نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2594
  • دانلود: 

    1339
چکیده: 

زمینه و هدف: توسعه حرفه ای کلید اصلی پیشرفت کارکنان و رشد حرفه ای آنها است. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین توسعه حرفه ای کارکنان با خودکارآمدی آنان و نوع قدرت مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه می باشد.روش: جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان مرد و زن دانشگاه آزاد شهر ارومیه به تعداد 176 نفر بوده که کلیه آنها مورد مطالعه قرار گرفته اند. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های توسعه حرفه ای کارکنان که بر مبنای پژوهش و اظهارات ریموند ای.نوا. (1992)، پرداختچی (1388) و استفاده از مدل نظری کاتنر (1997) ساخته شده است و همچنین از پرسشنامه های خودکارآمدی عمومی شرر (1982) و پرسشنامه نوع قدرت مدیران بر اساس چارچوب ارائه شده توسط فرنچ و ریون (1959) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل آماری فرضیه های پژوهش در چارچوب ضریب همبستگی، آزمون t مستقل، آزمون تحلیل واریانس یکراهه (ANOVA) و رگرسیون چندگانه انجام گردید.یافته ها: نتایج بدست آمده بیانگر آن است که بین توسعه حرفه ای کارکنان و خودکارآمدی آنان و همین طور بین توسعه حرفه ای کارکنان و قدرت مدیران رابطه معنی داری وجود دارد. ولی بین خودکارآمدی کارکنان و قدرت مدیران رابطه معنی داری وجود ندارد. نتایج حاصل از رگرسیون نشان می دهد که توسعه حرفه ای کارکنان توان پیش بینی خودکارآمدی کارکنان و نوع قدرت مدیران را دارد.نتیجه گیری: با توجه به نقش پیش بینی کنندگی توسعه حرفه لازم است مسوولان دانشگاه به این امر توجه ویژه نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2594

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1339 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    13-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1890
  • دانلود: 

    1101
چکیده: 

زمینه: توانمندسازی یکی از راه های بسیار مهم و کارآمد برای ارتقای عملکرد کارکنان در سازمان محسوب می شود. هدف: هدف از پژوهش حاضر مطالعه و بررسی تاثیر مدیریت دانش بر توانمندسازی با در نظر گرفتن نقش میانجی یادگیری سازمانی است.روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه ی گردآوری داده ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به تعداد 250 نفر می باشد. حجم نمونه به وسیله فرمول کوکران 82 تعیین شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه مدیریت دانش لاوسون (2003)؛ یادگیری سازمانی گومژ و همکاران (2005) و توانمندسازی اسپریتزر و میشرا (1992) استفاده شده است. برای بررسی روایی ابزار سنجش از روایی سازه و برای بررسی پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق مدل یابی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار Smart-PLS انجام شد.یافته ها: یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که مدیریت دانش تاثیری مستقیم بر توانمندسازی و یادگیری سازمانی دارد. همچنین یافته ها نشان داد که مدیریت دانش تاثیری غیرمستقیم بر توانمندسازی از طریق یادگیری سازمانی دارد.نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش، مدیران می توانند از طریق مدیریت دانش و یادگیری سازمانی، زمینه توانمندسازی کارکنان را فراهم آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1890

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1101 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اسدپور احمدعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    25-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1118
  • دانلود: 

    723
چکیده: 

