Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    15-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1249
  • دانلود: 

    1427
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار بر چگونگی معماری راهبردی سرمایه انسانی به منظور ایجاد مزیت رقابتی است. جامعه آماری، شامل 100 شرکت با فناوری بالاست که 80 شرکت از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها، استفاده از پرسشنامه و بررسی اسناد و مدارک است. 11 فرضیه از مدل طراحی شده استخراج شدند. با ایجاد جداول تحلیل واریانس و محاسبه عدد معناداری، فرضیات آزمون شدند. مدل تحقیق نیز با استفاده از معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. نتایج، بیانگر آن است که سازمان ها برای پر کردن منصب های محوری می توانند سرمایه انسانی را از درون یا بیرون جذب نمایند. جذب درون سازمانی، سرمایه انسانی ویژه و جذب برون سازمانی، سرمایه انسانی ضروری را تامین می کند. سرمایه انسانی ویژه، منحصر به خود سازمان است و با معیارهای سابقه کار بالا و کارورزی (آموزش درون سازمانی) تعریف می شود. سرمایه انسانی ضروری، منحصر به یک سازمان خاص نیست و با معیارهای تحصیلات عالیه و آموزش های برون سازمانی تعریف می شود. از طرف دیگر، سازمان بر دانش و مهارت های سرمایه انسانی، خصوصاً سرمایه انسانی ضروری، تاثیرگذار است، اما این تاثیر، بسیار کمتر از روش های جذب است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1249

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1427 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    37-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    558
  • دانلود: 

    529
چکیده: 

هدف از این مقاله، بررسی و تبیین تغییرات راهبردی با استفاده از الگوی توازن مجدد بازار مالی بر مبنای خواسته ها و انتظارات سرمایه گذاران و فعالان بازار است. دو عامل بازدهی مورد انتظار و درجه ریسک پذیری همراه با درجه نقدشوندگی سبد دارایی ها سرمایه گذاری، نقش مهمی در تبیین راهبرد سرمایه گذار برای توازن مجدد راهبردی دارایی های سرمایه گذاری دارند. در این مطالعه، الگوی توازن مجدد راهبردی سبد دارایی های سرمایه با استفاده از رویکرد فازی برای مدیریت سبد دارایی ها تبیین شده است. همچنین با توجه به اهمیت مخارج معاملات در اجرا و توازن مجدد سبد دارایی ها، سه عامل بازدهی، ریسک پذیری و نقدشوندگی در الگوی راهبردی مدلسازی شده است. رفتارشناسی و سنجش کارایی الگو بر پایه داده های نمونه آماری بورس اوراق بهادار تهران تحلیل و توصیف شده است. در پایان، الگوی راهبردی تصمیم گیری بورس سهام تهران در تناسب با تغییرات ضرایب توازن سازی برای چیدمان بهینه سرمایه گذاری ها ارائه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 558

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 529 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    59-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    578
  • دانلود: 

    553
چکیده: 

افزایش تعداد شناورهای با سن بیش از 25 سال یا شناورهای فاقد کارایی لازم تحت پرچم ایران در سال های اخیر، در کنار وجود تقاضا برای اوراق کشتی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، لزوم توجه به این صنعت را بیش از پیش برجسته نموده است. به دلیل اهمیت و ضرورت استقرار صنعت اوراق کشتی در ایران، پژوهش حاضر، با رویکردی ترکیبی، به بررسی جذابیت های استقرار این صنعت از دیدگاه فرصت های موجود پرداخته است. برای استخراج، طبقه بندی و اولویت بندی فرصت ها، پس از مطالعه جامع ادبیات و گردآوری شاخص ها و طبقات احتمالی، نمونه ای 35 نفره از میان مدیران ارشد و میانی و کارشناسان امور دریایی و بندری و همچنین افراد متخصص در موسسات رده بندی ایرانیان و شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران-ایزوایکو و اساتید این حوزه با نمونه گیری آسان و در دسترس انتخاب گردید و گردآوری داده ها در دو مرحله انجام شد. ابتدا با استفاده از پرسشنامه های باز و مصاحبه، شاخص ها استخراج و پرسشنامه طراحی شد. در مرحله دوم، برای تعیین فرصت ها (آزمون دو جمله ای) و اولویت بندی آن ها (آزمون فریدمن) پرسشنامه در میان نمونه توزیع شد. هفت طبقه برای فرصت ها تعیین شدند که عبارتند از: تقاضای اوراق کشتی، بازار اوراق کشتی، قوانین (سازمان بین المللی دریانوردی)، محیط زیست، نیروی کار، موقعیت جغرافیایی، و سایر عوامل مشخص شد که نیروی کار، مهمترین فرصت برای استقرار این صنعت در ایران است. البته عوامل فرعی مربوط به آن نیز از اهمیت بیشتری برخوردار بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 578

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 553 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    83-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1750
  • دانلود: 

    894
چکیده: 

