Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    11135
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 11135

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4040
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4040

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1610
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1610

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    9-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    16749
  • دانلود: 

    6604
چکیده: 

بازی در عین این که وسیله سرگرمی است، جنبه آموزندگی و سارندگی نیز دارد در برخی موارد اشتغال کودک به بازی بیش از ارزش خواندن کتاب است. کودکان در خلال بازی ها به ویژه بازی های آموزشی، به مفاهیم جدیدی دسترسی پیدا می کنند و مهارت بیشتر و بهتری را کسب می نمایند. در حین بازی مطالب آموختنی، بدون فشار و با میل و رغبت فرا گرفته می شود.هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر بازی ها بر پیشرفت تحصیلی در درس زبان آموزی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 86-1385 بوده است. روش پژوهش، روش آزمایشی بوده و نمونه گیری با روش - خوشه ای تصادفی صورت گرفته است و پس از گردآوری، داد ه ها با نرم افزار spss پردازش شده اند.از سه فرضیه پژوهش، دو فرضیه تایید و یک فرضیه رد شده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 16749

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 6604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

جعفری علیرضا

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    31-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4191
  • دانلود: 

    4962
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های ارتباطی زوجین پیش از ازدواج بر افزایش رضایت زناشویی زوجین پس از ازدواج انجام شده است. بدین منظور از میان زوجین عقد کرده در دفاتر ثبت ازدواج سه ماهه اول سال 1386 شهر کرج تعداد 40 زوج به طور تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل بصورت تصادفی جایگزین شدند. آزمودنی های گروه آزمایش تحت تاثیر متغیر مستقل قرار گرفتند و طی هشت جلسه به آنها آموزش مهارت های ارتباطی آموخته شد. سه ماه پس از ازدواج، زوجین هر دو گروه به پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ پاسخ دادند. طرح تحقیق مورد استفاده در این پژوهش پس آزمون با گروه کنترل می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون T مستقل برای بررسی معنادار بودن تفاوت میانگین های دو گروه استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از اثر بخشی آموزش مهارت های ارتباطی در افزایش رضایت زناشویی زوجین بود. فرضیه پژوهش در سطح مولفه روابط اجتماعی خانواده و دوستان تایید نشد. فرضیه پژوهش در سطح مولفه رضایت از روابط جنسی %95 اطمینان تایید شد. همچنین فرضیه پژوهش در سطح مولفه حل تعارض با 99% اطمینان تایید شد. در مجموع یافته های پژوهش حاکی از اثر بخشی آموزش مهارت های ارتباطی در افزایش رضایت زناشویی زوجین است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4191

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4962 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حضرتی صومعه زهرا

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    53-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6843
  • دانلود: 

    1785
چکیده: 

هویت عبارت است از مجموعه خصایصی که شخص، چیز یا احساس درونی را تعیین می کند.نیروی انسانی هر جامعه، نقش تعیین کننده ای در سرنوشت آن کشور دارند. از آنجا که کشور ایران، کشور جوانی است لذا توجه به هویت ملی ایرانی، امری ضروری است. عناصر بنیانی تشکیل دهنده هویت ملی ایرانی جغرافیا، تاریخ و فرهنگ است که جوانان ایرانی در برهه های مختلف نشان دادند که "تمامیت ارضی کشور" برایشان مهم است، بنابراین این بخش از هویت ملی ایرانی در بین جوانان ایرانی زنده، پویا، پررنگ و فعال است. جوانان ایرانی برای آنکه نسبت به هویت ملی خود آگاهی یابند باید "تاریخ گذشته کشور" را بدانند تا این که دلایل وقوع حوادث برای آنها محرز شود و دچار سردرگمی نشوند. بنابراین آگاهی از گذشته کشور ایران، به جوانان کمک می کند تا به عنوان یک ایرانی به هویت ملی خود پی ببرند. هویت ملی با "فرهنگ و تمدن و دین و سیاست و زبان" در ارتباط نزدیک است و هر چه در جامعه قابلیت ظهور و رشد دارد از فرهنگ سرچشمه می گیرد. ما یک نوع پیوند روحی و معنوی داریم و تجلیات تاریخ، ما را به صورت یک روح ایرانی درآورده است. خلاصه این که عناصر سازنده هویت ملی، عناصری پایان ناپذیرند. روح ملی وجدان بیدار یک ملت است که حرکت کلی او در تاریخ را هدایت می کند.با توجه به این که درصد بالایی از افراد جامعه ایران، جوانان هستند راهکارهای زیر برای آنکه هویت ملی ایرانی در جوانان ما درونی شود و جزیی از شخصیت آنها قرار گیرد لازم به نظر می رسد: دادن آگاهی و اطلاعات کافی و مفید به قشر جوان جامعه؛ مشارکت جوانان در عرصه ها و حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی؛ آزادی بیان، فکر و اندیشه؛ ایجاد روحیه تتبع و پژوهش در جوانان برای کشف هویت پنهان خود، هویت ملی، هویت ملی ایرانی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6843

