Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    5790
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2385
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2385

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4193
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4193

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    7-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2174
  • دانلود: 

    2398
چکیده: 

در پژوهش حاضر اثربخشی مداخلات خانواده درمانی ساختی به شیوه گروهی بر کاهش تعارضات زناشویی زوجین شهرستان باغملک مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش زوجین ارجاع داده شده به شوراهای حل اختلاف شهرستان باغملک بود. نمونه آماری این تحقیق را تعداد 30 زوج تشکیل داد که نمره آنها در تعارضات زناشویی یک انحراف معیار بالاتر از میانگین بود. نمونه انتخاب شده با استفاده از روش گمارش تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ) بود. طرح پژوهشی طرح نیمه تجربی با پیش آزمون – پس آزمون و گروه کنترل بود. ابتدا برای هر گروه پیش آزمون اجرا گردیده، سپس مداخله آزمایشی (خانواده درمانی ساختی) در طی 7 جلسه به اجرا در آمد. پس از اتمام برنامه درمانی پس آزمون اجرا گردید. زوجین پس از گذشت 1.5 ماه تحت آزمون پیگیری قرار گرفتند. نتایج فرضیه ها با استفاده از روش آماری تحلیل کواریانس تک متغیری و چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل نشان داد که خانواده درمانی ساختی باعث کاهش تعارضات زناشویی و مولفه های آن، هم در مرحله پس آزمون و هم در مرحله پیگیری می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2174

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2398 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    27-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2130
  • دانلود: 

    1097
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مولفه های سبک زندگی مبتنی بر رویکرد روان شناسی فردی بر رضایت زناشویی پرستاران متاهل زن بیمارستان دکتر گنجویان دزفول بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه پرستاران زن متاهل شاغل در بیمارستان گنجویان دزفول بود، که از این میان تعداد 60 نفر به طور تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایشی (n=30) و کنترل (n=30) گمارده شدند که گروه آزمایش طی 8 جلسه  1.5ساعته آموزش مولفه های سبک زندگی مبتنی بر رویکرد روان شناسی فردی را دریافت کردند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ بود. برای اجرای این پژوهش از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. در این پژوهش برای تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش مولفه های سبک زندگی مبتنی بر رویکرد روان شناسی فردی باعث افزایش رضایت زناشویی کلی و همچنین مولفه های آن شامل رضایت، مسایل شخصیتی، ارتباط زناشویی، مهارت حل تعارض، مدیریت مالی، فعالیت های مربوط به اوقات فراغت، روابط جنسی، فرزندان و فرزندپروری، خانواده و دوستان و جهت گیری مذهبی می شود که که این یافته ها در سطح P<0.05 معنی دار بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1097 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    49-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2620
  • دانلود: 

    1909
چکیده: 

به منظور بررسی رابطه هوش شناختی، هوش هیجانی، انگیزه پیشرفت، سوابق تحصیلی و متغیرهای جمعیت شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به روش نمونه گیری طبقه ای از جامعه مذکور 239 نفر انتخاب گردید. سپس با استفاده از آزمون هوشی ریون، آزمون هوش هیجانی بار- ان، آزمون انگیزه پیشرفت هرمنس و پرسشنامه محقق ساخته متغیرهای جمعیت شناختی، داده های لازم جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج رگرسیون چند گانه به روش گام به گام نشان داد که بهترین پیش بینی کننده های عملکرد تحصیلی دانشجویان به ترتیب معدل دیپلم، جنسیت و هوش هیجانی بود و سایر متغیرها از قبیل انگیزه پیشرفت، هوش شناختی، وضعیت تاهل، وضعیت اشتغال، سن و بومی غیر بومی بودن و میزان درآمد با عملکرد تحصیلی رابطه معناداری را نشان ندادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2620

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1909 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    65-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5004
  • دانلود: 

    3157
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی تاثیر دو روش درمانی چند حسی و ادراکی – حرکتی در کاهش اختلال دیکته نویسی دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم و سوم ابتدایی شهرستان دزفول بود . آزمودنی های این تحقیق شامل 84 نفر (28 نفر برای روش چند حسی، 28 نفر برای روش ادراکی – حرکتی و 28 نفر برای گروه کنترل) بود. که به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و هریک از گروه های آزمایشی 8 جلسه بصورت انفرادی آموزش دیدند. طرح پژوهشی از نوع تجربی (پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل) بود. ابزار تحقیق شامل آزمون ماتریس های پیشرونده ریون و آزمون املا و عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود. روند پژوهش بر مبنای شناسایی دانش آموزان بود که بیش از 25 درصد لغات را غلط نوشته بودند. نتایج حاصله از تحلیل واریانس نشان داد که مداخله آزمایشی چند حسی و ادراکی – حرکتی برای هر دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه در کاهش اختلال دیکته تاثیر داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3157 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    79-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2155
  • دانلود: 

    1337
چکیده: 

