Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    9-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3644
  • دانلود: 

    1299
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر گرایش به فرزندآوری در شهر اندیمشک می باشد. دیدگاه های نوگرایی، بوردیو و گیدنز به عنوان چارچوب نظری انتخاب شدند. روش تحقیق، پیمایشی و واحد تحلیل زنان متاهل کمتر از 35 سال و سطح تحلیل، خرد است. شیوه نمونه گیری، خوشه ای چندمرحله ای و تصادفی ساده است و حجم نمونه طبق فرمول کوکران 240 نفر می باشد. ابزارگردآوری داده ها، پرسشنامه است. روش تجزیه و تحلیل داده ها، ضریب همبستگی اسپیرمن، پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیره و از نرم افزار SPSS استفاده شده است. از اعتبار صوری جهت سنجش اعتبار (روایی) استفاده شد و ضریب آلفای کرونباخ (اعتماد یا پایایی) سبک زندگی و گرایش به فرزندآوری به ترتیب برابر با 0.711 و 0.714 است. نتایج این تحقیق نشان داد که بین ترجیح جنسی و گرایش به فرزندآوری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین پیروی از سنت ها، میزان تحصیلات، سبک زندگی و پایگاه اقتصادی اجتماعی با گرایش به فرزندآوری زنان رابطه منفی و معناداری وجود دارد. اما بین م و لفه های سبک زندگی (اوقات فراغت، مصرف کالای فرهنگی و مدیریت بدن) با گرایش به فرزندآوری زنان رابطه معناداری وجود ندارد. تحلیل رگرسیونی نشان می دهد که 17.3 درصد از تغییرات میزان گرایش به فرزندآوری زنان به متغیرهای مستقل (سبک زندگی، پایگاه اقتصادی اجتماعی، ترجیح جنسی و پیروی از سنت ها) مربوط می شود و متغیرهای ترجیح جنسی و پیروی از سنت ها تاثیر بیشتری در میزان فرزندآوری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3644

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1299 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    25-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1782
  • دانلود: 

    853
چکیده: 

هدف اصلی مقاله حاضر بررسی تاثیر سرمایه فرهنگی بر اعتماد اجتماعی است. یکی از ابعاد اصلی سرمایه اجتماعی که نقش مهمی را در برقراری ارتباط بین افراد ایفا می کند، اعتماد اجتماعی است. اعتماد اجتماعی از عوامل موثر در ایجاد نظم در جامعه است که پیامد آن تقویت انسجام اجتماعی است. به نظر می رسد که سرمایه فرهنگی نقش مهمی را در تبیین اعتماد اجتماعی داشته باشد. لذا در تحقیق حاضر تلاش می شود تا نشان داده شود که سرمایه فرهنگی چه مقدار از تغییرات اعتماد اجتماعی را تبیین می کند. تحقیق حاضر به روش پیمایش اجرا شده و اطلاعات آن با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. جامعه آماری تحقیق شامل افراد 18 سال و بالاتر شهر تهران می باشد. حجم نمونه نیز 846 نفر را شامل می شود. شیوه نمونه گیری تحقیق حاضر نیز به روش خوشه ای چند مرحله ای متناسب با حجم می باشد. یافته های تحقیق حاضر نشان می دهد که در ابعاد مختلف اعتماد اجتماعی در شمال و جنوب شهر تفاوت معنادار وجود دارد و در تمامی ابعاد اعتماد اجتماعی، جنوب شهر (3.58) نسبت به شمال شهر (2.88) میانگین بالاتری را به خود اختصاص داده است. همچنین در ابعاد مختلف سرمایه فرهنگی در شمال و جنوب شهر تفاوت معنادار وجود دارد و در تمامی ابعاد سرمایه فرهنگی، شمال شهر (3.85) نسبت به جنوب شهر (2.90) میانگین بالاتری را به خود اختصاص داده است. رگرسیون خطی چند متغیره متغیرهای مستقل (سرمایه فرهنگی تجسم یافته، سرمایه فرهنگی عینیت یافته و سرمایه فرهنگی نهادینه شده) و متغیر وابسته (اعتماد اجتماعی) نشان می دهد که هر سه متغیر مستقل در مدل نهایی باقی مانده است و تاثیر هر سه بعد سرمایه فرهنگی بر متغیر اعتماد اجتماعی منفی است. مدل نهایی می تواند 31.1 درصد از تغییرات متغیر وابسته (اعتماد اجتماعی) را تبیین کند و در بین سه بعد سرمایه فرهنگی، تاثیر سرمایه فرهنگی عینیت یافته بر متغیر اعتماد اجتماعی بیشتر از دو بعد دیگر سرمایه فرهنگی (تجسم یافته و نهادینه شده) می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1782

