Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    815
  • دانلود: 

    673
چکیده: 

این پژوهش باهدف، شناسایی عوامل موثر بر وفاداری بازیکنان فوتبال به نام تجاری پوشاک ورزشی اجرا شد. روش تحقیق این پژوهش ییمایشی بوده و جامعه آماری آن را بازیکنان فوتبال شرکت کننده در یازدهمین دوره لیگ برتر ایران (N=464) تشکیل می دهند. روش نمونه گیری روش تمام شماری بود که در نهایت 263 نفر از آن ها به عنوان نمونه با مطالعه حاضر همکاری کردند. از پرسشنامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیا (2008) با پایایی (a=0.73) برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد .از روش های آماری آزمون آنالیز واریانس با اندازه گیری مکرر وآزمون بونفرونی در سطح معنی داری p<0.05 استفاده شد.یافته های تحقیق نشان داد که بین عوامل موثر بر وفاداری بازیکنان به نام تجاری پوشاک ورزشی تفاوت معنی داری وجود دارد و عوامل کیفیت پوشاک، ویژگی های نام تجاری و مدل پوشاک ورزشی از سایر عوامل در خریدهای شخصی بازیکنان فوتبال از اهمیت بیشتری برخوردار بودند. بنابراین مدیران و برنامه ریزان صنعت تولید پوشاک ورزشی باید با ارائه پوشاک با کیفیت خوب و مدل های مطلوب در ایجاد و حفظ رضایت مندی مصرف کنندگان تلاش کنند تا بتوانند نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. باحفظ وافزایش نرخ وفاداری مصرف کنندگان زمینه ایجاد منافع بلند مدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 673 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    17-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1595
  • دانلود: 

    1091
چکیده: 

امروزه توانمندی سازمان ها در شناسایی بازارهای هدف به کمک روش های داده کاوی بیش از پیش افزایش یافته است. بخش بندی بازار، هدف گیری شرکت ها را به سمت بازارهای مشخص تری هدایت می کنند تا ارتباط موثرتری با مشتریان صورت پذیرد. خوشه بندی یکی از پر استفاده ترین و مهمترین تکنیک های داده کاوی و شاخه ای از تحلیل آماری چند متغیره بوده و روشی برای گروه بندی داده های مشابه در خوشه های یکسان است .با بزرگ تر شدن بانک های اطلاعاتی، تلاش محققان بر روی پیدا کردن روش های خوشه بندی کارا و موثر متمرکز شده است تا از این راه بتوانند زمینه تصمیم گیری سریع و منطبق با واقعیت را فراهم آورند. در این تحقیق با استفاده از الگوریتم بهینه سازی مورچگان و داده های در دسترس به خوشه بندی بازار یک شرکت تولیدکننده کاشی در ایران پرداخته شده تا تمایزات موجود در بخش های مختلف نمایان گردد. نتایج حاصل، نشان از دقت بالای این الگوریتم در خوشه بندی داده ها دارد. همچنین به منظور بررسی بیشتر دقت عملکرد مدل طراحی شده، نتایج آن با نتایج حاصل از بخش بندی داده ها با یک روش خوشه بندی کلاسیک دیگر –(k- میانگین) مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1595

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1091 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    37-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    319
  • دانلود: 

    476
چکیده: 

شناسایی نیازهای مصرف کنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بین نام و نشان تجاری، امری بدیهی به نظر می رسد.از این رو پژوهش حاضر درصدد برآمد تا به بررسی عملکرد نام و نشان تجاری 4 شرکت بیمه دولتی و غیروابسته به بانک و مناطق آزاد بپردازد. ارزیابی عملکرد نام و نشان تجاری با استفاده از رویکرد تحلیل پوششی داده ها مورد بررسی قرار گرفته است. ورودی های در این پژوهش تعداد کارکنان، تعداد شعب، هزینه های عمومی و اداری و جمع دارایی ها و خروجی ها شامل: 1. وفاداری به نام تجاری 2. آگاهی از نام تجاری 3. کیفیت درک شده 4. وابسته های (پیوندهای نام تجاری) و 5. دیگر دارایی های اختصاصی نام تجاری. نتایج نشان داد که کاراترین شرکت های بیمه منتخب در A و به ترتیب شرکت های بیمه D و A بالاترین کارایی و شرکت های بیمه B و C دررتبه های بعدی قراردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 476 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    59-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    533
  • دانلود: 

