هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی و بررسی میزان اهمیت و اولویت هر یک از معیارها بر کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه یزد و ابزار پژوهش، پرسشنامه می باشد و به منظور گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه جهت رتبه بندی و سطح بندی معیارهای موثر بر کیفیت خدمات آموزشی استفاده شد. در این پژوهش با توجه به مطالعات انجام شده و ادبیات تحقیق 23 عامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی شناسایی شدند. عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از تکنیک ویکور فازی رتبه بندی و سپس مهم ترین عوامل با استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM) سطح بندی شدند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که عوامل "تدوین برنامه ریزی استراتژیک آموزشی، تامین منابع مالی دوره های آموزشی و استفاده از مدرسان باتجربه" اساسی ترین عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی می باشد که باید در وهله اول بر آن ها تاکید شود.