Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2474
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2474

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2976
  • دانلود: 

    1385
چکیده: 

در پژوهش پیش رو که درصنعت برق ایران صورت گرفته است، با توجه به پیشینه و ادبیات تحقیق و بهره گیری از نظر خبرگان، موانع متعددی شناسایی شدند که آن ها را در شش گروه دسته بندی نمودیم. از طریق توزیع پرسشنامه به بررسی موانع پیاده سازی مدیریت استراتژیک در این صنعت پرداخته شد. بنابراین پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، شامل مدیران ارشد و میانی بوده و نمونه گیری با روش تصادفی خوشه ای انجام گرفته است. در تجزیه و تحلیل پرسشنامه از مدل معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تائیدی و تحلیل مسیر و از نرم افزارهای SPSS و LISREL استفاده شده است. بر اساس نتایج آزمون، در نمونه مورد مطالعه، شش گروه موانع ارتباطی، موانع انسانی، موانع ساختار سازمانی، موانع محتوایی برنامه ها، موانع فرهنگی و موانع منابع سازمانی به ترتیب و به لحاظ مقداری بیشترین حجم موجود را در بین موانع موجود در صنعت برق کشور دارند. با مهار این موانع می توان احتمال شکست در پیاده سازی تصمیمات استراتژیک را کاهش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2976

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1385 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    19-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1095
  • دانلود: 

    693
چکیده: 

بانکداری، از ارکان مهم یک نظام اقتصادی بشمار می رود. بانک ها بدان رو که با سرمایه و اموال گروهی از مردم تاسیس و اداره می شوند به نوعی مصداق بیت المال مسلمین به شمار می آیند. صیانت و حفاظت از سرمایه های مردم جهت پیشبرد رشد و توسعه اقتصادی و اجرای عدالت، عقلا و شرعا لازم و واجب خواهد بود. در چنین شرایطی مدیریت ریسک به یکی از اجزای حیاتی فعالیت های مالی و اعتباری مبدل خواهد شد. در بین انواع ریسک هایی که بانک ها و نهادهای مالی با آن مواجه اند، ریسک اعتباری اهمیت به سزایی دارد. کمی سازی و اندازه گیری ریسک اعتباری به منظور مدیریت مناسب آن، اعتبارسنجی مشتریان را قبل از اعطای تسهیلات به امری ضروری مبدل کرده است. در قرآن کریم آیات مختلفی در خصوص آداب و احکام کسب و کار و حواشی مربوط به آن مطرح گردیده است اما قطعا فرمول علمی در این خصوص مطرح نشده است چون قرآن کتاب هدایت است و نه صرفا یک کتاب علمی. در این مقاله با بهره گیری از روش تحلیل توصیفی سعی می شود تا با استفاده از مستندات مستخرج از قرآن، روایات و مبادی فقهی، به بررسی ضرورت اعتبارسنجی مشتریان در هنگام اعطای تسهیلات، و ارائه الگویی مناسب برای آن پرداخته شود. در نهایت الگویی با عنوان «مدل قرآن» که بیانگر معیارهای برگرفته از آیات و روایات است، جهت اعتبارسنجی مشتریان ارائه شده است. این الگو شامل شاخص هایی چون منفعت و سودآوری، وثیقه، لیاقت و صلاحیت عملی، قرارداد، رفتار اعتباری، آگاهی و دانش و نمای آینده می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1095

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 693 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    43-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2487
  • دانلود: 

    1465
چکیده: 

پدیده فقر معضلی است که کلیه جوامع بشری در تمامی دوران تاریخ به نوعی با آن روبرو بوده اند. در حقیقت، فقر وضعیتی است که در آن رفاه فرد یا خانوار در سطحی کمتر از سطح استاندارد قرار داشته باشد. تاریخ شاهد رشد اقتصادی در جهان بوده است، ولی فقر اقتصادی همچنان به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی بشر وجود دارد. با توجه به این مساله،این پرسش مطرح می شود که آیا رشد اقتصادی راهی موثر برای کاهش فقر در کشورهای در حال توسعه به شمار می رود؟ گروهی بر این باورند که باید از سیاست های اقتصادی متمایل به رشد حمایت کرد تا فرصت های لازم برای افزایش درآمد افراد فقیر به وجود آید. گروهی دیگر نیز معتقدند که رشد اقتصادی، به افزایش نابرابری در توزیع درآمد و دارایی منجر می شود و افزایش نابرابری در توزیع درآمد، موجب کاهش فقر نمی گردد.با توجه به اهمیت مساله در زمینه دیدگاه های مطرح شده،هدف اصلی این مطالعه، ارزیابی رابطه بین رشد اقتصادی، شاخص هایی در بانکداری اسلامی و نابرابری در اقتصاد کشورهای منتخب اسلامی است. از این رو با تصریح اقتصادی یک مدل رگرسیونی و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر متغیر جایگزین نابرابری (یعنی ضریب جینی) بویژه عملکرد سیستم بانکداری غیرربوی در کشورهای منتخب اسلامی، در دوره زمانی 2002 تا 2009 مورد بررسی قرار گرفته است. به طور کلی، نتایج بدست آمده حکایت از تاثیرگذاری سیستم بانکداری غیرربوی، در کشورهای منتخب، در کاهش فقر و سطح نابرابری اقتصادی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2487

