Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    601
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین هویت حرفه ای و هویت سازمانی اساتید زبان انگلیسی ایرانی با درجه کارایی ایشان بود. تحقیق جاری با 100 نفر به عنوان نمونه آماری از اساتید زبان دانشگاهی از دانشگاه های آزاد اسلامی اصفهان، کرمانشاه و همدان صورت گرفت که همگی بصورت پر کردن پرسشنامه هویت حرفه ای طراحی شده)، پرسشنامه هویت سازمانی و مقیاس سودمندی معلمان را پر کردند. روش نمونه گیری برای انتخاب شرکت کنندگان در این مطالعه, روش نمونه گیری تسهیلاتی بود به این معنا که شرکت کنندگان بر اساس در دسترس بودن و مجاورت به محقق انتخاب شدند. برای پاسخ به پرسش های تحقیق، چهار ضریب جداگانه پیرسون محصول لحظه، و دو رگرسیون جداگانه اجرا شد. نتایج نشان می داد که ارتباط آماری مثبتی وجود دارد. علاوه بر این، نتایج نشان می داد که، هویت حرفه ای، کارایی تدریس اساتید زبان دانشگاهی را بهتر پیش بینی می کرد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 601

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    21-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    448
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه به بررسی تاثیر آموزش استراتژی خودتنظیم گر بر درستی و انسجام نوشتار در بین فراگیران ایرانی زبان انگلیسی می پردازد. بدین منظور، این تحقیق مدل تدریس اس آر اس را دنبال کرد که این مدل شامل یک تابلو انتقال لغات، مثال ها، و تنظیمگر تصویری بود. برای حصول به اهداف، 50 فراگیر ایرانی زبان انگلیسی که در سطح متوسط قرار داشتند در این مطالعه شرکت داده شدند. طرح تحقیق از نوع تجربی بود که در آن امتحان تعیین سطح، پیش و پس آزمون و نمونه گیری تصادفی به کار گرفته شد. تحلیل های آزمون های نوشتاری در گروههای کنترل و آزمایش، نشانگر تاثیر آموزش استراتژی خودتنظیم گر بر توانایی نوشتاری نمونه های مورد مطالعه بود. یافته ها حاکی از آن بود که مدرسان زبان به بعد فراشناختی نوشتار و به اهمیت آموزش استراتژیهای خودتنظیم گر به مثابه راهی برای دستیابی به استقلال نوشتاری، واقف شده و بدآن توجه نمودند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 448

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مرعشی حمید | چیذری اعظم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    37-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    709
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این مطالعه، بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر سخن کاوی نقادانه بر پیچیدگی ساختاری، صحت و روانی نگارش زبان آموزان انگلیسی بود. بدین منظور، 60 زبان آموز سطح متوسط از میان 100 زبان آموز بر اساس نحوه پاسخگویی خود به یک آزمون نمونه پایلوت شده PET انتخاب شدند و به صورت تصادفی به 2 گروه آزمایشی و کنترل متشکل از 30 زبان آموز در هر گروه تقسیم شدند. هر 2 گروه تحت یک میزان آموزش در طی 17 جلسه قرار گرفنتد و گروه آزمایشی آموزش مبتنی بر سخن کاوی نقادانه را تجربه کردند. در پایان، هر 2 گروه در پس آزمون یکسان شرکت کردند و میانگینهای آنان از طریق آنالیز چندمتغیره واریانس مقایسه گردید و نتیجه آن که هر 3 فرضیه رد شدند و ثابت شد که پیچیدگی ساختاری، صحت و روانی نگارش زبان آموزان گروه آزمایشی به میزان معناداری بهتر از گروه کنترل بود. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 709

