Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    1-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    751
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه به بررسی ترجیح سبک یادگیری در میان مترجمان حرفه ای پرداخته است. هدف این مطالعه عبارت است از (الف) یافتن سبک یادگیری غالب در میان مترجمان حرفه ای ایرانی؛ (ب) یافتن هر گونه تفاوت معنی دار در ترجیح سبک یادگیری مترجمان از لحاظ جنسیت؛ و (ج) یافتن هر گونه تفاوت معنی دار میان سبک یادگیری فردی و قابلیت و شایستگی ترجمه ی مترجمان زن و مرد بود. برای نیل به این اهداف، 110 مترجم حرفه ای از 35 مرکز ترجمه در 3 استان جنوبی ایران (فارس، هرمزگان و بوشهر) از طریق نمونه گیری غیراحتمالی انتخاب شدند. داده های مربوط به سبک یادگیری از طریق استفاده از پرسش نامه ی سبک یادگیری هانی و موفورد جمع-آوری شد، و قابلیت و صلاحیت ترجمه کردن از طریق متنی آزموده شد که شرکت کنندگان ترجمه کردند. یافته ها نشان داد که سبک یادگیری غالب مترجمان، عبارت از بازتابنده (Reflector)، و در رتبه ی بعدی مصلحت گرا (Pragmatist)، عمل گرا (Activist) و نگرش گر (Theorist) است، هر چند گروهی که سبک نگرش گر را ترجیح می دادند، عملکرد بهتری را نشان دادند. علاوه براین، یافته ها هیچ گونه تفاوت یا ارتباط معنی-داری را میان جنسیت مترجمان و ترجیح سبک یادگیری نشان ندادند. در نهایت، نتایج ANOVAی یک طرفه نشان داد که تفاوت معنی داری میان گروه ها از لحاظ ترجیح سبک یادگیری و قابلیت و شایستگی ترجمه ی مترجمان وجود دارد. برخی دلالت های تعلیمی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 751

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    17-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    638
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این تحقیق برای بررسی اینکه آیا بین تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی و موفقیت در تدریس رابطه معناداری وجود دارد یا خیر انجام شده است. برای این منظور، از 113معلم زن و مرد زبان انگلیسی در ایران خواسته شد پرسشنامه واتسون گلاسر را تکمیل کنند. علاوه بر این، از دانش آموزان این معلمان خواسته شد تا به سوالات پرسشنامه ویژگی های مدرسان موفق در تدریس زبان خارجی پاسخ دهند. تجزیه و تحلیل آماری داده ها نشان داد که بین تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی و موفقیتشان در تدریس رابطه معناداری وجود دارد. علاوه بر این، یافته ها نشان داد که تفاوت معناداری بین معلمان زن و مرد در ارتباط با تفکر انتقادی آنها وجود دارد، و اینکه معلمان دارای مدرک لیسانس با معلمان دارای مدرک فوق دیپلم از لحاظ تفکر انتقادی متفاوت هستند. به طور خاص، معلمان مرد دارای مدرک لیسانس بیشترین بهره از تفکر انتقادی را دارا بودند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 638

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

برجسته حامد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    29-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    465
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این تحقیق به بررسی مشکلات اجرایی شدن آموزش تفکر انتقادی در سیستم آموزش تحصیلات تکمیلی درایران می پردازد. بدین منظور متنی که حاوی اصول و مبانی تفکر انتقادی بوده، در اختیار 20 مدرس دانشگاه دارای مدرک دکتری قرار داده شده است و از آنها تقاضا شد تا متن مذبور را مطالعه نمایند. جهت استخراج موانع اساسی در اجرایی شدن این روش، اساتید به یک مصاحبه حضوری دعوت شدند. کلیه مصاحبه ها ضبط و سپس کلمه به کلمه رونویسی گردید. با استنتاج از مدل توماس 2006 موضوعات غالب استخراج شد. نتایج حاصله به دو صورت موانع خرد وکلان در اجرایی شدن این روش آموزشی در ایران، به تفصیل بررسی شد. پس از مباحث مطروحه، چندراهکار کاربردی جهت ارایه آموزش مبتنی بر مباحثه و مکالمه در سیستم تحصیلات تکمیلی ایران مطرح گردید. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    50-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    922
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در عصر آموزش زبان به صورت محاوره ای اصلی ترین هدف از زبان آموزی تشویق زبان آموز به جستجوى فرصت های ارتباطی و تمایل آنان به برقراری ارتباط در چنین موقعیت ها شناخته شده است. از آنجایی که ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط و متغیرهای دیگر ممکن است به طرز قابل ملاحظه ای از فرهنگی به فرهنگ دیگر تغییر کند، مطالعه حاضر ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، هراس از ارتباط و درک شخصی از توانایی برقراری ارتباط در فارسی و انگلیسی را مورد بررسی قرار داد. تعداد ٢ ٣ ٥ زبان آموز ایرانی بزرگسال فارسی زبان از طریق روش نمونه گیری در دسترس برای شرکت در این تحقیق انتخاب شدند. جامعه آماری متشکل از ١ ١ ٨ زبان آموز سطح متوسط و ١ ١ ٣ زبان آموز سطح متوسط رو به بالا بود. انتقال پذیری و قابل پیش بینی بودن متغیرهای ارتباطی از زبان اول به زبان دوم توسط تحلیل درجه همبستگی و رگرسیون خطی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها نشان داد که در بین متغیرهای ارتباطی، هراس از ارتباط بیشتر حالت یک صفت فردی را داشت که از زبان اول به زبان خارجی منتقل می شد. تمایل به برقراری ارتباط درزبان فارسی به میزان بسیار کمی این تمایل را در زبان انگلیسی پیش بینی می کرد. همچنین درک شخصی از توانایی برقراری ارتباط در فارسی فقط ١ ٥ ٪ همین متغیر در زبان انگلیسی را پیش بینی می کرد. یافته های این تحقیق می تواند به معلم ها در درک این موضوع که کدام متغیرهای ارتباطی حالت یک صفت فردی را دارند یا بسته به موقعیت تغییر می کنند، کمک کند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 922