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1465 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مهدوی ایرج | ظریف فائزه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    59-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1937
  • دانلود: 

    927
چکیده: 

امروزه صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای است. توسعه گردشگری، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه که با معضلاتی همچون بیکاری بالا، محدویت منابع ارزی و اقتصاد تک محصولی مواجه هستند از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این میان گردشگری مذهبی یکی از رایج ترین اشکال گردشگری در سراسر جهان است که سابقه آن به قرون و اعصار گذشته مرتبط می گردد و بطور کلی شامل سفرها و بازدیدهایی می شود که اصلی ترین هدف از آن ها تجربه ای مذهبی است.شهر مشهد، بزرگترین کلان شهر کشور پس از تهران و مهمترین مقصد زیارتی در ایران بحساب می آید. نه تنها مهم ترین شهر گردشگری ایران است بلکه در جهان اسلام نیز از جنبه گردشگری مذهبی - فرهنگی مورد توجه است. در این راستا آنچه قبل از هر چیز باید مدنظر قرار گیرد مطالعه علمی ظرفیت ها و توانمندی های این شهر می باشد؛ از این رو در این پژوهش بدنبال رتبه بندی متغیرهای قابل کنترل (آمیخته بازاریابی) گردشگری مذهبی جهت حصول مزیت رقابتی پایدار بعنوان یکی از راهکارهای جدی استفاده از توانمندی ها و قابلیت های بازاریابی همه جانبه آن هستیم. پژوهش حاضر از طریق فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) به دنبال رتبه بندی عناصر آمیخته بازاریابی در گردشگری مذهبی ایران (مطالعه موردی: مشهد مقدس) و هم چنین رتبه بندی مولفه های هر یک از این عناصر است.نتیجه این بود که مولفه قیمت، افراد، خدمات گردشگری، ترفیع، مکان بترتیب دارای بیشترین اولویت هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1937

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 927 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    79-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1984
  • دانلود: 

    1246
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر فرهنگ سازمانی در صنایع فلزی شهر صنعتی کاوه در سال 1391 صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل 4700 نفر از کارکنان شاغل در صنایع فلزی شهر صنعتی کاوه بود که از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی 355 نفر بعنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه انجام گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS 2.0 در دو بخش مدل اندازه گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگی های فنی پرسشنامه به وسیله شاخص های پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص PLS بررسی گردید و اصلاحات لازم صورت پذیرفت. در بخش دوم، ضرایب ساختاری مدل برای بررسی فرضیه های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج پژوهش تاثیر معنادار ساختار سازمانی را بر فرهنگ سازمانی در جامعه مورد پژوهش تایید کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1984

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    97-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    783
  • دانلود: 

    769
چکیده: 

با توجه به افزایش روزافزون رقابت تولیدکنندگان و نیز گسترش بازار مصرف محصولات و خدمات و پیشرفت های علمی و فنی، فرصتی فراهم شد تا محقق، به توصیف و بررسی وفادارن پکپارچه و افراد متغییر و رابطه آن با ابزارهای بازاریابی مستقیم در حوزه محصولات بهداشتی آرایشی بپردازد. وفاداران یکپارچه، مشتریانی هستند که، در تمام مدت از یک نشان تجاری خرید می کنند. افراد متغییر نیز، هیچ گونه وفاداری به نام تجاری ندارند. این تحقیق بوسیله پرسشنامه، محقق ساخته انجام پذیرفت. که روایی آن بوسیله استادان بازاریابی تایید شده است. همچنین از نرم افزار spss و توزیع فراوانی و نمودار جعبه ای برای تجزیه تحلیل داده ها استفاده شده است. به منظور گستردگی جامعه آماری، محقق داروخانه های شمال شهر تهران را برای این تحقیق در نظر گرفته است. حجم نمونه بوسیله فرمول کوکران، 225 نفراز مشتریان داروخانه های فوق الذکر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 783

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 769 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    115-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4013
  • دانلود: 

    2856
چکیده: 