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1785 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    67-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2525
  • دانلود: 

    1065
چکیده: 

این مقاله درصدد شناسایی عوامل موثر بر توانمندسازی زنان دراستان لرستان می باشند.جهت دستیابی به این هدف تعداد 384 نفر از زنان توانمند استان لرستان به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید .در این راستا نقش چندعامل اساسی ازجمله عوامل فردی و ویژگی های شخصی زنان، عوامل اجتماعی- فرهنگی، عوامل سیاسی- اداری، عوامل اقتصادی، عوامل فن آوری و عوامل رقابتی بر توانمندسازی زنان مورد مطالعه قرار گرفت.این مطالعه بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. از ابزار پرسشنامه به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات استفاده شده است.نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد در بین عوامل فردی و ویژگی های شخصی زنان، میزان تحصیلات؛ در مورد عوامل اجتماعی – فرهنگی، غلبه بر تفکرهای سنتی رایج در مورد زنان؛ در رابطه با عامل سیاسی اداری، نقش سیاست های حمایتی دولت از زنان؛ درباره عامل اقتصادی، اشتغال زنان؛ در مورد عوامل فن آوری، خود فن آوری ودرباره عامل رقابتی، ایجاد تفکر کار آفرینی نقش مهم و اساسی در توانمندسازی زنان استان لرستان داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2525

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1065 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
نویسندگان: 

علیجانی فاطمه

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    103-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1615
  • دانلود: 

    685
چکیده: 

این مقاله، پژوهشی را گزارش می دهد که به منظور بررسی رابطه بین رضایت شغلی درونی و بیرونی و سنوات کاری، رشته و پایه تحصیلی در اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ابهر اجرا شده است. در این تحقیق 50 عضو هیات علمی از بین گروههای انسانی، فنی، معماری و کشاورزی به صورت تخصیص متناسب انتخاب شدند. این تحقیق شامل شش فرضیه پژوهشی بود که به طور کلی بیانگر ارتباط رضایت شغلی درونی و بیرونی با سنوات کاری، پایه و رشته تحصیلی می باشد. رضایت شغلی درونی به وسیله پرسشنامه بریفیلدو روته و رضایت شغلی بیرونی به وسیله پرسشنامه اسمیت، کندال و هولین مورد ارزیابی قرار گرفت.در مورد فرضیه های اول و دوم که رابطه بین رضایت شغلی درونی و بیرونی را با سنوات کاری بررسی می کرد از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید. نتایج نشان داد بین رضایت شغلی درونی و بیرونی با سنوات کاری رابطه معنا دارد. در مورد فرضیه های سوم و چهارم که رابطه بین رضایت شغلی درونی، بیرونی را با رشته تحصیلی (انسانی، کشاورزی، فنی و معماری) بررسی می کرد از مجذور خی استفاده گردید. نتایج نشان داد بین رضایت شغلی درونی و بیرونی با رشته تحصیلی رابطه وجود دارد. همینطور در مورد فرضیه های پنجم و ششم که رابطه بین رضایت شغلی درونی، بیرونی را با پایه تحصیلی (دکترا و فوق لیسانس) بررسی می کرد از روش آماری مجذور خی استفاده گردید و رابطه ای بین رضایت شغلی چه از بعد درونی و چه از بعد بیرونی با پایه تحصیلی مشاهده نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1615

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 685 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

غفوری مهران

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    123-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1318
  • دانلود: 

    700
چکیده: 

زبان یک فعالیت مهارتی است. در فراگیری و رشد این مهارت تقلید می تواند دارای نقش های مختلفی باشد . تقلید در زبان ممکن است به نقش و عملکرد آن در دیگر فعالیتها شامل علم رباتیک نیز مربوط باشد. تقلید چه نقشی در فراگیری زبان مادری دارد؟ تقلید چه نقشی در منشا تکاملی و سیر تنوع زبان داشته و تا چه حد به منبع کلماتی که به کار می بریم و شیوه های کنار هم قرارگیری کلمات ارتباط دارد. این پرسش ها را می توان در چندین سطح بررسی نمود. تقلید از هرگونه ای که باشد به معنای رابطه بین عملکرد دریافتی و حرکتی (motor and perceptual) و همچنین بین سامانه حرکتی مغز و سامانه های دیگری چون بینایی و حسی است. نقش و عملکرد تقلید در زبان و مهارت سخن موضوعات مورد مطالعه در علوم مختلفی همچون زبان شناسی، رشد کودک، عصب شناسی، نظریه تکامل و روانشناسی اجتماعی هستند. محور اصلی این مقاله تاکید جدید بر پایه حرکتی – جسمانی فراگیری زبان در ارتباط با تقلید گفتار و اشاره و بطور خاص بر ساختمان مغزی – حرکتی بعنوان یک دیدگاه جدید در بررسی مساله می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1318

