Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    1-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1346
  • دانلود: 

    1005
چکیده: 

انگیزه خرید کالاهایی با برند های خارجی از ویژگی های بارز مصرف کننده ایرانی است. در مباحث بازاریابی علل این نوع گرایش را می توان در کسب تشخص اجتماعی و اعتماد بیشتر به برند های خارجی توضیح داد. لیکن از منظر اقتصاد توسعه و بازرگانی بین المللی این گونه گرایش ها منافع ملی را تهدید می نماید. گرایش به انواع برند ها تحت تاثیر علل ذهنی و وضعیت بودجه مصرف کننده می باشد. بر این اساس هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثر توام متغیر های شخصیت برند و بودجه مصرف کننده بر ترجیحات و تصمیم به خرید کالاهای ایرانی و خارجی در بین شهروندان تهرانی می باشند. در این تحقیق چهار نوع کالا با درجات متفاوت مصرفی از دو نوع برند ایرانی و خارجی مورد استناد قرار گرفت و از مدل اقتصاد سنجی لاجیت برای تجزیه و تحلیل استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که در شمال تهران و برای تمام کالاهای مورد استناد شخصیت برند عامل ترجیح برند های خارجی بر نوع ایرانی بوده است. این نتیجه در جنوب تهران فقط برای کالاهای مصرفی و نیمه بادوام نیز مشاهده شد و در مورد سایر کالاها عامل بودجه ای موثرتر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1346

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1005 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    33-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1972
  • دانلود: 

    1051
چکیده: 

مساله کیفیت ادراک شده توسط مشتریان موضوع مهمی است که همواره توسط شرکت های خدماتی، مورد توجه بوده است. چرا که ارائه خدمات با کیفیت برتر، مزیت رقابتی محکم و نیرومندی چون افزایش رضایت و وفاداری مشتری را برای شرکت ها به ارمغان خواهد آورد. پژوهش توصیفی پیمایشی حاضر با ابزار پرسشنامه به جمع آوری داده ها برای شناسایی ابعاد کیفیت ادراک شده، بررسی تاثیر این ابعاد بر وفاداری نگرشی و رفتاری و همچنین نقش میانجی وفاداری نگرشی، در میان 267 نفر از بیمه گذاران بیمه های عمر شرکت بیمه سامان در شهر تهران پرداخته است. براساس تحلیل عاملی اکتشافی سه متغیر مکنون مستقل شامل ویژگی های محسوس، ویژگی های سخت (ابعاد فنی) و ویژگی های نرم (ابعاد کارکردی) به عنوان ابعاد کیفیت ادراک شده و دو متغیر مکنون وابسته شامل وفاداری نگرشی و رفتاری شناسایی شده اند. مدل های اندازه گیری متغیرهای مستقل و وابسته با استفاده از روش تحلیل عاملی تائیدی مورد پذیرش قرار گرفته اند. جهت آزمون فرضیه ها از روش تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری استفاده شده است که نتایج حاصل از آن نشان می دهد ویژگی های محسوس خدمات اثر معناداری بر وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گذاران ندارد. ویژگی های سخت (ابعاد فنی) خدمات بر وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گذاران تاثیر معنادار و مثبتی دارد و در نهایت ویژگی های نرم (ابعاد کارکردی) خدمات به شکل غیرمستقیم از طریق وفاداری نگرشی تاثیر معنادار و مثبتی بر وفاداری رفتاری بیمه گذاران می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1972

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1051 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    59-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2593
  • دانلود: 

    2451
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر اعتماد و هویت برند بر بشارت برند در بین کاربران تلفن همراه در بین دانشجویان دانشگاه سمنان است. بشارت برند، مفهومی ترکیبی از پذیرش و حمایت رفتار است که در قالب سه رفتار حمایتی: نیت خرید، تبلیغ مثبت برند خود و تبلیغ منفی و تخریب برند رقبا است. بدین منظور تعداد 392 نفر، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد که پایایی و روایی آن به وسیله آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی مورد سنجش قرار گرفت. مدل مفهومی پژوهش با استفاده از بخش ساختاری مدل معادلات ساختاری موسوم به تحلیل مسیر مورد سنجش قرار گرفت. نتایج نشان داد که اعتماد به برند بر روی هویت و بشارت برند تاثیر مثبت و معنی دار دارد و از سوی دیگر هویت برند نیز به صورت مثبت و مستقیم بشارت برند را تحت تاثیر قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2451 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    81-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1710
  • دانلود: 

    946
چکیده: 