این پژوهش با هدف مقایسه میزان رفتارهای شهروندی سازمانی، ابعاد آن، رفتارهای ضد تولید و ابعاد آن در میان کارکنان کارخانه های خودرو سازی ایران و مالزی انجام شد. به همین منظور تعداد 1058 نفر از میان کارکنان خطوط تولید کارخانه های خودرو سازی در ایران و مالزی به شکل تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند. پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع علی - مقایسه ای است و ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه رفتارهای شهروندی سازمانی لی و آلن (2002) و پرسشنامه رفتارهای ضد تولید فوکس و اسپکتور (2002) بود که توسط پژوهشگران در ایران و مالزی پس از اعتباریابی و پایایی سنجی اجرا گردید. داده ها با استفاده از آزمونt  مستقل، برای مقایسه بین گروه ها مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که میزان رفتارهای شهروندی سازمانی و ابعاد مرتبط با آن و همچنین رفتارهای ضد تولید و ابعاد مرتبط با آن در میان کارکنان ایرانی بیشتر از کارکنان مالزیایی بود(P<0/01) . بنابراین پژوهش حاضر نشان داد که تفاوت های میان ایرانیان و مالزیایی ها به عنوان دو ملیت متفاوت بازتاباننده تفاوت های فرهنگی میان آنها است و همچنین ضرورت توجه به انجام مطالعات روان شناسی صنعتی و سازمانی بین فرهنگی را مورد تاکید قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2155

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1337 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    95-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2477
  • دانلود: 

    1656
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه فشارزاهای روانی و سرسختی روان شناختی با سلامت روان دانش آموزان دختر مراکز پیش دانشگاهی اهواز بود. 134 آزمودنی از بین دانش آموزان دختر مراکز پیش دانشگاهی، از نواحی 4 گانه اهواز به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب شد. از ابزارهای اندازه گیری مقیاس فشارزاهای روانی دانش آموزان مراکز پیش دانشگاهی و پرسشنامه فهرست تجدید نظر شده علایم روانی برای سلامت روانی و همچنین مقیاس سرسختی روان شناختی اهواز استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری استفاده شده است. با استفاده از ضرایب همبستگی پیرسون رابطه بین فشارزاهای روانی دانش آموزان دختر مراکز پیش دانشگاهی اهواز با سلامت روان و همچنین رابطه سرسختی این دانش آموزان با سلامت روان تایید شد، همچنین یافته ها نشان داد که بین فشارزاهای روانی و سلامت روان با سرسختی روان شناختی دانش آموزان دختر مراکز پیش دانشگاهی اهواز رابطه چند گانه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2477

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1656 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    111-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4333
  • دانلود: 

    2471
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین ویژگی تکانشگری و احساس تنهایی با میزان استفاده از تلفن همراه در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود. حجم نمونه شامل 200 نفر (100زن، 100مرد) که به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی از بین دانشجویان مشغول به تحصیل در سال 1388-1387 انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده شامل مقیاس تکانشگری بارت (BIS-11)، پرسشنامه احساس تنهایی UCLA، پرسشنامه اعتیاد تلفن همراه MPAI بودند. نتایج نشان داد که بین تکانشگری و احساس تنهایی با میزان استفاده از تلفن همراه رابطه معنی داری مثبتی وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان متغیرهای پیش بین فقط تکانشگری پیش بینی کننده میزان استفاده از تلفن همراه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2471 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    123-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3704
  • دانلود: 

    1652
چکیده: 

هدف از پژوهش بررسی رابطه بخشودگی، کمال گرایی و صمیمیت با رضایت زناشویی در میان زوجین جانباز شهر اهواز بود. نمونه شامل 600 نفر (300 جانباز و 300 همسر جانباز) از زوجین ساکن در منطقه 4 اهواز بود که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی از بین مناطق محل اسکان جانبازان شهر اهواز در سال 1389 انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده ها دربرگیرنده پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده، مقیاس کمال گرایی اهواز، مقیاس صمیمیت و پرسشنامه رضایت زناشویی بود. این تحقیق از نوع همبستگی بود. نتایج تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد که بین بخشودگی و رضایت زناشویی رابطه مثبت معنی دار (r=0.49) وجود دارد. همچنین میان صمیمیت و رضایت زناشویی رابطه مثبت معنی دار  (r=0.27)و میان کمال گرایی و رضایت زناشویی رابطه منفی معنی دار(r=-0.24)  به دست آمد. نتایج حاصل از تحلیل همبستگی چندگانه نیز حاکی از وجود رابطه چندگانه بین بخشودگی، کمال گرایی و صمیمیت با رضایت زناشویی بود و بخشودگی بهترین پیش بینی کننده میزان رضایت زناشویی زوجین گزارش شد. سطح معنی داری فرضیه ها در تحقیق حاضر 0.0001 در نظر گرفته شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3704

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1652 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    137-149
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    5833
  • دانلود: 

    3030
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری و افزایش سازگاری فردی- اجتماعی در دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهرستان اهواز می باشد.پژوهش حاضر از جمله پژوهش های آزمایشی باطرح پیش آزمون - پس آزمون باگروه گواه می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهرستان اهواز بود. نمونه این پژوهش را 60 نفر از این دانش آموزان تشکیل می دادند که از بین جامعه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده و به دوگروه آزمایشی و گواه تقسیم شده اند (30 نفر گروه آزمایش و 30 نفرگروه گواه) قبل از انجام مداخله آزمایشی (ارایه متغیر مستقل) دوگروه با استفاده از پرسش نامه شخصیتی کالیفرنیا (CPI) و پرسش نامه پرخاشگری (AGQ) پیش آزمون شده اند. سپس گروه آزمایشی به مدت 10 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش تکنیک های هوش هیجانی قرار گرفتند. یک هفته پس از اتمام مداخله مجددا هردوگروه با استفاده از آزمون های CPI و AGQ و پس آزمون اجرا شد. داده ها با استفاده از روش مانکووا (کوواریانس چند متغیری) مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج این پژوهش در سطح معنی داری  P<0.001نشان داد. که آموزش مهارت های هوش هیجانی موجب کاهش پرخاشگری و همچنین افزایش سازگاری فردی - اجتماعی دانش آموزان دختر گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5833

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3030 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button