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قلیچی مجید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    72-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    466
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر آموزش از قبل طراحی شده مبتنی بر معنا و ارایه درونداد برجسته نمایی شده در یادگیری دانش دستوری دانش آموزان دبیرستانی در ایران بعمل آمد. دو گروه از دانش آموزان پایه اول دبیرستانی پسر در این مطالعه شرکت کردند. به یک گروه آموزش سنتی مبتنی بر توضیحات دستوری داده شد و به گروه دیگر درونداد برجسته نمایی شده و آموزش دستور زبان مبتنی بر بافت و فعالیتهای معنی محور با استفاده از دیالوگ داده شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش سنتی مبتنی بر توضیحات دستوری آنگونه که در مدارس ایران رایج است تاثیری در یادگیری افعال کمکی (do, does, did) در آزمون تولید نوشتاری نداشت. در عوض، درونداد برجسته نمایی شده و آموزش دستور زبان مبتنی بر بافت و فعالیتهای معنی محور به عملکرد بالای دانش آموزان در آزمون تولید نوشتاری منجر شد. در پس آزمون تاخیری نیز آموزش دستور زبان مبتنی بر بافت و فعالیتهای معنی محور تاثیرگذار بود اما این تاثیر به قدر کافی معنی دار نبود که بتوان به استناد آن ادعایی دال بر برتری این نوع آموزش بر حسب پایایی تاثیر مطرح کرد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 466

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کوهی داوود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    92-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    390
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

از آغاز تلاشها در جهت درک ابعاد بین فردی ارتباطات علمی و دانشگاهی در دهه 1980، پتانسیلهای تحلیلی مفهوم فراگفتمان باعث تحقیقات بسیار زیادی شده است. هر چند این پتانسیلهای تحلیلی مطالعه ژانرهای آکادمیک گوناگون را تسهیل نموده اند با اینحال همواره این تهدید وجود داشته است که تحلیلهای متنی از منشا و انگیزه های بافتی فراگتمان تفکیک گردند. در برخی موارد این تفکیک چنان مشهود بوده که ماهیت اصیل گفتمانی ابعاد بین فردی فراگفتمان به فراموشی سپرده شده و پزوهش به تقلیل تحلیل گفتمان به دسته بندیهای متنی فرو کاسته شده است. در واکنش به این امر، مقاله حاضر در صدد ارائه ی الگویی اولیه است که در چهارچوب آن بتوان منشا بافتی ویژگیهای فراگفتمانی را کشف نمود. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 390

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    130-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    564
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

واژگان یکی از اجزای اساسی زبان هستند و یادگیری افعال چند قسمتی به عنوان بخشی از واژگان برای زبان آموزان خارجی بسیارچالش برانگیز است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرات تقویت درون داد بصری و شنیداری روی یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) صورت گرفته است. شرکت کنندگان در این پژوهش 90 زبان آموز سطح متوسط بودند که به دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایشی اول تقویت درون داد بصری و گروه بعدی تقویت درون داد شنیداری دریافت کردند و گروه کنترل نیز هیچگونه مطلب تقویت شده ای دریافت نکردند. از گروه ها قبل و بعد از اجرای روش آموزشی مورد تحقیق یک تست درباره دانسته هایشان از افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) گرفته شد که این تست افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) توسط پژوهشگران طراحی شده بود. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که هر دو تقویت درون داد بصری و شنیداری در یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس(ناموافق) توسط زبان آموزان ایرانی موثر بودند. اگرچه تفاوت قابل توجهی بین نتایج به دست آمده از این دو گروه وجود نداشت. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 564