این پژوهش به منظور تعیین میزان رضایت شغلی کارکنان بانک کشاورزی لاهیجان اجرا شده است. رضایت شغلی نگرش کلی فرد نسبت به شغلش است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه jDi استفاده شده است و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss صورت گرفته است ضریب اطمینان پژوهش حاضر %95 در نظر گرفته شده است. در این تحقیق پنج فرضیه بررسی شده اند نتایج بررسی پنج فرضیه نشان می دهد که بین متغیرهای نوع کار،ویژگی سرپرست، ویژگی های همکار، ارتقا و پیشرفت و حقوق و مزایا با رضایت شغلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4013

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2856 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    127-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    990
  • دانلود: 

    680
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی توانایی پیش بینی درآمد بالقوه به عنوان یک متغیر مستقل در کنار سابقه اعتباری مشتریان بانک برای پیش بینی کردن بازپرداخت تسهیلات می باشد. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد که سیستم ارزیابی اعتبار تمامی آیتم های موجود در بازپرداخت تسهیلات را بررسی نمی کند و در پیش بینی کارایی کمتری دارد. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می باشد که بر روی 67 نفر از کارمندان بانک اجرا گردید. بازپرداخت تسهیلات به عنوان یک متغیر وابسته و سابقه اعتباری و درآمد بالقوه متغیر های مستقل مورد نظر بودند. که نتایج آماری در سطح اطمینان 97 درصد ارتباط معنادار متغیر های مستقل و وابسته را نشان داد. لذا اعطا کنندگان تسهیلات باید در تصمیم گیری های خود هم سابقه اعتباری و هم درآمد بالقوه مشتری را در نظر گیرند. این تحقیق به بانک ها کمک خواهد کرد تا کنترل های بهتری را در ریسک اعتباری اعمال کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 990

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 680 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    155-186
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2053
  • دانلود: 

    1044
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سلامت نظام اداری و بهبود عملکرد نیروی انسانی سازمان های مالی دولتی استان آذربایجان غربی می باشد. پژوهش پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه نیروی انسانی شاغل در ادارات مالی - دولتی استان آذربایجان غربی است که از بین ادارات مالی استان به روش مدل مثلث تصمیم در انتخاب نمونه، 4 اداره) امور اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی، صنعت - تجارت معدن و گمرک (که تعداد 1439 نفر را در بر می گیرد به صورت موردی انتخاب شدند. حجم نمونه بدست آمده بر اساس فرمول کوکران تعداد 305 نفر تعیین شده و از روش نمونه گیری طبقه بندی شده تصادفی استفاده گردیده است. گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برای متغیر مستقل با ضریب پایایی 0.753 و برای متغیر وابسته با ضریب پایایی 0.747 صورت پذیرفته است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS متناسب با سطح سنجش در سطح توصیفی، از آماره های توصیفی و در سطح تحلیل تبیینی، از ضریب همبستگی اسیرمن و ویلکاکسون استفاده شده است. نتیجه آزمون فرضیه اصلی حاکی از آن است که بین سلامت نظام اداری و بهبود عملکرد نیروی انسانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج آزمون سایر فرضیات بیانگر آن است که بین شاخص های سلامت نظام اداری (قانون گرایی،نظارت، آموزش،توسعه دولت الکترونیک) و بهبود عملکرد نیروی انسانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2053

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1044 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    187-197
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1606
  • دانلود: 

    1118
چکیده: 

زندگی امروزین مردم با مجموعه متنوعی از چالش ها، فرصت ها و تصمیمات اقتصادی مواجه است. مدیریت مالی و یکی از اجزای بسیار مهم آن یعنی اعتبار جزو مهمترین اجزای توسعه تلقی می شود. مصرف کنندگان منابع مالی به سه گروه اصلی طبقه بندی می شوند: مصرف کنندگان خرد، بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و بنگاه های اقتصادی بزرگ بخش مصرفی یا همان خانوارها برای تامین مالی نیازهای شخصی خود ازدواج، خرید خودرو و مسکن، کارت های اعتباری، بیمه عمر و بازنشستگی به منابع مالی و تسهیلات بانکی نیازمندند. رفتار مالی و تامین مالی شخصی از جنبه های مهم رفتار اجتماعی هستند که تاثیرات قابل ملاحظه ای هم بر زندگی شخصی افراد و هم اجتماع می گذارند. در تحقیق حاضر، رفتار مالی شخصی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مربوط به ورودی مهر 1390 از طریق پرسشنامه مبتنی بر مصاحبه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که سه مبحث به شرح زیر مهمترین ویژگی رفتار مالی دانشجویان را تشکیل می دهند:1. آموزش توسط والدین بر رفتار مالی تاثیر می گذارد.2. کمبود آگاهی، دانش و مدیریت مالی بصورت قابل ملاحظه ای احساس می شود.3. آرزوی افزایش ثروت یا ثروت اندوزی جزو لاینفک تفکر و رفتار مالی آنان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1606

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1118 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button