اهداف: طراحی فعالیت های گروهی نقش مهمی در آموزش پزشکان و آمادگی برای ایفای نقش حرفه ای شان در آینده دارد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آزمون گروهی در ماندگاری اطلاعات در دانشجویان پزشکی انجام شد.روش ها: در مطالعه ای توصیفی، مقطعی، دانشجویان پزشکی کلاس فیزیولوژی مقطع علوم پایه به دو گروه A (n=16) و B (n=24) تقسیم شدند. در ابتدا، برای هر دو گروه آزمون به شکل انفرادی برگزار شد و سپس بلافاصله پس از پایان آزمون، دانشجویان گروه B به گروه های 3-2 نفری تقسیم شدند و به همان سوالات به شکل گروهی پاسخ دادند. هر دو گروه به شکل انفرادی در آزمون مجددی که یک ماه بعد با سوالات تصادفی از آزمون 1 برگزار شد، شرکت کردند. آنالیز اطلاعات با آزمون T زوجی انجام شد.یافته ها: میزان ماندگاری محتویات دوره در دانشجویان گروه A معادل 13.86±0.63 و به طور معنی داری (p<0.03) پایین تر از گروه B معادل 15.02±0.31 بود. همچنین، میانگین نمرات پاسخ دهی انفرادی دانشجویان گروه B در آزمون اولیه (15.67±0.45) و میانگین نمرات پاسخ دهی گروهی همان دانشجویان به سوالات (16.1±0.44) بود. عملکرد دانشجویان وقتی به شکل گروهی به سوالات پاسخ دادند، به طور معنی داری بالاتر بود.نتیجه گیری: می توان از آزمون ها علاوه بر استفاده به عنوان وسیله ارزیابی دانشجویان، برای کمک به یادگیری دانشجو و آموزش کار گروهی بهره برد.