمن نشان دادن تاثیر فرهنگ ایران بر رفتارهای فرهنگی روشن فکران آذربایجان، نقش مطبوعات طنزنویس آذربایجان در اوایل قرن بیست بر تحولات اجتماعی این دوره از تاریخ ایران به ویژه انقلاب مشروطیت را به اختصار بیان نماییم.لطفا برای مشاهده متن کامل انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1169

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 151 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

احمدی محمدرحیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    52
  • شماره: 

    213
  • صفحات: 

    13-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1047
  • دانلود: 

    250
چکیده: 

گرچه در یک رمان، راوی یک هستومند انسانی و روانشناختی نیست، بلکه ساخته ای نشانه شناختی-بوطیقایی است، با این حال، راوی واجد یک ''چهره'' و "حوزه'' ای است که در آن در حال فعالیت و کنشگری است. در این مقاله با بهره گیری از نظریه بسیار جدید زاویه دید (نظریه ای فراتر از نگره سه دیدگاهی ژرار ژنت) و تئوری ارسطویی ''اتوس'' (Ethos)، به بررسی وجوه و چگونگی حضور راوی و ساخت حوزه مستقل این عنصر اصلی روایت در شاهکار  ژرژ پرک ''زندگی طرز مصرف'' می پردازیم.لطفا برای مشاهده متن کامل انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1047

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 250 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جواری محمدحسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    52
  • شماره: 

    213
  • صفحات: 

    25-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    786
  • دانلود: 

    714
چکیده: 

هدف این مقاله ترسیم دورنمای کلی دریافت انتقادی رمانهای رب گریه است به همین منظور به روابطی که منقدین با آثار رب گریه برقرار ساخته اند و به خوانش های انتقادی که انجام داده اند خواهیم پرداخت. البته در قالب یک مقاله که حدود و ثغور آن محدود است امکان بررسی تمام گفتمان های انتقادی برای بنده میسر نخواهد بود فلذا هدف بیشتر شناخت حلقه های اصلی دریافت و نشان دادن این امر که با کدام رب گریه دیروز سر و کار داشتم و با کدام رب گریه امروز سر و کار داریم یعنی چه دریافتی در قرن بیستم و یکم؟لطفا برای مشاهده متن کامل انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 786

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 714 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    52
  • شماره: 

    213
  • صفحات: 

    45-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2092
  • دانلود: 

    260
چکیده: 

انسان همواره از واقعیت انعطاف ناپذیر زندگی که با وارد آوردن فشارهایی در زمینه روحی و اجتماعی از تحقق امیال و آرزوهای او جلوگیری می کند رنج برده است. با این وجود به نظر می رسد که هیچ چیز نمی تواند در برابر ذهن آدمی زمانی که راه رویا را در پیش می گیرد مقاومت کند: رویا! این پدیده پیچیده و ماورا طبیعی. ولی پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که کارکرد رویا زمانی که وارد حیطه ادبیات می شود چیست؟ آیا رویا می تواند نزد نویسندگان به جزء نقش اصلی خود که در تسلی بخش بودن آن خلاصه می شود نقش دیگری را بازی کند؟ در واقع، آثاری که در آنها رویا دیده می شود به عنوان آثار برخاسته از تخیل در نظر گرفته می شوند، مخصوصا نزد دو نویسنده بزرگ ایرانی و فرانسوی: صادق هدایت و ژرار دونرال. بر اساس نظریه بعضی از منتقدین، «بوف کور» یعنی اثر هدایت تقلیدی از یکی از آثار نروال به نام «اورلیا» است. در این مقاله ما با تحلیل ساختار این دو اثر سعی خواهیم کرد ثابت کنیم که رویا در آثار نروال به گونه ای ژرف و عمیق با زندگی شخصی نویسنده، رنج هایش و آرزوها و امیال ارضا نشده اش در هم آمیخته است. در حالی که در اثر هدایت، رویا مانند تکنیکی پیچیده که در اختیار نویسنده برای بیان ایده های او قرار گرفته است، معرفی می شود.لطفا برای مشاهده متن کامل انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2092

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 260 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

RAHMATIAN R.A. | DERIS Z. | MEHRABI MARZIEH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2009
  • دوره: 

    52
  • شماره: 

    213
  • صفحات: 

    63-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    422
  • دانلود: 

    140
چکیده: 