    645
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیران ارشد در تدوین استانداردهای خرید سبز در صنایع کاشی استان یزد صورت گرفته است. تحقیقات اندکی، در مورد خرید سبز به بررسی نقش مدیران ارشد نسبت به الزامات قانونی، فشار مشتری و فرصت های تامین کنندگان برای اتخاذ الزامات خرید سبز می پردازند. این تحقیق سعی دارد این فاصله تحقیقی را پرکند و اثرات محرک های مهم بر اتخاذ خرید سبز در شرکت ها را کشف کند. در این تحقیق 80 پرسشنامه درمیان مدیران ارشد (مدیرعامل، مدیر بازرگانی، مدیر تولید) شرکت های کاشی یزد توزیع شد. پس از جمع آوری داده ها با استفاده از مصاحبه و توزیع پرسشنامه، برای اندازه گیری متغیرها، اقدام به ارائه ی یک مدل معادلات ساختاری شده است. نتایج تجربی نشان می دهد که همکاری محیطی با تامین کنندگان، تعهد مدیریت ارشد بر خرید سبز شرکت ها تاثیر مثبت و معنادار دارد. تعهد مدیریت ارشد همچنین به طور غیرمستقیم بر خرید سبز از طریق همکاری محیطی با تامین کنندگان تاثیر می گذارد. به طور کلی تعهد مدیریت ارشد محرک اولیه موفقیت شرکت ها در اتخاذ استانداردهای خرید سبز است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 645 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    79-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1420
  • دانلود: 

    1402
چکیده: 

هدف از این مطالعه بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمانی در صنعت بانکداری ایران می باشد. ابتدا مدلی مفهومی تبیین شد و فرضیه های مرتبط با آن توسط روش های کمی مورد تایید قرار گرفت. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق پرسشنامه 29 سوالی طراحی و بین مدیران و معاونین بانک های منطقه 8 تهران توزیع و 110 پرسشنامه بازگشت داده شد که 98 تای آن ها معتبر و قابل استفاده بودند. به منظور بررسی پایایی تحقیق از روش تحلیل عاملی تاییدی و آزمون فرضیه ها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که مولفه های مدیریت دانش بازاریابی ارتباط مثبت معناداری بر عملکرد سازمان دارند به طوری که بیشترین تاثیر را بر عملکرد بازار و کمترین تاثیر را با عملکرد مالی دارا می باشد. بیشترین تاثیر مدیریت دانش بازاریابی با عملکرد بازار می تواند گویای اهمیت نگرش های دانشی در بازاریابی برای موفقیت در کسب سهم بازار و جایگاه بالا در صنعت بانکداری باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1420

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1402 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    99-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    844
  • دانلود: 

    702
چکیده: 

هدف از این تحقیق ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی و طراحی الگوی آن در دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بود که با روش تحقیق توصیفی- تحلیلی و به صورت میدانی به اجرا درآمد.جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های دارای تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد تشکیل می دادند. بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای- تصادفی و با استفاده از فرمول تعیین نمونه کوکران، 488 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته تحت عنوان PESERVQUAL استفاده شد. از آزمون های آماری t جفت شده، آزمون رتبه بندی فریدمن و مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب کیفیت خدمات آموزشی در دانشکده های تربیت بدنی تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0.05) و میانگین امتیازات وضعیت مطلوب بیشتر از وضعیت موجود بود. همچنین در بین ابعاد کیفیت خدمات آموزشی، در بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بعد شایستگی دارای بالاترین اولویت و بعد مسوولیت پذیری و پاسخگویی دارای پایین ترین و در بین دانشجویان دکتری بعد اولویت و بعد همدلی پایین ترین اولویت را داشت. به صورت کلی به نظر می رسد که کیفیت خدمات آموزشی در دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه آزاد باید ارتقاء یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 844

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 702 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    121-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3220
  • دانلود: 

    2082
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش مشارکت مشتری بر توسعه محصول جدید است. با توجه به پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران، مدل مفهومی پژوهش تدوین و فرضیه ها تعیین شدند. در این مطالعه که از نوع پیمایشی _ همبستگی و تک مقطعی می باشد، نمونه گیری به صورت قضاوتی از بین مدیران، عرضه کنندگان، فروشندگان و مشتریان صنایع کاشی و سرامیک یزد انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده و برای تجزیه وتحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد، که به این منظور نرم افزار آماری Smart PLS به کار گرفته شده است. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های تدوین شده رابطه بین مشارکت مشتری و توسعه محصول جدید را مثبت و معنادار نشان می دهد. همچنین نتیجه دیگر فرضیه که این رابطه را از طریق متغیر میانجی عملکرد محصول جدید موردبررسی قرار داده است، تاثیر مشارکت مشتری بر توسعه محصول جدید را مثبت و معنادار بیان می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3220