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قمری محمد

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    133-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    11402
  • دانلود: 

    8135
چکیده: 

اولین و مهمترین عامل موثر در شکل گیری شخصیت و ویژگی های رفتاری همچنین تغییرات و تحولات دوران نوجوانی، خانواده است. دوران نوجوانی مرحله ای از چرخه زندگی فردی است که در آن نوجوان تغییرات و تحولات همه جانبه جسمانی، شناختی، اخلاقی، رفتاری و غیره را تجربه می کند. یکی از عناصر اساسی موثر برای گذر از این دوره و کسب ویژگی های مطلوب حاصل از این تحولات، خانواده است. درک و شناخت خانواده از این تحولات مبنای سازگاری نوجوان و شکل گیری هویت پخته در نوجوان است. هدف مقاله حاضر مروری بر تحولات دوران نوجوانی و تعامل والد- نوجوان در این دوره و شیوه پاسخ دهی خانواده به تحولات دوران نوجوانی و پیامدهای حاصله از این نوع پاسخ دهی ها است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 11402

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 8135 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

لبادی زهرا

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    143-163
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1440
  • دانلود: 

    853
چکیده: 

در این مقاله، ابتدا به مقوله فرهنگ و هویت ملی پرداخته، سپس وضعیت دانشگاهها و رسالتهای آن در جهان امروز، تعریف صلاحیت و صلاحیتهای مناسب مدیران آموزش عالی در سه حوزه فرهنگ آکادمیک، فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی مورد بحث واقع خواهد شد. سپس نتایج پژوهش در این حوزه بیان خواهد شد.به منظور تعیین صلاحیتهای مدیران آموزش عالی با عنایت به شاخصهای بین المللی و تدوین چارچوب ادراکی مناسب، پژوهشی توصیفی در استان تهران انجام گرفت. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته با 100 سوال در دو طیف 5 گزینه ای طیف لیکرت برای تعیین وضع موجود و وضع مطلوب صلاحیتها با استفاده از ادبیات علمی مدیریت در سازمانهای بین المللی تجاری / صنعتی ونیز مدیریت آموزش عالی در سطح جهان ساخته شد. اعتبار محتوایی و صوری پرسشنامه توسط صاحبنظران آموزش عالی مورد تایید قرار گرفت. و پایایی آن از طریق همسانی درونی و روش آلفای کرونباخ، 90% محاسبه گردید. حجم نمونه با استفاده از روش طبقه ای – نسبتی و با استفاده از جدول کرجسی – مورگان، 361 نفر تعیین گردید. اجرای پژوهش در 8 دانشگاه جامع دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران صورت گرفت. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، ...) و آمار استنباطی (تعیین وضعیت موجود و مطلوب با آزمون t وابسته)، و برای تعیین صلاحیتهای موثر از شاخص kmo، آزمون خی دوکرویت بارتلت، تحلیل عاملی افتراقی، رگرسیون چند متغیره و نمودار تحلیل مسیر استفاده شد. درنهایت برای تعیین درجه تناسب چارچوب ادراکی از آزمون برازش c2 استفاده گردید. 97 صلاحیت مورد تایید متخصصان قرار گرفت. دراین مقاله بخشی از صلاحیتهای مرتبط با سه حوزه فرهنگ آکادمیک، فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی که کمتر مورد بحث وتوجه قرار گرفته است، بررسی خواهدگردید. با اجرای پژوهش مشخص گردید که مدیران آموزش عالی در سه مقوله فرهنگی مورد بحث وضعیت مناسبی ندارند و صاحبنظران اعتقاد دارند صلاحیتهای تعیین شده برای آموزش و رشد حرفه ای مدیران آموزش عالی مورد نیاز و مناسب هستند و مدیران آموزش عالی باید در این سه مقوله توانمند شوند. پس از جمع بندی و تحلیل، پیشنهادات ارایه خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1440

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 853 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button