Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2046
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2046

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1290
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1290

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1832
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1832

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    9-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2086
  • دانلود: 

    1346
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر تعیین اثر بخشی مشاوره گروهی به روش عقلانی – عاطفی بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان پسر مقطع متوسطه بود. برای انجام تحقیق حاضر پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون بر روی دانش آموزان دو دبیرستان دولتی که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از بین دبیرستانهای موجود شهر ابهر انتخاب شده بودند اجرا و 30 نفر از آنها که دارای اضطراب بالا بودند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. سپس آزمودنی های گروه آزمایش به تعداد هفت جلسه در مشاوره گروهی شرکت کردند و مداخله در مورد آنها انجام گرفت و گروه کنترل هیچ نوع مداخله ای دریافت نکردند. پس از پایان جلسات پس آزمون برای هر دو گروه اجرا و داده های بدست آمده با استفاده از آزمون آماری t تجزیه و تحلیل و فرضیه تحقیق مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت دو گروه معنی دار است و مشاوره گروهی به روش عقلانی – عاطفی اضطراب امتحان دانش آموزان را کاهش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2086

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1346 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    21-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1486
  • دانلود: 

    843
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش سبکهای دلبستگی در سازگاری با دیابت در بیماران مبتلا به دیابت نوع I انجام شده است. نمونه پژوهش شامل 300 نفر (172 دختر و 128 پسر، سنین 18-30 سال) از بیماران عضو انجمن دیابت ایران بودند. از شرکت کننده ها خواسته شد مقیاس دلبستگی بزرگسال (AAS) و مقیاس محقق ساخته تبعیت از درمان را تکمیل کنند. هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) از نتایج آخرین آزمایش بیماران استخراج شد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد دو سبک دلبستگی ایمن و دوسوگرا تبیین کننده واریانس تبعیت از درمان هستند. همچنین سبکهای دلبستگی ایمن، دوسوگرا و اجتنابی نیز حدود 65% واریانس هموگلوبین گلیکوزیله را تبیین کردند. نتایج این پژوهش می تواند در شناسایی افراد در معرض خطر عدم تبعیت از درمان، ارایه راهکارهای روانشناختی مناسب جهت برقراری ارتباط درمانی مناسب و افزایش میزان سازگاری بیماران مفید باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1486

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 843 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    35-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    818
  • دانلود: 

    540
چکیده: 

این پژوهش با عنوان «تاثیر ارزشیابی از استادان بر بهبود کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12» می باشد. نوع پژوهش علی- مقایسه ای می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12 که شامل واحد بوئین زهرا، پرند، تاکستان، دماوند، رودهن، شهر قدس (شهریار) فیروزکوه، قزوین، قم، کرج، ورامین که در نیم سال اول 89-88 مشغول به تحصیل می باشند را تشکیل می دهند. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ساده می باشد که از بین واحدهای رودهن، دماوند، فیروزکوه، اسلام شهر از هر واحد 100 نفر مشخص شد. در مجموع نمونه آماری شامل 400 نفر با 0.10 ریزش آماری که با استفاده از جدول مورگان 384 نفر در نظر گرفته ابزار پژوهش با عنایت به ادبیات پژوهش و تعیین مولفه های ارزشیابی استفاده از پرسشنامه محقق ساخته 25 سوالی در مقیاس 5 گزینه ای طراحی گردیده است. آلفای کرونباخ آن 0.73 محاسبه گردیده است.مولفه های اصلی ارزشیابی استادان شامل: 1. قوانین و مقررات 2. روابط انسانی 3. شیوه تدریس 4. کیفیت تدریس می باشد. آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان می دهد فرض صفر بر وجود رابطه خطی بین قوانین و مقررات و کیفیت تدریس رد می شود و رابطه خطی بین آنها وجود دارد. بین روابط انسانی و کیفیت تدریس رد می شود و رابطه خطی و مستقیم بین آنها وجود دارد. بین شیوه تدریس و کیفیت تدریس رابطه خطی و مستقیم وجود دارد. بین قوانین و مقررات و روابط انسانی رابطه خطی و مستقیم وجود دارد. بین قوانین و مقررات و شیوه تدریس رد می شود و رابطه خطی و مستقیم بین آنها وجود دارد. آزمون فریدمن نشان می دهد فرض صفر مبنی بر یکسان بودن هر یک از مولفه ها رد نمی شود به عبارت دیگر هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 818

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 540 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    49-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1299
  • دانلود: 

    420
چکیده: 