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2082 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    141-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3639
  • دانلود: 

    3213
چکیده: 

مفهوم عملکرد سازمانی در دو دهه گذشته در مرکز تحولات مدیریت دولتی قرار گرفته و به هدف محوری آن تبدیل شده است و رونق روز افزون فنآوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر گسترده آن بر تمامی شئون جامعه از جمله کار و شغل، موجب بروز پدیده کار از راه دور یا همان دور کاری گردیده است. از سوی دیگر، کیفیت زندگی و فرسودگی شغلی از جمله مباحث مهم منابع انسانی است که تاثیرات زیادی روی عملکرد سازمانی و گرایش به سمت دورکاری دارد. در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی به ارائه مدلی جهت ارزیابی جنبه های گوناگون دورکاری و عملکرد سازمانی و فرسودگی شغلی و کیفیت زندگی و تاثیر آن ها بر عملکرد سازمانی خواهیم پرداخت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارمندان سازمان های دولتی شهر یزد است که مشتمل بر 3000 نفر می باشد. تعداد نمونه 341 نفر می باشد که با استفاده از روش تصادفی ساده و از میان کارکنان بخش های مختلف سازمان ها انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش حاضر از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها، نشان داد که بین مولفه های کیفیت زندگی و عملکرد سازمانی، دورکاری و عملکرد سازمانی، فرسودگی شغلی و عملکرد سازمانی، فرسودگی شغلی و دورکاری با ضرایب مسیر 0.584، 0.369، 0.281، 0.572 رابطه معنی داری وجود دارد ولی بین مولفه های کیفیت زندگی و دورکاری با ضریب مسیر 0.102 رابطه معنی داری وجود ندارد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که با فراهم آوردن زمینه های دورکاری با در نظر گرفتن مولفه های کیفیت زندگی و فرسودگی شغلی می توان عملکرد سازمانی را بهبود داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3639

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3213 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    161-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2489
  • دانلود: 

    1402
چکیده: 

تحلیل سبد خرید یکی از مهم ترین کاربردهای داده کاوی است که بر کشف الگوهای خرید به وسیله داده های معاملات انجام شده، تمرکز می کند. در بسیاری از فروشگاه ها تبادلات، تنها منبع اطلاعات فروش هستند که داده کاوی می تواند از آن استفاده کند. داده کاوی به علم استخراج دانش از داده های خام گفته می شود و به وسیله کاوش داده های موجود در بانک های اطلاعاتی، اطلاعات و دانش مفید از داده ها را استخراج می کند. داده کاوی در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. با توجه به اهمیت به کارگیری تکنیک های داده کاوی در استخراج دانش از حجم عظیم داده های فروش و تاثیر استفاده از این اطلاعات در سودآوری و بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در این مقاله سعی بر آن است با استفاده از تکنیک های داده کاوی به تحلیل سبد خرید مشتریان یکی از شعب فروشگاه زنجیره ای در شهر اراک بپردازیم. نتایج این مقاله نشان می دهد به کارگیری تکنیک های داده کاوی در کشف اقلامی که با هم خریداری می شوند باعث افزایش رضایت مشتریان و به دنبال آن سود فروشگاه می شود. در این راستا از الگوریتم اجتماع جهت کشف الگوی خرید مشتریان استفاده شده است. در نهایت راهکارهایی جهت بهبود عملکرد فروشگاه ارائه خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2489

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1402 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    185-209
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2832
  • دانلود: 

    1730
چکیده: 