زمینه: نااطمینانی درآمدهای صادراتی حاصل از نفت و تاثیر آن بر رشد اقتصادی کشورهای عضو اوپکهدف: بررسی تاثیر نااطمینانی صادرات بر رشد اقتصادی کشورهای عضو اوپک در بازه زمانی سال های 2000 تا 2013 میلادیروش: استفاده از مدل داده های ترکیبی سری زمانی- مقطعی یا داده های ترکیبی می باشد. برای تعیین نوع مدل مورد استفاده در داده های ترکیبی از آزمون های مختلفی از جمله آزمون چاو، هاسمن و LM استفاده شده و سپس سه شاخص بی ثباتی صادرات تشریح و از شاخص چهارم برای محاسبه بی ثباتی صادرات در کشوهای عضو اوپک بهره برداری شده است.یافته ها: نشان از منفی و معنی دار بودن (جدول 5) ضریب نااطمینانی صادرات داشته، لذا این نااطمینانی صادرات باعث کاهش در رشد اقتصادی کشورهای اوپک می شود. از آنجایی که متغیرها به صورت لگاریتم طبیعی به کار رفته اند، می توان گفت اگر نااطمینانی صادرات یک درصد افزایش یابد رشد اقتصادی به اندازه 0.47 درصد کاهش می یابد. از طرف دیگر نتایج حاصل از آزمون رابطه علیت نیز بیانگر وجود رابطه علیت از نااطمینانی صادرات به رشد اقتصادی است.نتایج: کشورهای اوپک باید با سرمایه گذاری در سرمایه انسانی و مادی، افزایش فرآوری محصولات نفتی و تنوع کالاهای صادراتی، انعطاف لازم را در کاهش ضربه پذیری ناشی از نااطمینانی حاصل از درآمد را رقم زنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1118

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 723 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    37-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1283
  • دانلود: 

    854
چکیده: 

زمینه: پیچیدگی محیط رقابت و افزایش انتظارات مشتریان، ضرورت ارزیابی عملکرد سازمان ها به منظور حصول اطمینان از اجرای استراتژی های خود را بیشتر آشکار می کند و یکی از ابزارهای مهم مدیریت برای ارزیابی عملکرد و همچنین اجرای استراتژی در شرکت ها، کارت امتیازی متوازن است که به مدیران کمک می کند تا فعالیت های کلیدی خود را پایش و کنترل نمایند. در این تحقیق، تاثیر استراتژی نوآوری بر عملکرد با لحاظ کردن مدل کارت امتیازی متوازن مورد بررسی قرار گرفته است.هدف: هدف این پژوهش، بررسی تاثیر استراتژی نوآوری و انواع راهبردهای آن بر عملکرد بر اساس ابعاد چهارگانه کارت امتیازی متوازن در شرکت توزیع برق اصفهان به عنوان یکی از شرکت های توزیع برق مطرح در سطح کشور می باشد.روش ها: نوع تحقیق بر اساس ماهیت، توصیفی و از لحاظ روش تحقیق، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، کلیه مدیران، روسای ادارات و کارشناسان شرکت توزیع برق اصفهان به تعداد 150 نفر می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی و فرمول کوکران تعداد 100 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه است که با استفاده از روش آلفای کرونباخ، پایایی آن مورد تایید قرار گرفت برای تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چندگانه و نرم افزار spss استفاده شده است.یافته ها: نتایج بدست آمده گویای تاثیر قطعی راهبردهای تهاجمی، تدافعی، آینده نگری و پیشتازانه و تاثیر نسبی راهبردهای تحلیلی و ریسک پذیر بر عملکرد شرکت توزیع برق اصفهان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1283

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 854 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    51-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1584
  • دانلود: 

    886
چکیده: 

زمینه: مسائل عمومی، ورودی فرآیند خط مشی عمومی هستند که می توانند عملکرد سازمان ها را به گونه ای متاثر سازند و یکی از مراحل عمده فرآیند خط مشی گذاری، مرحله اجرا می باشد.هدف: بررسی وضعیت مساله یابی رسمی و میزان اجرای خط مشی های عمومی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.روش ها: جامعه آماری، کلیه پرسنل وزارتخانه مربوطه که نمونه گیری در مرحله اول به صورت خوشه ای و سپس به روش تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران، پانصدو ده نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Amos انجام شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که وضعیت هر دو رویه مساله یابی رسمی در این وزارتخانه، بیش از سطح میانگین و میزان اجرای خط مشی های عمومی، پایین تر از سطح میانگین و در سطح غیررضایت بخش می باشد. همچنین در مساله یابی مستقیم، مساله یابی از طریق پیشی گرفتن سایر کشورها و در مساله یابی غیرمستقیم، مساله یابی از طریق کارکنان بالاترین رتبه را داشته است.نتیجه گیری: نتایج، بیانگر آنست که مسائل در این حوزه زیاد بوده و بسیاری از خط مشی های این وزارتخانه بطور ناقص اجرا گردیده اند که این موضوع، معضلات عمده ای را در پی خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1584