در این مقاله نخست مبانی نظری مالیات زیست محیطی مطرح گشته، سپس به تشریح رفرم مالیاتی مورد نظر پرداخته می شود. بررسی این رفرم شامل تعاریف، تاریخچه، کسب سود مضاعف و تجربیات کشورها می باشد. پس از آن با توجه به مطالعات خارجی صورت گرفته به بررسی رفتار زیست محیطی و اقتصادی در اثر رفرم مالیات زیست محیطی می پردازیم. مزایای محیطی به وضوح در اطلاعات قابل رویت می باشد. الگوی معتبر در رفرم، مالیات انرژی / کربن توام با سیاست جبرانی کاهش های حق بیمه تامین اجتماعی بوده و می تواند سود مضاعف ایجاد نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1299

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 420 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    75-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2956
  • دانلود: 

    1207
چکیده: 

شعب بیمه ای و مراکز درمانی، با ارایه خدماتی از قبیل؛ بیمه بازنشستگی، غرامت بیماری، بیمه بیکاری، کمک وسایل پزشکی، کمک هزینه ازدواج و خدمات درمانی، نقش مهمی در ایجاد رضایت خاطر بیمه شدگان برعهده دارند. این پژوهش با روش اسنادی و اساسا با روش پیمایشی، با هدف بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی بیمه شدگان اصلی، از این حمایت ها و خدمات در شهرستان خرم آباد، در سال 1389 صورت گرفته، که از بین جامعه آماری، یعنی 61649 نفر بیمه شده اصلی، اقدام به نمونه گیری احتمالی با شیوه تصادفی ساده شد. ضریب اعتبار ابزار مورد استفاده (پرسشنامه)، با استفاده از آلفای کرونباخ، بالاتر از 70 درصد برآورد شد، سپس 400 پرسشنامه، با همکاری تعدادی از پرسشگران، در بین تعداد حجم نمونه مورد نظر، توزیع گردید و با استفاده از نرم افزار SPSS، نسبت به تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات جمع آوری شده، اقدام شد. بر اساس یافته های نرم افزار تحقیق، ضمن این که بین تمام متغیرهای تحقیق همبستگی قابل توجهی وجود داشت، نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که، اولین عامل تاثیرگذار (بیشترین ضریب) متعلق به عامل سن می باشد، که رضایت مندی افراد مسن از افراد جوان بیشتر بود (متغیر سن، 0.51)، رضایت متاهلین بالاتر از افراد مجرد (متغیر تاهل، 0.26)، نحوه برخورد کارکنان با بیمه شدگان (0.21)، متغیر آگاهی هم در حدود 0.14 صدم بود. نوع بیمه به میزان 0.08 تاثیر داشت. بطوری که استفاده کنندگان از بیمه اختیاری، رضایت بالاتری، نسبت به بیمه اجباری دارند. همچنین نتایج نشان داد که سهولت دسترسی به خدمات درحد 0.05 موثر می باشد. در مجموع میزان رضایت افراد تحت پوشش از خدمات بیمه ای و درمانی در حد متوسط روبه پایین، مشاهده گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2956

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1207 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    99-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1010
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