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    62-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    848
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقاله حاضر حاصل کوششی است درمسسیر روشنگری نقش پرارج نژاد، طبقه و جنسیت ونیز تبعیض نژادی و طبقاتی در حیات اجتماعی زنان سیاهپوست امریکایی از دیدگاه یکی از برجسته ترین نویسندگان معاصر سیاهپوست زن امریکایی: آلیس واکر. شیوه ی باز نمایی آن عوامل اجتماعی – فرهنگی، عمق تاثیر آنها و تبعات اجتماعی – فرهنگی و روان شناختی آن عوامل در زندگی فردی، خانوادگی واجتماعی زنان سیاهپوست امریکایی در آثار منتخب آلیس واکر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند. از آثار مهم آلیس واکر، داستانهای کوتاه " کاربرد روزمره " Everyday Use و "رز لیلی" Roselily از دید گاه زبانشناسی کاربردی، بطور کامل مورد تجزیه وتحلیل بوده اند. سایر داستانهای کوتاه او نیز برای روشنگری و تو ضیح بیشتروعمیقتر مطلب مورد مراجعه و استناد قرار گرفته اند. روش کاربسته در مقاله حاضر "روش تحقیق توصیفی " می باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 848

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    84-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    847
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق تعامل دادن فراگیران زبان انگلیسی در یک نوع فرآیند محور و محصول محور بر اساس دستورالعمل نوشتار بوده که اثرات بازخورد مستقیم و غیر مستقیم معلم را بر روی نوشتار فراگیران زبان انگلیسی بررسی می کند. چهار گروه از زبان آموزان که دانش زبانی انها در حد متوسط بود در این تحقیق شرکت کردند. تعداد کل شرکت کنندگان 85 نفر از زبان آموزان دختر بودند که بصورت روش انتخابی غیر تصادفی انتخاب شده و بصورت تصادفی در 4 گروه تقسیم شدند. در گروه اول روش تدریس نوشتار محصول محور تدریس شد و زبان اموزان بازخورد اصلاحی مستقیم از معلم دریافت کردند، در گروه دوم روش تدریس نوشتار محصول محور تدریس شد و زبان اموزان بازخورد اصلاحی غیر مستقیم از معلم دریافت کردند، در گروه سوم روش تدریس نوشتار فرآیند محور تدریس شد و زبان اموزان بازخورد اصلاحی مستقیم از معلم دریافت کردند و در گروه آخر روش تدریس نوشتار فرآیند محور تدریس شد و زبان آموزان بازخورد اصلاحی غیر مستقیم از معلم دریافت کردند. عملکرد نوشتار شرکت کنندگان در هر 4 گروه بر اساس مقیاس رتبه بندی PET با یکدیگر مقایسه شدند. در ابتدای تحقیق و قبل از دادن هر گونه آموزش، زبان آموزان در یک آزمون قبل از آموزش شرکت کردند که این تست قسمت نوشتار یکی ز ورژن های تست PET سال 2009 بود. بعد از اینکه تست برگزار شد با استفاده از فرمول محاسبه t-test محقق اطمینان حاصل کرد که هیچ تفاوت چشمگیری در توانایی نوشتار شرکت کنندگان قبل از آموزش وجود ندارد. آموزش ذر هر ترم طی 10 جلسه برگزار می شد. در آخر هر ترم از شرکت کنندگان یک امتحان پایانی گرفته میشد که آن هم یک نسخه از قسمت نوشتار آزمون PET بود. در آخر هم یک t-test مستقل محاسبه شد که چک کند آیا باز خورد مستقیم و غیر مستقیم بر روی عملکرد نوشتار زبان آموزان تاثیر دارد یا خیر. نتایج این تحقیق نشان داد که شرکت کنندگان در گروه فرآیند محور که بازخورد مستقیم از معلم دریافت میکردند بهتر بودند از گروه های دیگر که بازخورد غیرمستقیم از معلم دریافت میکردند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 847