در عین حال مطالعات گذشته که نقش شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور را در پیشرفت اقتصاد و ارائه محصولات نوآور پر اهمیت می داند، بازاریابی آن ها را بسیار محدود و متاثر از عوامل زیادی می داند. ضعف دانش و مهارت های بازاریابی منجر به شکست اکثر این شرکت ها می شود. این مقاله به شناسایی مولفه های بازاریابی نوآورانه شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور استان تهران در صنعت نانو می پردازد. در این تحقیق، داده ها از رهگذر مصاحبه های عمیق، رو در رو و نیم ساختار یافته با 10 شرکت کوچک و متوسط فناوری محور در استان تهران جمع آوری شدند. تجزیه و تحلیل نظام مند داده ها از طریق تحلیل محتوای کیفی تم ها بیانگر آن است که مولفه های بازاریابی نوآورانه در شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور در صنعت نانو شامل 8 تم، 21 زیر مولفه و 55 گویه می باشد. این تم ها شامل متغیرهای بازاریابی، تمرکز بر مشتری، تمرکز بر بازار، تغییر و اصلاح، بازاریابی یکپارچه، جایگاه منحصر به فرد، تصویر ذهنی مثبت و شبکه سازی می باشد. هرچند عنوان برخی تم ها با ادبیات موضوع یکسان است، اما زیر مولفه های سازنده آن ها کاملاً متفاوت است. علاوه بر این، تم های تصویر ذهنی مثبت و شبکه سازی پیشنهادی این مقاله است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1750

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 894 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    99-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    688
  • دانلود: 

    594
چکیده: 

با افزایش سریع تحولات جهانی و گذر از جامعه سنتی به جامعه اطلاعاتی، توجه به استراتژی های جدید برای استفاده بهینه از فرصت ها و ارزش های جدید، نظام بانکی را بیش از پیش ملزم به تحول نموده است و امروزه گرایش به کارآفرینی، یکی از استراتژی های جدید در سازمان ها محسوب می شود. در این راستا، شناخت وضعیت گرایش به کارآفرینی و عوامل موثر بر آن از اهمیت بالایی برخوردار است تا با تقویت نوآوری، ابتکار عمل و ریسک پذیری، شرایط ورود موثر بانک ها به فرایند کارآفرینی فراهم شود. لذا هدف این مقاله، تبیین الگوی استراتژی گرایش به کارآفرینی و ارائه آن به سیاستگذاران و مدیران نظام بانکی کشور است تا تمهیدات لازم را برای توسعه استراتژی گرایش به کارآفرینی در بانک ها فراهم نمایند. جامعه آماری این پژوهش، 1200 نفر از مدیران عالی، میانی و عملیاتی (روسای شعب) بانک های خصوصی در شهر تهران است. پرسشنامه پژوهش، به صورت تصادفی، به 350 نفر از مدیران تحویل داده شد که از این تعداد، 284 پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که استراتژی گرایش به کارآفرینی، عوامل فرهنگی و در بین عوامل سازمانی برقراری روابط سازنده بین واحد سازمانی، حمایت مدیریت عالی از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و نیز وجود تعارض سازمانی، سیستم پاداش نامناسب، وضعیت مناسبی ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 688

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 594 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    117-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    535
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

هادهای موفق در قرن بیست و یکم، لزوم توجه به سرمایه های نامشهود، به عنوان منبعی مهم برای دستیابی به مزایای رقابتی پایدار و ثبات حضور در بازارهای بین المللی، را درک نموده اند. بر این اساس، مقاله حاضر به ارزیابی وضعیت این منابع، رتبه بندی آن ها و در نهایت، بررسی رابطه منابع نامشهود با نوع و شدت صادرات در جامعه مورد مطالعه می پردازد. جامعه مورد بررسی در این تحقیق، کلیه صادرکنندگان استان یزد-در سال های 1380 تا 1388 را در بر می گیرد. بر اساس نتایج پژوهش، منابع نامشهود در جامعه صادراتی استان یزد شامل سرمایه های انسانی، سازمانی، رابطه ای، شهرت و تکنولوژیک-در وضعیت مطلوب قرار ندارند. در رتبه بندی سرمایه های نامشهود با استفاده از تکنیک تاپسیس، سرمایه انسانی، رابطه ای، تکنولوژیک، شهرت و سرمایه سازمانی، به ترتیب، در رتبه اول تا پنجم اهمیت قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین حضور دائمی و موردی در بازار های بین المللی و سطح منابع نامشهود در آن ها تفاوت معناداری مشاهده می گردد، به طوری که میانگین منابع نامشهود در شرکت های دارای صادرات دائمی، بیش از میانگین منابع نامشهود شرکت های دارای صادرات موردی است. ضمناً بین منابع نامشهود سازمان و شدت صادرات نیز تفاوت معناداری مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    143-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    847
  • دانلود: 

    941
چکیده: 

ضعف تفکر استراتژیک مدیران ارشد بنگاه ها و سازمان ها، آن ها را از بهره گیری از فرصت های جدید محروم می سازد لذا مجهز شدن مدیران ارشد به قابلیت های استراتژیک، ضروری و حیاتی به نظر می رسد. تحقیق حاضر به دنبال بررسی تاثیر قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارشد بر موفقیت شرکت های کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی می باشد. ازاین رو، از نظر هدف، کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها و ماهیت آن توصیفی همبستگی است. شاخص های تفکر استراتژیک مدیران در قالب پنج عامل تهیه و برای ارزیابی موفقیت، از رشد فروش سه سال متوالی استفاده شده است. پایایی پرسشنامه بر مبنای آلفای کرونباخ می باشد. فرضیه ها به روش تحلیل رگرسیون و همبستگی آزمون شد تا تاثیر قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارشد بر موفقیت شرکت های کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی بررسی گردد. نتایج نشان داد که قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارشد بر موفقیت شرکت های کوچک و متوسط تاثیر بسزایی دارد هر چند که در عمل چندان از آن بهره نمی گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 847

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 941 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button