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 886 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    65-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    848
  • دانلود: 

    759
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر توانمندی کارکنان با نقش میانجی رهبری تحول آفرین با توجه به خط مشی های دانشگاه علوم پزشکی می باشد.روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، روش توصیفی- پیمایشی است، جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران که تعداد آنها 456 نفر می باشد با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه در این پژوهش 208 نفر است محاسبه شده است و روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات، سه پرسشنامه استاندارد است که عبارتند از رهبری تحول آفرین باس و آولیو (1994)، عدالت سازمانی نیهوف و مورمن (1998) و توانمندسازی کارکنان اسپریتز (1996) که روایی آن توسط اساتید و خبرگان و تعیین و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.872 محاسبه گردید.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون کولموگروف- اسمینروف، آزمون بارتلت و تعیین بار عاملی، همچنین معادلات ساختاری صورت گرفته است.نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان می دهد که با توجه به خط مشی های دانشگاه علوم پزشکی تاثیر عدالت سازمانی بر توانمندی کارکنان با نقش میانجی رهبری تحول آفرین تایید شد. تاثیر عدالت سازمانی بر توانمندی کارکنان و رهبری تحول گرا تایید شد ولی تاثیر رهبری تحول گرا بر توانمندسازی کارکنان تایید نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 848

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 759 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    81-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1184
  • دانلود: 

    897
چکیده: 

زمینه و هدف: زن به علت تفاوتی که بر اساس خلقت حکیمانه خداوند، در جنسیت با مرد دارد، در طول تاریخ موضوع بحث و گفتگوی ادیان الهی، شعرا، نویسندگان، مردم شناسان و جامعه شناسان بوده است. علی رغم وجود نتایج مطلوبی که از مدیریت زنان در سازمان ها حاصل گردیده است، اغلب مدیران ارشد در سازمان ها به انتخاب مدیر مرد تمایل دارند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر سقف شیشه ای بر عدم بکارگیری مدیران زن در سازمان های دولتی استان مازندران می باشد.روش تحقیق: این پژوهش با توجه به هدف از نوع کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری داده ها پیمایشی و از نوع همبستگی است. برای گردآوری داده ها از مطالعات کتابخانه ای و میدانی استفاده و پرسشنامه تحقیق شامل71  سوال است. این مطالعه بر روی 140 نفر از مدیران زن در سازمان های دولتی استان مازندران انجام گرفته و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون تی انجام شد.یافته ها: نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق حاکی از آن است که به ترتیب متغیرهای خود ناتوان انگاری، جامعه پذیری در سقف شیشه ای، بر عدم بکارگیری زنان در پست های مدیریت تاثیرگذار بوده اند. بررسی نتیجه فرضیه اول با استفاده از آزمون تی نشان داد که اختلاف میانگین محاسبه شده بین میانگین واقعی متغیر و میانگین تراز برابر با 0.256 است و می توان نتیجه گرفت که سقف شیشه ای بر عدم بکارگیری مدیران زن تاثیرگذار است. بررسی نتیجه فرضیه دوم با استفاده از آزمون تی نشان داد که اختلاف میانگین محاسبه شده بین میانگین واقعی متغیر و میانگین تراز برابر 0.768 است و این حاکی از آن است که خود ناتوان انگاری بر عدم بکارگیری مدیران زن موثر است. همچنین نتیجه فرضیه سوم با استفاده از آزمون تی نشان داد که اختلاف میانگین محاسبه شده بین میانگین واقعی متغیر و میانگین تراز برابر 0.571 است بنابراین جامعه پذیری ناتوانی زنان بر عدم بکارگیری مدیران زن تاثیر دارد.نتیجه گیری: ریشه مسائل بر ای عدم حضور تعداد قابل توجه زنان در مشاغل مدیریتی به باورهای فرهنگی مربوط است. این تحقیق هم مثل سایر پژوهش ها نگرش جامعه و دیدگاه های کلیشه ای حاکم در اذهان تصمیم گیرندگان را به عنوان یکی از عوامل مهم ارتقای زنان به مشاغل مدیریتی تا یید کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1184

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 897 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button