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 853 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
نویسندگان: 

جهانبخش اسماعیل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    45-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4532
  • دانلود: 

    1131
چکیده: 

دوران گذار از سنت به مدرنیته همراه با تحولات بزرگ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده است. یکی از مهمترین تغییرات حاصل از جامعه نوگرا را می توان در آنچه که به شکاف نسل ها مشهور شده است، مشاهده نمود. بعلت سریع بودن روند تحولات، نسل والدین و نسل فرزندان در هر دهه نسبت به ده ه قبل از آن از تمایلات، انتظارات، ارزشها و هنجارهای خاص خود برخوردار شده اند. دراین مقاله سعی برآن است که عوامل شکاف در ارزش های دو نسل والدین و فرزندان مورد شناسایی قرار گرفته و راهکارهایی در جهت زدودن آثار منفی آن در خانواده ها و در جامعه ارائه نماید. کار میدانی تحقیق در استان اصفهان با روش پیمایش و با استفاده از تکنیک پرسشنامه صورت گرفت. برای سنجش اعتبار پرسشنامه از دو نوع اعتبار محتوا و صوری و برای محاسبه پایایی از آزمون آلفا کرونباخ (میانگین ضریب آلفا= 0.78) استفاده شده است. حجم نمونه 1536 نفر و جامعه آماری شامل پدران و مادران (35 ساله و بیشتر) و پسران و دختران (15 تا 34 ساله) بوده اند. حجم نمونه بین گروه های چهارگانه پاسخگو، در نقاط شهری و روستایی بطور مساوی تقسیم شده و نمونه گیری به شیوه تصادفی طبقه ای چند مرحله ای انجام شده است. از آزمون فرضیات تحقیق نتایج زیر حاصل شده است: نسل فرزندان دارای گرایشات ارزشی مادی (اقتصادی – اجتماعی)، اما نسل والدین دارای گرایشات ارزشی معنوی (مذهبی- سنتی) بوده اند. بین تفاوت در ارزشهای فرهنگی - اجتماعی نسل های والدین و فرزندان و تجارب و میزان قدرت آنها در دوران جامعه پذیری و نیز پایگاه اقتصادی- اجتماعی، میزان تحصیلات، میزان مطالعه کتاب و استفاده از ماهواره بطور مستقیم و بین استفاده از کانال های تلویزیون داخلی و استفاده از اینترنت و نوع شغل پاسخگویان بطور معکوس رابطه معنی دار وجود دارد. تفاوت دو نسل بین ساکنین در شهر و در روستا و بین زنان و مردان فاقد رابطه معنی دار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4532

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1131 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    67-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2214
  • دانلود: 

    690
چکیده: 