مقدمه: استان یزد به سبب وجود جاذبه های فراوان تاریخی و فرهنگی از ظزفیت های شناخته شده و ناشناخته فراوانی در عرصه گردشگری تاریخی برخوردار است. هدف این پژوهش ارائه مدلی پویا از عوامل موثر بر توسعه گردشگری تاریخی استان یزد (از بعد گردشگران خارجی) می باشد.روش ها: پس از مرور پیشینه تحقیقات انجام شده و شناسایی عوامل موثر بر توسعه گردشگری تاریخی، مهم ترین این عوامل مشخص و با استفاده از رویکرد پویایی های سیستم، مدلی از این عوامل و روابط علی بین آن ها ترسیم و شبیه سازی شده است.یافته ها: در این پژوهش مدلی پویا از عوامل موثر بر توسعه گردشگری تاریخی ارائه شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که ضرورت جذب گردشگران تاریخی چالشی در سال های آینده و درپی آن جلب رضایت گردشگران عاملی کلیدی در این عرصه خواهد بود. با استفاده از این مدل، رفتار متغیرهای کلیدی، حلقه های علی و حساسیت این متغیرها بررسی شده است.بحث و نتیجه گیری: مراجعه گردشگران خارجی، مساله ای پویا و پیچیده بوده و شامل تعاملات عوامل مختلفی مانند سیاست های دولت، کیفیت خدمات، جمعیت، سیستم حمل و نقل می باشد. نتایج این پژوهش نشان داد که متغیرهای آموزش، وضعیت هتل ها و آگاهی از نیازهای گردشگران عوامل مهم و حساسی در ارتباط با مراجعه مجدد گردشگران خارجی به استان یزد می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1710

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 946 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    103-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1141
  • دانلود: 

    889
چکیده: 

بیگانگی کاری، علل و پیامدهای آن از موضوعات مورد توجه علوم سازمان و مدیریت می باشد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر ویژگی های شغل و حمایت سازمانی ادراک شده بر بیگانگی کاری انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارشناسان حوزه ستادی یکی از شرکت های دولتی صنعت برق در شهر شیراز می باشند که 131 نفر به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب انتخاب شدند و به پرسشنامه استاندارد تحقیق پاسخ دادند. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است و تحلیل داده ها از طریق تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS 2.0 انجام گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد حمایت سازمانی ادراک شده و ویژگی های شغل بر بیگانگی کاری تاثیر منفی معنادار دارند که متغیر ویژگی های شغل به میزان بیشتری تغییرات متغیر بیگانگی کاری را تبیین می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1141

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 889 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    127-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2736
  • دانلود: 

    987
چکیده: 

ادراک مشتری در مورد عدم اطمینان و نتایج بالقوه منفی خرید یک محصول و یا خدمت به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده برای درک رفتار مصرف کننده شناخته شده است که بر تصمیمات وی تاثیرگذار می باشد و از عوامل و شرایط متعددی تاثیر می پذیرد. بنابراین، تدوین مدلی برای تبیین ریسک ادراک شده در بازار خدمات سرمایه گذاری ضروری است. در این راستا، در این پژوهش تلاش شده است متغیرهای پیش بینی کننده ریسک ادراک شده سرمایه گذاران حقیقی و نتایج و پی آمدهای رفتاری و روانی آن در بازار سرمایه شناسایی شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی است. برای گردآوری داده های پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته ای طراحی شد و روایی و پایایی آن در این مطالعه مورد بررسی قرارگرفت و تایید شد. به منظور بررسی داده های پژوهش و آزمون فرضیه ها از تحلیل مسیر استفاده شده است. دراین رابطه، نرم افزارهای SPSS و Lisrel مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج نشان داد که خودکارآمدی، اعتماد، ریسک پذیری، و دانش سرمایه گذران از عوامل موثر بر ریسک ادراک شده هستند. علاوه بر این، نتایج نشان داد که ریسک ادراک شده بر نگرش و تمایل به سرمایه گذاری تاثیر معنی داری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2736

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 987 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    149-179
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2520
  • دانلود: 

    1621
چکیده: 

با توجه به توسعه تجارت بین الملل و حضور شرکت ها در بازارهای خارجی، ضروری است که شرکت ها برای موفقیت به تفاوت های محیطی بین کشورهای مختلف توجه کنند و کسب و کار خود را با شرایط خاص هر بازار هدف متناسب سازند. در این راستا، این تحقیق به دنبال دستیابی به مدل کسب و کار انطباقی جهت حضور موفق در بازارهای بین المللی بوده است. برای این منظور در گام اول عناصر تشکیل دهنده مدل کسب وکار انطباقی از ادبیات نظری (به روش مرور نظامند) و مصاحبه با خبرگان (تحلیل محتوا) شناسایی شد. خروجی این مرحله شناسایی بیست و شش شاخص در قالب هشت بعد اصلی بود. در گام بعدی به منظور برقراری ارتباط و توالی بین ابعاد و ارائه مدل ساختاری شان از روش مدل سازی ساختاری تفسیری بهره گرفته شد که در این روش براساس مد نظرات خبرگان و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته مدل کسب وکار انطباقی برای صنعت غذایی احصا گردید. نتایج تحقیق بیانگر آن است که سه بعد استراتژی رقابتی، ساختار زنجیره ارزش بیرونی و ساختار زنجیره ارزش درونی هر شرکت پایه های بنیادین هر کسب وکار است که فرآیند انطباق پذیری عملا ازاین سه بعد آغاز می شود و پس از آن ارزش رقابتی ارائه شده، بستر ارائه ارزش و مشتری ابعاد دیگری است که متاثر از سه بعد اولیه بایستی با بازار هدف منطبق گردد و نهایتا این فرایند انطباق پذیری به پیامدهای مالی و غیر مالی منجر می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2520

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1621 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button