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    151-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    599
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

یکی از مهم ترین عواملی که در دهه های اخیر مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است و می تواند زبان آموزان را در یادگیری هر چه موثرتر یاری نماید، تأثیر بسزای دریافت بازخورد در کلاس های زبان است. برای دستیابی به مهارت کافی در جنبه های مختلف زبان مقصد (از جمله مهارت نوشتاری)، تصحیح خطا و دریافت بازخورد کمک چشمگیری در رسیدن به اهداف زبان آموزان دارد. این تحقیق اثرات دو روش کامپیوتری و فرا زبانی بازخورد را بر روی دقت نوشتاری زبان آموزان ایرانی مورد بررسی قرار داده است. بر اساس نمرات حاصل از آزمون نلسون (فولر و کو، 1976)، 69 زبان آموز بزرگسال در سطح پیشرفته، شامل 45 مذکر و 24 مونث، بین سنین 17 و 24 سال که در حال یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته در آموزشگاههای شهرستان سلماس بودند در این تحقیق شرکت کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. دو گروه آزمایشی بازخورد کامپیوتری و فرازبانی دریافت نمودند و در گروه کنترل هیچ گونه بازخوردی فراهم نشد. بررسی نتایج بدست آمده از پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که هر دو نوع بازخورد تاثیر بسزایی در دقت نوشتاری زبان آموزان دارد. هرچند بازخورد کامپیوتری دردقت نوشتاری زبان آموزان تاثیرداشت، شرکت کنندگان در گروه فرازبانی آزمون نهایی را با موفقیت بیشتری پشت سر گذاشتند. در نتیجه تاثیربازخورد فرازبانی نسبت به کامپیوتری چشمگیرتر بود. در پایان این تحقیق بحث ها و نتایج ارائه شده است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    169-186
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    541
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف بررسی پایایی و ساختار عاملی مقیاس فارسی ظرفیت خود تنظیمی در یادگیری واژگان در محیط زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه در ایران انجام شد. برای این منظور، ابتدا پرسشنامه اصلی با استفاده از روش ترجمه/ پس ترجمه به زبان فارسی ترجمه ونسخه فارسی در بین 43 دانش آموز دبیرستانی پایلوت گردید، و مشخص شد که ابزار مورد مطالعه پایایی درونی قابل قبول دارد (0. 81=آلفا). در مرحله اصلی این مطالعه، یک نمونه متشکل از 1167 دانش آموز (پایه های نهم تا دوازدهم دبیرستان) در پانزده مدارس در سه شهرستان ایران به مقیاس فارسی پاسخ دادند. بر اساس نتایج، نسخه فارسی این مقیاس پایایی درونی قابل قبول داشت(0. 81=آلفا). همچنین، ساختار عاملی نسخه فارسی با استفاده از تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که مقیاس ترجمه شده از یک بعد با پنج زیر بعد تشکیل شده است که با ساختار عاملی پرسشنامه اصلی تفاوت دارد. یافته های این مطالعه نشان می دهد که نسخه فارسی مقیاس ظرفیت خود تنظیمی در راهبردهای یادگیری واژگان ابزاری با پایایی و روایی لازم برای اندازه گیری راهبرد های خود تنظیمی در یادگیری لغت در ایران است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    187-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    552
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین انگیزه یادگیری زبان آموزان مونث و مذکر ایرانی و شخصیت آنها از دو جنبه سرسختی و کمال گرایی انجام گرفت. ساختار این تحقیق طرح توصیفی رابطه ای بود. شرکت کننده گان این تحقیق 100 نفر دانشجوی مونث و مذکر ایرانی از میان رشته های زبان انگلیسی بودند که به صورت تصادفی از بین زبان آموزان گروه انگلیسی انتخاب شدند. سه پرسشنامه اعم از پرسشنامه انگیزه، سرسختی، و کمال گرایی بین زبان آموزان زن و مرد توزیع شد. تحلیل آماری با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تی نمونه های مستقل برای پاسخگویی به سوالهای تحقیق که آیا رابطه یا تفاوت معنی داری بین انگیزه زنان و مردان و شخصیت آنها وجود دارد یا نه صورت گرفت. نتیجه بدست آمده نشان داد که رابطه معنی داری بین انگیزه یادگیری زبان آموزان و سرسختی آنها در گروه مردان و زنان وجود ندارد. همچنین، طبق نتایج بدست آمده، رابطه معنی داری بین انگیزه یادگیری زبان آموزان مرد و زن و کمال گرایی آنها وجود نداشت. بعلاوه، طبق تحقیقات به عمل آمده تفاوت معنی داری بین انگیزه زبان آموزان زن و مرد از لحاظ سرسختی و کمال گرایی مشاهده نشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 552

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button