جرم یا انحراف چراغ خطری است که نشان از نقایص یا کمبودهای جامعه دارد و معمولا دارای علل و عوامل مختلف است. تحقیق حاضر در پی پاسخ به این سوال اصلی است: نوع رفتارهای انحرافی چیست؟ علل وعوامل به وجود آورنده رفتارهای انحرافی دانش آموزان کدام است؟ هدف کلی این پژوهش تعیین عوامل اجتماعی موثر بر رفتارهای انحرافی دانش آموزان می باشد. هدف فرعی تعیین نوع، شدت و عمق رفتارهای انحرافی می باشد. برای تحقق اهداف، فرضیه ها از تلفیق سه دیدگاه نظری کنترل اجتماعی هیرشی، یادگیری اجتماعی ساترلند و برچسب استنتاج شده است. روش تحقیق پیمایشی بوده و از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری تعداد 3000 دانش آموز دختر دوره متوسطه شهر بهشهر بوده که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 300 نفر انتخاب شده است. روش نمونه گیری جهت دسترسی مرتبط به نمونه های آماری در این پژوهش شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای می باشد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی واستنباطی (ضریب همبستگی اسپیرمن، رگرسیون خطی چند متغیره وتحلیل مسیر) استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین پذیرش انحراف (برچسب)، اعتقادات دینی، ارتباط با افراد منحرف، تعلقات اجتماعی، مشارکت و پایگاه اقتصادی و اجتماعی والدین به عنوان متغیرهای مستقل و رفتارهای انحرافی دانش آموزان به عنوان متغیر وابسته رابطه معنی داری وجود دارد. رفتارهای انحرافی نزدیکان (همنشیان) فرد، پذیرش انحراف (برچسب) به ترتیب بیشترین تاثیر را در بین متغیرهای مستقل بر رفتارهای انحرافی دانش آموزان داشته اند. در یک جمع بندی می توان گفت که میزان رفتارهای انحرافی دانش آموزان دختر شهر بهشهر در حد کم است. در مجموع می توان گفت که وجود همین میزان رفتار انحرافی (با این توضیح که به نظر می رسد مقادیر واقعی رفتارهای انحرافی بیشتر از این باشد) می تواند مهم و حساس باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2214

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 690 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    99-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1619
  • دانلود: 

    865
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی میزان برخورداری دانشجویان از شاخص های دینداری و عوامل اجتماعی موثر بر آن است. پس از مروری بر پژوهش های داخلی و خارجی و همچنین نظریه های مرتبط با موضوع، یک چارچوب تلفیقی با استفاده از نظریه های ماکس وبر، امیل دورکیم و پیتر برگر و تامس لاکمن تهیه شده که بر پایه آن یک مدل تجربی شامل تاثیر شش متغیر مستقل بر میزان دینداری دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات به دست آمد. این پژوهش به روش پیمایشی انجام شد و با تکنیک پرسشنامه به گردآوری اطلاعات اقدام شد. جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران بودند که از بین آنها تعداد 375 نفر با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفته است. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشانگر این بودند که دینداری دانشجویان در حد متوسط می باشد و میزان دینداری (متغیر وابسته) با متغیرهای جنسیت، پایگاه اقتصادی- اجتماعی، استفاده از رسانه های جدید، نوگرایی و رضایت از زندگی رابطه معنی داری دارد. بین متغیر سن با دینداری هیچ گونه تفاوت معنی داری مشاهده نشد است. ضمنا ضریب تعیین (0.63) نشان می دهد که 63 درصد واریانس متغیر وابسته از طریق متغیرهای مستقل معادله قابل تبیین است. میزان تاثیرگذاری متغیرهای مستقل نیز به ترتیب عبارت است از: استفاده از رسانه های جدید، پایگاه اقتصادی- اجتماعی، میزان رضایت از زندگی و نوگرایی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1619

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 865 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    119-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1404
  • دانلود: 

    826
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر برگزاری کارگاه مهارت های تدریس بر عملکرد اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل می باشد که با روش شبه تجربی انجام گرفته است جامعه آماری این تحقیق کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در سال تحصیلی 92-1391 بوده که حدود 120 نفر می باشند و با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده 35 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته بود که دارای روایی صوری بوده و پایانی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالای 90 صدم محاسبه گردید. بعد از برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های تدریس نتایج زیر حاصل گردید. بررسی آماری نشان می دهد تفاوت معنی داری بین نمرات اساتید زن و مرد وجود ندارد. همچنین مشخص شد کارگاه آموزشی مهارت های تدریس برحسب رشته تحصیلی تفاوت معنی داری بین اساتید گروه علوم اجتماعی وعلوم پایه وجود ندارد و اساتید با هر مرتبه علمی (مربی، استادیار) به یک اندازه ازکارگاه آموزشی مهارت های تدریس متاثر بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1404

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 826 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    135-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2121
  • دانلود: 