امروزه تبلیغات و اطلاع رسانی به بخش جداناپذیری در واحدهای اقتصادی مبدل شده است؛ در این راستا تبلیغات با استفاده از افراد مشهور، یکی از جذاب ترین و پرکابرد ترین روش ها به منظور معرفی یا تقویت برند شرکت ها، محسوب می شود. هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی جذابیت افراد مشهور بر اثربخشی تبلیغات با توجه به عوامل اثرگذار بر جذابیت فرد مشهور از قبیل میزان آشنایی بیننده با فرد مشهور، مشابهت فرد مشهور و بیننده و دوست داشتنی بودن فرد مشهور است. این پژوهش کاربردی و از لحاظ روش، تجربی است. داده های پژوهش با روش نمونه گیری طبقه ای در دسترس از 386 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به دست آمده است. در این پژوهش، از پرسشنامه حضوری استفاده گردید، بدین صورت که ابتدا دانشجویان تبلیغ را مشاهده و سپس به پرسشنامه پاسخ داده اند. پرسشنامه مورد استفاده، شامل 16 سوال که از روایی محتوایی و روایی سازه برخودار می باشد و با ضریب کرونباخ 0.92 پایایی مناسبی دارد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری و از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که متغیر آشنایی بر جذابیت شخصیت مشهور تاثیر منفی و معنادار دارد، دوست داشتنی بودن بر جذابیت شخصیت مشهور تاثیر مثبت و معناداردارد؛ از سوی دیگر نتایج نشان از عدم تاثیرگذاری مشابهت بر جذابیت شخصیت مشهور داشته است. رابطه جذابیت شخصیت مشهور و اثربخشی تبلیغات مثبت و معنادار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2832

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    211-232
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    931
  • دانلود: 

    987
چکیده: 

در حال حاضر جوامع علمی وصنعتی به این نتیجه رسیده اند که سازمان‏ها با تکیه بر دانش و تقویت و ترویج دانش و فعالیت‏های دانشی در درون خود می‏توانند برتری‏های بلند مدت خود را در عرصه‏های رقابتی حفظ کنند. چرا که دانش، یک محرک کلیدی در کسب مزیت رقابتی پایدار ویکی از چالش‏های سازمان‏های امروز محسوب می‏شود. هدف مقاله حاضر بررسی و تبیین رابطه بین استراتژی های کسب و کار دانشی و استراتژی های توسعه دانش در شرکت گاز استان خوزستان می باشد. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان شرکت گاز استان خوزستان است که 201 به روش نمونه گیری تصادفی و بر اساس فرمول کوکران، انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، دو پرسشنامه محقق ساخته، استراتژی های کسب و کار دانشی و استراتژی های توسعه دانش، بر اساس طیف لیکرت 5 گزینه ای می باشد و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0.79 و 0.77 به دست آمده است. تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. جهت تحلیل داده ها و بررسی رابطه استراتژی های کسب و کار دانشی و استراتژی های توسعه دانش از نرم افزار Lisrel و SPSS استفاده شد.یافته های پژوهش نشان داد که که تمامی فرضیه های تحقیق با 99% اطمینان تایید می گردد. بنابراین بین ابعاد استراتژی های کسب و کار دانشی و استراتژی های توسعه دانش، به لحاظ آماری رابطه معناداری وجود دارد، و این رابطه به صورت مثبت و مستقیم می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 931

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 987 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    233-283
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1373
  • دانلود: 

    1158
چکیده: 

این پژوهش بر بازاریابی مالی و آمیخته های آن در بورس اوراق بهادار تاکید دارد و در این راستا تلاش می کند مفهوم بازاریابی مالی را دربورس اوراق بهادار روشن نماید. جامعه آماری تحقیق حاضر بورس اوراق بهادار تهران و زمان بررسی سال 1393 است. این مطالعه، مطالعه توصیفی پیمایشی با رویکرد کیفی (اجماع نظرات) است. چرا که این متد روشیبرای بدست آوردن اطلاعاتی درباره دیدگاه ها، باورها، نظرات، رفتارها یا مشخصاتگروهی از اعضای یک جامعهآماری از راهانجام تحقیق است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط تکنیک مصاحبه از بین خبرگان بازار سرمایه پرداخته شده است. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که جنس بازاریابی مالی در بورس اوراق بهادار با جنس بازاریابی کالاهای واقعی در بازارهای کالا و خدمات متفاوت می باشد. این نوع بازاریابی بیش از آنکه بر آمیخته های بازاریابی سنتی نظیر کالا، قیمت، بسته بندی، تبلیغات و پیشبرد و مکان و زمان عرضه کالا تمرکز نماید، بر اطلاع رسانی تمرکز دارد. در واقع آنچه در بازارهای مالی منجر به اخذ تصمیم می گردد، دسترسی سریع و آسان و جامع به اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن است.این امر نه تنها منجر به تعیین صحیح قیمت سهام و سایر اوراق بهادار توسط فعالان بازار شده به نزدیک شدن قیمت سهام به ارزش ذانی آن کمک می نماید. این مهم به کارایی بازار سرمایه در کشور نیز کمک می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1158 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button