Au cours de l’apprentissage d'une langue étrangère, l’une des stratégies pouvant aider l’apprenant à stabiliser les bases de sa langue est la stratégie d’autogestion. Cette stratégie est classée parmi les stratégies métacognitives. Grâce à ces dernières, l’apprenant peut procéder à contrôler et à organiser ses objectifs et ses activités.La stratégie d’autogestion, comme son nom l’indique, consiste à ce que l’apprenant puisse gérer lui-même ses activités. Nous entendons par activités tout ce que l’apprenant fait en dehors du milieu d’apprentissage en vue d’apprendre mieux et d’enrichir ses capacités langagières.Bien que les apprenants de tous les niveaux pratiquent, plus ou moins, cette stratégie, celle- ci paraît plus fréquente chez les apprenants les plus avancés. Ceci parce que, plus l’apprenant est avancé, moins il se sent dépendant de ses enseignants et de son milieu d’apprentissage. Par conséquent, il arrive très tôt à cette vérité que «l’acte d’apprendre appartient à celui qui apprend» (Richterich et Chancerel, 1985: 7). Ainsi, il ressent plus le besoin d’un programme personnel pour ses activités en dehors de la classe. Après avoir organisé ce dernier, il le compare avec les matériaux facilitant l’apprentissage qui sont à sa portée, tels les cassettes, les films, la technologie de l’information et de la communication et d’autres programmes en langue étrangère.D’après cette recherche, les étudiants iraniens du master de didactique du français ont montré un degree élevé d’autogestion qui coïncide avec leur niveau de langue étrangère. Ce qui montre que pour arriver à ce niveau, ce degré d’autogestion est si nécessaire dans le développement de leurs habiletés langagières et communicatives.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 422

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 140 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    52
  • شماره: 

    213
  • صفحات: 

    69-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    966
  • دانلود: 

    576
چکیده: 

سدی بر اقیانوس آرام (1950)، عاشق (1984) و عاشقی از چین ختن (1991) شاخص ترین رمان های خود سرگذشت نامه ای ماگاریت دوراس بشمار می روند. این داستان ها با رویکردی روایت شناختی و بهره جویی از مجموعه ای شگردها باعث ایجاد اختلال و سردرگمی در تشخیص صدای روایتگر می شوند: سرگذشت هر کدام از شخصیت های داستان به نوعی با گفتمان او گره خورده و در سایه درک آن قابل فهم است. عمل گفته پردازی در این داستان ها به مثابه آزمایشگاهی است که از ورای آن همانندی یا ناهمانندی راوی و شخصیت اصلی داستان هویدا می گردد. دوراس نظام روایت را از هم می شکافد، آن را بهم می ریزد و از این رهگذر فرصتی بدست می آورد تا داستان را بازسازی کند و بهتر از پیش عرضه کند. از طریق این بازی تخریب و بازسازی مستمر، نویسنده یادآور می شود که مهمترین اصل در رمان هایش تحقیق و جستجو پیرامون فن داستان نویسی است.لطفا برای مشاهده متن کامل انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 966

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 576 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نظامی زاده مهرگان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    52
  • شماره: 

    213
  • صفحات: 

    81-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    909
  • دانلود: 

    237
چکیده: 

نظر به اینکه از زمان به وجود آمدن قطعی زبان فرانسه در قرن هفدهم تاکنون رمان های زیادی نوشته شده است، چگونه باید متن آن ها را بررسی کرد؟ این سوالی است که منتقدین تلاش کرده اند پاسخی به آن بدهند. با این وجود، پژوهشگر از نقد سنتی تا نقد نوین، با تنوع گسترده ای مواجه است که همچنان افزایش می یابد. در پی پیدایش نقد نو و گرد هم آمدن منتقدین جوانی که نظراتشان متاثر از مارکسیسم، علم روانکاوی، زبانشناسی و مکتب ساختگرا بود، عده ای همچون ریمون پیکار، نویسنده نقد نو یا دروغ گویی؟ (1965)، از آن انتقاد می کنند، و عده ای دیگر به  پیروی از سرژ دوبرووسکی، که در اثر خود تحت عنوان دلیل پیدایش نقد نو (1966) تنوع شیوه های نوین و جنبه نو بودن آن ها را مطرح می کند، به تایید آن می پردازند. برای رفع این ابهام، ما روشی را پیشنهاد می کنیم که ویژگی های آن از طرفی تفکیک اساسی متن های نوین از سنتی، و از طرف دیگر بررسی آنها را امکان پذیر می سازد. همچنین تقابل این متن ها ما را به شناسایی بهتر عاملی برون متنی هدایت می کند که خود را به جای عنصر هنری نوشتار مطرح می سازد.لطفا برای مشاهده متن کامل انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 909

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 237 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0