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    104-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    599
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در تحقیق حاضرمقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن، املا و صحت دستور زبانی مقایسه شده است. برای اجرای تحقیق، محقق از نرم افزار Alice Touch Typing استفاده کرد تا 15 یادگیر در سطح بالای متوسط با توانایی تایپ سطح بالا را جهت نوشتن مقالات انگلیسی انتخاب کند. یکی از مقالات به صورت تایپی و دیگری به صورت دست نویس نوشته شد. یادگیران از هر دو جنسیت مذکر و مونث بین سنین 22 تا 35 انتخاب شدند. بررسی نمرات یادگیران در سه عامل ذکر شده با استفاده از آزمون تی وابسته نشان می دهد که مقالات تایپ شده به طور معنی داری از مقالات دست نویس از لحاظ طول متن و صحت دستور زبانی بهتر هستند. با این وجود، تفاوت معنی داری از لحاظ املایی بین مقالات تایپی و دست نویس وجود ندارد. تاثیرات مثبت تایپ کردن می تواند دلیلی منطقی برای یادگیران زبان مخصوصا متقاضیان آزمون تافل باشد تا زمان بیشتری به یادگیری مهارت تایپ کردن اختصاص دهند. همچنین مدرسان زبان می توانند به دانش آموزانی که دارای توانایی تایپ بالا هستند اجازه دهند تا در صورت تمایل مقالات خودشان را تایپ کنند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سیفوری زهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    119-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    551
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

یکی از مهارتهایی که لازم است دانشجویان آموزش زبان انگلیسی در طول تحصیلات دانشگاهی خود بیاموزند توانایی نگارش متون صحیح و ساختارمند انگلیسی است. تحقیق حاضر به بررسی مقایسه ایی تاثیر سه نوع بازخورد فراشناختی، بازخورد تعاملی معلم، و بازخورد همتایان بر صحت دستوری و ساختارمندی نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی می پردازد. آزمودنیهای تحقیق شامل 57 دانشجوی کارشناسی ارشد در سه کلاس نگارش پیشرفته بودند که از بین 70 دانشجو انتخاب شدند و به صورت تصادفی و با توجه به نوع بازخورد دریافتی به گروههای بازخورد فرازبانی، بازخورد تعاملی معلم، و بازخورد همتایان تعیین شدند. در طول دوره آموزشی 8 جلسه ایی روش تدریس فرآیند-محور و ژانر-محور برای تدریس مطالب آموزشی یکسان در گروهها مورد استفاده قرار گرفت که در گروه بازخورد فرازبانی بر ویژگیهای صورتهای زبانی و تمرینات دستوری مربوطه تاکید داشت، در گروه بازخورد تعاملی معلم تاکید بر مذاکره تعاملی صورت و معنا بود و در گروه بازخورد همتایان، همکلاسان به ارزیابی نوشتار همتایان می پرداختند. تحلیل آماری داده های حاصل از پس آزمون نگارش نشانگر تفاوت معنی دار در صحت دستوری گروه بازخورد فرازبانی بود. تفاوت معناداری در ساختارمندی نوشتاری گروهها مشاهده نگردید. نتایج موکد تاثیر بازخورد فرازبانی در ارتقاء صحت دستوری نوشتاری است که کاربردهای آموزشی بسیاری دارد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 551

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    142-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    593
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در نظریه دستور زبان نقش گرای نظام مند هالیدی، استعاره دستوری یکی از ابزار تولید معنی در سطح تجربی می باشد که با استفاده از منابع بالقوه بیان معانی می تواند با برگردان سطح معنا شناختی به سطح دستوری و نحوی زبان، معانی فرایندی زبان از طریق فعل را به صورت جسم در قالب اسم بیان کند. تحقیق حاضر تلاشی است برای مقایسه اینکه فراوانی استفاده از استعاره دستوری به چه نحو در اقتباس سینمایی اثر پدیدار می گردد. هدف تحقیق بررسی تفاوتها در فراوانی استفاده از استعاره ادبی در رمان بعنوان یک اثر ادبی مکتوب و یکی از اقتباس های سینمایی آن و نیز بررسی نتایج این تفاوتها در شناخت ویژگیهای استعاره دستوری در ژانرهای مختلف است. در مجموعه چهارهزار و دویست واژه متن فیلم تنها هفتاد و دوبار از استعاره دستوری استفاده شده بود در حالیکه تعداد نمونه های استعاره دستوری در همان تعداد واژه در متن رمان بالغ بر سیصدوسی نمونه بود. در هر دو اثر بررسی ها بطور دقیق و با شمارش دستی انجام گرفت تا از هر گونه اشتباهی پرهیز شود. نتایج تحقیق در رابطه با تفاوت فاحش در فراوانی استعاره دستوری در دو ژانر ادبی و سینمایی با توجه به اصول شناخت گرایی و معنی شناسی و تحلیل گفتمان مورد بحث قرار گرفت. نتایج آموزشی تحقیق حاضر آگاه سازی مدرسان زبان انگلیسی از اهمیت و نقش استفاده از استعاره دستوری در انواع مختلف متون و تلاش برای آگاه سازی زبان آموزان در دوره های متوسط و بالای متوسط از اصول نوشتار و گفتار در زبان انگلیسی بود. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    162-178
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    542
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