    1029
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی جامعه شناختی و ارزیابی عوامل موثر بر رضایت زناشویی در بین دانشجویانی که در جشن های ازدواج دانشجویی شرکت کرده اند، انجام شده است. کلیه دانشجویان متاهل که ازدواج دانشجویی داشته اند و در مراسم ازواج دانشجویی شرکت کرده اند، در سراسر کشور، به عنوان جامعه آماری انتخاب شده اند. روش نمونه گیری، از نوع نمونه گیری گلوله برفی می باشد که 97 نفر از بین دانشجویانی که ازدواج دانشجویی داشته و در جشن ازدواج دانشجویی شرکت کرده اند به عنوان نمونه انتخاب شده اند. روش انجام پژوهش توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایش است که برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (ENRICH) استفاده شده است داده های این پژوهش با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شده است و برای تجزیه و تحلیل دادها از آزمونهای همبستگی پیرسون، آزمون تحلیل واریانس، آزمون f استفاده شد. بررسی شاخص های سازگاری زناشویی نشان می دهد که در تمام نه شاخص مشخص شده برای بررسی رضایت و موفقیت زناشویی دانشجویان، بیشترین نمره به رضایت فوق العاده در تمام شاخص ها تعلق دارد و تمام پاسخگویان در این شاخص ها رضایت کامل را دارند و بر اساس یافته های پژوهش انجام شده، ازدواج های دانشجویی در پژوهش حاضر جزو موفق ترین ازدواج ها می تواند باشد. بر اساس آزمون فرضیات پژوهش حاضر این نتیجه گرفته می شود که دانشجویان باید با شخصی ازدواج کنند که از نظر جنسی، تحصیلی، اقتصادی و روانی همانند آنها باشد (همچنان که اثبات فرضیات تحقیق نشان دهنده این مدعا است).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2121

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1029 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    157-186
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1424
  • دانلود: 

    709
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش آموزش های کار آفرینی در افزایش روحیه کارآفرینی آموزش دیدگان دوره کارآفرینی می باشد. روش تحقیق حاضر مطالعه علی – مقایسه ای و بصورت طرح همبستگی مقطعی مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل جوانان مهارت آموخته (18 تا 30 سال) دوره کارآفرینی به تعداد 219 نفر (به روش همه پرسی) و کار آموزانی که در دوره های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای مهارت می آموزند ولی هنوز دوره کارآفرینی را سپری ننموده اند که جمعیت آماری 4332 را تشکیل می دهند به طریق نمونه گیری احتمالی و نوع تصادفی سیستماتیک آن با نمونه گیری به روش کوکران حجم نمونه 203 نفر بدست آمد که به دلیل افزایش روایی و اعتبار پژوهش حاضر حجم نمونه از 203 نفر به 219 نفر افزایش یافت تا هر دو گروه مورد مقایسه دارای حجم یکسانی گردند. در نهایت از 438 نفر از کارآموزان دو گروه مصاحبه کتبی به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss فرضیات مورد آزمون قرار گرفت و نتایج بدست آمده بیانگر این موضوع است که روحیه کارآفرینی کارآموزانی که دوره کار آفرینی را سپری کرده اند در مقایسه با کارآموزانی که آموزش کارآفرینی را سپری ننموده اند در ابعاد (توفیق طلبی، نیاز به استقلال، خلاقیت، تحمل ابهام، مرکز کنترل، تمایل به مخاطره) بالاتر بوده به گونه ای که میتوان از کارکرد مثبت آموزشهای کارآفرینی در جهت افزایش روحیه کارآفرینی و به تبع آن اشتغالزایی جوانان و کاهش بیکاری یاد کرد. از سویی با توجه به یافته ها کار آموزانی که دوره کارآفرینی را آموزش دیده اند نگرش های خود را در جهت پذیرش تغییر توسعه داده اند و احتمال اینکه با یک سری نگرش های خاص به سمت کارآفرینی متمایل شوند، زیاد می باشد. بنا بر این به منظور افزایش نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه کارآفرینی پیشنهاد می گردد مراکز آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و مدارس در ارائه آموزش ها و مشاوره های کارآفرینی، فعال سازی دفاتر مشاوره کارآفرینی، شناسایی و معرفی کار آفرینان موفق به جوانان اهتمام ورزند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1424

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 709 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3