یکی از عمده ترین فرآیندهایی که طبیعتا در مسیر توسعه هر جامعه ای شکل می گیرد، حرکت جامعه به سوی دنیای مدرنی است که راه را برای بسیاری از پیشرفت های بعدی باز می کند. جریان مدرنیته یا نوگرایی جریانی است که ابتدا در غرب پدید آمد و به تدریج به سایر نقاط منتقل شد. از آن جایی که این جریان خواستار تغییراتی در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه می باشد. طبعا برای جوامعی که این پدیده زاییده تحولات درونی آن ها نبوده است. ورود آن از دنیایی دیگر منجر به ایجاد تعارضاتی با بافت فرهنگی و نظام ارزشی سنتی جامعه شده است؛ یکی از این تعارضات و مشکلات ممکن است رفتارهای انحرافی زنان باشد. این تحقیق درصدد است با توجه به تئوری های رفتارهای مدرن، رفتارهای بزهکارانه نوجوانان را در شهر بابل تبیین کند که روش این مطالعه از نوع تحقیقات توصیفی علی و پیمایشی است و این کار با یک پرسش نامه محقق ساخته فراهم شده است که پس از جمع آوری داده ها و اعتبار یابی پرسش نامه و محاسبه ظریب آلفای کرونباخ «0.88» نسبت به توصیف داده ها اقدام شد و با روش تحلیل چندگانه فرضیه ها آزمون گردید. متغیرهای مستقل این پژوهش: 1) تساوی طلبی (Egalitarian Orientation) التزام عقلانی است به اصل تساوی حقوق و پایگاه انسانی، بدون قایل شدن هر نوع تبعیض بر پایه جنبه های منسوب به جنس، قوم. 2) استقلال طلبی (Indipendence Orientation) نگرشی به سوی آزادی از اجبارهای ساختار اقتدار سنتی است که نتیجه آن عدم هم نوایی با چنین هنجارهایی است. 3) ریسک پذیری (فرهنگ خطرکردن: (Risk culture) یکی از وجوه اساسی فرهنگ تجدد که به موجب آن آگاهی از خطرهای احتمالی به صورت ابزاری برای تسخیر و آبادانی آینده در می آید 4) پذیرش تجارب جدید: به منظور پذیرش و امتحان تجارب جدید در برابر تجارب گذشته. که بر اساس تجزیه به مفاهیم این ابعاد نوگرایی، متغیرهای عقلانیت، فردگرایی، مصرف گرایی و عرفی شدن و نقادی گری به عنوان متغیر های مستقل نهایی مورد سنجش قرار گرفته اند. متغیر وابسته متشکل از 25 گویه شامل ابعاد «خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، مذهبی» در قالب تعداد دفعات انجام انحراف خفیف ارزیابی شده است. زمان اجرای تحقیق، فروردین 1388 در شهر بابل بوده است. حجم نمونه مورد مطالعه 381 نفر از جوانان دختر در گروه سنی 30 تا 18 ساله هستند. برای آزمون فرضیه ها و نیکویی برازش مدل از نرم افزار آماری Minitab استفاده شده است. نتایج بدست آمده ناشی از مقایسه متغیرهای پیش بینی کننده در فرضیه ها بر اساس دو نوع تحلیل چندگانه آماری حاکی ازاین است که در تحلیل رگرسیون چندگانه «فردگرایی» و «مصرف گرایی» نقش قوی و با ثباتی دارند. در الگوسازی معادلات ساختاری هم «فردگرایی» و «مصرف گرایی» نیز تاثیر برجسته ای بر انحراف خفیف دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1010

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    115-131
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6563
  • دانلود: 

    3762
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه دینداری با سلامت روان بود. مشارکت کنندگان در پژوهش 419 نوجوان (201 دختر و 217 پسر) که به روش تصادفی چند مرحله ای از میان دانش آموزان 16 تا 19 ساله شهرهای اصفهان و تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه های مقیاس سنجش دینداری و سلامت عمومی پاسخ دادند. داده ها به کمک ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که بین دینداری و سلامت عمومی روابط منفی و معناداری وجود دارد. نتایج نشان داد که بین مولفه های التزام دینی، باور دینی و عواطف دینی با مولفه های سلامت عمومی (شکایت های جسمانی، اضطراب، افسردگی و ناسازگاری اجتماعی) رابطه منفی و معناداری وجود دارد. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که مولفه های التزام دینی، عواطف دینی و باورهای دینی به ترتیب پیش بینی کننده سلامت عمومی می باشند. ارتباط بین مولفه های دینداری با مولفه های سلامت عمومی نشانگر تاثیرگذاری دینداری بر جنبه های مختلف سلامت عمومی نوجوانان دارد و دینداری می تواند یک عامل مهم در شکل گیری سلامت عمومی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6563

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3762 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    133-145
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1856
  • دانلود: 

    1154
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش برنامه مهارت های مقابله ای بر اضطراب دانش آموزان دختر دبیرستانی بود. بدین منظور 60 نفر از دانش آموزان از بین دختران سال اول دبیرستان های کرج به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و پس از کنترل متغیرهای هوش و وضعیت اقتصادی، 20 نفر حذف و بقیه در دو گروه 20 نفره، آزمایش و کنترل جای گرفتند، و در اولین جلسه در هر دو گروه پرسشنامه اضطراب بک (BAI) به عنوان پیش آزمون اجرا گردید، سپس برنامه آموزش مهارت های مقابله ای (لوینسون و گوت لیب، 1995)، طی 14 جلسه به گروه آزمایشی آموزش داده شد. پس از پایان آموز ش ها، پرسشنامه اضطراب بک (BAI) مجددا به عنوان پس آزمون برای هر دو گروه اجرا گردید. داده ها با استفاده از آزمون آماری کوواریانس و آزمون تی نمونه های جفت شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که آموزش مهارت های مقابله ای در کاهش عامل کلی اضطراب و دو خرده مقیاس آن: اضطراب جسمی و ذهنی در دانش آموزان گروه آزمایشی به طور معناداری موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1856

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1154 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3