استفاده ازفن آوری ها اخیرا باعث شده که آموزش زبان دستخوش تغییرات زیادی شود. یادگیری زبان دوم و زبان خارجی با استفاده از رایانه افزایش قابل توجهی داشته است. از این رو، پژوهش حاضر سعی در بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای در بهبود دانش دستور زبان دانش آموزان دبیرستانی ایران و همچنین بررسی نگرش آنها نسبت به حالت چند رسانه ای مبتنی بر آموزش کرده است. برای این کار، سه کلاس دست نخورده از دانش آموزان با سطح زبانی متوسط در دبیرستانی در تهران به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند: گروه چند رسانه ای (تعداد= 28), گروه چند رسانه ای + کتاب درسی (تعداد = 29) و گروه شاهد (تعداد = 33). بعد از همسان سازی گروه ها از طریق آزمون تعیین سطح آکسفورد، یک پیش آزمون گرفته شد و نتایج نشان داد تفاوت معنی داری بین گروه ها در مورد دانش دستور زبان مقصد وجود نداشت. آموزش در 8 جلسه صورت گرفت، گروه اول از طریق عناصرچند رسانه ای مختلف از جمله کارتون, متون, پاورپوینت وغیره آموزش داده شدند، گروه دوم از طریق ترکیب چند رسانه ای و کتاب درسی آموزش دیدند در حالی که به گروه شاهد به طور سنتی با استفاده از کتاب درسی آموزش داده شد. مقایسه نمرات این گروه ها در پس آزمون با استفاده از آزمون ANOVA برتری گروه چند رسانه ای + کتاب درسی بیش از گروه های دیگر را در عملکرد تست دستور زبان نشان داد. نتایج پرسشنامه نیز تمایل مثبت تر از دانش آموزان در این گروه در مقایسه با گروه فقط چندرسانه ای به سمت استفاده از برنامه های چند رسانه ای در زمینه یادگیری زبان را نشان داد. نتایج حاصل از این مطالعه میتواند روش جدیدی برای کمک به زبان آموزان باشد تا با موفقیت دانش دستور زبان خود را افزایش دهند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 542

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    179-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    373
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر تلاشی جهت بررسی کمّی واژگانی-دستوری چکیده ومقالات علمی-پژوهشی در زمینه علوم گوناگون در طی زمان می باشد. با پیروی از مدل زبانشناسی نقشگرایانه سیستمیک هالیدی، در این تحقیق سه فرانقش شامل ارتباطات، وجوه، و تم های بکاربرده شده در جمله واره ها مورد تاکید قرار دارند واین که چگونه می توان از روشهای زبانشناسی پیکره ای برای مطالعه این فرانقشها در متون مقالات علمی چاپ شده در مجلات آکادمیک بهره برد. بنابراین هدف از تمام این تلاشها مقایسه چکیده ها با متن مقاله کامل آنها و نیز چگونه چکیده ها و متون کامل مقالات آنها در بافت زبانی گسترده تری در طول زمان بکار می روند. نتایج حاکی از آن بود که چکیده ومقالات علمی-پژوهشی در طول زمان از لحاظ واژگانی-دستوری تفاوت دارند و نیز این موارد در زمینه علوم گوناگون متفاوت بکار برده می شوند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button